"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pieni kysymys Mustasta Valmentajasta

Warhammer FB -pelin säännöt ovat yleensä hieman tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Bartholen

Pieni kysymys Mustasta Valmentajasta

Viesti Kirjoittaja Bartholen »

Pelasin tuossa eilen taas ensimmäisen pelin noin miljoonaan vuoteen 3000 pisteellä vampyyreja liskoja vastaan (tuloksena draw). Black Coachin Evocation of Death -erikoissäännöstä nousi mielenkiintoinen debatti.

Sääntökirja sanoo: Roll the dice in the power dice pool, and those generated for any wizard within 6" of a Black coach. Sehän on selvää, että vastustajan magic phasella heitetään sen power dice poolista ja kaikkien kuuden tuuman päässä olevien vihollisvelhojen power dicet. Mutta. Koska sääntökirja sanoo vain "Roll the dice... and those generated for any wizard within 6"", niin eikö tämän voi myös tulkita sillä tavalla, että Coach imee myös omien kuuden tuuman päässä olevien velhojen dispel-nopat? Itse päädyimme tuohon ratkaisuun, mutta se ei ole ainoa. Miten itse tulkitsisitte tämän? Ajatuksia, kommentteja.
Ensin harmittelin liian vähäisiä figuja.
Sitten harmittelin liikoja maalaamattomia figuja.
Sitten harmittelin liikoja kokoamattomia figuja.
Nyt harmittelen liikoja muoveissa olevia laatikoita.
halko

Re: Pieni kysymys Mustasta Valmentajasta

Viesti Kirjoittaja halko »

Any wizard within 6" viittaa selvästi _kaikkiin_ velhoihin, eli myös omien noppia imetään. En mä ainakaan mitään muuta tulkintaa näe
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
Kalis

Viesti Kirjoittaja Kalis »

Praise Helix!
halko

Viesti Kirjoittaja halko »

Kato petskules, mä katoin et puhuttiin power nopista
I have a mind for simple things but things are not of mine to simplify
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Säännöt”