Nurgle / Death guard
Nurgle / Death guard
Hejssan. Olen jo pitkän aikaa seuraillut 40K:ta ja säännöt alkavat olemaan pääsääntöisesti halluusa, joten nyt olen valmis aloittamaan kyseisen pelin. Mariinit eivät oikein pistäneet silmään, mutta mutatoituneet sellaiset vaikuttivat todella hilpeiltä, eivätkä ne sentään alisuorittajia olleet coxedin selaamisen jälkeen, mikä taas oli ihan jees.
Mitä kannattaisi Nurglelle ostaa ensimmäisenä? Codexi löytyy jo takataskusta. Olen miettinyt kahta pakettia Plague marineita, sekä Typhusta, mutta en tiedä olisiko se aloittamisen kannalta parasta, koska ei siinä nyt paljoa tule edes mitään.
Pikku kysymys: voiko khornea sekoittaa nurglen kanssa tarinoiden pohjalta? Ja kumpi olisi siinä ns. suhteessa alempiarvoisena? Se kummalla on enemmän sotureita?
Mitä kannattaisi Nurglelle ostaa ensimmäisenä? Codexi löytyy jo takataskusta. Olen miettinyt kahta pakettia Plague marineita, sekä Typhusta, mutta en tiedä olisiko se aloittamisen kannalta parasta, koska ei siinä nyt paljoa tule edes mitään.
Pikku kysymys: voiko khornea sekoittaa nurglen kanssa tarinoiden pohjalta? Ja kumpi olisi siinä ns. suhteessa alempiarvoisena? Se kummalla on enemmän sotureita?
- Z7-852
- Taisteluraporttikilpailun voittaja
Muuten hyvä ostos lista, jos maalit jo omistat, mutta typhysin sijaan itse ostaisin normi lordin tai prinssin. Tietty jos fluffinen haluaa olla niin greater demon ei ole hassu valinta vaikka ei mikään tehomylly olekkaan.
Fluffisesti ei oikein armeijoita voi sekoittaa eikä niistä kumpikaan ole merkittävästi toista voimakkaampi. Veri vihollisia eivät kuitenkaan keskenään ole eli siten ei ole hirvein petos tarinallisesti yhdistää (kuten esim. tzeech khorne yhdistelmä olisi).
Fluffisesti ei oikein armeijoita voi sekoittaa eikä niistä kumpikaan ole merkittävästi toista voimakkaampi. Veri vihollisia eivät kuitenkaan keskenään ole eli siten ei ole hirvein petos tarinallisesti yhdistää (kuten esim. tzeech khorne yhdistelmä olisi).
Re: Nurgle / Death guard
Typhus olisi *nurglehtava* jo valmiiksi, eikä vaatisi konvertointia, joten kallistuin sen vuoksi häneen. Daemon princeä tarkoitit? Sillä Greater deamon ei ole HQ.
^Mutta Typhus maksaa yli 200 pistettä, joten varsinkaan pieniin peleihin en kyllä häntä valitsisi. Normaali Lordi on hyvä näin aluksi, mutta miksei Demoniprinssi tai jopa sorsakin.
Wut.
Tietenkin pienemmissä peleissä sitä peluuttaisin normaalina Chaos lordina ja figuurien hinnatkin taisivat olla samat, joten ei liene vaikeuksia päättää kumpaa ostaa.
Sanotaan että ostan sen typhuksen HQ valinnaksi. Mitä suosittelette kahdeksi ekaksi troopiksi?
Sanotaan että ostan sen typhuksen HQ valinnaksi. Mitä suosittelette kahdeksi ekaksi troopiksi?
No perusmariinithan ne ovat ihan hyviä, jos niistä nurglemaisia haluaa niin maalaa ja antaa Icon of Nurglen. Ruttomariinitkaan eivät ole huonoja, mutta taas melko kalliita pieniin peleihin.
Wut.
- karampaFIN
Itse suosittelen alkuun Battleforcea ja Typhusta kun sen haluat. Todella hieno figu voin näyttää kuvia omastani kunhan kameran jostain nappasen :)
Battleforce on aina hyvä alku ja minua se ei ainakaan haittaa, että sekoittaa Khornea ja Nurglea, koska Nurgle ja Tzeencth on veriviholliset.
Minun kohdalla armeijat menevät hitusen ristiriitasiks, koska on Tzeencht ja Nurgle samas armeija (löytyy nimittäin Ahriman ja Typhus).
Mutta tämä on vain minun suositukseni ei tarvitse siitä mitään negatiivista kommentoida :D
Noilla ainakin alottaisin jatkoon taas sitten ehk daemon princee, termiksii ja lantikka
Mutta neuvo jos et haluu ostaa 7 metallista Plague marinee niin kannattaa ostaa perus marsui ja sit konverttaa ne Plague Marineiks
Battleforce on aina hyvä alku ja minua se ei ainakaan haittaa, että sekoittaa Khornea ja Nurglea, koska Nurgle ja Tzeencth on veriviholliset.
Minun kohdalla armeijat menevät hitusen ristiriitasiks, koska on Tzeencht ja Nurgle samas armeija (löytyy nimittäin Ahriman ja Typhus).
Mutta tämä on vain minun suositukseni ei tarvitse siitä mitään negatiivista kommentoida :D
Noilla ainakin alottaisin jatkoon taas sitten ehk daemon princee, termiksii ja lantikka
Mutta neuvo jos et haluu ostaa 7 metallista Plague marinee niin kannattaa ostaa perus marsui ja sit konverttaa ne Plague Marineiks
Symmetry is key, everything must be aesthetically pleasing.
Typhusta voit tosiaan käyttää Typhuksena tai terminaattorilordina. Sille kourallinen termiksiä kaveriksi vois olla hyvä lisä niitten pakollisten trooppien jälkeen.
Normaalit kaaosmarinefigut menee hyvin tavallisena CSM:nä tai Death Guardina, joten et juuri mitään menetä jos niitä hankit. Death Guardit ovat toki pistesyöppäjä, mutta ne kestävät kuin duracel --> T4 Sv3+ ja FNP.
Pääsääntöisesti kannattaa hankkia niitä figuja joista tykkää, mahdollisimman hyväksi hiottu lista ei ole niin jännä pelata. Itse hankin 4 Obliteratoria tuhannen pisteen peliin kun sain hankittua niitä hienoja vanhoja Olli-figuja, ne olivat vaan niin kovia pelissä että meni tylsäksi pyyhkiä vastustajalta lähes kaikki pöydältä ekoilla vuoroilla.
Normaalit kaaosmarinefigut menee hyvin tavallisena CSM:nä tai Death Guardina, joten et juuri mitään menetä jos niitä hankit. Death Guardit ovat toki pistesyöppäjä, mutta ne kestävät kuin duracel --> T4 Sv3+ ja FNP.
Pääsääntöisesti kannattaa hankkia niitä figuja joista tykkää, mahdollisimman hyväksi hiottu lista ei ole niin jännä pelata. Itse hankin 4 Obliteratoria tuhannen pisteen peliin kun sain hankittua niitä hienoja vanhoja Olli-figuja, ne olivat vaan niin kovia pelissä että meni tylsäksi pyyhkiä vastustajalta lähes kaikki pöydältä ekoilla vuoroilla.
92% ihmisistä vetää tilastoja hatusta
Päätin tässä ostaa hiukan kaaosta, sillä sain eräältä kaveriltani Kokoamattoman Land Raiderin, sekä paketillisen uusimpia kaaosmariineita.
Eli omistan nyt seuraavat figut:
Chaos terminator lord (ei ole typhus)
10 CSM, laitoin niille 2 plasma gunia, koska näyttivät hienoilta. Ikonin myöskin, sekä fisti championin.
Land Raider
7 Plague Marines, menevät hyvin myös normi CSM mutta yksikköön tarvitsee sitten sen ikonin.
Aion maalata nämä tällä, sekä seuraavalla viikolla, joten elämäni ensimmäiset maalatut figuurit saatte nähdä viimeistään 16.päivä.
Ennen kuin nuo ovat maalattuja, en mieti edes suurempaa listaa kuin 750pts minkä näistä saan.
Eli omistan nyt seuraavat figut:
Chaos terminator lord (ei ole typhus)
10 CSM, laitoin niille 2 plasma gunia, koska näyttivät hienoilta. Ikonin myöskin, sekä fisti championin.
Land Raider
7 Plague Marines, menevät hyvin myös normi CSM mutta yksikköön tarvitsee sitten sen ikonin.
Aion maalata nämä tällä, sekä seuraavalla viikolla, joten elämäni ensimmäiset maalatut figuurit saatte nähdä viimeistään 16.päivä.
Ennen kuin nuo ovat maalattuja, en mieti edes suurempaa listaa kuin 750pts minkä näistä saan.
Vaikuttavat ihan ok-aineksilta. Land Raideriin laitat vielä terminaattorilordin kaveriksi kourallisen terminaattoreita niin siinä on jo aika hyvin pisteitä.
Maalaa toki eka nuo kaikki, liian iso kasa maalaamattomia figuja latistaa inspiraatiota maalata :D Niin ja kyllä niitä kulttimarsujakin voi pelata, fearless on aika kiva.
Maalaa toki eka nuo kaikki, liian iso kasa maalaamattomia figuja latistaa inspiraatiota maalata :D Niin ja kyllä niitä kulttimarsujakin voi pelata, fearless on aika kiva.
92% ihmisistä vetää tilastoja hatusta
Suosittelen tekemään kaikista marineista Plague Marineita. Onhan niillä hintaa, mutta perusaseita vastaan kestävät enemmän kuin terminaattorit, ja mahdollisuus ottaa 2 special-asetta minkä kokoiseen ryhmään tahansa on erittäin hyödyllinen, samoin kuin blight grenadet. Codexin paras Troop-valinta. Näille vaan Rhinoja sitten alle, niin olet tiellä voittoihin :)
"Silmitön väkivalta on vilpittömin ja läheisin ihmiskontaktin muoto."
-Sörkan Sika-Harri-
-Sörkan Sika-Harri-
Eivät ne plagua marinet nyt niin hyviltä paperissa näytä, eihän? Kaikki S8 aseet, sekä AP1,2,3 syövät näitä kuin nallekarkkeja, paljon siis. Otan näitä ainaskin vähän, jotta saisin niitä special aseita ja paljon.
- Half-breed
Mitä sitten tuollaiset aseet ei tiputa nopeaa? Lisäksi noita aseita ei ole niin tiuhassa armeijoilla, ettei ne niin ongelma ole. Vertaa taas Plagueitten kestävyyttä armeijoiden perusaseistusta vastaan, niin näet mikä niissä on niin hyvää.Zepukka kirjoitti:Eivät ne plagua marinet nyt niin hyviltä paperissa näytä, eihän? Kaikki S8 aseet, sekä AP1,2,3 syövät näitä kuin nallekarkkeja, paljon siis. Otan näitä ainaskin vähän, jotta saisin niitä special aseita ja paljon.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Half-Speed jo sen aika hyvin sanoikin. Huomion arvoista on että yleensä niistä s8+ ap1 ja ap2 aseista puhutaan nimityksellä AT-tuli. Jos vihollisen ainoa tapa pyyhkiä pöytää sun troopeilla on tuhlata tankinkorkkaajiensa tuli niin antaa mennä vaan. Ap3-aseisiin saakin jo sitten FNP eli ne ei enää niin pahasti syö kuppamursuja. Perus bolteri-tulta tai edes pulse rifle-tulta saakin kaataa noiden niskaan saavikaupalla jos mielii edes pari tiputtaa.Half-breed kirjoitti:Mitä sitten tuollaiset aseet ei tiputa nopeaa? Lisäksi noita aseita ei ole niin tiuhassa armeijoilla, ettei ne niin ongelma ole. Vertaa taas Plagueitten kestävyyttä armeijoiden perusaseistusta vastaan, niin näet mikä niissä on niin hyvää.Zepukka kirjoitti:Eivät ne plagua marinet nyt niin hyviltä paperissa näytä, eihän? Kaikki S8 aseet, sekä AP1,2,3 syövät näitä kuin nallekarkkeja, paljon siis. Otan näitä ainaskin vähän, jotta saisin niitä special aseita ja paljon.
Wh40k 2nd edition rulebook kirjoitti:Remember that you're playing to enjoy a challenging battle with friends, where the spirit of the game is more important than winning at any cost.
- karampaFIN
kyllä niissä Plague Marineissa kannattaa pysyä jos Death Guardeja teet kun ne ovat yhä pää yksikkö koko armeijassa
Symmetry is key, everything must be aesthetically pleasing.
Mikäli armeijassa on pelkkiä plagua marineita rhinoilla, vihollinen AT tulellaan tiputtaa rhinot ja alkaa targetoimaan plagueita kaikella mitä häneltä löytyy.
-
Dark Servant
Ihan samoin käy jos sulla on jotain muuta trooppia pelkillä rhinoilla, paitsi että plagueilla on hieman pidempi eliniänodote perusaseita vastaan (ja perusaseet on jokaisen armeijan suurin yksittäinen aseryhmä). Sinä pelkäät aivan liikaa sitä AT-tulta ja sitä paitsi AT-tuli on hi-das-ta. Eli jos joku haluaa ampua sillä lascannonilla plagueryhmää, niin sieltä tippuu yksi tähän aseeseen. Sitä paitsi sinulla on nyt aika pessimistinen kuva tilanteesta, jossa vihollinen tiputtaa yhden rhinon yhdellä kudilla tasaisessa maastossa. Aika usein sitä tulee kuitenkin kuljetettua niitä rhinoja suojasta suojaan tai ainakin käyttää sitä smokea torjumaan sitä tulta. Muutenkin rhinon odotettu elinikä on sen yhden liikkeen verran, kaikki muu on plussaa.Zepukka kirjoitti:Mikäli armeijassa on pelkkiä plagua marineita rhinoilla, vihollinen AT tulellaan tiputtaa rhinot ja alkaa targetoimaan plagueita kaikella mitä häneltä löytyy.
Kyllä minä lojalistimariinipelaajana inhoan yli kaiken harvoin kohdattuja plaguemarineita ja tonnipoikia. Tonnipoikia sen takia, kun niillä on ne mariinintappokudit ja kova invu, plagueita sen takia kun niillä on tavallista kovempi toughness.
"Victory or Death! Or if we're lucky, both."
Ehkä olen saanut plagueista väärän käsityksen, sillä omissa silmissäni ne ovat vain kestävempi versio tavallisisista CS marineista josta saa maksaa aika paljon. Nämä ovat siis vasta ennakkokäsityksiä koska en ole näitä ennen peluuttanut, ensimmäinen kerta ehkä kahden viikon päästä kun pääsen pelaamaan. Tavoitteena on saada peli aloitettua, häviö ei edes haittaa :)
No periaatteessahan tämä on oikein (tosin saavat paremmin erikoisaseita). Tosin jos et niitä ole kokeillut, et tiedä miten kestäviä ne ovatkaan.Zepukka kirjoitti:Ehkä olen saanut plagueista väärän käsityksen, sillä omissa silmissäni ne ovat vain kestävempi versio tavallisisista CS marineista josta saa maksaa aika paljon.
Wut.