Wanhat Trukit
- Haizelhoff
- Valvoja
Wanhat Trukit
Moikka,
mikä on teidän mielipiteenne vanhan ork trukin käytöstä, sehän on huomattavasti pienempi kuin nykyinen trukki, mutta yhtä lailla GW:n figu. Vähän sama asia kuin vanhat rhinot tai vanhat fexit. Saattaa hyvinkin olla turnauskohtainen kysymys, mutta mikä on yleinen mielipide.
mikä on teidän mielipiteenne vanhan ork trukin käytöstä, sehän on huomattavasti pienempi kuin nykyinen trukki, mutta yhtä lailla GW:n figu. Vähän sama asia kuin vanhat rhinot tai vanhat fexit. Saattaa hyvinkin olla turnauskohtainen kysymys, mutta mikä on yleinen mielipide.
Re: Wanhat Trukit
Kaveripeleissä sun muissa käyttäisin, mutta turnauksiin mieluummin ne viralliset modelit niin ei tule kenelläkään nokankoputtamista :P
Wut.
-
Dark Servant
Jos se on GW:n trukki/rhino/muu, silloin se on laillinen. En minä ala nillittämään ja huutamaan jos joku tuo armeijallisen wanhoja rhinoja kentälle.
EDIT:
Emp kirjoitti:
EDIT:
Emp kirjoitti:
Eikös ne vanhatkin modelit ole virallisia? Vai pitääkö aina ostaa uusimmat figut? Siinähän poltat rahaa ja aikaa kun olet ensin kerännyt wanhoja marsuja armeijallisen ja sitten ykskaks ne ei enää kelpaakaan turnauksiin, vaan pitäisi olla uudemmat.Kaveripeleissä sun muissa käyttäisin, mutta turnauksiin mieluummin ne viralliset modelit niin ei tule kenelläkään nokankoputtamista :P
"Victory or Death! Or if we're lucky, both."
Turnauksissa toi on loppujen lopuksi tuomar(e)ista kiinni. Kannattaa omasta mielestä ottaa valmiiksi digikuvat ja aina ilmoittautumisen yhteydessä laittaa tuomar(e)ille kuvat varmuuden vuoksi. Itse antaisin pelata moisilla (virallisia figuja kuitenkin) mutta olenkin jäävi komppaniallisen verran vanhojen Rhinojen takia. ;)
Sama muuten minusta pätee myös conversioista. Jos teet esim. Sentinelin kuten kaverini Asmola, eli Tau Suitista, niin kannattaa ottaa valokuvia missä sinulla on virallinen Sentinel figu vieressä vertailun vuoksi. Joku saattaa pillastua, mutta silloinpahan sinulla on tuomarin hyväksyntää valmiiksi.
Sama muuten minusta pätee myös conversioista. Jos teet esim. Sentinelin kuten kaverini Asmola, eli Tau Suitista, niin kannattaa ottaa valokuvia missä sinulla on virallinen Sentinel figu vieressä vertailun vuoksi. Joku saattaa pillastua, mutta silloinpahan sinulla on tuomarin hyväksyntää valmiiksi.
Ei kai siinä muuta ole muuta kuin se kokoero, uusi trukkihan on suurempi kuin vanha.
Wut.
Kaikki GW:n valmistamat figuurit tai ajoneuvot ovat aina laillisia, jos niille on säännöt olemassa. Vanha dredi on pienempi kuin uusi, samoin vanha lantikka, rhino, sentinel, land speeder, war walker, eldar avatar, keeper of secrets, wraith lord ja lukematon määrä muita figuureja. Ei voida vaatia vaihtamaan kaikkia armeijansa koneita joka hemmetin edikkaan aina uusiin. Jotkut ovat harrastaneet pitkään ja figuurit muuttuneet monia kertoja tänä aikana. Silti ne on voitu uutena ostaa ja niillä pelata monia pelejä.
Olen itse pelannut monen monta peliä omilla vanhoilla figuureilla, eikä mitään haittaa ole tullut kenellekään. Onhan niitä oikeastikin eri kokoisia koneita olemassa. Voihan järjestäjä kieltää vanhat figuurit, mutta yhtä mielivaltaisesti voisi kieltää uusimmat. Vaikutus peliin on olemattoman vähäinen. Niin vähäinen, ettei se muuta tasapeliä voitoksi tai tappioksi.
Olen itse pelannut monen monta peliä omilla vanhoilla figuureilla, eikä mitään haittaa ole tullut kenellekään. Onhan niitä oikeastikin eri kokoisia koneita olemassa. Voihan järjestäjä kieltää vanhat figuurit, mutta yhtä mielivaltaisesti voisi kieltää uusimmat. Vaikutus peliin on olemattoman vähäinen. Niin vähäinen, ettei se muuta tasapeliä voitoksi tai tappioksi.
Luumumehu on soturien juomaa
Samalla siis menee figun mukana tulleet baset? Esim fabapuolen neliöalustoilla varustetut demonit käyvät myös 40k? Ja vanhojen termoksien pienemmät baset ovat hyväksyttäviä koska ne ovat kyseisten nappien mukana tulleet?
-
Dark Servant
Faban ja 40k:n demonien risteytyksestä en mene sanomaan, mikä on virallinen kanta (minä annan peluuttaa ilman muuta). Wanhempien termiksien kohdalla jos se tuli pienemmällä basella, niin se on silloin täysin sallittua.perkele2 kirjoitti:Samalla siis menee figun mukana tulleet baset? Esim fabapuolen neliöalustoilla varustetut demonit käyvät myös 40k? Ja vanhojen termoksien pienemmät baset ovat hyväksyttäviä koska ne ovat kyseisten nappien mukana tulleet?
"Victory or Death! Or if we're lucky, both."
- Haizelhoff
- Valvoja
Demoni boksissa tulee mukana sekä neliö että pyöreät baset, eli pyöreitä baseja pitää käyttää niillä 'kytkoossa, tai se on minun kantani. Jos haluaa käyttää kummassakin pelissä niin minimagneetit ovat oikea ratkaisu.
Minun kantani on että figujen mukana tulee myös neliskulmaiset baset, joten saan käyttää myös 40k:ssa ne.Haizelhoff kirjoitti:...tai se on minun kantani.
Ei ole virallista vastausta tähän kysymykseen, joten ei sekoiteta kenenkään päätä sanomalla että "tämä on oikein koska minä teen niin!"
Ps. Minulla on kyllä pyöreät baset demoneilleni, mutta erikoistehtynä neliskulmaiset movement trays käytössä kun pelaan FB. Samat figut molempiin peleihin ilman mitään magneetteja tai virityksiä. ;)
Kauhee mussutus demonien vääristä baseista eri peleissä. Käytännössä se on kuitenki iha sama, onko ne demonit ympyrä- vai neliöbasella (kummassakin pelissä), kunhan vaan ennen peliä sopii vastustajan kanssa miten niitten kanssa toimitaan. Esim. ympyräbaseliekkärit fabassa vois pelata siten, että kaikki mittaukset ampumisen ja chargejen suhteen tehdään ympyräbaseista, ja lähiksessä ne käsitellään kuin olisivat 25mm neliöbaseja. 40k-puolella taas neliöbaset voi pelata, niin ettei niitä vääntele tai kääntele chargatessa, vaan figujen etäisyys mitataan lähimmästä pisteestä, vaikka se sitten ei olisikaan neliöbasen kulma. Tälleen ei käsittääkseni pitäisi kummassakaan tapauksessa tulla pahempaa etua kummallekaan pelaajalle.
Jollain isoilla baseilla toi voi mennä jo vähän vaikeemmaksi, mutta niitten magnetisointi tms nyt ei ookaan mikään iso juttu.
Näissä peleissä on paljon pahempiakin juttuja ku väärän muotoset baset, vääntäkää mieluummin niistä, jos on kerran pakko jostain jankata.
Jollain isoilla baseilla toi voi mennä jo vähän vaikeemmaksi, mutta niitten magnetisointi tms nyt ei ookaan mikään iso juttu.
Näissä peleissä on paljon pahempiakin juttuja ku väärän muotoset baset, vääntäkää mieluummin niistä, jos on kerran pakko jostain jankata.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Itse olen sitä mieltä, että molemmat baset kelpaisivat molemmissa. Haittojen ja hyötyjen luulisi korvaavan toisensa 40k käytössä, oli sitten neliö tai ympyrä. FB:ssä ei oikeastaan ole pahemmin väliksi, jos käyttää Movement trayta. Sillä tällöin näkee ihan hyvin missä se basen kulma olisi, jos olisi neliö, vaikka ympyrä olisikin.
Ehkä, jos joku keksisi jonkun maailmantuhotaktiikan 40k neliöbasejen ympärille niin voisi hieman miettiä, josko tuossa jotain valituksenvaraa olisi.
Ehkä, jos joku keksisi jonkun maailmantuhotaktiikan 40k neliöbasejen ympärille niin voisi hieman miettiä, josko tuossa jotain valituksenvaraa olisi.
Miau.
Jees.
Onhan se aika ilmeistä, että uusissa demoneissa on ajateltu, että neliöt fabaan ja ympyrät 40k:n. Tosin 40k pelissäkin on olemassa neliöbaseja vaikka kuinka. Vanhat wraithlordit, dredit ja oikeastaan kaikki vanhat monsterit ovat neliöbasella. Se 40mm uusi ympyräbase on niin uusi keksintö, ettei se ole ollut olemassa kovin monta vuotta edes. Näppärä aasinsilta - Aika moni on pelannut minun isoja neliöbasellisia monstereita vastaan. Ei minkäänlaista vaikutusta pelin lopputulokseen varsinkaan uusimmassa edikassa. Jos jotenkin epäilyttää, niin voi itse kokeilla. Jotenka vaikka demonilaatikossa onkin kahdet erilliset baset, niin pelin lopputulokseen niillä ei ole vaikutusta. Varmuuden vuoksi on varmasti hyvä käyttää niitä baseja, mitkä on sille pelille ajateltu, mutta ei se oikeasti tee eroa.
Onhan se aika ilmeistä, että uusissa demoneissa on ajateltu, että neliöt fabaan ja ympyrät 40k:n. Tosin 40k pelissäkin on olemassa neliöbaseja vaikka kuinka. Vanhat wraithlordit, dredit ja oikeastaan kaikki vanhat monsterit ovat neliöbasella. Se 40mm uusi ympyräbase on niin uusi keksintö, ettei se ole ollut olemassa kovin monta vuotta edes. Näppärä aasinsilta - Aika moni on pelannut minun isoja neliöbasellisia monstereita vastaan. Ei minkäänlaista vaikutusta pelin lopputulokseen varsinkaan uusimmassa edikassa. Jos jotenkin epäilyttää, niin voi itse kokeilla. Jotenka vaikka demonilaatikossa onkin kahdet erilliset baset, niin pelin lopputulokseen niillä ei ole vaikutusta. Varmuuden vuoksi on varmasti hyvä käyttää niitä baseja, mitkä on sille pelille ajateltu, mutta ei se oikeasti tee eroa.
Luumumehu on soturien juomaa
-
Der Dexter
blast ja template aseilla osumia laske´ttaessa voi olla väliä, miten päin base on, ja vaikka ynnäisikin että pelaa pyöreillä, niin luo epäselvyyttä.
en itse vaan käsitä, miksi ei voisi vain yksinkertaisesti pelata "oikeilla" baseilla, ellei joku proxyhelvetti ole pyörimässä.
ei se elämä nyt vain niin vaikeata ole, oikeasti.
ja wanhat trukit, ovathan ne nyt naurettavia, mutta erittäin laillisia, ja aikamoinen herne pitää jollain tuomarilla olla nenässä, ettei niitä sallisi.
kuten todettu, virallisia nappeja ja niin päin poies, ei siinä itäisi olla kellään nokan koputtamista.
en itse vaan käsitä, miksi ei voisi vain yksinkertaisesti pelata "oikeilla" baseilla, ellei joku proxyhelvetti ole pyörimässä.
ei se elämä nyt vain niin vaikeata ole, oikeasti.
ja wanhat trukit, ovathan ne nyt naurettavia, mutta erittäin laillisia, ja aikamoinen herne pitää jollain tuomarilla olla nenässä, ettei niitä sallisi.
kuten todettu, virallisia nappeja ja niin päin poies, ei siinä itäisi olla kellään nokan koputtamista.
Aliquando Insanire Iucundum Est
Tuossa on vain se, että ostaako joku esimerkiksi kaksi Daemons of Chaos armeijaa tehdäkseen sekä 40k, että FB armeijat. Tuo, kun vaikuttaisi hieman hölmöltä, jos tarkoituksena olisi tehdä armeijat lähestulkoon samanlaisilla kokoonpanoilla ja samoilla väriteemoilla, ainoan eron ollessa erilainen alusta. Toisaalta sitten, onko siinä järkeä, jos tekee vaihdettavat alustat, kun tällöin se rajoittaa hieman basetusmahdollisuuksia ja olisi aina kova työ niiden vaihtamisessa. Ainahan toki neliöbasen pohjaan voi kiinnittää pyöreän basen, mutta onko siinäkään hirveästi ideaa, kun ei se sieltä oikeasti mitattaessa ja blasteja katsoessa näkyisi?
Saa keksiä aikamoiset kuviot, jos neliöbasejen asettelulla saa kuitenkaan mitään merkittävää etua. Unit Coherensy nyt on itselläni ainut mieleentuleva asia, jota tuolla neliöbasella voi hieman venyttää, mutta ei tuon luulisi ratkaisevasti mihinkään vaikuttavan. Toisaalta voisihan sitä vähän alkaa katsomaan kieroon, jos joku ilman järkevää syytä alkaisi vaihtamaan esimerkiksi Imperial Guardeille neliöbaseja. Demoneilla ja vanhemmilla neliöbasefiguureilla nuo kuitenkin ihan ongelmitta sallisin.
Sääntökirjankin kanta on, että asioista tulisi sopia pelikaverin kanssa. Toki, jos tuollainen pikkuasia on täysin ylitsepääsemätön niin siihen pätee samat neuvot kuin muihinkin tilanteisiin, joissa osapuolet eivät pääse yhteisymmärrykseen asioista. Turnauksissa voisi hyvin laittaa sääntöpakettiin maininnan turnausjärjestäjien kannasta asiaan. GW:n järjestämissä turnauksissa toki ymmärtää, että kannustavat ostamaan kaksi armeijaa, ellei kolmannenkin, samanlaisen.
Saa keksiä aikamoiset kuviot, jos neliöbasejen asettelulla saa kuitenkaan mitään merkittävää etua. Unit Coherensy nyt on itselläni ainut mieleentuleva asia, jota tuolla neliöbasella voi hieman venyttää, mutta ei tuon luulisi ratkaisevasti mihinkään vaikuttavan. Toisaalta voisihan sitä vähän alkaa katsomaan kieroon, jos joku ilman järkevää syytä alkaisi vaihtamaan esimerkiksi Imperial Guardeille neliöbaseja. Demoneilla ja vanhemmilla neliöbasefiguureilla nuo kuitenkin ihan ongelmitta sallisin.
Sääntökirjankin kanta on, että asioista tulisi sopia pelikaverin kanssa. Toki, jos tuollainen pikkuasia on täysin ylitsepääsemätön niin siihen pätee samat neuvot kuin muihinkin tilanteisiin, joissa osapuolet eivät pääse yhteisymmärrykseen asioista. Turnauksissa voisi hyvin laittaa sääntöpakettiin maininnan turnausjärjestäjien kannasta asiaan. GW:n järjestämissä turnauksissa toki ymmärtää, että kannustavat ostamaan kaksi armeijaa, ellei kolmannenkin, samanlaisen.
Miau.
Huoh.
Otetaan LOTR.
Otetaan War of the Ringin neliöalustoja, joissa on paikka ympyräbaselle.
????
PROBLEM SOLVED.
Otetaan LOTR.
????
PROBLEM SOLVED.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
IRIAD kirjoitti:Huoh.
Otetaan LOTR.
????
PROBLEM SOLVED.
Samsson kirjoitti:Ps. Minulla on kyllä pyöreät baset demoneilleni, mutta erikoistehtynä neliskulmaiset movement trays käytössä kun pelaan FB. Samat figut molempiin peleihin ilman mitään magneetteja tai virityksiä. ;)