chainswordin teko.
Re: chainswordin teko.
Ennemmin tekisin oikean miekan :P painaa vähemmän, hiljaisempi, helpompi tehdä koska rakennustekniikat tiedetään jo, rauta & hiili on halpaa, ei vaadi polttoainetta, IMO hienompi ja eeppisempi :)
So what?Silveri kirjoitti:Hieman vain ihmettelen tuota "oikean" chainswordin järkeä, koska proppi siitäkin tulee. Aseenahan semmonen vehje on epäkäytännöllisyydessään uskomattoman typerä. Raskas, hidas ja hankala käyttää ja pitää vielä kamalaa meteliäkin.
Onko örkeillä mitään käytönnöllistä? On tietysti.
Raskas? hah joo jollekin 14v pojalle ehkä.
Mun kahden käden miekka painaa 12 kiloo ja rengaspaita 17 kiloo.
Ja ne on tehty kestämään.
Hankala käyttää mihin?
Pitä kamalaa meteliä. HELL YEAH \m/
Kädetön pitää olla jos bensaa ei saa.
Juuri sellainen ase mistä pidän.
When i see basilisk i say; For the Emperor.
When i see Slaanesh Demonettes i say; Fuck the Emperor, Hurray the Slaanesh.
Kädetön olet kohta itse jos alat moottorisahasta rakentamaan lelua.thamus kirjoitti: Kädetön pitää olla jos bensaa ei saa.
92% ihmisistä vetää tilastoja hatusta
Lelua?
Kuka tässä lelusta on puhunut?
Ja mennäänpä aiheeseen.
Eli joo kyllä rakennan chainswordin ihan vaan kun voin ja haluan sellasen.
Tosin kuin voisi luulla minulla sattuu olemaan kokemusta moottorisahasta ja paljon.
Ja tosta rakentamisesta se on hujaus kun se on kasassa. Kohan kaikki tarvikkeet saan.
Pensselikin on idiootin käsissä vaarallinen, voi vaikka syödä sen.
ja yksi on tukehtunut hammasharjaan.
Mutta kyllä mie teen toisenkin saha, sellasen joka voin pyörii ja kuuluu sellanen voorm ääni ihan näillä nuorimmille ;)
Mie malaan perhosii ja kukkii siihen niin saa lapset leikkii.
Mutta en kukkii ja mehiläisii, on liian rivoa.
;)
Kuka tässä lelusta on puhunut?
Ja mennäänpä aiheeseen.
Eli joo kyllä rakennan chainswordin ihan vaan kun voin ja haluan sellasen.
Tosin kuin voisi luulla minulla sattuu olemaan kokemusta moottorisahasta ja paljon.
Ja tosta rakentamisesta se on hujaus kun se on kasassa. Kohan kaikki tarvikkeet saan.
Pensselikin on idiootin käsissä vaarallinen, voi vaikka syödä sen.
ja yksi on tukehtunut hammasharjaan.
Mutta kyllä mie teen toisenkin saha, sellasen joka voin pyörii ja kuuluu sellanen voorm ääni ihan näillä nuorimmille ;)
Mie malaan perhosii ja kukkii siihen niin saa lapset leikkii.
Mutta en kukkii ja mehiläisii, on liian rivoa.
;)
Lähinnä itseäni mietityttää painotus. Miekassa on kuitenkin pommeli tasapainottamassa terää ja jos chainswordiin pistää sen polttomoottorin, tuo se moottori sen verran painoa lisää, että terään tulee ihan hiivatisti painoa ja jos sitä haluaa mitenkään fiksusti "miekkana" käyttää, pitää pommeliin pistää todella paljon painoa että saa koko touhuun järkeä - varsinkin, jos aiot varsinaisen teräosan tehdä jostain muusta kuin kevytmateriaaleista (joka tekee sitten siitä joka tapauksessa lavastetuotteen "oikean" vehkeen sijaan). Sama juttu oikeastaan moottorisahassa. Sitä on kevyt liikuttaa sen takia, että painopiste on kahvan kohdalla, mutta chainswordissa joko joudut sijoittamaan moottorin pommeliin ja kahvan siihen väliin (ja jotenkin siirtämään vedon sitten sen kahvan sisällä - tämän turvallisuus mietityttää) tai sitten sijoittaa sen kahvan yläpuolelle, jolloin käytettävyys olisi vähän samaa, kuin pistäisit moottorisahan kepin varteen ja yrittäisit sen kepin avulla sitä sahaa heiluttaa.
Asiaa voi toki yrittää kompensoida tekemällä kahvasta pitemmän ja sitä kautta kahden käden aseeksi ao sahan, mutta pituuskin todennäköisesti tällöin menisi sellaiseksi, että ase muistuttaisi ennemminkin moottorisahakeihästä kuin moottorisahamiekkaa (tosin täytyy myöntää että moottorisahakeihäs voisi aseena jo ollakin toimiva).
Minun käsin taottu teräksinen iaitoni painaa n. 1,3 kg ja kyseessä on oikeasti nopea ase, eikä kyse todellakaan ole mistään halpahallista ostetusta seinäkoristeesta. En nyt oikein ymmärrä mistä tuossa uhoamisessasi on kyse.
Asiaa voi toki yrittää kompensoida tekemällä kahvasta pitemmän ja sitä kautta kahden käden aseeksi ao sahan, mutta pituuskin todennäköisesti tällöin menisi sellaiseksi, että ase muistuttaisi ennemminkin moottorisahakeihästä kuin moottorisahamiekkaa (tosin täytyy myöntää että moottorisahakeihäs voisi aseena jo ollakin toimiva).
Minun käsin taottu teräksinen iaitoni painaa n. 1,3 kg ja kyseessä on oikeasti nopea ase, eikä kyse todellakaan ole mistään halpahallista ostetusta seinäkoristeesta. En nyt oikein ymmärrä mistä tuossa uhoamisessasi on kyse.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Siis ei kyse ollut uhoamisesta, totesin vain tosiasian.
Se on normaalia että minut tulkitaan väärin, jos puhuttaisiin kasvotusten et olisi moksiskaan.
Ehkä suoraa puhetapaa kummaksutaan, ja site vielä kun joku kirjottaa.
ja olen kyllä tutustunut miekkoihin ja sepän hommiin.(sepä olisikin jotain uutta, jos en olisi)
Minä itse vain pidän vähän karummasta työstä, ei sillä jos joku haluaa plink kiiltävää niin voin tietysti tehä.
Pommeli asiaa olen miettinyt mutta se ei ole vielä ajankohtainen kun en ole sahaakaan saanut.
Ja tossa on kuva joka on malli idea, eikä noilla ole pommelia painottamassa.
http://wh40k.lexicanum.com/mediawiki/im ... _Squad.gif
Tossa on mun vesuri minkä tein viimeksi.
Retkillä kätevä.
Kahva on hirvensarvea. 5mm paksu. Tönärissä on 10cm leuat erilleen.
http://www.aijaa.com/v.php?i=4581846.jpg
Se on normaalia että minut tulkitaan väärin, jos puhuttaisiin kasvotusten et olisi moksiskaan.
Ehkä suoraa puhetapaa kummaksutaan, ja site vielä kun joku kirjottaa.
ja olen kyllä tutustunut miekkoihin ja sepän hommiin.(sepä olisikin jotain uutta, jos en olisi)
Minä itse vain pidän vähän karummasta työstä, ei sillä jos joku haluaa plink kiiltävää niin voin tietysti tehä.
Pommeli asiaa olen miettinyt mutta se ei ole vielä ajankohtainen kun en ole sahaakaan saanut.
Ja tossa on kuva joka on malli idea, eikä noilla ole pommelia painottamassa.
Tossa on mun vesuri minkä tein viimeksi.
Retkillä kätevä.
Kahva on hirvensarvea. 5mm paksu. Tönärissä on 10cm leuat erilleen.
http://www.aijaa.com/v.php?i=4581846.jpg
Öö... reality check? Noi on figuja fantasiamaailmassa. Minä mietin miten tuon saisi käytännössä toteutettua. Moottorisahan polttomoottori on kuitenkin sen kokoinen, ettei sitä voi miekassa omasta mielestäni järkevästi käyttää oikein muutoin kuin pommeliin sijoittamalla että painoa saataisiin hallintaan pidennetyn ketjun ja terän plus muitten rakennehärpäkkeiden kompensoimiseksi. Pienoismoottoreissa puolestaan ei ole riittävästi vääntöä, että saha toimisi haluamallasi tavalla (ja ne sitäpaitsi sanoisivat "pärrr...." sen sijaan että sanoisivat "PÄRRRRRRRRR")thamus kirjoitti:Ja tossa on kuva joka on malli idea, eikä noilla ole pommelia painottamassa.
Painotus on oikeasti tärkeä asia, jonka huomaa monessakin suhteessa. Mulla on tuon iaiton lisäksi kuta kuinkin vastaavan painoinen puumiekka lihasvoimatreenaukseen. Kiloissa ei juurikaan ole eroa paitsi ehkä 100-200 g verran, mutta painotus on huomattavasti enemmän edessä ja kyse on kuitenkin vielä kohtuullisen tasapaksusta puukepistä, joskin kahva on itse "terä"osuutta puolet ohuempi. Siinä on myös ihan selvästi pitempi kahva kuin normikatanassa ja silti se on älyttömän raskas käyttää jopa tottuneellekin ja sillä saa ranteensa hajalle hyvin helposti. Ja painoa on edelleenkin vain sen reilun kilon verran.
Mitä nyt eurooppalaisia miekkoja olen pyöritellyt, niin ei longswordikaan nyt mikään älyttömän painava vehje loppupeleissä ole (olikohan 2-3 kg), joten sitä suuremmalla syyllä ihmettelen mikä ihmeen valuratahökotys tuo 12 kilon miekkasi on.
Jos todella tunnet moottorisahat niinkuin väität tekeväsi, niin ymmärtänet suurin piirtein sen toimintaperiaatteenkin. Haluaisin nähdä varsinaisia piirustuksia vaikka ihan vain toimintaperiaateluontoisesti ilman tarkempia mittoja tms. sen sijaan että esittelet miten joku taiteilija on pistänyt neitosille itsensämittaiset rautamöhkäleet kantoon, joita he eivät noilla raajoilla mitenkään realistisesti pystyisi kantamaan (joo, voivathan ne olla vaikka mitä tulevaisuudenmateriaalia, mutta nyt puhutaankin nykyajan materiaaleista, josta ehkä ainoa järkevä olisi alumiini, mutta sen käsittely vaatiikin ihan toisenlaiset laitokset mitä perusfiguttajalta isin autotallista löytyy).
Totta, mulla onkin käytössä jyrsin ja sorvi.
Niillä on saanut tehty alumiinista mitä haluaa ja toinen hyvä aine on mokki.
Sitkeetä kuin mikä, mutta tarpaaksi kovaa.
Nyt alan päästä jyvälle, sinusta silveri.
Oletkin tekniikka miehiä, se on tosi hyvä juttu.
No loppupelissä ei tämä näkemys ollutkaan niin suuri, haluat enemmän tietoa toteutuksesta ja mekaniikasta.
Selvä, Minäpä tossa huomenna töissä ollessa katson tuo materiaalin läpi ja sen sahan.
Lasken tuon massan ja suunnilleen materiaalin ja kestävyyden.
En ole vielä kertonut enempää tosta koska mie tarviin sen sahan, koska mulla ei ole hajua millaisen mie saan kouraan. Jos vanhempi saha, tulee tosta painotuksesta ongelmaa, mutta uudessa voidaan siojoittaa koneista kahvaan ja pommelin kohdille.
Eli kahvaan tulee kaasu ja tietysty tuo turva kaari jos jotain sattuu.
Piirustuksia on mutta ne on osittain sellaisessa kirjassa jonka tiedot ovat minun henkilökohtaisia ja näin ollen salaisia.
Niitä ei oikein tänne saa.
Nii se kahdenkäden miekka onkin voima harjoitteluun rengaspaidan kanssa.
On mulla toinen rekkan kaarijousesta taottu jaku 5-6 kiloo 135 cm pitkä miekka. Ihan hauska miös harjoitella.
Rengaspaita on 3mm kuumasinkittyä teräslankaa. 19 mm ulkohalkaisialta lenkki.
Hihaton, 6680 lenkkiä 1:4 sidoksella, neinaan pidentää hihoja.
Mutta piirustuksia on tulossa.
Niin ja noita tarkempia tietoja olisi tietysti voinyt pyytäkin.(vinkki)
Koska kaiken olen tehny mitä olen sanonut tekeväni.
Ja ihan pomon firmalla saan käydä tekee ja kavereiden Takomossa.(seppiä ammatiltaan)(kuten minä)
Joten tuo metallipuoli kyllä onnistuu.(olehan tehnyt tarkkuuskiväärinkin niin tuo nyt ei ole mitään uutta)
Niillä on saanut tehty alumiinista mitä haluaa ja toinen hyvä aine on mokki.
Sitkeetä kuin mikä, mutta tarpaaksi kovaa.
Nyt alan päästä jyvälle, sinusta silveri.
No loppupelissä ei tämä näkemys ollutkaan niin suuri, haluat enemmän tietoa toteutuksesta ja mekaniikasta.
Selvä, Minäpä tossa huomenna töissä ollessa katson tuo materiaalin läpi ja sen sahan.
En ole vielä kertonut enempää tosta koska mie tarviin sen sahan, koska mulla ei ole hajua millaisen mie saan kouraan. Jos vanhempi saha, tulee tosta painotuksesta ongelmaa, mutta uudessa voidaan siojoittaa koneista kahvaan ja pommelin kohdille.
Eli kahvaan tulee kaasu ja tietysty tuo turva kaari jos jotain sattuu.
Piirustuksia on mutta ne on osittain sellaisessa kirjassa jonka tiedot ovat minun henkilökohtaisia ja näin ollen salaisia.
Niitä ei oikein tänne saa.
Nii se kahdenkäden miekka onkin voima harjoitteluun rengaspaidan kanssa.
On mulla toinen rekkan kaarijousesta taottu jaku 5-6 kiloo 135 cm pitkä miekka. Ihan hauska miös harjoitella.
Rengaspaita on 3mm kuumasinkittyä teräslankaa. 19 mm ulkohalkaisialta lenkki.
Hihaton, 6680 lenkkiä 1:4 sidoksella, neinaan pidentää hihoja.
Mutta piirustuksia on tulossa.
Niin ja noita tarkempia tietoja olisi tietysti voinyt pyytäkin.(vinkki)
Koska kaiken olen tehny mitä olen sanonut tekeväni.
Ja ihan pomon firmalla saan käydä tekee ja kavereiden Takomossa.(seppiä ammatiltaan)(kuten minä)
Joten tuo metallipuoli kyllä onnistuu.(olehan tehnyt tarkkuuskiväärinkin niin tuo nyt ei ole mitään uutta)
Onko ylipäätään mitään hyötyä siitä että miekka ja moottorisaha on yhdistetty? /OT Ja se paino... Tiedän että rengaspanssari painaa, rakennan sellaista itsekin, mutta painoa ei tunne kovin paljoa, koska se jakaantuu kohtalaisen tasaisesti keholle. Ja kahden käden miekka painaa, mutta sitä käytetäänkin kahdella kädellä, mieti sitten tehokkaasti käyttäväsi samanpainoista ellei painavempaa yhdellä kädellä. Mielestäni kannattaisi käyttää sähkömoottoria että ainakin painon saisi kuriin, tällöin myös onnistuisi kuvan mukainen "liipaisin" josta painamalla höskä lähtee käyntiin ja näin vähentäisi akun kulutusta. ja kuva http://i92.photobucket.com/albums/l37/N ... onDuck.jpg
Sähkömoottori ei välttämättä olisi pöllömpi. Akkuna voisi käyttää tuommoista perus ruuvinvääntimen moukulaa, jonka sitten sijoittaisi ja naamioisi pommeliksi. Tulisi painoa, kokoa ja näköä sille.
Riittävän vääntävän moottorin löytyminen on tietysti toinen juttu, kuten myös soundimaailman köyhyys.
Riittävän vääntävän moottorin löytyminen on tietysti toinen juttu, kuten myös soundimaailman köyhyys.
Ei se siitä.
thamus kirjoitti:Lelua? Kuka tässä lelusta on puhunut?
Joo leikkiähän se :DWikipedia kirjoitti:Leikki on varsinkin lasten mielihyvänsävyistä toimintaa ilman hyötytarkoitusta, usein tietyn muotoisena ja määrättyjä sääntöjä noudattavana. Leikki on ihmisen ja nisäkkäiden todellisuuden (tai kuvitellun todellisuuden) jäljittelyä. Leikki, mielikuvitus vaatii kehittyneitä aivoja, muun muassa kykyä erottaa todellisuus ja leikki.
Leikki on usein lasten välistä pientä kisailua tai muuta hauskanpitoa, usein myös kuvitteellisessa maailmassa elämistä. Leikki kehittää lapsen luovuutta. Lapsen mielikuvitus kykenee luomaan yksinkertaisilla leluilla monipuolisen elämysmaailman. Leikin aihe ja esikuva on hyvin usein oikeasta aikuisten maailmasta. Leikki on spontaaniutta, iloa, oivallusta, ihmettelyä, itsensä unohtamista ja pelon hellittämistä. Leikissä kyseenalaistuvat käsitykset omista rajoituksista ja uskomuksista. Leikit kasvattavat lasten sosiaalisia taitoja kun he leikkivät toistensa kanssa.
Jotkut leikkivät kotia, sotaa, seikkailevat keskiajalla ja metsästävät lohikäärmeitä. On pelejä ja leikkejä, joita vanhemmat opettavat lapsilleen, ja monet niistä ovat tärkeitä lapsen kasvulle. Esimerkiksi liikunnalliset leikit kohottavat kuntoa ja saattavat myöhemmin johtaa urheiluharrastukseen. Leikkimiseen voi käyttää leikkivälineitä eli leluja.
Jos teet tästä miekasta niin ''realistisen'' että se on iskuja kestävä ja terä leikkaa oikeasti, niin onko siitä mitään iloa? Kuten monesti on sanottu, sahamiekan muoto on todella typerä ja sen käsittely tulisi vaatimaan hirveää voimaa. Valmiin miekan voisit varmaan ruuvata ruuvipenkkiin kiinni ja siinä pärryytellä, koska et luultavasti voisi tätä typerästi suunniteltua ''asetta'' järkevästi käyttää.
Toki jos olet vain tekemisen ilosta sitä vääntämässä niin siitä vain, mutta kun sahamiekan tarkoitus on olla cool, niin siitä on käytännöllistä paha saada. Ja uskotaan että sinulla on osaamista ja kokemusta, mutta kun se ei muuta fysiikan lakeja. Kappaleen paino vaikuttaa tietyllä tavalla, kun painopiste on tietynlainen.
92% ihmisistä vetää tilastoja hatusta
No insinööri en ole eikä sellaista minusta tule, vaikka DI-kavereita useampi onkin. Lähinnä huolestuttaa se, että jos pellepelotonmaisesti rakennat moottoroidun aseen ja rupeat sillä (kuitenkin) kokeilemaan jotain leikkaamista ja asioita menee pieleen suunnitteluvirheiden takia, niin jälki voi olla todella pahaa. Tiedän kohtuullisen hyvin käytännön kokemuksen kautta millaista vahinkoa erinäiset veitset ja lasinsirpaleet voivat auttaa, moottorisahankin tekemisiä on tullut nähtyä (joskin olivat vielä lieviä). Jos kerran olet tekemässä käytännössä moottoroidun miekan, jossa ketju pyörittää koko hommaa ja sitä kokeillessa homma meneekin pieleen, voi jälki olla TODELLA pahaa, eikä siinä välttämättä mitkään pleksimaskit auta p**kankaan vertaa.thamus kirjoitti:Nyt alan päästä jyvälle, sinusta silveri.
Toisekseen olen viitisen vuotta harrastanut kendoa, joten voin väittää tietäväni ainakin nyt sen verran mitä miekkailu yleensäkin on ja kaveri puolestaan on kohtuullisen aktiivi fiore-miekkailussa, joten tietoa tulee sitäkin kautta jonkin verran myös eurooppalaisista miekoista. Se, että heiluttelee takapihallaan naurettavan kokoista kahden käden mörssäriä, jolla ei varmaan oikeassa taistelutilanteessa tekisi juuri mitään (todennäköisesti väistettäisiin ensimmäinen isku, jonka jälkeen kampattaisiin maahan ja tapettaisiin tikarilla/lyhytmiekalla), ilman varsinaista opetusta miten miekkaillaan, on lähinnä fiilistelyä enemmän kuin miekkailua.
Antaa toisen harrastaa ja tottakai ensimmäisenähän jotain pitää kokeilla leikata :) Sehän on koko homman idea kait vissiin. Minä ainakin kokeilisin, mutta tosi varovasti. Suosittelen sähkömoottoria ja akkuja kahvaan. Ei kai ne universumisotilaidenkaan miekat bensiinillä käy? Siihen ketjuun pitäisi saada kuitenkin sellaiset tuuman mittaiset hampaat, joten ei sittenkään kannata leikata mitään, tai lentää käsistä koko laitos.
Noilla sisterien miekkatytöillä tosin on pommeli ihan selvästi.
Noilla sisterien miekkatytöillä tosin on pommeli ihan selvästi.
Luumumehu on soturien juomaa
Hyviä mielipiteitä.
Sahaa kaveri ei tuonut kun särki kuulemma selkensä eilen.
saikulla varmaan reilun viikon.
Muuten sähkö sahakävis mutta se ei ole sama juttu.
No jos se miekka sen 10 kiloo painaa niin eise haittaa, eihän sillä oikeesti tapalle.
Kyllä mie taistelu kentälle mun katanan ottasin mieluummin tai Gladiuksen ja kilven.
Mutta se on taas et mie pidän raskaista jutuista, ja hei onhan se cool kun jätkällä on ittensä pituinen sahamiekka jossa tuuman pitkät hampaat.
Minusta ainakin.
Mutta taitaa homma olla jäissä kunnes saan sen sahan.
Kyllä mie ton painotus homman laitan toimii.
oikeesti hyvä siitä tulee.
Sahaa kaveri ei tuonut kun särki kuulemma selkensä eilen.
saikulla varmaan reilun viikon.
Muuten sähkö sahakävis mutta se ei ole sama juttu.
No jos se miekka sen 10 kiloo painaa niin eise haittaa, eihän sillä oikeesti tapalle.
Kyllä mie taistelu kentälle mun katanan ottasin mieluummin tai Gladiuksen ja kilven.
Mutta se on taas et mie pidän raskaista jutuista, ja hei onhan se cool kun jätkällä on ittensä pituinen sahamiekka jossa tuuman pitkät hampaat.
Minusta ainakin.
Mutta taitaa homma olla jäissä kunnes saan sen sahan.
Kyllä mie ton painotus homman laitan toimii.
oikeesti hyvä siitä tulee.
Miks niissä sitten on ihan selvä "pakoputki" kyljessä?Huru-ukko kirjoitti:Ei kai ne universumisotilaidenkaan miekat bensiinillä käy?
Itellä on myös samanmoinen projekti käynyt mielessä mutta alottaan tai edes kunnolla suunnitteleen en ole päässyt. Oma idea oli ihan melua pitävä proppi jossa rc:n polttomoottori ja teränä polkupyörän ketju(että sen kanssa voi julkisillakin paikoilla hengata ilman että saa pamppua ja sakkoja).
Wh40k 2nd edition rulebook kirjoitti:Remember that you're playing to enjoy a challenging battle with friends, where the spirit of the game is more important than winning at any cost.
Ei ainakaan minun figuureilla ole mitään pakoputkia miekassa.
Huru-ukko kirjoitti:Ei ainakaan minun figuureilla ole mitään pakoputkia miekassa.

Pakoputki x2. Piste.
Wh40k 2nd edition rulebook kirjoitti:Remember that you're playing to enjoy a challenging battle with friends, where the spirit of the game is more important than winning at any cost.
Jaa sattumalta jossain mallissa sitten on jotain tappeja tuossa kohtaa. Voihan se sylkeä verimuhjut tuosta tuutista ulos. Näin sen on oltava :)
edit. sitäpaitti muovia ei lasketa.
edit. sitäpaitti muovia ei lasketa.
- Exalted One
Metallista jos meinaa sen miekan tehdä niin koristehan siitä tulee ei muuta. Jos siihen löytää tarpeeksi pienen moottorin, on varmasti ihme, jos se edes jaksaa liikuttaa terää, puhumattakaan mistään leikkaamisesta.
Mitä painoon tulee, oma zweihander painaa hätinä kolme kiloa, käytössä olevat pitkämiekka kilon ja taistelukirves 800 grammaa. Ainakaan tuon painavammalla miekalla en kentälle lähtisi.
Mitä painoon tulee, oma zweihander painaa hätinä kolme kiloa, käytössä olevat pitkämiekka kilon ja taistelukirves 800 grammaa. Ainakaan tuon painavammalla miekalla en kentälle lähtisi.
"Screw the stupid objective marker! I'll dance around it later, waving your severed heads by the hair!! BFTBG!!!!" -B
Se oliskin itse asiassa aika chaos meininkiä, lihamylly samassa.