chainswordin teko.

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
thamus

chainswordin teko.

Viesti Kirjoittaja thamus »

Niin ajattelin ihan tehdä itselleni chainswordin mutta en tiedä vielä teenkö ihan muovista ja jostain pehmeestä kumista vain otanko metalli miehenä ja teen ihan oikean.
Laskiskelin että sellasen 300 euroo ois vara laitaa siihen oikeaan ja 100 siihen hömppä miekkaan.

Mitä mieltä olette onko siivillä kantoa tässä ideassa?
Voin sanoa että on tehty hullimpiakin juttuja ja tuo aidon tekeminen ei ois mitään uutta.
Tosin nykytekniikka ei anna yhtä hienostunutta tehdä, mutta örkkimäinenpä olis tarkotus tehdä.
Ja Metalli taipuu näissä käsissä kyllä. Hiiliterästä ois ja pitkä moottorisahan laippa.
Siis oikea pitkä. Onko se 110cm tai jotain sellasta, sahaa ei ole vielä.

Mitä luulette?
When i see basilisk i say; For the Emperor.
When i see Slaanesh Demonettes i say; Fuck the Emperor, Hurray the Slaanesh.
WolfMan

Re: chainswordin teko.

Viesti Kirjoittaja WolfMan »

Mikäpäs se siinä, jännä idea kieltämättä. Jos teräksestä teet oikean kokoisen sahamiekan, voi siitä tulla niin painava ettei paljoa yhdellä kädellä heilutella. Ehkä jos on mariini, mutta taitaa heidänkin keksimiseen vierähtää vielä se 25000 vuotta, millenium sinne tai tänne.

Mutta itse materiaaleihin. Metallinen olisi todellakin miehekäs mutta käytettävyys oi kärsiä painosta johtuen. En tiedä kuinka paljon samantyyppistä olisit tekemässä kuin DoW 2:n trailerissa, mutta oletan sen nyt olevan jonkin sorttinen lähtökohta. Kädentaitoa kuitenkin sinulla taitaa omien sanojesi mukaan riittävästi. Muovin työstäminen voi olla helpompaa kuin raudan mutta oikeakin on käsittääkseni metallinen, täytyyhän sen kestää iskuja. Kumin hylkäisin heti rakennusmateriaalina.

Toivottavasti kuulemme vielä projektista.
Nazgúl

Viesti Kirjoittaja Nazgúl »

Enpä osaa yhtään avuksi olla, mutta on pakko kysyä, minkä kokoinen siitä "kannasta" olisi tulossa? Meinaan siis sitä, mihin terä menee ja tulee ulos kun voi paisua kohtuunmoiseksi (mikä sana tuo nyt on) ja käydä vaikeaksi homman rakentelu. Painoakin ihmettelen, voi massaa olla kymmenekin kiloa (enemmän ?) jos ihan kunnon materiaaleista teet. Saa olla aika mariini, että yhdellä, tai edes kahdellakaan kädellä tuollaista heiluttelee.

Aiotkos tehdä kaksi ja kolistella kilvan kaverin kanssa? :D
WolfMan kirjoitti:Toivottavasti kuulemme vielä projektista.
Todellakin!
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni

Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa

Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
Exalted One

Viesti Kirjoittaja Exalted One »

Voisin kuvitella, että muovista tms kannattaa kyseinen vekotin tehdä, niin sen kanssa pääsee julkisillekin paikoille. Veikkaan, että sen että terä liikkuisi, joutuu unohtamaan saman tien, sillä moottoria ei äkkiseltään varmaan löydy kokoluokassa "mahtuu kahvaan". :-P Sanoisin, että tee siitä larppikelpoinen lateksimiekka, mutta maalaa se figutyyliin. :-)
"Screw the stupid objective marker! I'll dance around it later, waving your severed heads by the hair!! BFTBG!!!!" -B
HampsterC

Viesti Kirjoittaja HampsterC »

Exalted One kirjoitti:moottoria ei äkkiseltään varmaan löydy kokoluokassa "mahtuu kahvaan".
Radio-ohjattavan auton polttomoottori?
thamus

Olen tossa tullut siihen tulokseen että teen molemmat.

Muovista, alumiinista, plasticard, ja sellainen sälä tulee tuohon replikaan sen voisin tehdä joko chaos tyyppisen tai sitten ihan perinteinen örkkien sahamiekka.

Mitä oikeaan tulee niin kun mietitään tota erkonomisuutta ja tekniikkaa niin paras taitaa tehdä sellainen örkki versio.
karsittu moottori saha ja pitkälaikka. Ehkä alumiinista koristetta ja lisä suojaa.
Lakia moudattaen se ei enempiä lupia vaadi kuin omanjärjen käyttöä.
Ainakin poliisi setä sanoin niin.
Ja onneksi en ehkä ihan terevää terää laita.

Mutta arvio laskujen mukaan ois noin 8-12 kiloa.
Ja kahdenkäden.
Ompahan sekin sitten jos tarvii.
Emp

Viesti Kirjoittaja Emp »

thamus kirjoitti: Ompahan sekin sitten jos tarvii.

Kieltämättä eteen on tullut aina silloin tällöin tunne, että olisipa nyt sahamiekka kädessä. :D

Mielenkiinnolla seuraan projektia.
Wut.
thamus

Olen tänään metsästänyt moottorisahaa, mutta ei tärpännyt.
Yksi oli 25€ mutta rikki ja pahasti.
Sähkösahakin kävis toisaalta.
Mutta mieluummin oikea saha, saa sitä ääntä ja tunnetta.
Ja lisää ääntä.
Skidi

Viesti Kirjoittaja Skidi »

Exalted One kirjoitti:Voisin kuvitella, että muovista tms kannattaa kyseinen vekotin tehdä, niin sen kanssa pääsee julkisillekin paikoille. Veikkaan, että sen että terä liikkuisi, joutuu unohtamaan saman tien, sillä moottoria ei äkkiseltään varmaan löydy kokoluokassa "mahtuu kahvaan". :-P Sanoisin, että tee siitä larppikelpoinen lateksimiekka, mutta maalaa se figutyyliin. :-)
Kyllähän kakstahtikoneen saa tehtyä vaikka suolasirottimen kokoiseksi, mutta sen tehoilla tuskin mitään puita kaadetaan.

Tuostahan voi tehdä semmoinen varkaanpelittämen. Kun kuulet jonkun hiipivän tallossa yöllä, niin ei kun sahamiekka mukaan ja nurkaa taakse piiloon. Sitten kun rosmo hiipii ohi niin vetäiset sahan käyntiin ja vähän kaasuttelet sillä. Kyllä lähtee jätkä pakoon kun luulee että sen kumppuun hyökätään moottorisahan kanssa.

Tästä tahdotaan kuulla lisää.
Kelpo

Viesti Kirjoittaja Kelpo »

Heh, jännä projekti. Katselin tuossa Bilteman sähkösahoja, ja tuohan näyttää jo modaamattomanakin lähestulkoon chainswordilta. Vähän kun revit turhia muoveja pois ja laitat pellinpalasta tilalle, niin voisi alkaa näyttää kovastikin hyvältä.
Naapurin viljat vei halla

tralalalalalla
Nazgúl

Viesti Kirjoittaja Nazgúl »

Ehkä menis muuten ihan Evisceratoriksi kahden käden sahamiekka ;D Simmosta väsäämään

Tuleekos kuvia tänne projektin edistymisestä, olis mielenkiintoista seurata
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni

Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa

Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
thamus

Kuvia tulee kun homma edistyy.
Nyt kun sen sahan löytäsin niin pääsisin suunnittelemaan paremmin.
Kun koskaan ei tiedä mitä eteen sattuu.

Voisin toisaalta aloitella sitä koriste sahaa.
Eli piirtelemään.
Flykke

Viesti Kirjoittaja Flykke »

Eli siis sen pitäisi toimiakkin... muuten olisin ehdottanut samanlaista tekniikkaa kun lateksisissa larp-aseissa eli lasikuitutangon päälle solumuovia joka päällystetään värjätyllä lateksilla.
thamus

Tottakai.
Samallahan sen tekee toimivan kun näköisen vaan;)
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Tota, mites olisi ihan nämä lasten lelumoottorisahat? Niissäkin kun on se pyörivä moottori ja ääniefektit jo valmiiksi mukana. Voisi ainakin käyttää pohjaratkaisuna elektroniikan suhteen.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
WolfMan

Viesti Kirjoittaja WolfMan »

Oiskos sähkömoottori mitään? Samantyyppinen kuin esim. kuula-aseissa käytettävät. Luulisin että löytynee tarpeeksi tehokkaita versioita, eikä pitäisi tulla tekniikan ja koon kanssakaan ongelmia. Akku kiinni, kytkin väliin ja pärisyttelemään. Se olisi helppo piilottaa kahvan yläpuolelle ja vaadittavat piuhat vetää samalla, mahdolliset hammasrattaat yms. sun muut olettaisin mahtuvan samaan sotkuun. Akku menisi helposti kahvaan piiloon.
thamus

Juu jos mie molemmat teen niin toinen tulee lelu moottorisahasta ja huomenna tulee kaveri moottorisahan kanssa käymään niin siitä kuulemma vois tehä sen toisen.

Tosimiesten on se oikea.
Painaa sellasen 10 kiloo.
thamus

Juu jos mie molemmat teen niin toinen tulee lelu moottorisahasta ja huomenna tulee kaveri moottorisahan kanssa käymään niin siitä kuulemma vois tehä sen toisen.

Tosimiesten on se oikea.
Painaa sellasen 10 kiloo.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Hieman vain ihmettelen tuota "oikean" chainswordin järkeä, koska proppi siitäkin tulee. Aseenahan semmonen vehje on epäkäytännöllisyydessään uskomattoman typerä. Raskas, hidas ja hankala käyttää ja pitää vielä kamalaa meteliäkin.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
ampusiili

Viesti Kirjoittaja ampusiili »

Minäkin kannatan sitä sähkömoottoria, ei sen kai tarvitse leikata, kunhan vain terä pyörii? Polttomoottoria joutuu sitäpaitsi testailemaan aina ulkona tai hyvin tuuletetussa tilassa ja siihen joutuu hankkimaan bensaa.
92% ihmisistä vetää tilastoja hatusta
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”