Black scars kirjoitti:En ymmärrä yhtä asiaa, miksi käyttää näin paljon energiaa vaatiakseen muita pelaamaan 40k:ta itse haluamallaan tavalla?
Vaatii? Ei. Mutta kyselen (kuten koko ajan olen) että jos ei, niin miksi ei. Onko kieltämisellä loogista perustaa? Onko ihan taikauskoista mutuilua kaverin kaverin kautta, vai onko anti-forge ihan pätevästä syystä?
Black scars kirjoitti:Oli väitteet sitten puolesta, tai vastaan, niin pelitapahtumien järjestäjillä on täysi oikeus rajata ja/tai sallia asioita. Pelaajat sitten saavat valita, osallistuvatko, vaiko eivät. Kaikki on valinnaista ja vapaaehtoista, jokaiselle osapuolelle.
Juu. Silti saa (ja kannattaa) puhua asiasta ja keskustella. Asioita läpi käymällä voidaan saada asioita muuttumaan tai mielipiteitä jaettua. Tarvitseeko niiden muuttua? Kysytään, pohditaan yhdessä vaikka täällä foorumilla. Jos päädytään tulokseen että voisihan kokeilla niin kokeillaan.
Black scars kirjoitti:Moni kirjoittaa 40k sääntöjen sallivan forgen käytön, jep, mutta ne sallivat monta muutakin asiaa. Jos forge on, niin miksei myös unbound ja vapaa pistemäärä armeijalle ole sallittua? Mulla on forgea, miksi mä en saa käyttää? Mulla on unbound lista, miksi mä en saa käyttää?
En nyt sanoisi että forge on rinnastettavissa Unboundiin (GW'n hölmöilyjä) tai vapaaseen pistemäärään (esa 10v tuo 1500p mariinejaan ja jarmo 45v tuo 40.000 pistettä eldareitaan). Jos haluaa rinnastaa niin rinnastaa vaikka siihen että TO kieltää vaikka Codex CW eldarit ja Codex Necronit koska on kuullut että ne on liian kovia.
Black scars kirjoitti:Mä käyn mielelläni pelaamassa forgellisessa ja yhtä lailla forgettomassa ympäristössä, voin kokeilla myös unboundia.
Jos mä haluan juuri sellaisen pelin, tai tapahtuman, jonka on mun mielestä ideaali, niin totta kai sen itse organisoin kasaan.
Mikä forgellisuudessa/forgettomuudessa on niin vaikeaa, koska jokainen saa tehdä sen suhteen oman valintansa?
Haluat forgellisessa turnauksen - järjestä se
Haluat forgettoman turnauksen - järjestä se
Jos et turnausta saa kasaan, niin pitäisikö jonkun toisen tehdä se puolestasi?
Forgeturnauksia järjestellään kyllä. Nykyään enemmän kuin vaikka esim 10v sitten.
Tässä threadissa keskustellaan taas ihan yleisesti (Kotipelit/Turnaus/kamppanjat/tapahtumat) siitä, mikä enää erottaa miksi forgea 40k'sta (kun ovat käytännössa samaa, kodekseja ja dataslateja mutta myyjänä on eri sivusto samassa firmassa) ja miksi Forge usein rajataan poiskin? Keneltä se on pois? Ketkä siitä hyötyy?
Myös Forgeen liittyy paljon väärää tietoa. Epätietoa on siitä mitä forge tuottaa, minkä laisia unitteja ne on, missä niillä pelataan ja miten.
Olen itse ainakin havainnut että juurikin P2W leima kääntää ihmisiä forgen tavaroista pois, vaikka kiinnostavat unitit eivät sitä olekkaan.
Toinen kanssa on se että juurikin koska Forgen kamat on kalliita (100p thunderbolt fighter maksaa 160€) niin usein halutaan kysyä foorumeilta neuvoa kannattaako tällainen kone ostaa. Tällöin usein foorumeilta kuuluu kuorona "Forgea ei pelata turnauksissa, älä osta" tai jokin eri säkeistä samasta virrestä. Tämä kanssa kääntää pelaajia ostamasta Forgen tavaraa ja epätieto leviää.
Samoin se Forgen alkupäivien ongelma että asiat olivat vaan kovia. Forgelta osti sen pikkukaveriporukkaan banebladen niin sehän tappo talossa ja puutarhassa. Nykyään kuitenkin asiat on eri ja roolit on vaihtuneet: GW tunkee juustoa ja Forge tyrkyttää leipää. Silti Stigma pysyy forgen naamalla vaikka liima on kulunut. Miksei sitä oteta jo pois?
Miksei vaikka olisi threadia jossa voisi kysyä näistä asioista ja puhuttaisi tuosta käytöstä?