Chaos (Tämä on sitten se minkä kanssa aloitan, oikeasti!).
Chaos (Tämä on sitten se minkä kanssa aloitan, oikeasti!).
Hei!
Sain mainion idean: aloittaa chaos. It is the will of the Dark Gods!
Nytten ihmetelen, olisiko Battlefroce hyvä ostos? Kuulin että Possessed Marinet ovat huonoja, vaikka statsit ovat ihan mukavat.
Olen ajatellut Khorne-teemaista listaa, jossa olisi Troopissa Khorne Berzerkereitä, Fast attackissa Raptoreita, Heavy support en ole varma jos ottaisin Havoceja vai Predatorin, Ideoita? HQ ottaisin Kharn The Betrayerin, koska figu on hieno ja statst ovat mukavat, ja sitten Chaos Lord jump packin kanssa, joka menee Raptoreihin.
Toimiiko, vai failaako?
Sain mainion idean: aloittaa chaos. It is the will of the Dark Gods!
Nytten ihmetelen, olisiko Battlefroce hyvä ostos? Kuulin että Possessed Marinet ovat huonoja, vaikka statsit ovat ihan mukavat.
Olen ajatellut Khorne-teemaista listaa, jossa olisi Troopissa Khorne Berzerkereitä, Fast attackissa Raptoreita, Heavy support en ole varma jos ottaisin Havoceja vai Predatorin, Ideoita? HQ ottaisin Kharn The Betrayerin, koska figu on hieno ja statst ovat mukavat, ja sitten Chaos Lord jump packin kanssa, joka menee Raptoreihin.
Toimiiko, vai failaako?
Koulu on taas, koulu on taas, reput täynä kirjoi!Half-breed kirjoitti:Teknik oli kerrankin oikeassa.
- Guardsniper
Re: Chaos (Tämä on sitten se minkä kanssa aloitan, oikeasti!).
No, terppa!Teknik kirjoitti:Hei!
Jos meinaat nuo yksiköt ostaa niin kyllähän tuo on ihan kannattava ostos. Saahan siinä "ilmaisen rhinon ja pari "ilmaista" bersua (muistaakseni). (Rahan säästö... Tai pikemminkin rahan sijoitusvinkki:) Suosittelen, että teet ensin listan ja sen pohjalta alat suunnittelemaan, mitä ostat. Näin vältyt ostamasta "turhia" yksiköitä, jotka vain pyörivät jossain kaapin pohjalla pölyyntymässä. Tämän listan perusteella sun on sitten helppo miettiä onko kaikki tossa battle forcessa olevat yksiköt ostamisen arvoisia. Jos eivät ole, mieti saatko siitä tarvittavat yksiköt edes samaan hintaan kuin jos ostaisit ne kaupasta erillisissä pakkauksissa. Jos saat, niin silloinhan tuo kannattaa edelleen. Ne ylimääräiset yksiköt voi myyäd, laittaa vaikkapa odottelemaan parempia aikoja taikka tylsää sade päivää. Jos et... Niin silloinhan tuo ei ole kannattava ostos katsoi asiaa, miltä kantilta tahansa.Teknik kirjoitti:Sain mainion idean: aloittaa chaos. It is the will of the Dark Gods!
Nytten ihmetelen, olisiko Battlefroce hyvä ostos?
No joo, mutta ovat suhteettoman kalliita (ainakin verrattuna kaikkiin fiksuihin valintoihin) ja random taulukko sitten tappaa viimeisetkin pelitehon rippeet. Tyylikkäitähän nää ois ja antaa hyviä conversio mahdollisuuksia (siis jos mielikuvitus ei rajoitu pelkästään possessed laatikkoon). Kuitenkin esim. bersut on paljon parempia. Huomattavasti halvempia, trooppeja (eli scooraavat) ja näidenkin statit on ihan kohtuulliset. Jos tuon battle forcen ostat niin kyllähän noista possuista saa kivoja osia conversioihin kun teet vaikkapa choseneita tai jotain.Teknik kirjoitti:Kuulin että Possessed Marinet ovat huonoja, vaikka statsit ovat ihan mukavat.
Kokeile vaikkapa molempia. Predatorista saat (yhden) liikkuvan ja ampuvan heavy aseen tahi pikkuaseilta suojatun tulipesäkkeen. Nelos edikasta vitoseen siirryttäessä tankit kyllä kärsivät paljon, mutta (IMO) paranivat sitäkin enemmän. Toisaalta havocit eivät kuole yhteen lassoon (ei sillä, että se predatorkaan siihen välttämättä kuolisi) ja näillä on enemmän asevaihtoehtoja eli näistä on helppo kustomoida juuri omaa pelityyliä tukeva kokonaisuus.Teknik kirjoitti:Olen ajatellut Khorne-teemaista listaa, jossa olisi Troopissa Khorne Berzerkereitä, Fast attackissa Raptoreita, Heavy support en ole varma jos ottaisin Havoceja vai Predatorin, Ideoita?
Ulkomaan peelot kinastelee aina sillon tällön kumpi ompi parempi khorne armeijan trooppi. Bersut vaiko chaos marinet khornen merkillä (vai icon:ko se nyt oli?). Aika tasaseen on porukat jakautunu näitten kesken, joten noiden bersujen sijaan/rinnalla voisi myös kannattaa kokeilla nuita. Attackien määrä taisi olla sama ja nämä saivat bolterin ja special weaponeita ja olivat vielä halvempiakin (jos en väärin muista). Miinuksia oli mark:n mahdollinen menettäminen ja asteen heikommat statsit.
Hmm... Molemmat ihan kokeilun arvoisia, mutta kovin pieneen (eli alle 1750 pisteen) peliin en välttämättä ottaisi kahta HQ:ta. Ne kun syövät pisteitä ja perus joukot ovat muutenkin vähissä korkean hintansa vuoksi.Teknik kirjoitti:HQ ottaisin Kharn The Betrayerin, koska figu on hieno ja statst ovat mukavat, ja sitten Chaos Lord jump packin kanssa, joka menee Raptoreihin.
Jonkun aikaa oon vähän samantapaista listaa pyöritellyt mielessä. Voisi hyvinkin toimia. Riippuu tietty, mitä listaltaan haluaa. Ei tuolla varmaankaan ihan kauhean pahasti saa köniinsä jos kavereitten kanssa pelaa ja turnauksissakaan tuskin on listan viimeisenä kunhan vaan noilla pelaa hyvin (ja on onnekas). Vastaavasti ei näillä kyllä kannata esim. turnaukseen lähteä jos se voitto on kaikkein tärkein asia maailmassa.Teknik kirjoitti:Toimiiko, vai failaako?
Ostan necromundaa, mordheimia, epicciä ja BFG:tä.
YV tavoittaa.
YV tavoittaa.
Joo, en siis meinaa heti kaikkea ostaa! :D (Siis ne HQ)
1000 pisteellä alottaisin, kun olen aika newbie vielä. :P
Hmm... Eli normi marsut olisivat parempia kuin berzut?
Voisin kyllä heittää pois Raptorit suunitelmistani, jos normi marsut ovat sen verran hyviä ampumaan ja lähistelemään.
Voisin kyllä heittää pois Raptorit suunitelmistani, jos normi marsut ovat sen verran hyviä ampumaan ja lähistelemään.
Koulu on taas, koulu on taas, reput täynä kirjoi!Half-breed kirjoitti:Teknik oli kerrankin oikeassa.
- Half-breed
Eii. Kummatkin on hyviä vaihtoehtoja, mutta ulkomaan peelot tappelee siitä kummat on parempia. Vähän kuin tappelisi siitä kumpi on ihanampi: Devon Aoki, vai Jewel Staite. Who cares? Kummatkin on ihania. Ota siis niitä jotka sopii paremmin pelityyliin, tai kummista innostut enemmän.Teknik kirjoitti:Hmm... Eli normi marsut olisivat parempia kuin berzut?
Nää. Raptorit on Jump Infantrya, johon perusmarsuilla ei oikein ole vastausta (No Rhino ehkä.) Pidä vaan jos tykästyit niihin.Teknik kirjoitti:Voisin kyllä heittää pois Raptorit suunitelmistani, jos normi marsut ovat sen verran hyviä ampumaan ja lähistelemään.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
- Guardsniper
Paha sanoa. Vähän riippuu, mitä hakee. Ainakin ne on monipuolisempia ja ihan kokeilemisen arvoisia.Teknik kirjoitti:Joo, en siis meinaa heti kaikkea ostaa! :D (Siis ne HQ)
Tuolla on hieman lisää tästä aiheesta (englanniksi). :)
Voi olla, että kannattaa heittää voi olla, ettei. Raptorit heivaamalla menetät aikas paljon liikkuvuuttasi. Tosin tätä voi hieman yrittää kompensoida rhinoilla. Sitten taas toisaalta... normi kaamos marsut on edelleen scorettavia toisin kuin raptorit. Yksi taikka kaksi kaamos marine ryhmää pitämään omia pöydän puolen objectiveja voi olla ihan kannattava sijoitus. (Eri asia sitten kannattaako näille laittaa sitä khornen merkkiä muuten kuin tyylisyistä)Teknik kirjoitti:Voisin kyllä heittää pois Raptorit suunitelmistani, jos normi marsut ovat sen verran hyviä ampumaan ja lähistelemään.
Ostan necromundaa, mordheimia, epicciä ja BFG:tä.
YV tavoittaa.
YV tavoittaa.
Vaikka ne raptorit nyt ei scorettavia olekkaan voi niilläkin viedä vastustajalta sen objektiivin. Huomattavasti helpompaa mennä vähän kauemmaskin kun aina liikkuu sen 12"!
Konversio- ja sculptauspalveluja ota yhteyttä YV:llä
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=95464
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... =4&t=95464
-
Captain-Jake
Kaaoksella ei fast attackissa ole _oikeasti_ mitään järkevää! En ymmärräkkään, miksi siellä kohdassa kodexia on vain täyttä schaissea.
Mielummn scorettavia ryhmiä rhinolla, kun mitää raptoreita.
Mielummn scorettavia ryhmiä rhinolla, kun mitää raptoreita.
- karampaFIN
suosittelen rhinoja raptoreitten sijaan koska niillä on smoke launcherit niin ajelet sen minkä pystyt eteenpäin laukaset ne jatkat matkaa seuraaval vuorol ja taas sama niin selviit aika hyvin sinne viholliselle asti
itse en pidä possuista kokeilin kerran mutta siihen se jäikin kaatuivat tokalla vuorolla boltteri tuleen... mutta hienoja figuja on itse pidän niitä enemmän koristeina kun itse armeijassa pelaamassa
oma taktiikka on et porukkaa rhinoihin ja lantikkaan lantikassa on se parempi ominaisuus mies kuljetuksen suhteen että kun yksikkö hyppää sieltä ulos niin ne voi vielä assaulttaa samal vuorol mutta suosittelen yhä niitä rhinoja
täys khorne bersu armeija ei minua houkuta ja ottaisin sen jump pack lordin sijaan daemon princen joko mark of slaaneshilla ja lashilla tai sit wingseillä, jollain markilla jos haluu (khornee ei niinkään kannata ottaa paitsi jos haluu kiusata vihollista yhellä extra attackillä) ja wind of chaos powerilla
itselläni on aika balanced armeija yks daemon prince (toisen hankin vielä jossain vaiheessa), terminaattoreita, perus marsuja, khorneja vain yksi rhino jota häpeän kun niitä tarvitsen aika paljon :), defiler, land raider, yks lordi termis armorissa oli aika huono ostos mutta hieno figu ja kyllä sillä jtn saa aikaan, tonni poikia ja sorcerer termis armorissa (risti riitanen armeija kun death guardia teen xD) mutta tolla on tullu pärjäiltyä se pari peliä minkä oon päässy sillä pelaa
itse en pidä possuista kokeilin kerran mutta siihen se jäikin kaatuivat tokalla vuorolla boltteri tuleen... mutta hienoja figuja on itse pidän niitä enemmän koristeina kun itse armeijassa pelaamassa
oma taktiikka on et porukkaa rhinoihin ja lantikkaan lantikassa on se parempi ominaisuus mies kuljetuksen suhteen että kun yksikkö hyppää sieltä ulos niin ne voi vielä assaulttaa samal vuorol mutta suosittelen yhä niitä rhinoja
täys khorne bersu armeija ei minua houkuta ja ottaisin sen jump pack lordin sijaan daemon princen joko mark of slaaneshilla ja lashilla tai sit wingseillä, jollain markilla jos haluu (khornee ei niinkään kannata ottaa paitsi jos haluu kiusata vihollista yhellä extra attackillä) ja wind of chaos powerilla
itselläni on aika balanced armeija yks daemon prince (toisen hankin vielä jossain vaiheessa), terminaattoreita, perus marsuja, khorneja vain yksi rhino jota häpeän kun niitä tarvitsen aika paljon :), defiler, land raider, yks lordi termis armorissa oli aika huono ostos mutta hieno figu ja kyllä sillä jtn saa aikaan, tonni poikia ja sorcerer termis armorissa (risti riitanen armeija kun death guardia teen xD) mutta tolla on tullu pärjäiltyä se pari peliä minkä oon päässy sillä pelaa
Symmetry is key, everything must be aesthetically pleasing.
- 'Neljäviitonen
Smoket lienee kertakäyttöisiä.
Joo, possut on huonoja, mutta ei niiden pitäisi olla yhtään perusmarinea heikompia,
jos, mahdollisesti, pienempää ryhmäkokoa ei lasketa. (ja aikasten rumiakin vielä)
Ja olisiko mitenkään mahdollista käyttää isoja alkukirjaimia ja välimerkkejä tekstiä kirjoittaessa?
Joo, possut on huonoja, mutta ei niiden pitäisi olla yhtään perusmarinea heikompia,
jos, mahdollisesti, pienempää ryhmäkokoa ei lasketa. (ja aikasten rumiakin vielä)
Ja olisiko mitenkään mahdollista käyttää isoja alkukirjaimia ja välimerkkejä tekstiä kirjoittaessa?
After Aeons of slumber my necrons have awoken to harvest the galaxy anew... but realizing they will never be Ultramarines, my necrons will descend into stasis once more
- karampaFIN
Ainiin ajattelitko aloittaa minkä legioonan, kun siitä on pientä kiinnostusta kanssa.
Kuten sanoin jo niin itse olen Death Guard legion (joka on vieläkin ristiriitainen, kun on mukana tzeencht joukkoja kuten tonnipoikia ja ahriman). Elikkä jos khorne armeijan haluut niin sit se taitaa olla World Eaters mutta oman legioonan keksiminen ei ole ollenkaan typerää.
Itse olen vain laiska keksimään uusia legioonia xD.
Kuten sanoin jo niin itse olen Death Guard legion (joka on vieläkin ristiriitainen, kun on mukana tzeencht joukkoja kuten tonnipoikia ja ahriman). Elikkä jos khorne armeijan haluut niin sit se taitaa olla World Eaters mutta oman legioonan keksiminen ei ole ollenkaan typerää.
Itse olen vain laiska keksimään uusia legioonia xD.
- PyramidOmega
Eivät Predatorit nyt täysin huonoja ole, mutta niitä miettiessä kannaattaa muistaa, että ne ovat metalli figua, joita myydään 5 figun pakkauksissa 30eurolla. Viiden hengen ryhmät ovat lähinnä itsemurhayksiköitä. Itse olen koittanut kovasti miettiä, josko voisin convertata lojalisti assult marineja predatoreiksi.
- 'Neljäviitonen
Raptoreita varmaan meinasit?
Viisi predatoria 30e olisi meinaan aika hyvä kauppa. :D
Viisi predatoria 30e olisi meinaan aika hyvä kauppa. :D
After Aeons of slumber my necrons have awoken to harvest the galaxy anew... but realizing they will never be Ultramarines, my necrons will descend into stasis once more
- karampaFIN
Mutta kyl siin olis kasattavaa ja maalattavaa kun olis metallisii Preduja xD
- PyramidOmega
joo, meinasin -__- Vois olla aamukahvin paikka.
Anyways, ei se predatorikaan oo huono raskasvalinta, mutta itse suosittelen Obliteratoreita, mutta jokainen harkitkoon itse tahtooko tankin vai käveleviä kenttätykistön. Näistä jälkimmäiset on ainakin helpompi koota ja nopeampi maalata. Molemmissa on puolensa.
Anyways, ei se predatorikaan oo huono raskasvalinta, mutta itse suosittelen Obliteratoreita, mutta jokainen harkitkoon itse tahtooko tankin vai käveleviä kenttätykistön. Näistä jälkimmäiset on ainakin helpompi koota ja nopeampi maalata. Molemmissa on puolensa.