Primarchit
Primarchit
Kun tuolla toisessa ketjussa on ollut vähän viittauksia Primarchien voimiin niin eri ihmisillä tuntuu olevan aika eriäviä näkemyksiä niiden voimakkuudesta. Minkälaisia voimia Primarcheilla teidän mielestänne on? B&C:ssä on melko hyvä ketju tästä, mutta minkähänlaisia käsityksiä Suomesta löytyy?
Itse en ole aivan varma, ehkäpä nuo ketjussa esitetyt perus-primarch-statsit ovat hyvät. S6 ja T6 kuulostaisi paremmalta, mutta se merkitsisi, että vahvemmilla olisi jompikumpi 7, mikä on taas vähän liikaa. Sanotaan, että alustava idea minulla on WS:6 BS:6 S:5 T:5 W:4 I:6 A:5 Ld:10 Sv:2+. Varusteet ovat jokaisella tietysti yksilölliset. Voitaisiinkin koota joitakin ideoita tähän(hirveästi tuota B&C-ketjua matkimatta:))
Itse en ole aivan varma, ehkäpä nuo ketjussa esitetyt perus-primarch-statsit ovat hyvät. S6 ja T6 kuulostaisi paremmalta, mutta se merkitsisi, että vahvemmilla olisi jompikumpi 7, mikä on taas vähän liikaa. Sanotaan, että alustava idea minulla on WS:6 BS:6 S:5 T:5 W:4 I:6 A:5 Ld:10 Sv:2+. Varusteet ovat jokaisella tietysti yksilölliset. Voitaisiinkin koota joitakin ideoita tähän(hirveästi tuota B&C-ketjua matkimatta:))
- Henri Ketonen
Primarcheilla olisi keskimäärin about saman tason statit kun greater daemoneilla, niinkuin uusimmassa chaos codexissa bloodthirsterin kohdalla sanotaan 'Only the primarchs of old were truly it's equal' tai jotain tonne päin, en jaksa tarkistaa.
'Overkill, is enough.'
Pertuarbo, Primarch of the Iron Warriors.
Pertuarbo, Primarch of the Iron Warriors.
- Henri Ketonen
Night Lords IA-artikkelista se löytyy... Ja muista IA-artikkeleista löytyy muiden Primarchien mahtitekoja. Joskus täällä joku sanoi ettäAnlaShok kirjoitti:Missäs tarinassa noin on käynyt?
primarkat ovat niin legendaa porukkaa ettei niille voi tehdä mitään statteja. Ja Sanguiniushan pystyi tappamaan Bloodthirsterin, Magnus the Red iski nyrkillä Leman Russin panssarin pirstaleiksi niin että sirpaleet menivät johonkin Russin sydämistä (kuinka monta sydäntä niillä nyt sitten oli...) ja silti Russ pystyi hakkaamaan Magnuksen. Jne.
zqmfgb
Niinpäs sanotaankin. Täytyy kuitenkin muistaa, että Primarcheille tulee vielä varusteet päälle. Esimerkiksi jos oletetaan, että heikoinkin Primarchi voittaisi uuden Bloodthirsterin 1vs1 taistelussa, tosin itse haavoittuen, saataisiin jo jonkinnäköinen ohjenuora tähän.
Pitää miettiä kyllä, olisiko S6 ja T6 parempia mielestäni. Toisaalta Maugan Ra:llakin on S7-ase, joten ei se nyt niin vaarallista olisi. Mitenkäs WS ja BS?
+++EDIT+++
Tämä oli siis Klaitalin viestiin vastaus. En ole tuota Night Lords-artikkelia lukenut, joten jätän sen kommentoimatta. Joku paremmin asiaa tunteva voisi valottaa vähän taustaa.
Pitää miettiä kyllä, olisiko S6 ja T6 parempia mielestäni. Toisaalta Maugan Ra:llakin on S7-ase, joten ei se nyt niin vaarallista olisi. Mitenkäs WS ja BS?
+++EDIT+++
Tämä oli siis Klaitalin viestiin vastaus. En ole tuota Night Lords-artikkelia lukenut, joten jätän sen kommentoimatta. Joku paremmin asiaa tunteva voisi valottaa vähän taustaa.
- Henri Ketonen
Ja kuka sitten on heikoin Primarchi? Epicissä ne pystyivät hakkaamaan titaaneja lähiksessä. Vielä varusteet päälle, no mitäs sitten. Itse Horuksen Talonit eivät ilmeisesti Master-Crafted Lightning Claweja kummallisempia ole. Sanon että s10t10, ja vain siksi ettei asteikolla ole korkeampia lukuja.
zqmfgb
Anla, Nintendomies taitaa olla oikeilla jäljillä. Primarcheja ei pidä laittaa pelitekniseen muotoon. Se puhkaisisi "legendan" kuin halvan ilmapallon. Ajatteles nyt, peelot laskemassa "X monta Lascannonia tappaa Primarchin Y vuorossa"... Hirvittävää!
Siis, nehän ovat vähän kuin puolijumalia kaikkine urotekoineen ja ihmeineen. Niitä ei kertakaikkiaan voi laittaa pelitekniseen muotoon... Annetaan niiden olla mystisiä ja myyttisiä hahmoja, joiden voimasta voi vain uneksia ja kertoa tarinoita.
Siis, nehän ovat vähän kuin puolijumalia kaikkine urotekoineen ja ihmeineen. Niitä ei kertakaikkiaan voi laittaa pelitekniseen muotoon... Annetaan niiden olla mystisiä ja myyttisiä hahmoja, joiden voimasta voi vain uneksia ja kertoa tarinoita.
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves
Epicistä en tiedä, mutta luulisin että eivät primarchit alastomina titaaneja vastaan taistele.
Voi olla, että Talon of Horus ei anna Abaddonille koko voimiaan, koska tämä ei ole sen aluperäinen omistaja.
Itse luulisin, että koska Sword of Secretskin antaa +2S(käytännössä siis), niin Lion Sword antaisi vähintään saman verran. Myöskään Russin miekka ei liene aivan tavallinen teroitettu metallinpalanen.
Eikös jonkun kaaos-Primarchin tappanut assasini? Ei kuulosta T20-hepulta. Eivät ihmiset pärjää hirviöille(demonit, isot tyranidit yms) ilman apuneuvoja, mutta heidän (useimmiten reilusti)suurempi älykkyytensä antaa mahdollisuuden kehitellä näitä apuja, kuten hyvät panssarit(joka ehkä auttoi tuossa magman läpi menossa).
Mutta kyllä minäkin olen kallistumassa S6 T6-linjalle.
Voi olla, että Talon of Horus ei anna Abaddonille koko voimiaan, koska tämä ei ole sen aluperäinen omistaja.
Itse luulisin, että koska Sword of Secretskin antaa +2S(käytännössä siis), niin Lion Sword antaisi vähintään saman verran. Myöskään Russin miekka ei liene aivan tavallinen teroitettu metallinpalanen.
Eikös jonkun kaaos-Primarchin tappanut assasini? Ei kuulosta T20-hepulta. Eivät ihmiset pärjää hirviöille(demonit, isot tyranidit yms) ilman apuneuvoja, mutta heidän (useimmiten reilusti)suurempi älykkyytensä antaa mahdollisuuden kehitellä näitä apuja, kuten hyvät panssarit(joka ehkä auttoi tuossa magman läpi menossa).
Mutta kyllä minäkin olen kallistumassa S6 T6-linjalle.
Huhuu? Lukiko joku minun viestiäni yllä? Pitäähän sitäkin täsmentää: minusta te teette fluffmurhaa primarcheille tällä hävyttömyydellä. Tämä on vähän "crass materialism", tämä "sejase tekee niinjaniin paljon"...

Ja miten ajattelit että vauvaikäisellä Curzella olisi mitään panssaria, hmmmh?AnlaShok kirjoitti:...mutta heidän (useimmiten reilusti)suurempi älykkyytensä antaa mahdollisuuden kehitellä näitä apuja, kuten hyvät panssarit(joka ehkä auttoi tuossa magman läpi menossa).
and her hallway
moves
like the ocean
moves
moves
like the ocean
moves
- Henri Ketonen
Damn, mun piti itse sanoa tuo. Night Haunter sitäpaitsi antoi Assassinin tappaa itsensä. Ihmiset eivät pärjää hirviöille ilman kiiltelevää Powerfistiä, niin. Primarchitpa pärjäävät vallan mainiosti. Lapsena Sanguinius tappoi sen jonkin ihmeen Skorpionileijonan (kertokaa joku enemmän millainen se otus oikein oli, en minä muista), vai mikä se nyt sitten oli, ilman aseistusta.
zqmfgb
Jaajaa, Konrad hoiti homman juniori-ikäisenä.Ja miten ajattelit että vauvaikäisellä Curzella olisi mitään panssaria, hmmmh?
T20 tappamiseen tarvittaisiin S17 ase. Kiinnostaisi tietää mitä varustusta tämä assasini käytti. Ei hyttynen voi tappaa norsua, vaikka norsu antaisikin.Night Haunter sitäpaitsi antoi Assassinin tappaa itsensä.
- Henri Ketonen
- ankara halla
- Valvoja
No, Sanguiniushan pisti Bloodthirsterin lihoiksi paljain käsin vaikka oli jo haavoittunut ja väsynyt.AnlaShok kirjoitti:Niinpäs sanotaankin. Täytyy kuitenkin muistaa, että Primarcheille tulee vielä varusteet päälle. Esimerkiksi jos oletetaan, että heikoinkin Primarchi voittaisi uuden Bloodthirsterin 1vs1 taistelussa, tosin itse haavoittuen, saataisiin jo jonkinnäköinen ohjenuora tähän.
Ja hetki tämän jälkeen pisti vielä Horuksellekkin kampoihin joka siis oli Keisarin tasoinen ukkeli (ja Keisarihan on/oli siis jumala tason tyyppi, ainakin Kaaosjumalat tunnistivat hänet olentona jolle eivät suoraan mahtaneet mitään *)
*
WD 166 kirjoitti:The Emperor´s plan was not unknown to the Chaos Gods. They recognized in the Emperor a creature whose powers equalled their own, a being they could not realistically expect to harm, and an implacable foe who would not rest until they were destroyed.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Minä kun luulin, että Sanguinius haavoittui nimenomaan tuossa Bloodthirsteriä vastaan käydyssä tappelussa vaikka selvisikin selvänä voittajana.No, Sanguiniushan pisti Bloodthirsterin lihoiksi paljain käsin vaikka oli jo haavoittunut ja väsynyt.
Ja hetki tämän jälkeen pisti vielä Horuksellekkin kampoihin joka siis oli Keisarin tasoinen ukkeli
Ja eri lähteet väittävät eri asioita, mutta minä olen saanut sellaisen käsityksen, että Horus tappoi Sanguiniuksen varsin helposti.
- Henri Ketonen
- ankara halla
- Valvoja
No fluffihan tosiaan muuttuu jatkuvasti joten mitään yhtä oikeata tekstiä ei liene olevan mutta itse olin/olen kyllä siinä uskossa, että se tappoi sen Bloodthirsterin siinä portilla pitäessään sitä yksinään muiden Imperiumin sotilaiden vetäytyessä itse palatsiin.AnlaShok kirjoitti:Minä kun luulin, että Sanguinius haavoittui nimenomaan tuossa Bloodthirsteriä vastaan käydyssä tappelussa vaikka selvisikin selvänä voittajana.No, Sanguiniushan pisti Bloodthirsterin lihoiksi paljain käsin vaikka oli jo haavoittunut ja väsynyt.
Ja hetki tämän jälkeen pisti vielä Horuksellekkin kampoihin joka siis oli Keisarin tasoinen ukkeli
Ja eri lähteet väittävät eri asioita, mutta minä olen saanut sellaisen käsityksen, että Horus tappoi Sanguiniuksen varsin helposti.
Tässä vaiheessa (fluffista riippuen) oli sotaa käytä maapallolla jo toista viikkoa jona aikaina ei ainakaan Mariinit olleet levänneet hetkeäkään ja Sanguiniushan nimenomaan keräsi krediittiä siitä kun oli kokoajan etulinjassa missä taistelu oli kovinta ja tilanne epätoivoisin. Muistaakseni BA:n primarkki oli ainakin jossain tekstissä mitä olen lukenut väsynyt ja haavoittunut vaikkakin se Bloodthirsteri taisi kyllä tehdä pahinta jälkeä (joka tosin oli vasta alkulämmittelyä Horuksen käsittelyyn...).
Ja kyllä Horus tappoi Sanguiniuksen helposti kaikkien lähteiden mukaan. Tosin Horushan oli voimakkain kaikista primarkeista jo ollessaan hyvisten puolella ja Sanguinius oli jo taisteluun lähtiessään aika heikossa hapessa. Tästä huolimatta sai haavoitettua Horusta ennen tappiotaan, joka siis ottaen huomioon Horuksen jumal-statuksen ei ollut mikään ihan pieni juttu.
Mutta uskoisin kyllä, että tälle kuten kaikelle fluffille löytyy yhtä monta erilaista tulkintaa kuin on lukijoitakin
- ankara halla
- Valvoja
Ehkei se lyönyt Russia kovinkaan kovaa...Nintendomies kirjoitti:Tota fluffipätkää mä en olekaan lukenut, vai että keisari kaaosjumalien tasoinen jätkä. No revi sitten siitä että tämä kaaosjumalien tasoinen ukkeli löi Leman Russia Powerfistillä nassuun eikä tämä juuri muuta kuin pökertynyt.
Ja kysehän on varmaankin Keisarin psyykkisestä voimasta eikä niinkään fyysisestä voimasta. Näin ainakin olen itse asian ymmärtänyt.