"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Aloittelijalle apua armeijan valintaan?

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
MadHatter

Aloittelijalle apua armeijan valintaan?

Viesti Kirjoittaja MadHatter »

Joo, olen aloittamassa Warhammer 40k nytkun on jo sääntökirja iltalukemisena, niin vielä on se yksi hankalampia asioita edessä. Armeijan valinta. Itse olisin kiinnostunut kolmesta, ehkä neljännestäkin armeijasta erityisesti, jotka ovat.
Tau, aah, ammuskelua, ammuskelua. kuolemista lähiksessä ja lisää ammuskelua.
Orkit, WAAAAGH, muuta ei varmaan tarvitsisikaan edes sanoa, mutta sanon vielä että mahtavan näköiset figut.
Tyranidit, figut ovat mahtavan näköisiä, pidän kuitenkin vähän enemmän orkkien ulkonäöstä. Ja oman warhammer-tietojeni (ei ole ihan mitkään mahtavimmat, mutta kyllä jotain tiedän.) mukaan ihan hyviä itse pelissäkin.
Ja Kaaos space mariinitkin ovat minua aikalailla kiehtoneet.

Tässä vaiheessa te tulette peliin, kerrotte minulle vähän hyviä ja huonoja puolia noista kyseisistä, tai edes jostain kyseessä olevasta armoijasta/ armeijasta. Jotain muuta kuin kapun opasta ois kiva saada, se on luettu jo läpi, useastikkin. Ei ole nimittäin eka kerta kun Warhammer kiehtoo, mutta nyt aijon ottaa härkää sarvista ja tosissaan aloittaa, ennen on kiehtonut, mutta muuta en ole kuin figuja ihaillut ja täällä foorumeilla vähän lueskellut, mutta tosiaan, kuten jo mainittu, nyt aloitan kunnolla Warhammerit.
Ja jos joku ystävällismielinen vielä voisi kertoa mitkä noista armeijoista, jotka minua kiehtoo ovat ehkä aloittajaystävällisimpiä, niin voisin päästä nätisti alkuun. Eikä kävisi niin että epäonnistuisin säälittävästi jo alussa ja käyn itsetuhoiseksi.
Kiitos jo etukäteen. ~ Mad Hatter
PeräSuoli

Re: Aloittelijalle apua armeijan valintaan?

Viesti Kirjoittaja PeräSuoli »

No mä voin sit vaikka kertoo kaaoksesta, jätän muut armeijat toisille, sekä tän parantelun.

CSM on tosi monipuoline armeija. Voit tehä ampuvan, melettävän tai mech-listan, sekä tasapainosen jost löytyy näit kaikkii elementtei.
Plussat:
-Markit, näil saa nii fluffillist, figullist ku pelillistkii värii armeijaasa. Yhen tai kahen markin ympärille tehyt listat toimivat useiten parhaite eikä näytä hölmölt pelikentäl. Kaikkien markkie pääväritki on nii hyvii ettei tartte alkaa niitä muutelemaa liiemmi et niihi tykästyy.

-Ampuminen, armeijast saa tosi shootyn jos haluu (BS4 vähintään kaikel paitsi defileril), eikä se ees kärsi close combat tehosta paljoakaa mikäli muutamaa power wepaa tai fistii sinne tänne sijottelee. Elitest mainittakoo chosenit, joille saa tosi kivan arsenaalin erilaisii aseita, siihe vaa mark + infiltroimaa tai rhino ja on kivaa. Yksikkö on yks vähiten käytetyist mitä oon listoi katellu, mut potentiaalisesti tosi hurja. Tankkei on kohtuu sopiva määrä tarjolla jos niist tykkää. Daemonic possession on oma ykköne upgradeist.

-Melee, khornella tai slaaneshil saa kivat melee yksiköt. Khornen berzerkerit nostatan esii koska ne nyt vaa meleesee päästyää hakkaa vaikka mitä.

-Daemon Prince, tätä kaverii ei kantsi kotii jättää. Hakkaa kovaa, kestää nurglen markil, sekä siipien kera on nopee. Warptime tai wind of chaos kaveriks ja vihutkii pelkää.

-Greater daemonit on kivoi lisiä isommissa peleissä.

-Armour Save (AS) 3+vähintää, paitsi demoneil.

Miinukset:

-On mariineit...

-Kohtuu hintavii, verrattuna sun toisii vaihtoehtoihi. Tau kyl on kallis myös.
Samsson
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Samsson »

Tämä auttaa kummasti.
Sen jälkeen kun olet kyseiset linkit kahlannut läpi, menet Games Workshopin nettisivuille ja valkkaat sen armeijan jonka sinun mielestä näyttää kaikein "coolimmilta". Näin tää homma 90% ajasta toimii kuitenkin! ;)
Nazgúl

Viesti Kirjoittaja Nazgúl »

http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 44&t=62875

Tuolla tietoa, kunahn jaksaa etsiä.

EDIT: No perhana, miten samsoni tollai kerkes eka :O
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni

Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa

Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
MadHatter

Viesti Kirjoittaja MadHatter »

No, nyt olen sitten sen päätökseni tehnyt, valitsin hankalasti Taut, sillä ne näyttävät mahtavilta, ja satun pitämään kaukoammuskelusta, vaikka Taut sattuvat olemaan lähiksessä jo periaatteessa kuolleita.
No, tästä pääsemmekin jo toiseen kysymykseen, miten aloittaa, codex on jo itsestään selvä ostos, ja sen käyn huomenna nappaamassa, mutta mitä codexin lisäksi, olisiko battleforce hyvä diili, minusta se siltä vaikuttaa. Vaikkei codexia vielä olekkaan. Joten ajattelin nyt kysellä täällä että mitä sitten sen codexin lisäksi kaupasta voisin mukaani napata. Battleforce? Ehdotuksia?
PeräSuoli

Viesti Kirjoittaja PeräSuoli »

Omast mielestäin edellinen battleforce on parempi, se mis tuli 3 suittii mm. Uus BForce menee kyl ja onkii aika must hankinta. Siihen sit vaa commander suit samaa ostoskorii ja voi alkaa pient pelii pelailee. Sit ku oot alkanu sisäistää armeijan ittees ja maalannu ne, ala harkitsee laajentamist.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Niin sitä battleforcen suittiahan ei voi käyttää komentajana. Ei sitä oikeastaan muuta kannata aluksi ostaa kuin battleforcea (Jos sitäkään.) Kokoa ja maalaa figut, ja pelaa niillä niin saat hieman fiiliksiä minkälaisesta pelityylistä tykkäät. Sitten vaan codexin ja netin lueskelua, ja mietit mihin suuntaan haluat armeijaasi viedä.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Ihan vaan varmuuden vuoksi, jos vaikka Half-Brainin uskomattoman nerokas sarkasmi/mitäsemilloinkinon menisi joltakulta ohi: battleforcen crisis suittia _voi_ käyttää komentajana. "Oikeassa" komentajaboksissa on 2 muuta ase-palikkaa ja parikolme antennia ylimääräistä perussuittiin verrattuna, mitkä ei ole pakollisia osia.

Battleforce, toinen loota palomiehiä, skyray (siinä tulee aseet kaikkiin tankkeihin=parempi diili hammerheadia/devilfishiä->voit upata bforcen devilinkin hammerheadiksi, tai pelata kahta deviliä, tai vaikka mitä muuta) ja tottakai army book riittää tosi pitkälle. Toki lisäsuitit tulee jossain kohtaa ajankohtaisiksi, kenties skyrayn tilalle...
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
karampaFIN

Viesti Kirjoittaja karampaFIN »

Itse mitä olen tauta vastaan taistellut niin suosittelen piraijoita ja battlesuitteja.

Mutta alkuun kannattaa ottaa vain battleforce, codexi ja jos haluaa niin se battlesuit commander. Mutta suuri neuvo ÄLÄ osta ethrealia, koska kaikki tietää että jos sen tappaa niin jok ikinen tau unitti ottaa ld checkiä.
Symmetry is key, everything must be aesthetically pleasing.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

karampaFIN kirjoitti:Mutta alkuun kannattaa ottaa vain battleforce, codexi ja jos haluaa niin se battlesuit commander. Mutta suuri neuvo ÄLÄ osta ethrealia, koska kaikki tietää että jos sen tappaa niin jok ikinen tau unitti ottaa ld checkiä.
Niin sehän tarkoittaa sitten että Ethereali pistetään sinne linjan etumaiseen yksikköön johtamaan hyökkäystä vihollisen linjan keskustaan.
Kyllä Etherealin voi ostaa, mutta sillä pitää vähän katsoa mitä sillä tekee. Etherealin ominaisuus on oikein hyvä, ja koska se on suht tärkeä Taulle, niin voi olettaa vihollisen keskittyvän hieman sen tappamiseen, jolloin jantteria voi käyttää ansojen rakentamiseen.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Isä_Aurinkoinen

Viesti Kirjoittaja Isä_Aurinkoinen »

Ja vaikka itse olenkin Krootteja "vastaan", voi niitäkin tietty hommata, jos tuntee olonsa hyvinkin rikkaaksi ja haluaa pelata enemmän fluffillista armeijaa.

Krootit on, vissiinkin, huomattavasti parempia lähitaistelussa ja Vespiditkään eivät taida ihan surkeita olla.

Itse suosittelen suitteja. On se vain aina niin kivaa, kun kaveri lastaa pöydälle sen maksimi määrän suitteja. Siinä omat tankit yms. poksahtelee aika herkästi.
There is only one constant in life, and that's change.

Always seek to improvise, improve and adapt.
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

Vespidithän olisi ihan hauskoja veikkoja, mutta iso hinta, alhainen kestävyys ja yhden kudin ampuvat aseet nirhaisee.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Perusteet”