[Blogi]Pohjoisen pojat & Vihreät pojat. (18.9)
[Blogi]Pohjoisen pojat & Vihreät pojat. (18.9)
Ketju etenee kronologisessa järjestyksessä, joten uusimmat kuvat ja viestit löytyvät ketjua alaspäin käymällä ainakin toistaiseksi.
Tämä ketju tulee sisältämään projektit Warhammer Fantasy Battlen Kaaos, sekä örkkiarmeijasta. Kaaoksen puolelle mennään minun osaltani ja ystäväni suoriutuu vihreiden miesten viestinviejänä. Osittainen blogi, osittainen kyselyketju, kommentteja ja etenkin vinkkejä saa laittaa vapaasti. Ikinä ei ole liian hyvä etteikö joku osaisi neuvoa asiat paremmin. Kirjoitankin aloituksen omalta kohdaltani.
Lähtökohta:
Pitkällisten ja moneen suuntaan menevien (välillä pöpelikköön) päätin valita armeijani tyyliksi osittaisen Isä Nurglen. Suurin osa armeijastani saa vaikutteita, sekä väriasun Nurglen armeijan ruskeanvihreän sekä erinäisten ruosteenvärien mukaan. Tällä hetkellä maalattavana on uusi Batallion boksi yhdistettynä kaapuissa viihtyvään lihavaan setään (Nurglen oma velho).
Paketin mukana tulleille koirille on jo löytynyt väriskaala, jota käyttää. Silti en ole täysin tyytyväinen lopputulokseen, baset jotenkin näyttävät vain tylsiltä mielestäni. Tosin kamera valehtelee näissä sen vertta paljon, että oman silmän ja kameran silmän tarjoamat erot ovat suhteellisen suuret. Se miltä miniatyyri näyttää omassa kädessä, taikka kameran edessä on yllättävän erilaista, vaikka ottaa huomioon valaistuksen ja katseluetäisyyden.
Lisäksi Lempeän Isän kovin rautapitoisten poikien teeman olen saanut silmääni tyydyttäväksi. Näissäkin tosin tuo base aiheuttaa vielä mielenvaivaa. Toisaalta se mitä basesta jää metallimiesten ulkopuolelle ei ole järin suurta, joten sen varaan ei voi laskea, että siihen voisi kyhätä suurempia monumentteja. Lisäksi olen itse lähinnä ihmetellyt tätä nykyvillitystä laittaa jokainen figuuri kököttämään kannon tai kiven päälle poseeraus asentoon. Toki joku erittäin huomionkipeä yksilö voi näin koettaa hakea Lempeän Isän siunausta, mutta jos kaikki sitä tekevät, niin se alkaa muistuttaa lähinnä Napoleon kompleksista kärsivien joukkokokousta.
Paketin mukana tulevat Marauderit ovat työstön alla, niistä kuvia myöhemmin. Ongelmaksi näissä ovat muodostuneet, paksut ja varsin kamalat sarvet kypärissä. Jokainen kypärä vaatii huoltoa ja viilausta, jotta sarvien jäljet niistä saadaan pois. Itse en ole ainakaan näiden vanhojen sarvikypärien ystävä, näyttävät liian epäkäytännöllisiltä, ovat liian paksut ja suhteellisen yrmeän oloiset. Ilman sarvia pohjoisen pojat ovatkin ainakin omaan silmääni paremman näköisiä.
Ritareihin en edes vielä koske, ennenkuin saan näitä vähemmän kiehtovia yksikköjä pois alta. Edellisten armeijoiden mitä olen koonnut sekä maalannut, ongelmaksi muodoistui se, että kiinnostavimmat yksiköt menivät maaluuseen ensin ja jäljelle jäivät ne tylsät massat. Etenkin Tyranid armeijan kanssa tästä muodostui oikea ongelma. Tämä olkoon muistutuksena hienojen erikoisyksiköiden viettelyksistä.
Hyvää tällä hetkellä:
+ Suurin osa väriskaaloista on vihdoin paketissa
+ Projekti etenee, enemmän tai vähemmän verkkaisesti
+ Kaaos näyttää komealta ja erilaiselta verrattuna aiempiin ötököihin.
Ongelmat:
- Baset, jokseenkin tylsiä, vaikkapa ei ole kovin yleistä, että marssivan armeijan alta löytyy muuta kuin mutaa, multaa ja muutama ruohonkorsi.
- Marauder - ongelma, tylsähköt kilvet, joita on omasta mielestäni varsin tympeä maalata. Lisäksi pohjoisten miesten parturiin istuttaminen käy työstä. En ole törröttävien poninhäntien ystävä joten ne ja osa muista hiustyyleistä saa mennä.
- Väriongelmat ritareille, en edes ajattele näitä vielä.
Jatkoa seuraa ensimmäisten Maurauderien valmistuttua "Kuinka ryöstän ja rellestän tehokkaasti" - kurssilta.
Tämä ketju tulee sisältämään projektit Warhammer Fantasy Battlen Kaaos, sekä örkkiarmeijasta. Kaaoksen puolelle mennään minun osaltani ja ystäväni suoriutuu vihreiden miesten viestinviejänä. Osittainen blogi, osittainen kyselyketju, kommentteja ja etenkin vinkkejä saa laittaa vapaasti. Ikinä ei ole liian hyvä etteikö joku osaisi neuvoa asiat paremmin. Kirjoitankin aloituksen omalta kohdaltani.
Lähtökohta:
Pitkällisten ja moneen suuntaan menevien (välillä pöpelikköön) päätin valita armeijani tyyliksi osittaisen Isä Nurglen. Suurin osa armeijastani saa vaikutteita, sekä väriasun Nurglen armeijan ruskeanvihreän sekä erinäisten ruosteenvärien mukaan. Tällä hetkellä maalattavana on uusi Batallion boksi yhdistettynä kaapuissa viihtyvään lihavaan setään (Nurglen oma velho).
Paketin mukana tulleille koirille on jo löytynyt väriskaala, jota käyttää. Silti en ole täysin tyytyväinen lopputulokseen, baset jotenkin näyttävät vain tylsiltä mielestäni. Tosin kamera valehtelee näissä sen vertta paljon, että oman silmän ja kameran silmän tarjoamat erot ovat suhteellisen suuret. Se miltä miniatyyri näyttää omassa kädessä, taikka kameran edessä on yllättävän erilaista, vaikka ottaa huomioon valaistuksen ja katseluetäisyyden.
Lisäksi Lempeän Isän kovin rautapitoisten poikien teeman olen saanut silmääni tyydyttäväksi. Näissäkin tosin tuo base aiheuttaa vielä mielenvaivaa. Toisaalta se mitä basesta jää metallimiesten ulkopuolelle ei ole järin suurta, joten sen varaan ei voi laskea, että siihen voisi kyhätä suurempia monumentteja. Lisäksi olen itse lähinnä ihmetellyt tätä nykyvillitystä laittaa jokainen figuuri kököttämään kannon tai kiven päälle poseeraus asentoon. Toki joku erittäin huomionkipeä yksilö voi näin koettaa hakea Lempeän Isän siunausta, mutta jos kaikki sitä tekevät, niin se alkaa muistuttaa lähinnä Napoleon kompleksista kärsivien joukkokokousta.
Paketin mukana tulevat Marauderit ovat työstön alla, niistä kuvia myöhemmin. Ongelmaksi näissä ovat muodostuneet, paksut ja varsin kamalat sarvet kypärissä. Jokainen kypärä vaatii huoltoa ja viilausta, jotta sarvien jäljet niistä saadaan pois. Itse en ole ainakaan näiden vanhojen sarvikypärien ystävä, näyttävät liian epäkäytännöllisiltä, ovat liian paksut ja suhteellisen yrmeän oloiset. Ilman sarvia pohjoisen pojat ovatkin ainakin omaan silmääni paremman näköisiä.
Ritareihin en edes vielä koske, ennenkuin saan näitä vähemmän kiehtovia yksikköjä pois alta. Edellisten armeijoiden mitä olen koonnut sekä maalannut, ongelmaksi muodoistui se, että kiinnostavimmat yksiköt menivät maaluuseen ensin ja jäljelle jäivät ne tylsät massat. Etenkin Tyranid armeijan kanssa tästä muodostui oikea ongelma. Tämä olkoon muistutuksena hienojen erikoisyksiköiden viettelyksistä.
Hyvää tällä hetkellä:
+ Suurin osa väriskaaloista on vihdoin paketissa
+ Projekti etenee, enemmän tai vähemmän verkkaisesti
+ Kaaos näyttää komealta ja erilaiselta verrattuna aiempiin ötököihin.
Ongelmat:
- Baset, jokseenkin tylsiä, vaikkapa ei ole kovin yleistä, että marssivan armeijan alta löytyy muuta kuin mutaa, multaa ja muutama ruohonkorsi.
- Marauder - ongelma, tylsähköt kilvet, joita on omasta mielestäni varsin tympeä maalata. Lisäksi pohjoisten miesten parturiin istuttaminen käy työstä. En ole törröttävien poninhäntien ystävä joten ne ja osa muista hiustyyleistä saa mennä.
- Väriongelmat ritareille, en edes ajattele näitä vielä.
Jatkoa seuraa ensimmäisten Maurauderien valmistuttua "Kuinka ryöstän ja rellestän tehokkaasti" - kurssilta.
- Liitteet
-
- Koirien väriskaala olisi jotakuinkin tämä, rhkä tummempaakin olisi hyvä olla.
- Chaos hound_final.jpg (104.07 KiB) Katsottu 2421 kertaa
Viimeksi muokannut valaskala, Ti 18.08.2009 18:56. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
...ja taas mennään...
Re: [Blogi]Pohjoisen pojat & Vihreät pojat. (17.5)
Warrior of Chaos on ihan hyvän näköinen, mutta kilven merkki on liian puhtaan näköinen muuhun ukkoon verrattuna.
Muuten ne on ihan hyviä.
Muuten ne on ihan hyviä.
Kamera valehtelee jonkin verran tuosta kuvasta. Toki logoa voisi laittaa hiukan ruostuneeksi ja likaiseksi yleensäkin. Kiitoksia vinkistä, oma silmähän on yleensä sokea osalle omista virheistä.
...ja taas mennään...
Projekti on edennyt nyt viikonlopun aikana ihan kivasti eteenpäin. Muutama koira lisää on valmistunut, sekä ensimmäiset Marauderit ovat marssineet pohjoisilta mailta kohti Imperiumin rajoja.
Huomattavaa on ollut se, miten haastavaa ihon tekeminen voi olla. Itselleni juurikin tuo ihmisihon maalaaminen onkin ollut alusta asti tuskien taival ja hankaluuksien laakso. Jos jollain olisi hyviä vinkkejä / neuvoja ihon kanssa työskentelyyn, niitä ottaisin kernaasti vastaan.
Maalaminen on edistynyt kohtuullisella vauhdilla, sekä uusien figuurien kasauskin on edennyt jokseenkin. Ongelmia tuottavat nämä samat Marauder - ongelmat mitkä aiemminkin ovat piinanneet, eli karmivat kypärät, sekä vähän turhankin piikkimäinen varustus. Näiden kanssa pähkäily ja säätäminen ovat vieneetkin aikaa, mutta onneksi kun jotain asiaa säätää, niin toiseen ongelmaan saattaa löytyä ratkaisu nopeasti.
Lisäksi tasapaino peliarmeijan, sekä "maalataan niin hyvin kuin kyetään" on suhteellisen suuntaan ja toiseen hyppivä ilmiö. Itse kun olen ensimmäisenä myöntämässä, etten mikään mestarimaalari ole, mutta otan oppia tekemistäni virheistä ja onnistumisista. Pohdiskelun jälkeen base-ongelmakin on ottanut askeleen kohti parempaa suuntaa. Nyt baset näyttävät jo enemmän figuuriin sopivalta, eivätkä toiselta planeetalta tulleilta otuksilta.
Pulmaksi voi koitua saman yksikön liianmoinen kasaus/maalaus. Itseäni tuntien alan kyllästyä jos kokoan liian monta samanlaista miniatyyriä. Tässä tulee eteen tämä erikoisyksiköiden vieno seireeninlaulu, jota koetan parhaani mukaan vastustaa. Peruskaura ensiksi, sitten parempiin herkkuihin. Samalla täytyy kyllä taistella mielihalua, edetä nopeasti maalaamalla vastaan. Lopullisena tavoitteena, kun on suhteellisen näyttävä pelaamiseen tehty armeija. Tiedän etten mitenkään kykene tekemään "Ooh, leukani tippui ja pääni räjähti" - armeijaa, mutta oman maalaustaitoni huomioon ottaen, olen tyytyväinen tämän päivän tuloksiin. Niistä laitankin mukaan muutaman kuvan. Kuvien ottamisessa on ollut omat ongelmansa, valaistuksen ollessa epäotollinen, parempaa toki saa kuhan löytäisi sopivat kohdevalaisimet.
Alkava viikko kuluneekin Marauder kauran ja hukkien parissa, sen mitä muilta aktiviteeteilta ja töiltä ehdin.
Hyvää:
+ base ongelma alkaa selvitä
+ joka päivä oppii uutta, jota voi soveltaa erinäisissä asioissa
Huonoa:
- Ahh, niin hirvittävät peruspäät, Marauder laumallani (Taidanpa tutkia mitä varastoni Empiren varaosapalvelusta sisältävät)
- Kameraongelmat, jos maalaus tuntuu hankalalta, niin valokuvaus sitä vasta välistä onkin. Makrokuvauksesta puhumattakaan.
- Citadelin kulta on taas kerran haihduttanut vetensä, mikä näitä maalipurkkeja oikein vaivaa, kun kuivuvat jopa kiinni ollessaan ? Uusia maaleja täytyykin tilata.
Huomattavaa on ollut se, miten haastavaa ihon tekeminen voi olla. Itselleni juurikin tuo ihmisihon maalaaminen onkin ollut alusta asti tuskien taival ja hankaluuksien laakso. Jos jollain olisi hyviä vinkkejä / neuvoja ihon kanssa työskentelyyn, niitä ottaisin kernaasti vastaan.
Maalaminen on edistynyt kohtuullisella vauhdilla, sekä uusien figuurien kasauskin on edennyt jokseenkin. Ongelmia tuottavat nämä samat Marauder - ongelmat mitkä aiemminkin ovat piinanneet, eli karmivat kypärät, sekä vähän turhankin piikkimäinen varustus. Näiden kanssa pähkäily ja säätäminen ovat vieneetkin aikaa, mutta onneksi kun jotain asiaa säätää, niin toiseen ongelmaan saattaa löytyä ratkaisu nopeasti.
Lisäksi tasapaino peliarmeijan, sekä "maalataan niin hyvin kuin kyetään" on suhteellisen suuntaan ja toiseen hyppivä ilmiö. Itse kun olen ensimmäisenä myöntämässä, etten mikään mestarimaalari ole, mutta otan oppia tekemistäni virheistä ja onnistumisista. Pohdiskelun jälkeen base-ongelmakin on ottanut askeleen kohti parempaa suuntaa. Nyt baset näyttävät jo enemmän figuuriin sopivalta, eivätkä toiselta planeetalta tulleilta otuksilta.
Pulmaksi voi koitua saman yksikön liianmoinen kasaus/maalaus. Itseäni tuntien alan kyllästyä jos kokoan liian monta samanlaista miniatyyriä. Tässä tulee eteen tämä erikoisyksiköiden vieno seireeninlaulu, jota koetan parhaani mukaan vastustaa. Peruskaura ensiksi, sitten parempiin herkkuihin. Samalla täytyy kyllä taistella mielihalua, edetä nopeasti maalaamalla vastaan. Lopullisena tavoitteena, kun on suhteellisen näyttävä pelaamiseen tehty armeija. Tiedän etten mitenkään kykene tekemään "Ooh, leukani tippui ja pääni räjähti" - armeijaa, mutta oman maalaustaitoni huomioon ottaen, olen tyytyväinen tämän päivän tuloksiin. Niistä laitankin mukaan muutaman kuvan. Kuvien ottamisessa on ollut omat ongelmansa, valaistuksen ollessa epäotollinen, parempaa toki saa kuhan löytäisi sopivat kohdevalaisimet.
Alkava viikko kuluneekin Marauder kauran ja hukkien parissa, sen mitä muilta aktiviteeteilta ja töiltä ehdin.
Hyvää:
+ base ongelma alkaa selvitä
+ joka päivä oppii uutta, jota voi soveltaa erinäisissä asioissa
Huonoa:
- Ahh, niin hirvittävät peruspäät, Marauder laumallani (Taidanpa tutkia mitä varastoni Empiren varaosapalvelusta sisältävät)
- Kameraongelmat, jos maalaus tuntuu hankalalta, niin valokuvaus sitä vasta välistä onkin. Makrokuvauksesta puhumattakaan.
- Citadelin kulta on taas kerran haihduttanut vetensä, mikä näitä maalipurkkeja oikein vaivaa, kun kuivuvat jopa kiinni ollessaan ? Uusia maaleja täytyykin tilata.
- Liitteet
-
- Kuvan katsomisen jälkeen huomasin, että hurtta kaipaa mattalakkausta, kiilon häivyttämiseksi. Seuraavissa hurtissa koetan erilaista basea.
- Testi.jpg (47.07 KiB) Katsottu 2139 kertaa
...ja taas mennään...
Re: [Blogi]Pohjoisen pojat & Vihreät pojat. (18.5)
Rohkeammin vaan kontrastia figuihin, nyt näyttävät todella haaleilta ja flateilta.
Jo on pirulainen joka tempun tekee. Olen varma että kuvia ottaessa on jotain häikkää sillä nuo maurit näyttää takaa kirkkaammilta tai selvemmiltä kuin edestä. Ja hienoa jälkeä on, ei voi moittia kovinkaan.
Tuomas Kyrö kirjoitti: Breivik syyttää joukkomurhastaan demokratiaa. Se on sitten sana sanaa vastaan. Demokratia kun syyttää joukkomurhasta Breivikiä
Toki kontrastia saisi varmasti vielä lisätä. Silti täytyy lisätä semmoinen, että ns. luonnossa näissäkin napeissa on kontrastia suhteellisen paljon. Tuo perhanan kamera/valo-ongelma on se joka tuottaa enimmät ongelmat.Icecube kirjoitti:Rohkeammin vaan kontrastia figuihin, nyt näyttävät todella haaleilta ja flateilta.
...ja taas mennään...
Sepä se, kovin kummaa on se, että figun etu/takapuolet on kuvattu peräjälkeen samassa paikassa, samalla valolla ja mahdollisimman samalta etäisyydeltä kamerasta. Noh, toki olen kyllä melkoinen tumpelo kameran kanssa, joten suurin syyllinen olen varmasti minä itse.Arkki kirjoitti:Jo on pirulainen joka tempun tekee. Olen varma että kuvia ottaessa on jotain häikkää sillä nuo maurit näyttää takaa kirkkaammilta tai selvemmiltä kuin edestä. Ja hienoa jälkeä on, ei voi moittia kovinkaan.
...ja taas mennään...
- HammerSmashedFace
Hienoja... Lippu näyttää ihna iholta, kuin olisivat jätin nylkeneet (?) :D Vielä free handeja ''verellä'' käden jälkiä vähän jonnekkin yms. kivaa. jatka samaan malliin =)
Housuille tipahti pisara Colaa. Frendi sano: ''Sul tippu limuu tohon.'' sanoin: ''Joo, huomasin'' Kostutin sormea ja pyyhkäsin pois. Frendini totesi: ''Sä etä-nuolet'' : D *REPS*
Hyvällä tavalla rujolta näyttäviä kaaosjamppoja. Näkisin mielelläni isommankin porukan näitä. Siitä voisi paremmin sanoa, miten yleinen väriteema ja yksittäisten figujen persoonallinen ilme toimivat yhteen.
Yksi ongelma pisti silmääni: käsien ja kehon välillä näkyvät selkeät saumat. Toki kaaoksen jampoilla on tosi isot ja erottuvat lihakset, mutta ei olkapään alle ihan tuollaisia rakoja silti taida jäädä. Kannattaa hioa kiinnityspinnat sileiksi ja tarvittaessa käyttää puttia tai GS:ia. Figun rakennusaika pitenee, mutta kun kerran maalaat huolella, on varmaan kivempi maalata kunnon pohjalle.
Otsikossa puhtaan vihreistä pojista. Tuleeko heitä tänne, vai ovatko jo menneet?
-ile
Yksi ongelma pisti silmääni: käsien ja kehon välillä näkyvät selkeät saumat. Toki kaaoksen jampoilla on tosi isot ja erottuvat lihakset, mutta ei olkapään alle ihan tuollaisia rakoja silti taida jäädä. Kannattaa hioa kiinnityspinnat sileiksi ja tarvittaessa käyttää puttia tai GS:ia. Figun rakennusaika pitenee, mutta kun kerran maalaat huolella, on varmaan kivempi maalata kunnon pohjalle.
Otsikossa puhtaan vihreistä pojista. Tuleeko heitä tänne, vai ovatko jo menneet?
-ile
Likainen ja rujo teema on tavoitteenakin. Tokihan sotajoukko ei ole mikään puhtoisista kauneushoitoloista tuleva (Ehkä Slaneesh, mutta...).
Figujen saumat ovat ongelma, marauder skulptit ovat kohtuullisen hirveitä ihan jo lähtökohtaisesti. Niiden kasaaminen sekä maalaaminen on suhteellisen haastavaa.
Lisäksi saumojen siloittaminen milliputtylla ei ole oikein mahdollista, koska tuo aine on suurinpiirtein syanidia iholleni (Hanskat toki, mutta niiden kanssa sohvaamisella ei tule oikein mistään mitään). Jos en itse tahdo ryhtyä Isä Nurglen kultistiksi, niin milliputty on kiellettyä vyöhykettä. Pitää silti testata miten tuo saumaongelma käyttäytyy kun hion hiukan.
Tässä tulee myös mukana niitä vihreitä poikia liitteenä:
Figujen saumat ovat ongelma, marauder skulptit ovat kohtuullisen hirveitä ihan jo lähtökohtaisesti. Niiden kasaaminen sekä maalaaminen on suhteellisen haastavaa.
Lisäksi saumojen siloittaminen milliputtylla ei ole oikein mahdollista, koska tuo aine on suurinpiirtein syanidia iholleni (Hanskat toki, mutta niiden kanssa sohvaamisella ei tule oikein mistään mitään). Jos en itse tahdo ryhtyä Isä Nurglen kultistiksi, niin milliputty on kiellettyä vyöhykettä. Pitää silti testata miten tuo saumaongelma käyttäytyy kun hion hiukan.
Tässä tulee myös mukana niitä vihreitä poikia liitteenä:
- Liitteet
-
- pomo_ratsain.jpg (34.14 KiB) Katsottu 1449 kertaa
-
- vaunut.jpg (46.28 KiB) Katsottu 1450 kertaa
-
- orkit.jpg (47.99 KiB) Katsottu 1449 kertaa
-
- heittokone.jpg (33.41 KiB) Katsottu 1450 kertaa
-
- gobot.jpg (41.27 KiB) Katsottu 1448 kertaa
...ja taas mennään...
Jatkoksi vielä kuva jädestä ja muutamasta muusta:
Tilanne tällä hetkellä:
+ Figuja jäljellä PALJON
+ Uutta oppii ja muutamien tekniikoiden kanssa tulee paremmaksi
+ Baset paranevat koko ajan
- Figuja jäljellä PALJON
- Milliputtyn käyttö vaatii Nurglen palvomista
- Massaa jäljellä reilusti, erikoisyksiköt houkuttavat.
Tilanne tällä hetkellä:
+ Figuja jäljellä PALJON
+ Uutta oppii ja muutamien tekniikoiden kanssa tulee paremmaksi
+ Baset paranevat koko ajan
- Figuja jäljellä PALJON
- Milliputtyn käyttö vaatii Nurglen palvomista
- Massaa jäljellä reilusti, erikoisyksiköt houkuttavat.
- Liitteet
-
- tarina_peikoista.jpg (35.25 KiB) Katsottu 1449 kertaa
-
- pomo.jpg (23.58 KiB) Katsottu 1449 kertaa
-
- jattilainen.jpg (49.64 KiB) Katsottu 1450 kertaa
...ja taas mennään...
Uhhouh, bannerit upeita. Sano etteivät ole Transfereita? (onko Fabassa edes niitä?)
oiskovat niiku esim terminator squad lippu että drybushaat päälle
Typo here Valkyrie tuli =) valmistautukaa kuviin joskusGoogle kirjoitti:- So how come it ends in 2012?
- I ran out of space on rock.
Vielä pari tuotosta uunituoreena:
Lisäksi gobbojen lipuissa on kohokuvionti. Örkkiliput ovat free-handeja.
Lisäksi gobbojen lipuissa on kohokuvionti. Örkkiliput ovat free-handeja.
- Liitteet
-
- spider_riders.jpg (44.62 KiB) Katsottu 1367 kertaa
-
- barbaarit.jpg (44.16 KiB) Katsottu 1366 kertaa
...ja taas mennään...
Re: [Blogi]Pohjoisen pojat & Vihreät pojat. (23.7)
Enemmän tai vähemmän kiireisen ajan jälkeen oli vihdoin mahdollista laittaa aikaa tähän harrastukseen. Lisäksi kameran käyttöönsaanti auttoi asiaa.
Projekti on siinä vaiheessa vihdoin, että marauder-laumasta on pääsemässä eroon niiden valmistumisen myötä. Lisäksi muutkin kokoonpanot ovat valmistumassa kiitettävää vauhtia. Valitettavasti nämä kyseiset tuotokset ovat kylläkin vielä toisaalla, eikä niistä ole juuri kuvia, tosin lähipäivinä kuvia on tiedossa.
Projektiin tuleekin tässä vaiheessa muutama lisäkuva vanhoista yksiköistä, sekä muutamista uusista. Suurin osa uusista yksiköistä kun ei ole ns. kuvattavissa vielä, kun ne ovat toisaalla.
Lisäksi maalaustekniikoiden mietintä on ollut pohdinnan alla. Jotain tekniikoita saattaa muuttua, mikä on sekä hyvä että huono asia samaan aikaan.
Mitä opittu tähän mennessä ?
+ Maalaaminen vie aikaa, paaaaljon aikaa.
+ Uusia tehokkaampia maalaustapoja on löytynyt
+ Vihdoin marauderit ovat basetusta vaille pois alta.
+ Ensimmäinen ritari on valmis
- Maalaustekniikoiden vaihdokset ovat mielessä, mikä ei kesken armeijan maalauksen ole hyvästä, sävyjen muuttuessa
- Marauderit kiusaavat vieläkin basetuksiensa myötä, pidänkin niitä oksettavimpina yksiköinä kasata / maalata koskaan henkilökohtaisesti.
- Motivaatio hyppii ylös alas maalauksen kanssa.
Projekti on siinä vaiheessa vihdoin, että marauder-laumasta on pääsemässä eroon niiden valmistumisen myötä. Lisäksi muutkin kokoonpanot ovat valmistumassa kiitettävää vauhtia. Valitettavasti nämä kyseiset tuotokset ovat kylläkin vielä toisaalla, eikä niistä ole juuri kuvia, tosin lähipäivinä kuvia on tiedossa.
Projektiin tuleekin tässä vaiheessa muutama lisäkuva vanhoista yksiköistä, sekä muutamista uusista. Suurin osa uusista yksiköistä kun ei ole ns. kuvattavissa vielä, kun ne ovat toisaalla.
Lisäksi maalaustekniikoiden mietintä on ollut pohdinnan alla. Jotain tekniikoita saattaa muuttua, mikä on sekä hyvä että huono asia samaan aikaan.
Mitä opittu tähän mennessä ?
+ Maalaaminen vie aikaa, paaaaljon aikaa.
+ Uusia tehokkaampia maalaustapoja on löytynyt
+ Vihdoin marauderit ovat basetusta vaille pois alta.
+ Ensimmäinen ritari on valmis
- Maalaustekniikoiden vaihdokset ovat mielessä, mikä ei kesken armeijan maalauksen ole hyvästä, sävyjen muuttuessa
- Marauderit kiusaavat vieläkin basetuksiensa myötä, pidänkin niitä oksettavimpina yksiköinä kasata / maalata koskaan henkilökohtaisesti.
- Motivaatio hyppii ylös alas maalauksen kanssa.
- Liitteet
-
- Vanhoja hurttia, katsotaan kuinka nämä vertailussa ovat erilaisia uusiin tuleviin hurttiin.
- Koirakollaasi pienempi.jpg (56.88 KiB) Katsottu 972 kertaa
-
- Joskus asiat onnistuvat metallin suhteen, sääli sinänsä, kun kyseinen metallityyli vaihtuu tummempaan.
- Irokeesi.jpg (34.84 KiB) Katsottu 972 kertaa
-
- Vanhoja maraudereita, jotka odottavat vuoroaan uudelleenmaalaukseen, ainakin osittain. Väriteema vaihtuu jonkin verran näissä.
- Marauder.jpg (58.03 KiB) Katsottu 972 kertaa
...ja taas mennään...
Vertailussa uusi solttujen teema ja vanha:
- Liitteet
-
- Uusi teema ja vanha vierekkäin. Itse tykkään enemmän uudesta, eli vasemman puoleisesta teemasta.
- Warrior pieni.jpg (30.74 KiB) Katsottu 965 kertaa
-
- Sama uudemman teeman edustaja yksinään.
- Warru1.jpg (28.75 KiB) Katsottu 972 kertaa
Viimeksi muokannut valaskala, To 23.07.2009 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...ja taas mennään...
Muutama kuva tulevista projekteista jotka ovat tulossa kuhan basetukseltaan kerkeävät:
- Liitteet
-
- Sama mies hiukan sivusta katsottuna.
- Mutantti_sivu.jpg (32.87 KiB) Katsottu 971 kertaa
-
- Ensimmäinen mies, jossa on kokeiltu miten skulpauksen ihmeellinen maailma toimiikaan.
- Mutantti warru 2.jpg (33.48 KiB) Katsottu 971 kertaa
-
- Uutta marauderlaumaa uudella väripohjalla. Omaa silmää miellyttävät nämä sedät enemmän kuin aiemmat.
- Marauder previkka.jpg (54.07 KiB) Katsottu 971 kertaa
...ja taas mennään...
Vielä jatkoksi tähän vihreitä poikia:
- Liitteet
-
- Herra isoherra.
- isopomo2.jpg (58.36 KiB) Katsottu 967 kertaa
-
- Squiggeja enemmän kuin tarpeeksi.
- squigherdi.jpg (72.28 KiB) Katsottu 967 kertaa
-
- Gobboja jousien kera.
- jousigobot.jpg (59.57 KiB) Katsottu 967 kertaa
...ja taas mennään...
Huhhuh, paljon päivityksiä.
Kauempaa katsoen hyvän näköistä sakkia. Lähempää ihmisten iho vaikutti jotenkin paakkuiselta/suttuiselta. Mutta tämähän on sitä tavoitteen mukaista rujoa jälkeä. Kaaossotureiden uusi ja vanha teema eivät eroa toisistaan liikaa - sopivat mielestäni rinnakkainkin. Uusi teema on ehkä vähän siistimpi munkin mielestäni. Tai sitten tykkään vaan muun kuin hinkatun raudan värisestä rengaspanssarista ja kilpikuviosta.
Vihernahat ovat mainioita: sekä kasattu eläviin asentoihin että maalattu fiiliksellä ja taiten. Sikäli kun tältä kuvausetäisyydeltä näkee. Tosin isopomo näyttää olevan kaatumassa taaksepäin.
Jos saisit tarkempia kuvia peikoista, katsoisin niitä todella mielelläni. On oma projekti niiden kanssa meneillään. Minkä valmistajan figuja nuo kolme muuta ovat? Olivatko käsissä kannetut kamat mukana, vai oletko konffaillut?
-ile
Kauempaa katsoen hyvän näköistä sakkia. Lähempää ihmisten iho vaikutti jotenkin paakkuiselta/suttuiselta. Mutta tämähän on sitä tavoitteen mukaista rujoa jälkeä. Kaaossotureiden uusi ja vanha teema eivät eroa toisistaan liikaa - sopivat mielestäni rinnakkainkin. Uusi teema on ehkä vähän siistimpi munkin mielestäni. Tai sitten tykkään vaan muun kuin hinkatun raudan värisestä rengaspanssarista ja kilpikuviosta.
Vihernahat ovat mainioita: sekä kasattu eläviin asentoihin että maalattu fiiliksellä ja taiten. Sikäli kun tältä kuvausetäisyydeltä näkee. Tosin isopomo näyttää olevan kaatumassa taaksepäin.
Jos saisit tarkempia kuvia peikoista, katsoisin niitä todella mielelläni. On oma projekti niiden kanssa meneillään. Minkä valmistajan figuja nuo kolme muuta ovat? Olivatko käsissä kannetut kamat mukana, vai oletko konffaillut?
-ile