WTC 2013 joukkueen listameta
-
Der Dexter
Re: WTC 2013 joukkueen listameta
Mä en jotenkin jaksa uskoa noihin podcasteihin, meillä on helsingissä ja turussa samantyylistä metaa jo valmiiksi, ja itte ainakin oon huomannu sen metan arvon, jonka itte miettii päässään, eikä kopioi mistään.
Esmes meidän listat teron kanssa eMorvahnalle oli identtiset, ja sen jälkeen katto PP: foorumeita, niin siellähän se sama lista oli Skilltillä, ja viiko sen jälkeen sillä samalla listalla oli voitettu joku turnaus.
internetmeta ftw, samaa me tehdään täälläkin, ja oikein hyvin meillä menee.
Tohon listaukseen lisäisin vielä meniitit, sillä maailmalla niillä on astetta enempi edustusta, ja niitä pidetään överinä faktiona kans, ja onhan ne aika hilpeitä. Kyllä väittäisin joka joukkueesta PoMin löytyvän, ja siellä on sen 3-4 casteria joita pelataan, ja siksi se healing esto ois tosi hyvä juttu jos vaan jostain löytää.
toinen hyvä pointti on toughin esto, joka käytännössä on melkeen takedown. Periaatteessa siksi vois olla hyvä, että ois legioona mukana, sillä siellä on melkeen automaagisesti scythean kuitenkin mukana, joten sitä tuppaa tulemaan aina matkaan. GG on hyvä vaihtoehto Circlessä, mutta ei ihan yhtä automaaginen käyttää kuin scythis.
Esmes meidän listat teron kanssa eMorvahnalle oli identtiset, ja sen jälkeen katto PP: foorumeita, niin siellähän se sama lista oli Skilltillä, ja viiko sen jälkeen sillä samalla listalla oli voitettu joku turnaus.
internetmeta ftw, samaa me tehdään täälläkin, ja oikein hyvin meillä menee.
Tohon listaukseen lisäisin vielä meniitit, sillä maailmalla niillä on astetta enempi edustusta, ja niitä pidetään överinä faktiona kans, ja onhan ne aika hilpeitä. Kyllä väittäisin joka joukkueesta PoMin löytyvän, ja siellä on sen 3-4 casteria joita pelataan, ja siksi se healing esto ois tosi hyvä juttu jos vaan jostain löytää.
toinen hyvä pointti on toughin esto, joka käytännössä on melkeen takedown. Periaatteessa siksi vois olla hyvä, että ois legioona mukana, sillä siellä on melkeen automaagisesti scythean kuitenkin mukana, joten sitä tuppaa tulemaan aina matkaan. GG on hyvä vaihtoehto Circlessä, mutta ei ihan yhtä automaaginen käyttää kuin scythis.
Aliquando Insanire Iucundum Est
Joo tohon listaan voisi mainita Menothin ja ehkä myös Trollit (ei mikään huippukäytetty faktio, mutta anglikaanisessa metassa paljon käytetympi sekin. Briteillä ja jenkeillä on jo kolmet trollit).
Mut mä luulen, että toughin ja healauksen estäminen sekä RFP voisi olla arvokasta noidenkin faktioiden osalta. Jos sitä vaan listaan saa. En nyt lähtisi mitään luottolistoja repimään hajalle, että sinne noita elementtejä mahtuu, mutta jos sitä jostain halvoista yksiköistä ja sooloista saa ja ne tukee jo olemassaolevaa listaideaa, niin kannattanee miettiä. Esim. Circlellä voi ottaa yhden GG:n enemmän kuin oli miettinyt.. ;)
Mut mä luulen, että toughin ja healauksen estäminen sekä RFP voisi olla arvokasta noidenkin faktioiden osalta. Jos sitä vaan listaan saa. En nyt lähtisi mitään luottolistoja repimään hajalle, että sinne noita elementtejä mahtuu, mutta jos sitä jostain halvoista yksiköistä ja sooloista saa ja ne tukee jo olemassaolevaa listaideaa, niin kannattanee miettiä. Esim. Circlellä voi ottaa yhden GG:n enemmän kuin oli miettinyt.. ;)
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Mnii, kyllä toi mun mielestä autto ihan hyvin ymmärtämään mahdollisten vastustajien peliä kun Pagani selittää eMorvannasta ja Puryear Kr3ossista. Kyl siinä jonkun verran pääsee ainakin ihon alle mitwn kaveri pelaa.Der Dexter kirjoitti:Mä en jotenkin jaksa uskoa noihin podcasteihin.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Mä narahdin Barttia vastaan countermeasureihin, ja ainakin AD MHSF saattaa vieläkin varovaisemmin pelattuna narahtaa siihen. Toki sen saaa EEiryksellä pois? ni jos jemmaa sitä vähän taaempana.TheEmu kirjoitti:Bart-Galleonin pahin juttu on, että täytyy tappaa ARM22(+2 ehkä) colossali, joka ei kiinnostu Purifikaatiosta tai Eiryssistä. Toinen pahin juttu on tietty Hotshot että kaikki vaan kuolee. Ossy kuulostaa ainakin paperilta ihan törkeen hyvältä countterilta tolle, mutta täytyis päästä testailemaan, että kuseeks Counter-Measure sen.
Täytyy siihen nyt kerran narahtaa et oppii...vai mitä?
Always argue with Idiots. Bring them down to my level, and beat them with my experience
Näinhän se hyvin pitkälti masiinassa menee.MaSSacRe kirjoitti:Täytyy siihen nyt kerran narahtaa et oppii...vai mitä?
eEiryss on väärässä listassa, eikä se esim Kayazyiltä pystyis ampumaan Counter-Measurea millään pois.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Mä en nyt ihan käsitä mistä te tässä puhutte, mutta Bartilla ei ole mitään Countermeasurea, MacBainella on.
Ja kaikki nää puhutut healaamisestot on todella kovia MacBainia vastaan, kun featti katoaakin.
Ja kaikki nää puhutut healaamisestot on todella kovia MacBainia vastaan, kun featti katoaakin.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Oho, menee vähän Galleonit ja Galleonit sekasin :)
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Mua sekoitti toi hotshot :D ANYHOW countermeasures on epäkivaa sen fiitin kanssa :( Hugo tuuttas 5 fiitattua hilparii countermeasureilla naamalle... "tuli naamalle"... heh...
Always argue with Idiots. Bring them down to my level, and beat them with my experience
-
Der Dexter
se on sillai hiukan häiritsevää, kun joku tulee naamalle...
Cum again?Der Dexter kirjoitti:se on sillai hiukan häiritsevää, kun joku tulee naamalle...
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
- Ihme_apina
Voi ol et toisel kertaa on jo tottunu sen verra et ei häiritte enää nii pal..Merimetsä kirjoitti:Cum again?Der Dexter kirjoitti:se on sillai hiukan häiritsevää, kun joku tulee naamalle...
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
-
Der Dexter
täytyy kyl myöntää, että tällasella metalla varustettua Suomen joukkuetta ei voi kyl päihittää kukaan...
Mulla on pieni probleema tässä metassa, nimittäin characterit. Omasta mielestä itellä on jo täydellinen eHaley-lista (se sama jolla oon pelannut ikuisuuden), mutta entäs se toinen? Kisoissa toi pitäis kuitenkin kerran läväyttää pöydälle.
Eli käytännössä kysymys kuuluu, että miten teen hyvän Cygnar-listan ilman seuraavia charruja:
-Gorman
-A&H
-Strangewayes
-eEiryss
-B13th
-Thorn
Ehkä paras omassa mielessä on tää pHaley-lista mitä käytin Arossissakin, mutta toisaalta hävisin tällä 2 peliä... Treenin puutetta, vai listassa vikaa =)
Captain Victoria Haley (*5pts)
* Stormwall (19pts)
* Squire (2pts)
Arcane Tempest Gun Mages (Leader and 5 Grunts) (6pts)
* Arcane Tempest Gun Mage Officer (2pts)
Cylena Raefyll & Nyss Hunters (Cylena and 9 Grunts) (10pts)
* Captain Jonas Murdoch (2pts)
Field Mechaniks (Leader and 3 Grunts) (2pts)
Rangers (5pts)
Journeyman Warcaster (3pts)
Rhupert Carvolo, Piper of Ord (2pts)
Stormsmith Stormcaller (1pts)
Eli käytännössä kysymys kuuluu, että miten teen hyvän Cygnar-listan ilman seuraavia charruja:
-Gorman
-A&H
-Strangewayes
-eEiryss
-B13th
-Thorn
Ehkä paras omassa mielessä on tää pHaley-lista mitä käytin Arossissakin, mutta toisaalta hävisin tällä 2 peliä... Treenin puutetta, vai listassa vikaa =)
Captain Victoria Haley (*5pts)
* Stormwall (19pts)
* Squire (2pts)
Cylena Raefyll & Nyss Hunters (Cylena and 9 Grunts) (10pts)
* Captain Jonas Murdoch (2pts)
Field Mechaniks (Leader and 3 Grunts) (2pts)
Rangers (5pts)
Haley on varmaan ihan hyvä, mutta tekeekö se samaa kuin sun eHaley? En siis rehellisesti tiedä. eHaleyllä taitaa olla meleeideaa mukana, ainakin sen heavyjaskan feattikäyttäytymisessä.
Jos eHaleyllä ei ole seinää niin toiseen listaan sen voisi ottaa. Molemmissa listoissa ei mielestäni tarvetta. Ja jos A&H ei pääse kakkoslistaan niin siellä on melkein pakko olla gunmaget, koska maagiset hyökkäykset.
Mulla on vähän samanlainen ongelma, että kakkoslista ei oikein löydy. eGaspylista on tosi kiva ja monipuolinen (ainakin mielessä, pitäisi testata että toimiiko se niin kuin ajatuksissa). Sitä listaa ei moni asia pelota, mutta ainoa joka pelottaa on control / denial -listat. Kärjistettynä jutut jotka estää chargaamasta. Kärjistettynä eniten pHaley ja ehkä eHaley.
Niitä vastaan voisin toista listaa metailla, mutta en ole varma mitä siinä pitäisi olla. Mielessä on käynyt:
-Panssari, ja oma denial jolla selviää vapariampumisvuorot, eikä anna kahta meleevuoroa peräkkäin eHaleylle.
Kaksi ideaa: toinen on eSkarre, Kraken, leviathan yms., jotka sitten kestää ambumista ja abusaa black spottia. Ongelmana Skarre kuolee ampumiseen enkä tiedä onko toi niin hyvä techi ja lisäksi pitäisi ostaa ja maalata KAIKKI napit.
Toinen idea on eDenny ja Kraken, jotka ampuu sikana. Mahdollisesti seuraksi Nyssit (koska parhaat ampujat cryxissä), bane ratsuväki ja satyxis raiderit. Ideana, että noi pari yksikköä ampuu kivasti, muilla on kova threat, jolla pääsee chargaamaan toivottavasti pHaleyn Temporal Barrierin ulkopuolelta. Lisäksi kaikki listassa kestää ihan kohtalaisesti ampumista. eDennyllä voi tehdä parikin erilaista temppua, jotta stormwall saataisiin tiputettua. Tätä ideaa olen eniten kehitellyt. Ongelmana, että pitäisi ostaa ja maalata Kraken sekä viedä se ulkomaille :(
Jos eHaleyllä ei ole seinää niin toiseen listaan sen voisi ottaa. Molemmissa listoissa ei mielestäni tarvetta. Ja jos A&H ei pääse kakkoslistaan niin siellä on melkein pakko olla gunmaget, koska maagiset hyökkäykset.
Mulla on vähän samanlainen ongelma, että kakkoslista ei oikein löydy. eGaspylista on tosi kiva ja monipuolinen (ainakin mielessä, pitäisi testata että toimiiko se niin kuin ajatuksissa). Sitä listaa ei moni asia pelota, mutta ainoa joka pelottaa on control / denial -listat. Kärjistettynä jutut jotka estää chargaamasta. Kärjistettynä eniten pHaley ja ehkä eHaley.
Niitä vastaan voisin toista listaa metailla, mutta en ole varma mitä siinä pitäisi olla. Mielessä on käynyt:
-Panssari, ja oma denial jolla selviää vapariampumisvuorot, eikä anna kahta meleevuoroa peräkkäin eHaleylle.
Kaksi ideaa: toinen on eSkarre, Kraken, leviathan yms., jotka sitten kestää ambumista ja abusaa black spottia. Ongelmana Skarre kuolee ampumiseen enkä tiedä onko toi niin hyvä techi ja lisäksi pitäisi ostaa ja maalata KAIKKI napit.
Toinen idea on eDenny ja Kraken, jotka ampuu sikana. Mahdollisesti seuraksi Nyssit (koska parhaat ampujat cryxissä), bane ratsuväki ja satyxis raiderit. Ideana, että noi pari yksikköä ampuu kivasti, muilla on kova threat, jolla pääsee chargaamaan toivottavasti pHaleyn Temporal Barrierin ulkopuolelta. Lisäksi kaikki listassa kestää ihan kohtalaisesti ampumista. eDennyllä voi tehdä parikin erilaista temppua, jotta stormwall saataisiin tiputettua. Tätä ideaa olen eniten kehitellyt. Ongelmana, että pitäisi ostaa ja maalata Kraken sekä viedä se ulkomaille :(
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
No eipä noiden toiminnassa sikäli kovin isoa eroa ole, paitsi pHaley ampuu sen yhden feattikierroksen aikana ihan helvetisti ja teoriassa sen jälkeen vihulaisen voi olla kovin hankalaa pistää Stormwallia Temporal barrierin läpi rikki. Eeppinen Haley sitten voi tosiaan hakea assassinaatiota Stormcladin meleelläkin, jos paikkaa tarjotaan.petskules kirjoitti:Haley on varmaan ihan hyvä, mutta tekeekö se samaa kuin sun eHaley? En siis rehellisesti tiedä. eHaleyllä taitaa olla meleeideaa mukana, ainakin sen heavyjaskan feattikäyttäytymisessä.
Lähtökohtahan on kuitenkin se, että mä en oo vielä löytänyt mun ykköslistalle _yhtäkään_ varsinaisesti huonoa matchuppia ja periaatteessa voisin pelata sillä ketä vastaan tahansa millon tahansa. Ehkä huono puoli siinä on, että ei sillä ehkä suoraan automaattisia voittoja myöskään oteta, vaan tavallisesti "joutuu" aina pelaamaan. Mutta kuten sanottua, kaikki vihulaiset on mun mielestä voitettavissa ja tää toinen lista pitäis vaan pystyä dumppaamaan sisään joskus.
Tietysti toinen vaihtoehto on, että rakentaisi ykköslistastakin vähän erikoistuneemman, jolla sitten ehkä voisi saada isompaa etua joissain matseissa ja ottaa mahdollisesti pataan muualla. Se varmaan antaisi toiseen listaan enemmän pelivaraa sit kanssa. En vaan niin innostunut ole.
Tein mä kyl eHaleylle tälläsen rushauslistankin, mut pitäis pelitestata aika paljon, et tietää kelle tää pärjää ja kelle ei.
Major Victoria Haley (*5pts)
* Thorn (8pts)
* Stormclad (10pts)
* Squire (2pts)
Steelhead Halberdiers (Leader and 9 Grunts) (6pts)
Steelhead Heavy Cavalry (Leader and 4 Grunts) (10pts)
Anastasia di Bray (2pts)
Gorman di Wulfe, Rogue Alchemist (2pts)
Professor Victor Pendrake (2pts)
-
Der Dexter
ihan hirveesti ei varmaan tartte miettii tilaa, pelaan Circlellä, joten mulla on kyllä laukussa tilaa colossaalille tai kahdelle, kunhan ne on vaan magnetisoitu kunnolla.
maalamisessa en sitten voi jeesiä, mutta voishan moista vaiks lainaa jostain tarvittaessa.
maalamisessa en sitten voi jeesiä, mutta voishan moista vaiks lainaa jostain tarvittaessa.
-
Der Dexter
Kyllä musta se eHalen peruslista ois parempi, se eroaa kuitenkin sen verta kivasti euroopan normimetasta, että jengi kattoo sitä, ja toteaa että ok, ei paha, joku random variaatio, ja häviää.
2. listan vois siksi ollakkin ihan ok tosi spesifisenä listana 2-3 asiaa vastaan, koska eka lista on niin monipuolinen. Cyggellä nyt ei hirveesti taida olla rfp:tä tai healingin poistamista, joten sinällään ei voikaan rakentaa Harbyä/return to play-efektejä vastaan olevaa listaa, mutta jotain sen linjaista.
Muutenkin jo melkeen pelkästään Cryxiä ajatellen pHalen ottaminen melkeen varmistaa, että millä listalla naapuri pelaa, ja helpottaa omaa miettimistä kummasti, ja randomilla voi saada ihan törkeän hyvän matchupin aikaseks jos pelaakin itse pHalea, vaikka eHale oiskin hyvä siihen peliin.
tällä ajatuksella itse lähtisin rakentamaan pHalea sellaiseen suuntaan, että se olisi oikein mukava rikkomaan asioita, joita jää jäljelle kun pHale poistaa listojen valitsemisessa. Muutenkin joku heavy-swarmi tai eVyroksen armor-spammi vois olla semmosia asioita, joita murhailla, ja sillain aikas paljon heavy-hittereitä vois olla oikein mukava techi pakata mukaan, tai ainakin tällaset asiat tuntuu pow 10 faktiolle pahalta, joten miksei ottais sellasille asioille sitten counteria?
tuntuuhan se joo aina siltä, ettei cygnar lyö lujaa, mutta...
2. listan vois siksi ollakkin ihan ok tosi spesifisenä listana 2-3 asiaa vastaan, koska eka lista on niin monipuolinen. Cyggellä nyt ei hirveesti taida olla rfp:tä tai healingin poistamista, joten sinällään ei voikaan rakentaa Harbyä/return to play-efektejä vastaan olevaa listaa, mutta jotain sen linjaista.
Muutenkin jo melkeen pelkästään Cryxiä ajatellen pHalen ottaminen melkeen varmistaa, että millä listalla naapuri pelaa, ja helpottaa omaa miettimistä kummasti, ja randomilla voi saada ihan törkeän hyvän matchupin aikaseks jos pelaakin itse pHalea, vaikka eHale oiskin hyvä siihen peliin.
tällä ajatuksella itse lähtisin rakentamaan pHalea sellaiseen suuntaan, että se olisi oikein mukava rikkomaan asioita, joita jää jäljelle kun pHale poistaa listojen valitsemisessa. Muutenkin joku heavy-swarmi tai eVyroksen armor-spammi vois olla semmosia asioita, joita murhailla, ja sillain aikas paljon heavy-hittereitä vois olla oikein mukava techi pakata mukaan, tai ainakin tällaset asiat tuntuu pow 10 faktiolle pahalta, joten miksei ottais sellasille asioille sitten counteria?
En kyl nyt ihan ymmärtänyt tätä... tai oikeestaan mitään tästä =) Ei eHaleylla oo kyl erityisemmin ongelmia mitään raskasta rautaa vastaan ollu. Legioonaa vastaan voisi tosin pelata vähän enempi, kun kokemusta on itse asiassa tosi vähän.Der Dexter kirjoitti: tällä ajatuksella itse lähtisin rakentamaan pHalea sellaiseen suuntaan, että se olisi oikein mukava rikkomaan asioita, joita jää jäljelle kun pHale poistaa listojen valitsemisessa. Muutenkin joku heavy-swarmi tai eVyroksen armor-spammi vois olla semmosia asioita, joita murhailla, ja sillain aikas paljon heavy-hittereitä vois olla oikein mukava techi pakata mukaan, tai ainakin tällaset asiat tuntuu pow 10 faktiolle pahalta, joten miksei ottais sellasille asioille sitten counteria?
Mun nähdäkseni Cygnarin aseet raskasta rautaa vastaan ovat aika vahvasti sidonnaisia kaksikkoon Gorman + A&H. Tai en mä ainakaan näe mikä se Cygnarin hard counter sit olisi. No Stormwall ja ehkä Forge guard, mut näillä on sit suht isoja heikkouksiakin.
Miten sä eHalelistalla pistät nippuun viis norsua tai kuus legioonaheviä? Jakkeja saa jonkun verran controlloitua sentään disruptilla, mutta norsut ja enkelit vaan stomppaa naamalle... Tai peikotkin saa ihan hyvän heavyläjän vissiin.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
-
Der Dexter
just noita heavyläjiä tarkotin, ja etenkin hordesin puolella niitä näkyy nykysin, ja jotenkin ei tunnu siltä että yks heavy haastaa kaikkia niitä ihan loppupeliin asti kuiteskaan.