Templar grand master: Laurels of victory, Lance and shield= 200pts
Captain: BSB, Griffon standard, full plate armour= 138pts
Wizard: Lvl2, Rod of power, Crystal ball 145pts
Wizard: Lvl2, Dispel scroll, power stone 150pts
24 Swordsmen: Full command 169pts
-Detachment: 10 free company 50pts
-Detachment: 10 handgunners 80pts
25 Swordsmen: Full command 175pts
10 handgunners 80pts
5 Knights of the Inner Circle: Lance and shield, standard, champion, warbanner 187pts
5 Pistoliers 90pts
Great Cannon 100pts
Mortar 75pts
Hellstorm rocket battery 115pts
Total pts: 1999
Power dice: 6
Dispel dice: 4 + Scroll
Eli tämä on enimmäinen 2k empire listani. Ainoa kokemus empirestä on yksi Border patrol peli joten toivottavasti listasta ei tullut ihan huono. Kommentteja ja ehdotuksia aivan vapaasti, paitsi että Magiaa haluan listassa välttämättä pitää(mukavaa vaihtelua TK:n magiaan). Muuten listaan voi tehdä melko suuriakin muutoksia, jos niille on tarvetta.
Empire 2000pts
Empire 2000pts
"Kahvi juodaan useimmiten kahvikupeista." -Wikipedia
Re: Empire 2000pts
Siinä nyt jotain ehdotuksia. Pisteitä saat pienentämällä handgunner detachmenttien koon vaikka kuuteen. Tällä saisit muutettua kaiken muun, paitsi mortarin cannoniksi. Listasta ei oikein löydy voimaa isoja mörköjä vastaan.(Dragoni, suurdemoni.) Ainoastaan kanuunalla on mitään mahdollisuuksia saada näitä tiputettua. Tämän takia toinen kanuuna olisi varsin hyödyllinen.grundo kirjoitti:Templar grand master: Laurels of victory, Lance and shield= 200pts Tälle voisit antaa holy relicin. Pysyisi hengissä hiukan pidempään.
Captain: BSB, Griffon standard, full plate armour= 138pts Hevonen alle. Kuolee aivan liian helposti.
Wizard: Lvl2, Rod of power, Crystal ball 145pts
Wizard: Lvl2, Dispel scroll, power stone 150pts
24 Swordsmen: Full command 169pts 10 handgunnerin detachmentti voi olla melko hankala saada mahtumaan depolle.
-Detachment: 10 free company 50pt Mieluummin 5-7 kokoisina.
25 Swordsmen: Full command 175pts
10 handgunners 80pts
5 Knights of the Inner Circle: Lance and shield, standard, champion, warbanner 187pts Muusikko mukaan.
5 Pistoliers 90pts Sama täällä.
Great Cannon 100pts
Mortar 75pts Tämän voisi vaihtaa toiseen kanuunaan, tai jättää kokonaan pois.
Total pts: 1999
Power dice: 6
Dispel dice: 4 + Scroll
Eli tämä on enimmäinen 2k empire listani. Ainoa kokemus empirestä on yksi Border patrol peli joten toivottavasti listasta ei tullut ihan huono. Kommentteja ja ehdotuksia aivan vapaasti, paitsi että Magiaa haluan listassa välttämättä pitää(mukavaa vaihtelua TK:n magiaan). Muuten listaan voi tehdä melko suuriakin muutoksia, jos niille on tarvetta.
-Sir we are completely surrounded
-Excellent that means we can attack in every direction!!
-Excellent that means we can attack in every direction!!
- Tu_Hammerer
- Viesti:
Moro
Itse tiputtaisin pois toisen Swordman unitin ja ottaisin tilalle Spearmenei, koska Griffon standardin kanssa pystyy pysäyttään melkein unitin kuin unitin, varsinkin jos pelaa oikeilla removing casualties säännöil ;).. Sit ei mun mielest kannata Mortaria vaihtaa toiseen kanuunaan, koska Mortar yleishyödyllisempi kuin kanuuna.
Tiputa Grand master pois ja empire general tilalle koska halvempi ja saat sillä kuiteski Ld 9 :D.. Itse melkein vaihtaisin toisen Wizardin Warrior-Priestiin.. Ja myös detachmenttei kannattaisi harkita esim. Swordmaneille 10+ Free companiersiä, koska jos heihin chargetaan luultavasti eivät pääse lyömään takaisin (katso remove casualties sääntö) joten tuovat sen 10 attackia close-combattiin mukaan nuo militia troopit ja vie rankki bonukset viholliselta. Ja spearmeneille sit 10 halberderia ja 10 handgunnersia mil voi si tehdä Support ja counter-charget ja Stand & shootin.
Noilla itse olen pärjänny hyvin peleissäni ;). Ja pistoliersit on must have kans
Itse tiputtaisin pois toisen Swordman unitin ja ottaisin tilalle Spearmenei, koska Griffon standardin kanssa pystyy pysäyttään melkein unitin kuin unitin, varsinkin jos pelaa oikeilla removing casualties säännöil ;).. Sit ei mun mielest kannata Mortaria vaihtaa toiseen kanuunaan, koska Mortar yleishyödyllisempi kuin kanuuna.
Tiputa Grand master pois ja empire general tilalle koska halvempi ja saat sillä kuiteski Ld 9 :D.. Itse melkein vaihtaisin toisen Wizardin Warrior-Priestiin.. Ja myös detachmenttei kannattaisi harkita esim. Swordmaneille 10+ Free companiersiä, koska jos heihin chargetaan luultavasti eivät pääse lyömään takaisin (katso remove casualties sääntö) joten tuovat sen 10 attackia close-combattiin mukaan nuo militia troopit ja vie rankki bonukset viholliselta. Ja spearmeneille sit 10 halberderia ja 10 handgunnersia mil voi si tehdä Support ja counter-charget ja Stand & shootin.
Noilla itse olen pärjänny hyvin peleissäni ;). Ja pistoliersit on must have kans
Peace, Im out!
Ensinnäkin maagilla numero 1, on kaksi arcane itemiä! Toinen siis poies. Tilalle vaikka toisen maagin power stone ja sille sitten toinen rulla.
BSB:lle on nykyään varmaankin pakko ottaa ratsu alle... huoh.
Templar grandmasterille suosittelisin harkitsemaan laurels of victoryn käyttöä. Jos et ota sitä, saisit käyttöön jonkin tehokkaan boundin esim. orb of thunder. Luulisin myös että tuo yksikkö lyö jo nyt tarpeeksi kovaa niin ei välttämättä tarvitse sitä. Imho täytyy kokeilla kumpaakin.
Tosiaan Detacmenttien kokoja kannattaa miettiä. Itse laittaisin free companyt 9 mieheen (3x3 muodostelmassa) ja handgunnerit 6 mieheen.
Handgunneri yksikkö voisi olla hyvä vaihtaa crossbowmaneihin, ekstra 6 tuuma tekee ihmeitä, ja niille sitten muusikko.
Ritareille muusikko ja yllätys yllätys champion pois. Nykyisessä edikassa täytyy olla 5 tavallista taistelijaa että saa look out sirin. Champion on character...
pistoliereille kans muusikko.
Mortarin voisi vaihtaa Cannoniin koska tuollaista blast tyyppistä tulta on jo aivan tarpeeksi.
Yleisesti tykkään listasta. Ei tarviste kokoajan katsella tylsiä höyrytankkeja ja alttari listoja jotka tuntuvat olevan nykyään turhankin suosittuja.
Eipä tässä enään mitään tule mieleen. Omaan makuuni ehkä hieman liikaa sotakoneita, mutta tuskinpa tuo haittaa.
BSB:lle on nykyään varmaankin pakko ottaa ratsu alle... huoh.
Templar grandmasterille suosittelisin harkitsemaan laurels of victoryn käyttöä. Jos et ota sitä, saisit käyttöön jonkin tehokkaan boundin esim. orb of thunder. Luulisin myös että tuo yksikkö lyö jo nyt tarpeeksi kovaa niin ei välttämättä tarvitse sitä. Imho täytyy kokeilla kumpaakin.
Tosiaan Detacmenttien kokoja kannattaa miettiä. Itse laittaisin free companyt 9 mieheen (3x3 muodostelmassa) ja handgunnerit 6 mieheen.
Handgunneri yksikkö voisi olla hyvä vaihtaa crossbowmaneihin, ekstra 6 tuuma tekee ihmeitä, ja niille sitten muusikko.
Ritareille muusikko ja yllätys yllätys champion pois. Nykyisessä edikassa täytyy olla 5 tavallista taistelijaa että saa look out sirin. Champion on character...
pistoliereille kans muusikko.
Mortarin voisi vaihtaa Cannoniin koska tuollaista blast tyyppistä tulta on jo aivan tarpeeksi.
Yleisesti tykkään listasta. Ei tarviste kokoajan katsella tylsiä höyrytankkeja ja alttari listoja jotka tuntuvat olevan nykyään turhankin suosittuja.
Eipä tässä enään mitään tule mieleen. Omaan makuuni ehkä hieman liikaa sotakoneita, mutta tuskinpa tuo haittaa.
- Tu_Hammerer
- Viesti:
Ai joo.. en huomannukaan et sul oli siin Helstormi.. joski itse en ikinä vaihda Mortaria poies koska se maksaa itsensä paremmin takaisin kerran osueassaan (tai sit onnistun Misfirettään tykkini ekassa kierroksessa liian usein) mut toisaalt jokainen pelaa eri tavalla :D.. Onhan se tykin S 10 hieno ja sillei jos pääsee esimerkiks tööttään Chaos knightei flankiin, mut hyvä kaamos kenraali ei päästä cannonia ampuun flankiin, mut mortari taasen ei välitä siit mistä se ampuu.. ja ah, sitä tunnetta kun se kerran osuu isoon regimenttiin ja tappaa 25+ modelia yhdel osumal ;)..
mut makuasia sano koira, ku muniaan nuoli :D..
Kokeile ekaks vaik tuo lista miten toimii ja mieti mikä meni pieleen jos ei toiminu. Mielestäni hävityn pelin jälkeen kannattaa miettiä ainaki seuraavia asioita ennen kuin alkaa morkkaamaan huonoa armeijavalintaa
-Pelasitko itse typerästi listaa
-vastustaja pelasi hieman paremmin kuin sinä
eli mitä tekisit toisin..
mut makuasia sano koira, ku muniaan nuoli :D..
Kokeile ekaks vaik tuo lista miten toimii ja mieti mikä meni pieleen jos ei toiminu. Mielestäni hävityn pelin jälkeen kannattaa miettiä ainaki seuraavia asioita ennen kuin alkaa morkkaamaan huonoa armeijavalintaa
-Pelasitko itse typerästi listaa
-vastustaja pelasi hieman paremmin kuin sinä
eli mitä tekisit toisin..
Peace, Im out!