Moikka moi! Pitkästä aikaa taas alotin käpsien juoksuttamisen ja ihan hyvinhän se meni. Pelasin puutonttuja vastaan tollasella 'päälle vaan' taktiikalla ja nätisti toimi. EI kyllä mikään turnausarmeija missään tapauksessa! Tässä tämä nyt olis...
Heroes
Thane Bors 142pts
- Rune of stone
- Shield
- Master rune of swiftness
- Rune of Snorri Spangelhelm
- Oath stone
Thane Fargir 190pts
- BSB
- Strollaz's rune
- Rune of determination
- Rune of battle
Core
19 warriors 196pts
- Full command
- Shield
BSB oli mukana, auttoi tiputtamaan welffejä kyl tosi nätisti
10 Quarrellers 120pts
- Shields
Ei hirveesti muuta saanu aikaan, kuin parin ratsun kumoamisen ja kyl pelin lopulla, yhen noblen tiputtamisen. Noble juoksenteli tornin edessä, jossa varsijouset kykkivät silmät kiiluen
Special
14 Hammerers 232pts
- Full command
- Shields
- Rune of Determination
Vasaroijat johdattivat Thane Borsia tappeluun - jo 2. vastustajien vuorolla ( se alotti ) lähikseen ja samaisessa tappelussa lähti tonttujen ratsut livohkaan aikas nätisti. Näitä kuoli yhteensä 2 vai 3 koko pelin aikana
15 Ironbreakers 265pts
- Full command
- Rune of battle
- Rune of sanctuary
Raudanrikkojat tappelivat itsenäisenä ryhmänä pidellen war dancereita ja dryadeja tosi hyvin! Näitä jäi henkiin jopa 2! Eikä kertaakaan lähtenyt pakoon pelin aikana
15 Miners 215pts
- Full command
- Steam drill
Mainarit ilmestyivät jousimiesten niskaan, kun kylkeen ei kannattanut juosta. Siellä nimittäin oli jo valmiiksi nuo vasaroijat. Jos joku väittää käpsiä hitaiksi niin puhuu täyttä potaskaa! :D
Rare
Gyrocopter 140pts
Hyppi siellä sun täällä, pakotti tonttuja hidastelemaan ja jopa rynnäköitsi muutaman ryhmän kimppuun. 1 woundi lähti waywatcherien tuurin takia. Kaksi 6:sta peräkkäin!
Total: 1500pts
Tollasella armeijalla tuli pelattua. PElattiin kaksi peliä, joista eka oli solid victory mulle ja toinen massacre mulle. Ei hyvin menny tontuilla. Käytin taktiikkana sellaista toisen laidan valtausta. Asetin ukot oman deployment zonen oikeaan reunaan pienen mäen ympärille ja lähin juokseen sitä reunaa pitkin. Hammererit ja gyro meni läpi hevosmiehistä ja dryadeista tosi nätisti ja gyro otti myös kiinni kivasti (3d6 :D) Mainarit niskaan tokan vuoron alussa ja ne sai jouset juokseen kohti warruja. Sinne meni nekin... Ironbreakkerit jahtasivat dryadeja ja war dancereita 2 vuoroa! - kummatkin juoks yli laidan.
Ei vitsi mikä peli. Lista ei kyl toimi muihin armeijoihin niin hyvin :D
Käppänöitä 1500pts
- jupu_pupu_mies
Re: Käppänöitä 1500pts
ei vaan tämän pitäisi toimia welffejä vastaan noin pienellä ampumisella huonosti... tai sitten vastustajasi on vasta alkanut pelaamaan/huono lista/muuten huono pelaamaan...
mutta muokkaisin silleen että ottaisin mainarit pois (joo ylläri) tai sitten tekisin yhden 6-10 kokoisen yksikön pitämään kulmaa, gyron vaihtaisin organiin (joo ylläri) ja jouskarit thunkkuihin. katso miten saat pisteet riittämään jos jää vielä yli niin lihota hammerereita vaikka 17.
mutta muokkaisin silleen että ottaisin mainarit pois (joo ylläri) tai sitten tekisin yhden 6-10 kokoisen yksikön pitämään kulmaa, gyron vaihtaisin organiin (joo ylläri) ja jouskarit thunkkuihin. katso miten saat pisteet riittämään jos jää vielä yli niin lihota hammerereita vaikka 17.
Kuten jupu jo mainitsikin niin ei pitäisi toimia welffejä vastaan kyseinen lista, ongelma mielestäni siinä että listassa ei mikään pakota welffejä nopeaan liikkeeseen. Tällöin welffeille jää aikaa siirrellä nappuloitaan rauhassa ja hakea iskemis paikkoja miten lystää. Mikäli welffeillä on glade ridereita kentällä pystyvät he kiertelemään ja ampumaan ilman pelkoa joutua lähitaisteluun.
Listaan toivoisin oragangun (pidetään vihollinen etäällä) ja cannon/boltteri (laitetaan vihollinen liikkeelle) näillä kahdella pystyy jo vaikuttamaan vihollisen liikkumiseen pelikentällä suht mukavasti (mikäli maasto sallii ampumisen). Thunkkuja listaan jolloin saadaan pehmitettyä welffejä hieman ennen kuin ne pääsevät iholle kiinni. Lähitaistelussa kääpiöillä ei sitten pitäisi ollakkaan mitään ongelmaa puoli kuntoisia yksiköitä vastaan.
Listaan toivoisin oragangun (pidetään vihollinen etäällä) ja cannon/boltteri (laitetaan vihollinen liikkeelle) näillä kahdella pystyy jo vaikuttamaan vihollisen liikkumiseen pelikentällä suht mukavasti (mikäli maasto sallii ampumisen). Thunkkuja listaan jolloin saadaan pehmitettyä welffejä hieman ennen kuin ne pääsevät iholle kiinni. Lähitaistelussa kääpiöillä ei sitten pitäisi ollakkaan mitään ongelmaa puoli kuntoisia yksiköitä vastaan.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Kopteri ja 10 jousta, Halleluja. Noilla ei pärjätä kelleen tai milleen. Itse oon sitä mieltä että aina kun vastassa joukko joka liikkuu nopeemmin ku kääpiöt, eli toisinsanoen kaikki niin silloin kun listassa on ne minerit, on anvil ehdoton jotta voidaan sitä liikkumisriimua paukuttaa. Loput hoiteleekin sitten tulipatterit. Sen jälkeen voitkin jo avata sanakirjan kohdasta Shamppanja
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Täysin varma en asiasta ole mutta kun epäilys heräsi niin kysytään. Miten anvilia pystyy muka peluuttamaan 1500.p armeijassa? Eikös anvil tai tarkemmin sanottuna anvil guardit vie Lord slotin? 1500.p:ssä käsittääkseni ei kääpiöillä lordeja sallita.
Lisäkysymyksenä mikäli epäilykseni pitää paikkansa, mikäli anvilin kanssa peluuttaa runelordia viekö tämä silloin yhden lisä slotin Lord sloteista vai lasketaanko se samaan anvil guardien kanssa jolloin nämä veisivät vain yhden lord slotin?
Lisäkysymyksenä mikäli epäilykseni pitää paikkansa, mikäli anvilin kanssa peluuttaa runelordia viekö tämä silloin yhden lisä slotin Lord sloteista vai lasketaanko se samaan anvil guardien kanssa jolloin nämä veisivät vain yhden lord slotin?
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Runelordi vie sen lordi-slotin. Anvili ja sen mukana tulleet jäpikät sitten vievät hero-slotin. Kirjassa sivulla joku tämä kerrotaan varsin selvästi. Ja ei, vain Helffeillä on kunnia erottua organisation chartissa muissa armeijoissa. Vai oliko sillä taulukolla fabassa joku oma nimensä?
Hapid ei ossaa pelata, jos hitaus on noin kova pala purtavaksi. Kyllä ne käävät pärjää vallan mainiosti ilman kovaa patteristoakin anvilista puhumattakaan.
Itse lista sitten on vallan ihana. Teinillä ei ole gw:tä, yksiköt on pieniä ja ainokaisen rare-slotin otti gyrokopteri. Mie pomppisin ilosta, jos tälläinen tulisi vastaan. Ei sen vuoksi, että voittomahdollisuudet kasvavat vaan siksi, että tää on niin ihanan kiva lista vastaan pelattavaksi. Vaikka tätä voisikin muokata tavalla tai toisella, en menisi lainkaan sitä tekemään. Tällä vaan pelikentälle.
Hapid ei ossaa pelata, jos hitaus on noin kova pala purtavaksi. Kyllä ne käävät pärjää vallan mainiosti ilman kovaa patteristoakin anvilista puhumattakaan.
Itse lista sitten on vallan ihana. Teinillä ei ole gw:tä, yksiköt on pieniä ja ainokaisen rare-slotin otti gyrokopteri. Mie pomppisin ilosta, jos tälläinen tulisi vastaan. Ei sen vuoksi, että voittomahdollisuudet kasvavat vaan siksi, että tää on niin ihanan kiva lista vastaan pelattavaksi. Vaikka tätä voisikin muokata tavalla tai toisella, en menisi lainkaan sitä tekemään. Tällä vaan pelikentälle.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti