Maalinpoistoartikkelin kirjoittajia etsitään
Re: Maalinpoistoartikkelin kirjoittajia etsitään
oma kokemus mäntysuovasta on se että olen joutunut joskus odottamaan kuukauden että maali lähtisi (citadelin maalit) joihinki tosiaan toimii, joihinki ei. Seuraavaksi kokeilen power spraytä. Kiitos kaikille vihjeistä. Näin saan omat taukkini yhä uudelleen ja uudelleen maalattua kun pysyvää teemaa en vain keksi.
yritin kirjoittaa jotain fiksua...mutta se ylitti 200 merkin rajan... enkä keksinyt muuta.
https://www.facebook.com/sheriffanvil
- Khorne Marien
Onko esim.mäntysuovassa kostutettu sähköhammasharja hyvä väline tähän tarkoitukseen? Tarkoitan että harja-osa kostutetaan.
- Half-breed
Maalinpoistoon? Ei. Idea on että figut likoaa siinä hetken, ja sitten harjaat maalit pois.space marien kirjoitti:Onko esim.mäntysuovassa kostutettu sähköhammasharja hyvä väline tähän tarkoitukseen? Tarkoitan että harja-osa kostutetaan.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- Khorne Marien
mutta olisiko harjaukseen hyvä? (Sori jos sanoin epäselvästi aluksi)Half-breed kirjoitti:Maalinpoistoon? Ei. Idea on että figut likoaa siinä hetken, ja sitten harjaat maalit pois.space marien kirjoitti:Onko esim.mäntysuovassa kostutettu sähköhammasharja hyvä väline tähän tarkoitukseen? Tarkoitan että harja-osa kostutetaan.
- Half-breed
Ei siinä harjassa tarvitse kamaa olla silloin. Lisäksi siihen jää aina vähän sitä tavaraa harjatessa, ellei pese sitä välillä.space marien kirjoitti:mutta olisiko harjaukseen hyvä? (Sori jos sanoin epäselvästi aluksi)Half-breed kirjoitti:Maalinpoistoon? Ei. Idea on että figut likoaa siinä hetken, ja sitten harjaat maalit pois.space marien kirjoitti:Onko esim.mäntysuovassa kostutettu sähköhammasharja hyvä väline tähän tarkoitukseen? Tarkoitan että harja-osa kostutetaan.
Itse olen käyttänyt ainoastaan Fairy Power Sprayta ja täytyy myöntää että tökötti on ajanut asiansa todella hyvin. FIguurit olen vain heittänyt yhteen purkkiin ja ruiskutellut sitä tököttiä jonkin verran niiden sekaan, sitten odottanut parisen tuntia (2-3) ja hammasharjalla hinkannut kaiken pois (ekana hinkkaus, sitten vasta vesi kehiin). Mikäli jossain figussa on ollut tosi paksu kerros, olen joutunut tekemään saman jutskan vielä kerran ja mikäli johonkin todella syvään rakoseen on jäänyt maalia, olen sen kaapinut jollain terävällä sieltä helkuttiin.
Toimii myös lakattuihin miniatyyreihin.
Toimii myös lakattuihin miniatyyreihin.
2
Liityn edelliseen. Fairy Power spray toimii! Testattu ja Todistettu.
yritin kirjoittaa jotain fiksua...mutta se ylitti 200 merkin rajan... enkä keksinyt muuta.
Parhaaksi todettu sekoittaa kaikkia pesulitkuja mitä kaapista löytyy ja puol desiä vettä :D Mulla lähti tolla seoksella yön liotuksen jälkeen kun vain kevyesti harjasi niitä figuja niin maalit.. Omasta seoksesta tuli tämä: Ajax, tolu, fairy, cif with baking soda, mäntysuopa :D Kannattaa kokeilla ;)
Oberon kirjoitti:Mää oon ninja.banzgo kirjoitti: Puhutko ittestäs, vai pystyitkö väistämään velvollisuuden kutsun?
- Half-breed
power spray on toiminut minulla hyvin (Tosin olen poistanut vain GW:n lakkoja.)
- Half-breed
Tärpätti ei ole tarpeeksi vahvaa maalinpoistoon. No lähtee sillä maali pois, mutta se on todella kovan työn takana. Power Spray toimii niin täydellisesti, että uskoisi sen toimivan myös noihin.Hasseli kirjoitti:Jaa-a vai että power spraylla. Mahtaakohan toi spraylakka + liberonin lakka lähteä moisella? Mites lakkabensa (aka tärpätti), ainakin tuota liberonin lakkaa pystyy sillä ohentamaan joten luulis ainakin sen lähtevän figuista poikkeen..Half-breed kirjoitti:power spray on toiminut minulla hyvin (Tosin olen poistanut vain GW:n lakkoja.)
Ei mulla kyllä oo ihan niin hyviä kokemuksia tosta Fairy Power Spraystä, kuin mitä kaikki sitä hehkuttaa. Tavallisilla melko ohuilla maaleilla/maalikerroksella varustetusta figusta lähtee kyllä melko vaivattomasti maalit, mutta jos joku on vetänyt vähän runsaammat maalit (pari kertaa niin on käytettyjen nappien kanssa käynyt), niin ei kyllä kovin hyvin kaikkialta lähde. Tällöin olen itse ottanut jarrunesteen käyttöön; sinne pulikoimaan päiväksi-pariksi (tai vaikka viikoksi), niin kyllä lähtee pahemmatki maalit.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Tulipa testattua Fairy Powersprayta.
Muuten toimii hyvin, mutta GW:n pohjamaali ei suostu lähtemään.
Muilla samoja kokemuksia?
- Half-breed
Ei se täysin lähde, mutta minulla on mennyt suurin osa pohjaväristä pois. Ei se minua ainakaan haittaa.Karelian kirjoitti:Tulipa testattua Fairy Powersprayta.
Jos oikeasti vähän sitä maalia siihen jää, niin se ei ole paha asia. Mutta jos siihen jää sellaisia, jotka ovat irronneet ja roikkuvat ja sellasen erehtyy maalaamaan, niin not good. :(
Hieno ja taloudellinen tapa poistaa figujen maalit ;)
Hieno ja taloudellinen tapa poistaa figujen maalit ;)
Joo power spray saa kiitokseen täältäkin. Lähti varsin hyvin kaikista maalit,varsinki tinasista. :)
Öljypohjaset maalit ei kyllä oikee lähtenyt joita käytän aika paljon. Eikä kaikki paksummat kerrokset vesipohjaistakaan mutta ainahan voi uudestaan iskee löllöön.
Öljypohjaset maalit ei kyllä oikee lähtenyt joita käytän aika paljon. Eikä kaikki paksummat kerrokset vesipohjaistakaan mutta ainahan voi uudestaan iskee löllöön.
"Entä mitä syötte aamupalaksi? Minkäväriset kalsarit teillä on?" - Matti Niemelä.
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!
On toivottavasti jo edellä linkattu, mutta koskaan ei hyvää asiaa voi olla liikaa:
Maalinpoisto Fairy Power Spraylla
-ile
Maalinpoisto Fairy Power Spraylla
-ile
Hienosti maalatut Space Hulk-pelin mukana tulleet genestealerini kaikista turvatoimista huolimatta menivät joka ainut pilalle lakkausvaiheessa (ehkä eivät pitäneet kun lakkasin aamulla ulkona?), joten kokeilin vanhalla kelpo konstilla eli Korrekin jarrunesteellä poistaa mönjät. Tulos oli vähän kahdenlainen. Ensinnäkin maalia jäi sinne sun tänne, mutta kuitenkin neste rikkoi figujen alkuperäistä sinistä pinnoitusta sieltä täältä. Joten suosittelen tämän pohjalta, ettette kokeile jarrunestettä Space Hulk-figuihin.
Fairy Power Spray sen sijaan teki aivan täydellistä jälkeä, käsittelin sillä genestealerini jarrunesteen jälkeen noin vuorokautta myöhemmin. Puoli tuntia odottelua ja harja tekivät taattua jälkeä hellävaraisesti figuja turmelematta.
Jää vielä kuitenkin nähtäväksi, miten hahmojen pinnan osittainen turmeltuminen vaikuttaa pohjamaalaukseen.
Fairy Power Spray sen sijaan teki aivan täydellistä jälkeä, käsittelin sillä genestealerini jarrunesteen jälkeen noin vuorokautta myöhemmin. Puoli tuntia odottelua ja harja tekivät taattua jälkeä hellävaraisesti figuja turmelematta.
Jää vielä kuitenkin nähtäväksi, miten hahmojen pinnan osittainen turmeltuminen vaikuttaa pohjamaalaukseen.
- Dark Elf69
Fairy power spray todellakin toimii hemmetin hyvää ainetta vaikka kaupassa katsoin hinnan olevan 5e ja tuli sellanen wtf? tunne mutta ostin mokoman ja nyt on tullut muutamasta figusta poistettua maalit ja olen erittäin tyytyväinen, koska ennen poistin maalit mäntysuopaa käyttäen ja työn teki lähinnä hammasharja. Luulisi power sprayn valmistuksen lisääntyvän mikäli figupelaajat rupeavat sitä käyttämään oikein urakalla :P
Lepakko siipiä maalarin teipistä ja rautalangasta, DE69:n Blogi
Through Hatred All Things Are Possible!
kynthuithalkein!
Through Hatred All Things Are Possible!
kynthuithalkein!