WTC 2013 joukkueen listameta
-
Der Dexter
WTC 2013 joukkueen listameta
Elikkäs eiköhän meidän tilanne näytä toistaiseksi tältä:
Jaakko- Cygnar
varmaan eHale, ja 2. casteri taitaa olla melko vapaavalintainen, varmaan legioonaa pitäisi pystyä erityisesti haastamaan, joku tiukka eLyly/eVayl couner ois varmaan kova.
Teemu- Retardit
Rahn-Ossyan on kauheen ilmiselvä valinta, onko ees tarvetta tästä poiketa?
kaksi hyvää allrounderia, ja onhan teemu näitä kohta puoli vuotta pyritellyt, joten pelituntuma tuntus olevan kivasti jo kohdillaan.
Teppo- PoM
Harby- jotain, tepolla varmasti parempi fiilis tähän kohtaa mikä, enkä oo ihan varma että onko tarvetta yrittää jotain tiettyjä juttuja counteroida, onko Pomilla juttuja vaiks eMorvahnaa tai sit legioonaa vastaan...
Tero- Circle
Faktiossa 6 Lockia, joista hyvin voi valita, ja tuntuihan toi Baldur toimivan. Tero vois valkata eka parivaljakkonsa, niin voin sitten valkata sen mukaan.
Tatu-Circle
Tahtoo eKruegerin, ellei Tero välttämättä sitä halua, mutta onhan eKrueger-eMorvahna tosi hyvä pari skaboihin.
Voin pyöräyttää tohon melkeen mitä vaan kaveriksi, jok pKrueger tai Cassius, tai sit toki eMorvy.
Mulla on mahis tosiaan siihen legioonaan, eLyly ja eVayl, tai sit Sareyn, noi vaan vaatii enempi treeniä, mutta listat on kyl helpompi hioa kuntoon.
Castereita Joita meidän pitää varmaan pitää silmällä:
eGaspy- rfp auttaa tässä
eHaley- ei hardcountereita, attritio taitaa olla tässä usein avain onneen
Harby- edeelleen törkeä attritiocaster, vaikkei nyt ole viime aikoina ollutkaan niin ylisuosittu, Healingin esto on kovaa valuuttaa, pysäyttää paljolti koko listan.
eCaine- Itse jotenkin pelkään vieläkin, ja onhan se melko törkeä casteri. Jos joku saa pari asiaa sille counteriksi, niin kiva
eDenny/pDenny- törkeetä settiä, eikä näilläkään ole mitään suoraa countteria kuitenkaan.
eLyly- sama kuin eCaine, törkeä casterkilla vaara, ehkä häviää attritiossa enemmän kuin Caine.
eVayl, legioonan paras allrounder, tarjoudun harjoitusvastukseski, niin ainakin näette mitä kaikkea se tekee.
tohon listaan nyt voi lisätä asoita, joita pitää selkeästi pahoina ja metaamisen arvoisina, eli tartteisko ottaa jotain huomioon kun valitaan listoja tai castereita.
Sekä inputtia omista valinnoista, sekä toki muittenkin jos kokee että niitä sais parranneltuu
Jaakko- Cygnar
varmaan eHale, ja 2. casteri taitaa olla melko vapaavalintainen, varmaan legioonaa pitäisi pystyä erityisesti haastamaan, joku tiukka eLyly/eVayl couner ois varmaan kova.
Teemu- Retardit
Rahn-Ossyan on kauheen ilmiselvä valinta, onko ees tarvetta tästä poiketa?
kaksi hyvää allrounderia, ja onhan teemu näitä kohta puoli vuotta pyritellyt, joten pelituntuma tuntus olevan kivasti jo kohdillaan.
Teppo- PoM
Harby- jotain, tepolla varmasti parempi fiilis tähän kohtaa mikä, enkä oo ihan varma että onko tarvetta yrittää jotain tiettyjä juttuja counteroida, onko Pomilla juttuja vaiks eMorvahnaa tai sit legioonaa vastaan...
Tero- Circle
Faktiossa 6 Lockia, joista hyvin voi valita, ja tuntuihan toi Baldur toimivan. Tero vois valkata eka parivaljakkonsa, niin voin sitten valkata sen mukaan.
Tatu-Circle
Tahtoo eKruegerin, ellei Tero välttämättä sitä halua, mutta onhan eKrueger-eMorvahna tosi hyvä pari skaboihin.
Voin pyöräyttää tohon melkeen mitä vaan kaveriksi, jok pKrueger tai Cassius, tai sit toki eMorvy.
Mulla on mahis tosiaan siihen legioonaan, eLyly ja eVayl, tai sit Sareyn, noi vaan vaatii enempi treeniä, mutta listat on kyl helpompi hioa kuntoon.
Castereita Joita meidän pitää varmaan pitää silmällä:
eGaspy- rfp auttaa tässä
eHaley- ei hardcountereita, attritio taitaa olla tässä usein avain onneen
Harby- edeelleen törkeä attritiocaster, vaikkei nyt ole viime aikoina ollutkaan niin ylisuosittu, Healingin esto on kovaa valuuttaa, pysäyttää paljolti koko listan.
eCaine- Itse jotenkin pelkään vieläkin, ja onhan se melko törkeä casteri. Jos joku saa pari asiaa sille counteriksi, niin kiva
eDenny/pDenny- törkeetä settiä, eikä näilläkään ole mitään suoraa countteria kuitenkaan.
eLyly- sama kuin eCaine, törkeä casterkilla vaara, ehkä häviää attritiossa enemmän kuin Caine.
eVayl, legioonan paras allrounder, tarjoudun harjoitusvastukseski, niin ainakin näette mitä kaikkea se tekee.
tohon listaan nyt voi lisätä asoita, joita pitää selkeästi pahoina ja metaamisen arvoisina, eli tartteisko ottaa jotain huomioon kun valitaan listoja tai castereita.
Sekä inputtia omista valinnoista, sekä toki muittenkin jos kokee että niitä sais parranneltuu
Aliquando Insanire Iucundum Est
Re: WTC 2013 joukkueen listameta
Oottekos jo Teron kanssa päätyneet siihen, että molemmat pelaa circleä? Ihan suoraan sanottuna mun mielipide on, että eMorkun "hukkaaminen" toiselta tuntuu aika huonolta jutulta. No oon samaa mieltä Cygnarinkin osalta ja Teemu taas ei, mut tätä ongelmaa ei ees nyt oo retribuution tultua Teemun kuvioihin...
Sinänsä mä en näe, että olis varsinaisesti hirveän järkevää tehdä yhtä countteria jollekin tietylle casterille tässä formaatissa. Niitä olis pakko olla vähintään kaksi ja silti parituksessa pystyy välttelemään. Sen sijaan tulisi olla ainakin yksi, mieluiten kaksi pelaajaa, jotka voi heittää kehiin ihan ketä vastaan tahansa, koska parituksessa on joku laitettava eteen. Loppujenkin osalta näkisin listat enemmän siihen suuntaan, että ketä tahansa pitäisi voida haastaa oikeasti. Paritus sitten antaa mahdollisuuden väistää jonkun satunnaisen jutun, mitä ei oltu huomattu. Niitä kuitenkin tullee. En vaan halua nähdä parituslistaa, jossa jollain pelaajalla on kolme-neljä miinusta ja/tai pelin jälkeen kommentteja, että "mitään ei ollut tehtävissä". Silloin ollaan menty listanrakennuksessa metsään ja pahasti.
Ja niin toki, jos vaikka toisesta listasta saa hard counterin jollekin koko faktiolle, niin se on arvokasta. Tämä kun rajoittaa vastustajien valintoja...
Hyödyllisiä ovat varmasti noi listat potentiaalisimmista vastustajista. Jos omat listat ottaa näiltä (melkein miltä tahansa) selkeästi pataan, niin takaisin kirjoituspöydälle =)
Sinänsä mä en näe, että olis varsinaisesti hirveän järkevää tehdä yhtä countteria jollekin tietylle casterille tässä formaatissa. Niitä olis pakko olla vähintään kaksi ja silti parituksessa pystyy välttelemään. Sen sijaan tulisi olla ainakin yksi, mieluiten kaksi pelaajaa, jotka voi heittää kehiin ihan ketä vastaan tahansa, koska parituksessa on joku laitettava eteen. Loppujenkin osalta näkisin listat enemmän siihen suuntaan, että ketä tahansa pitäisi voida haastaa oikeasti. Paritus sitten antaa mahdollisuuden väistää jonkun satunnaisen jutun, mitä ei oltu huomattu. Niitä kuitenkin tullee. En vaan halua nähdä parituslistaa, jossa jollain pelaajalla on kolme-neljä miinusta ja/tai pelin jälkeen kommentteja, että "mitään ei ollut tehtävissä". Silloin ollaan menty listanrakennuksessa metsään ja pahasti.
Ja niin toki, jos vaikka toisesta listasta saa hard counterin jollekin koko faktiolle, niin se on arvokasta. Tämä kun rajoittaa vastustajien valintoja...
Hyödyllisiä ovat varmasti noi listat potentiaalisimmista vastustajista. Jos omat listat ottaa näiltä (melkein miltä tahansa) selkeästi pataan, niin takaisin kirjoituspöydälle =)
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Oon tosiaan samoilla linjoilla Jaakon kanssa, että kaksi Circleä ei ehkä tuo ihan niin hyviä resultteja kuin eri faktioilla. Jos saisin ite päättää niin näkisin Teron pelaamassa Cryxiä ja Tatun Circleä, mutta teidän päätöshän toi sinänsä on koska te niitä pelaattekin.
Omasta metasta sen verran (saa jatkaa tossa mun megatopicissa), että Rahn-Ossyanin lisäksi Rahn-eVyros ois oikeastaan ainoa muu casterikombo jota voisin nähdä tuolla pelaavani. Mutta jos saan rehdisti merkata kaikki eLylymatsit tuplamiinukseksi, ei tolla Rahn-Ossyanilla pitäis hirveästi olla ongelmia. Lähinnä musta tuntuu että eVyros korjais niitä mun huonompia matchuppeja, joita sinänsä ei just tiimiformaatissa tarvii korjata, kun taas Ossyanilla voin vaan trumpata kaikennäköset läppäkolossalit.
Teppo on Harbyn kanssa pelannu pKreossia hirveesti ja onhan se törkee casteri. En yhtään ihmettelis vaikka Harppy+pKreoss ois sen kaksikko tuolla. Eniten se on viime aikoina arponut, että sopiiko Judis pKreossilistaan, vai pääsiskö kahdella Reckonerilla (tms) parempiin tuloksiin.
Jonkinnäköinen casterlista, mitä vastaan oon yleensä metaillut listoja ts mitä kuvittelen että turnauksissa tulee vastaan ja eniten pelottaa:
eAspy
Dennyt
Skarret
Terminus
eHaley
eStryker
eCaine
(pHaley, jos pelaa paljon meleetä)
Siege
eSorscha
Old Witch
pIrusk
Doomreaverit
Vladikolmikko
(Karchev, lähinnä että voima riittää rikkomaan ton)
Harppy
pKreoss
pSeve
Kreoss3 täytyy ottaa treeniin varmaan kanssa
eFeora
Rahn
Ossy
Ravyn
eVyros
Bart+Galleon
pBaldur
eKaya
Kruegerit
Morvahnat
Kromac
eLyly
Saeryn
Thaggyt
Vaylit
eHexeris
Makedat
Xerxis
pGrissel
Borka (+ erityisesti Family Reunion)
pDoomshaper (+ Runes of War)
eDoomshaper
eMadrak
Calandra
Grimmit
Rask
Maelok
Carver
Lähinnä tästä nyt tuli lista (mun mielestä) top-tier castereitä, mutta onhan se helpompi metaa noita ~45ttä casteriä kuin sitä 130a mitä koko pelistä löytyy. Sinänsä muitakaan ei saa unohtaa, eikä saa lähteä takki auki matsiin jos sieltä tulee jotain randomimpää, mutta tommoset suunnilleen itellä on mielessä kun listoja tuunailee.
TheEdit: Saa huudella jos unohdin tosta jonkun kriittisen
Omasta metasta sen verran (saa jatkaa tossa mun megatopicissa), että Rahn-Ossyanin lisäksi Rahn-eVyros ois oikeastaan ainoa muu casterikombo jota voisin nähdä tuolla pelaavani. Mutta jos saan rehdisti merkata kaikki eLylymatsit tuplamiinukseksi, ei tolla Rahn-Ossyanilla pitäis hirveästi olla ongelmia. Lähinnä musta tuntuu että eVyros korjais niitä mun huonompia matchuppeja, joita sinänsä ei just tiimiformaatissa tarvii korjata, kun taas Ossyanilla voin vaan trumpata kaikennäköset läppäkolossalit.
Teppo on Harbyn kanssa pelannu pKreossia hirveesti ja onhan se törkee casteri. En yhtään ihmettelis vaikka Harppy+pKreoss ois sen kaksikko tuolla. Eniten se on viime aikoina arponut, että sopiiko Judis pKreossilistaan, vai pääsiskö kahdella Reckonerilla (tms) parempiin tuloksiin.
Jonkinnäköinen casterlista, mitä vastaan oon yleensä metaillut listoja ts mitä kuvittelen että turnauksissa tulee vastaan ja eniten pelottaa:
eAspy
Dennyt
Skarret
Terminus
eHaley
eStryker
eCaine
(pHaley, jos pelaa paljon meleetä)
Siege
eSorscha
Old Witch
pIrusk
Doomreaverit
Vladikolmikko
(Karchev, lähinnä että voima riittää rikkomaan ton)
Harppy
pKreoss
pSeve
Kreoss3 täytyy ottaa treeniin varmaan kanssa
eFeora
Rahn
Ossy
Ravyn
eVyros
Bart+Galleon
pBaldur
eKaya
Kruegerit
Morvahnat
Kromac
eLyly
Saeryn
Thaggyt
Vaylit
eHexeris
Makedat
Xerxis
pGrissel
Borka (+ erityisesti Family Reunion)
pDoomshaper (+ Runes of War)
eDoomshaper
eMadrak
Calandra
Grimmit
Rask
Maelok
Carver
Lähinnä tästä nyt tuli lista (mun mielestä) top-tier castereitä, mutta onhan se helpompi metaa noita ~45ttä casteriä kuin sitä 130a mitä koko pelistä löytyy. Sinänsä muitakaan ei saa unohtaa, eikä saa lähteä takki auki matsiin jos sieltä tulee jotain randomimpää, mutta tommoset suunnilleen itellä on mielessä kun listoja tuunailee.
TheEdit: Saa huudella jos unohdin tosta jonkun kriittisen
Viimeksi muokannut TheEmu, Ke 17.04.2013 14:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Montenebra (T4)Saa huudella jos unohdin tosta jonkun kriittisen
Vladi 2 tai 3
Butcher doom reaver spämmi
Ei merkkejä? Ainakin
Ashlyn
Damiano
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Doomreaverit tuolla on, mutta en oo varma onko noista mikään niin erityisen vaarallinen saati yleinen turnausympäristössä.Merimetsä kirjoitti:Montenebra (T4)Saa huudella jos unohdin tosta jonkun kriittisen
Vladi 2 tai 3
Butcher doom reaver spämmi
Ei merkkejä? Ainakin
Ashlyn
Damiano
Merccicastereitä kattelin, mutta tuntu että ne kaikki tekee semmosta perussolidia duunia hyvin, mutta ei mitään silleen ihmeellistä. Eli jos oon jo varautunut kaikkiin jotka listalla jo on, uskoisin pääosin selviävän merceistäkin. Vladit sen sijaan skippasin jotenkin kokonaan, ne on koko kolmikko vähän semmoisia joita tulee vähän mietittyä. Ainakin pVladiin täytyy varautua silleen, että BoK-kämpillä sen saa hengiltä. Heppavladistakin on ollut aika innokasta huutelua podcasteistä, tarvis vähän nähdä mitä se käytännössä sitte tekee.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Mercenaryista puhuttaessa tämä paljon hypetetty Bart + 2xGalleon on se, mitä lienee hyvä metailla. En oo koskaan pelannut vastaan, joten en oikeasti tiedä kuinka paha se käytännössä on. MacBain+Galleon on se merccicasteri, joka iteltä tuntuisi kovimmalta (ja tasapainoisimmalta), mitä faktiosta irtoaa. Pitäis vaan saada se Galleon, että jaksais testata kunnolla. Kuka ois innostunu maalaamaan yhen?
eFeora, (mua ihmetyttää miksi teemu ei pelkää Feoraa, koska mun mielestä se toimii todella hyvin retriä vastaan)Saa huudella jos unohdin tosta jonkun kriittisen
Thyra, koska Kill-box antaa sille todella hyvät asetelmat assasinaatioon.
Trollien puolelta lisäisin listaan vielä vanhan klassikon Grimmin. p on varma klassikko ja e:ssä on potentiaalia, mutta vaatii vielä metaa. Mutta periaatteessa mortality vaan on ihan jäätävän hyvä spelli. Trollien puolella mun mielestä casteria tärkeämpää on metata kolmea peruslistaa: Infantry-spämmi (pGrissel ja Borka Family Reunion), beast-brick (Doomyt, eGissel) ja burrowerit (eMadrak, Calandra, eGrim?)
Bart-Galleonin pahin juttu on, että täytyy tappaa ARM22(+2 ehkä) colossali, joka ei kiinnostu Purifikaatiosta tai Eiryssistä. Toinen pahin juttu on tietty Hotshot että kaikki vaan kuolee. Ossy kuulostaa ainakin paperilta ihan törkeen hyvältä countterilta tolle, mutta täytyis päästä testailemaan, että kuseeks Counter-Measure sen.
eFeoran kanssa kävi nolo moka ja unohdin vaan sen olemassaolon (lähinnä koska en oo tainnu about ikinä saada vastaan). Kyllä mua pelottaa toi, typerät firelätyt :(. Tääki ois kyl siisti nähdä pelikentällä että tappaaks Judiksen firelätyt eka MHSFn vai tappaaks MHSF eka Judiksen. Tietty jos bondijakkina onkin Redeemer, ahistaaki vielä vähän enemmän kun siihen on vaikeampi saada attackejä (toisaalta lättyjäki tulee sentään sit vähän vähemmän).
Hieno peikkoarmeijoiden purkaminen Janilta. Itelläkin vähän sama fiilis, että peikkolockit on sen verta tasoissa, että helpommalla pääsee kun metaa armeijabuildiä eikä varsinaisesti casteriä.
eFeoran kanssa kävi nolo moka ja unohdin vaan sen olemassaolon (lähinnä koska en oo tainnu about ikinä saada vastaan). Kyllä mua pelottaa toi, typerät firelätyt :(. Tääki ois kyl siisti nähdä pelikentällä että tappaaks Judiksen firelätyt eka MHSFn vai tappaaks MHSF eka Judiksen. Tietty jos bondijakkina onkin Redeemer, ahistaaki vielä vähän enemmän kun siihen on vaikeampi saada attackejä (toisaalta lättyjäki tulee sentään sit vähän vähemmän).
Hieno peikkoarmeijoiden purkaminen Janilta. Itelläkin vähän sama fiilis, että peikkolockit on sen verta tasoissa, että helpommalla pääsee kun metaa armeijabuildiä eikä varsinaisesti casteriä.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Mä oon nyt eniten miettiny itse eGaspy - eDenny komboa, kun se on vapaana. Tatun varmin optio on mun mielestä tässä tilanteessa ottaa eKrueger - eMorvahna.
Itse oon steamrolleria katsellessani päätynyt siihen, että killboksiin on PAKKO varautua. Itse olen lähtenyt siitä, että killboksiin varaudutaan murhaamalla se toinen caster viimeistään vuorolla 4 ja rakentamalla lista tätä varten. Swinnishissä kaikki killboksit oli Baldurilla täysiä läpijuoksuja, vaikka vastassa olikin Tatu, Alexander Jegendahl ja Samin eGaspy. Kun osaa rakentaa listan, jolla killboksissa selviäminen menee vastustajalle 100 % mahdottomaksi, niin on aika vahvoilla. Mulla on Tatulle tähän eKruegerlista joka ei eroa merkittävästi Tatun ja mun nykyisestä ja joka on idioottivarma aloittaessaan ja muuten täytyy jopa pelata sitä peliä. Setuppi on immuuni ampumiselle, meleelle ja magialle ennen varsinaista casterkill-vuoroa.
Toinen ihan hyvä idea mulla on eDennylle, jota jo Samin kanssa ehdittiin paluumatkalla metailla. eDenny juoksee eteenpäin, jähmettää kaikki ja räjäyttää sun casterin ensi vuorolla riippumatta mistään. Tätä en ole testannut vielä lainkaan, mutta aika vahva idea on. Täytyy kehitellä vielä.
eCainelle voisin nähdä tämänlaisen buildin onnistuvan myös. Se tosin tarvii LOSin, joten se sentään välittää jostain koko pelissä.
Mut pointti oli, että edes toisen listan pitää olla sellainen, joka uskaltaa ja pystyy pelaamaan killboksin sisällä, vaikka toinen sitä yrittäisikin assassinoida. Mieluummin se tekee sille toiselle listalle saman asian mahdottomaksi. Musta killbox on vähän rikki tässä steamrollerissa. Ja sitä esiintyy yllättävän usein. Jos pelejä on kuusi niin killbokseja on 50 % todennäköisyydellä 2, muuten 3.
Palailen asiaan riideltyäni vaimon kanssa.
Itse oon steamrolleria katsellessani päätynyt siihen, että killboksiin on PAKKO varautua. Itse olen lähtenyt siitä, että killboksiin varaudutaan murhaamalla se toinen caster viimeistään vuorolla 4 ja rakentamalla lista tätä varten. Swinnishissä kaikki killboksit oli Baldurilla täysiä läpijuoksuja, vaikka vastassa olikin Tatu, Alexander Jegendahl ja Samin eGaspy. Kun osaa rakentaa listan, jolla killboksissa selviäminen menee vastustajalle 100 % mahdottomaksi, niin on aika vahvoilla. Mulla on Tatulle tähän eKruegerlista joka ei eroa merkittävästi Tatun ja mun nykyisestä ja joka on idioottivarma aloittaessaan ja muuten täytyy jopa pelata sitä peliä. Setuppi on immuuni ampumiselle, meleelle ja magialle ennen varsinaista casterkill-vuoroa.
Toinen ihan hyvä idea mulla on eDennylle, jota jo Samin kanssa ehdittiin paluumatkalla metailla. eDenny juoksee eteenpäin, jähmettää kaikki ja räjäyttää sun casterin ensi vuorolla riippumatta mistään. Tätä en ole testannut vielä lainkaan, mutta aika vahva idea on. Täytyy kehitellä vielä.
eCainelle voisin nähdä tämänlaisen buildin onnistuvan myös. Se tosin tarvii LOSin, joten se sentään välittää jostain koko pelissä.
Mut pointti oli, että edes toisen listan pitää olla sellainen, joka uskaltaa ja pystyy pelaamaan killboksin sisällä, vaikka toinen sitä yrittäisikin assassinoida. Mieluummin se tekee sille toiselle listalle saman asian mahdottomaksi. Musta killbox on vähän rikki tässä steamrollerissa. Ja sitä esiintyy yllättävän usein. Jos pelejä on kuusi niin killbokseja on 50 % todennäköisyydellä 2, muuten 3.
Palailen asiaan riideltyäni vaimon kanssa.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Kyllä toi mun mielestä aika epätoivoinen peli ossille on. Täysi yksikkö tappaa suunnilleen fifty-fifty (POW 10 vs arm 19 on 5p per laaki, eli yhteensä 55p), ja todennäköisesti judis poistaa pari kolme ainakin sillä yhden vuoron ammunnalla jonka se ainakin saa. (Kuitenkin 6 lättyä). Tervetuloa vaan pelaamaan toi peli, kyllä mä mielelläni haltioita poltan...Tääki ois kyl siisti nähdä pelikentällä että tappaaks Judiksen firelätyt eka MHSFn vai tappaaks MHSF eka Judiksen. Tietty jos bondijakkina onkin Redeemer, ahistaaki vielä vähän enemmän kun siihen on vaikeampi saada attackejä (toisaalta lättyjäki tulee sentään sit vähän vähemmän).
Edit: Enkä mä kyllä näe miten se redeemer ahdistaa vähemmän, koska et sä kuitenkaan välitä losista ja se kuitenkin kuolee jo johonkin viiteen kutiin.
-
Der Dexter
Mua ei haittaa ollenkaan pelata eKrueger-eMorvahnaa, siinä ois kasassa niin törkeetä settiä ettei mitään rajaa.
ainoo mikä mua huolettaa on oikeestaa eGaspy, että riittääkö Morvyllä peli sitä vastaan sitten lopulta, mutta treenillä siitä selviää.
Riippuen tietysti vaimonhakk.. siis neuvotteluiden tuloksesta, niin kyllähän tero vois ihan hyvin silti circleäkin tuuttia, itse kuitenkin olen kehitelly eMorvahnalle jokusen counterin, ja lähtökohtaisesti vahva ampuminen on aina vaaralista, joten en nyt näe että Circle on riippuvainen siitä että siellä on eMorvy mukana vai ei. Kyllä Circlellä hyviä castereita on vieläkin, ja Baldurin T4 vähän tuli ihmisille penkin alta siltikin...
ainoo mikä mua huolettaa on oikeestaa eGaspy, että riittääkö Morvyllä peli sitä vastaan sitten lopulta, mutta treenillä siitä selviää.
Riippuen tietysti vaimonhakk.. siis neuvotteluiden tuloksesta, niin kyllähän tero vois ihan hyvin silti circleäkin tuuttia, itse kuitenkin olen kehitelly eMorvahnalle jokusen counterin, ja lähtökohtaisesti vahva ampuminen on aina vaaralista, joten en nyt näe että Circle on riippuvainen siitä että siellä on eMorvy mukana vai ei. Kyllä Circlellä hyviä castereita on vieläkin, ja Baldurin T4 vähän tuli ihmisille penkin alta siltikin...
Euroopassa tunnetaan kyl toi Baldurin tieri eri tavalla. Sitä on näkyny joka ETC:ssä useita kappaleita.
En mä tiedä muutenkaan, onko circle kovin vahvoilla cryxiä, tai etenkään eGaspya vastaan. Kyllähän eKruegerilla on jonkinnäköinen peli, kun featti hidastaa ja saa ampua pari vuoroa vapareita. Mut se featti sit kyl pelottaa ja pitäis varmistaa että on joku paketti kasassa sen jälkeenkin. Etenkin kun ne pedot on sitä def 9-10..
En mä tiedä muutenkaan, onko circle kovin vahvoilla cryxiä, tai etenkään eGaspya vastaan. Kyllähän eKruegerilla on jonkinnäköinen peli, kun featti hidastaa ja saa ampua pari vuoroa vapareita. Mut se featti sit kyl pelottaa ja pitäis varmistaa että on joku paketti kasassa sen jälkeenkin. Etenkin kun ne pedot on sitä def 9-10..
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
-
Der Dexter
Uudessa killboxissa toi voiskin toimia, kun sen Gaspyn on pakko olla rangella assasinaatiota varten, jtoen hyperaggressiivinen alotus vois toimia...
Mutta jos se voi piileskellä rauhassa, varmaan voittaa aina.
eMorvy saattais voittaa attritiossa, en tiedä, tosin sillon Tartarus vaan rokkaa ja rfp kaiken ikävästi. Pitää kokeilla, mutta voi olla mahdollista että Cryxit on sitten vähän nihkeitä pelejä, tosin ainahan ne on...
Uusi killbox antaa mukavasti saumaa perinteisille assasinaatiolistoille vieläkin, mutta pitää skenuja astetta isommassa roolissa, samalla kun colossaalit tulivat ja muutivat skenumetaa, joten aika kivaa adaptaatiota on saanut viimeisen vuoden ajan tehdä metailuunsa. Ei se killbox nyt niin rikki ole, kiva lisä vaan, ja muutenkin on ihan hyvä, että kaikki casterit joutuvat harkitsemaan lähtevänsä omalta depoltaan edes joskus.
Mutta jos se voi piileskellä rauhassa, varmaan voittaa aina.
eMorvy saattais voittaa attritiossa, en tiedä, tosin sillon Tartarus vaan rokkaa ja rfp kaiken ikävästi. Pitää kokeilla, mutta voi olla mahdollista että Cryxit on sitten vähän nihkeitä pelejä, tosin ainahan ne on...
Uusi killbox antaa mukavasti saumaa perinteisille assasinaatiolistoille vieläkin, mutta pitää skenuja astetta isommassa roolissa, samalla kun colossaalit tulivat ja muutivat skenumetaa, joten aika kivaa adaptaatiota on saanut viimeisen vuoden ajan tehdä metailuunsa. Ei se killbox nyt niin rikki ole, kiva lisä vaan, ja muutenkin on ihan hyvä, että kaikki casterit joutuvat harkitsemaan lähtevänsä omalta depoltaan edes joskus.
Toisaalta MHSF ei oo ainoa joka Judista mielellään ampuu: Vaikka noista kuolis puoletkin niin siellä on silti Invictorit ja SFAt murhaamassa Judista. Tietty ampuvat vaan unitti kerrallaan, mutta tulee sieltä sitten Ossyn ja Discon tykkiä viimeistelyyn vaikka miten kuoro huutelis. Ei toi mitenkään plussamatsi siis oo mulle mutta en ois vielä merkkaamassa kyllä miinukseksikaan. Mutta pelaan kyllä tosi mielellään jahka tilaisuus koittaa.JArrow kirjoitti:Kyllä toi mun mielestä aika epätoivoinen peli ossille on. Täysi yksikkö tappaa suunnilleen fifty-fifty (POW 10 vs arm 19 on 5p per laaki, eli yhteensä 55p), ja todennäköisesti judis poistaa pari kolme ainakin sillä yhden vuoron ammunnalla jonka se ainakin saa. (Kuitenkin 6 lättyä). Tervetuloa vaan pelaamaan toi peli, kyllä mä mielelläni haltioita poltan...
Edit: Enkä mä kyllä näe miten se redeemer ahdistaa vähemmän, koska et sä kuitenkaan välitä losista ja se kuitenkin kuolee jo johonkin viiteen kutiin.
Mähän sanoin että Redeemer ahistaa enemmän ku Judis (tai ainakin tarkoitus oli)? Tää sen takia koska Redeemer voi rangensa kanssa pelaa vähän kauempana ja toisaalta, jahka saan fiitillä sen rikottua ni sen on pienempi osa sun armeijaa. Siis että voin jopa jonkun verran "over-committautua" Judiksen rikkomiseen koska se on yksi pääasia listassa, mutta Redeemer on vaan niin "pieni osa listaa" (ainakin pisteellisesti), etten voi vetää ihan överiksi että pääsen rikkomaan sen. Esim just Judista vastaan voi viedä Ossyn fiittivuorolla pidemmälle, koska fiittivuoron jälkeen sulla on ainakin se 18p kolo armeijassa, eikä 6p kolo niinku Redeemerin kanssa.
Toukokuussa piti olla joku Tatun (?) vetämä turnaus noppakerholla (missä infot?), mutta toisaalta, pitäiskö tää vaihtaa vapaapeliviikonloppuun? Kyllä mä ainakin keksisin täyden viikonlopun haastepelejä ittelleni (jos vastustajat osuu paikalle)...
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
-
Der Dexter
joo, oon megahono järkkäri, ja muutenkin mikään isompi juttu ei oikeen sovi mun ajatuksenjuoksuun just nyt, eli joku pelivkl vois olla tosi hyvä setti.
muutenkin pitäis ittensä saada takas maalaamaan kun eläin, niin toi ois vähän armollisempi DL kun turnaus.
muutenkin pitäis ittensä saada takas maalaamaan kun eläin, niin toi ois vähän armollisempi DL kun turnaus.
Lista pelaajista, faktioista ja castereista joita TIEDETÄÄN jo WTC:stä:
USA 1
Jason Flanzer = Trollbloods
Danny Modesto =
Will Pagani = Circle Kromac eMorvahna
Jake Van Meter = Legion eVayl
Brian White: Menoth
USA 2
Craig Conroy: Circle eMorvahna
Keith Christianson = Cryx eGaspy
Mike Puryear = Menoth pSeve, Harbby, Kreoss3
Billy Robbin =
Chad Shonkwiler = Trollbloods pGrissel + eMadrak / Borka
Puola 1
Team1:
Gobos Circle pMorvahna + eMorvahna / pKrueger
Riv LOE/Retri
Herudaio Khador Karchev
Orkish Cryx
Tutaj POM
Team2:
Simon POM
Fafel Mercs
Tadeusz Khador Vlad3
Chomik Circle
Artein Trollbloods
Ruotsi 1-2
Rickard Nilsson Minions Maelok Rask
Christoffer Wedding Circle Orboros pMorvahna pKrueger eMorvahna
Denis Korzun Trollbloods
Andreas Holm Cryx
Johan Persson Legion
Christian Aas Legion eVayl / Saeryn
Jeppa Resmark Cygnar
Joakim Rapp Mercs
Pär-Ola Nilsson ?
Gustav Linderup Cygnar
England 1-2
Jamie Perkins (Cpt) Khador pIrusk
Liam Jordan (Cpt) Minions
Matt Oakley Cryx
Lewis Johnson Cygnar eHaley
Brett Wilkie Legion
Paul North Menoth Harbinger / pKreoss / eFeora
Kris Raynes Menoth
Jason Enos Circle Orboros
Patrick Vance Legion
Phil Shaw Cygnar eHaley
Wales
Martyn Jenkins Circle Orboros
Ireland
Gerry Nolan Legion pThagrosh Kallus
Norway
Gard Andresen
Germany 1:
Cryxnoob (Cryx) eGaspy eDenny
h3m3 (Cygnar) eCaine pHaley
Last Knight (Merc) Bart Fiona
Zerschmetterling (Circle) eMorvahna pKrueger
MasterM (Legion) eVayl Kallus
Germany 2:
Sauklaue (Skorne)
Karlek (Cryx)
Naggaroth (Legion) Bethayne Kallus
Prometheus (To be defined)
Snowmelter (Circle)
Slovakia 1
Jaro Retribution tai Skorne
Martin Skorne
Joku muu kova nimi?
Hollanti 1
Harm Kleijnen Mercs or Legion
Casper Jellema Circle
Tom Starren with Khador
Sankha Amarakoon Or Robert William Stein (depending on who can)
Ath Niehot Trolls (Captain)
Austria 1
Laszlo "MrWu" Vuray Minions Barnabas Rask
Stefan "Ruan" Mader Skorne Makeda3 eHexeris
Austria 2
Apha Cygnar pHaley Siege eCaine eHaley
eRich Thagrosh eVayl
Bremser Circle eMorvahna eKaya
Snot Trollbloods Calandra pGrissel tier
Shakespeare Minions Barnabas Rask
Belgia 1
PG_Tommeh Circle eMorvahna
Onko muita mielessä?
USA 1
Jason Flanzer = Trollbloods
Danny Modesto =
Will Pagani = Circle Kromac eMorvahna
Jake Van Meter = Legion eVayl
Brian White: Menoth
USA 2
Craig Conroy: Circle eMorvahna
Keith Christianson = Cryx eGaspy
Mike Puryear = Menoth pSeve, Harbby, Kreoss3
Billy Robbin =
Chad Shonkwiler = Trollbloods pGrissel + eMadrak / Borka
Puola 1
Team1:
Gobos Circle pMorvahna + eMorvahna / pKrueger
Riv LOE/Retri
Herudaio Khador Karchev
Orkish Cryx
Tutaj POM
Team2:
Simon POM
Fafel Mercs
Tadeusz Khador Vlad3
Chomik Circle
Artein Trollbloods
Ruotsi 1-2
Rickard Nilsson Minions Maelok Rask
Christoffer Wedding Circle Orboros pMorvahna pKrueger eMorvahna
Denis Korzun Trollbloods
Andreas Holm Cryx
Johan Persson Legion
Christian Aas Legion eVayl / Saeryn
Jeppa Resmark Cygnar
Joakim Rapp Mercs
Pär-Ola Nilsson ?
Gustav Linderup Cygnar
England 1-2
Jamie Perkins (Cpt) Khador pIrusk
Liam Jordan (Cpt) Minions
Matt Oakley Cryx
Lewis Johnson Cygnar eHaley
Brett Wilkie Legion
Paul North Menoth Harbinger / pKreoss / eFeora
Kris Raynes Menoth
Jason Enos Circle Orboros
Patrick Vance Legion
Phil Shaw Cygnar eHaley
Wales
Martyn Jenkins Circle Orboros
Ireland
Gerry Nolan Legion pThagrosh Kallus
Norway
Gard Andresen
Germany 1:
Cryxnoob (Cryx) eGaspy eDenny
h3m3 (Cygnar) eCaine pHaley
Last Knight (Merc) Bart Fiona
Zerschmetterling (Circle) eMorvahna pKrueger
MasterM (Legion) eVayl Kallus
Germany 2:
Sauklaue (Skorne)
Karlek (Cryx)
Naggaroth (Legion) Bethayne Kallus
Prometheus (To be defined)
Snowmelter (Circle)
Slovakia 1
Jaro Retribution tai Skorne
Martin Skorne
Joku muu kova nimi?
Hollanti 1
Harm Kleijnen Mercs or Legion
Casper Jellema Circle
Tom Starren with Khador
Sankha Amarakoon Or Robert William Stein (depending on who can)
Ath Niehot Trolls (Captain)
Austria 1
Laszlo "MrWu" Vuray Minions Barnabas Rask
Stefan "Ruan" Mader Skorne Makeda3 eHexeris
Austria 2
Apha Cygnar pHaley Siege eCaine eHaley
eRich Thagrosh eVayl
Bremser Circle eMorvahna eKaya
Snot Trollbloods Calandra pGrissel tier
Shakespeare Minions Barnabas Rask
Belgia 1
PG_Tommeh Circle eMorvahna
Onko muita mielessä?
Viimeksi muokannut Prkl, La 24.08.2013 18:07. Yhteensä muokattu 11 kertaa.
-
Der Dexter
saksan pelaajia lisää varmaan juhannuksen jälkeen, jahka vakoilupartio saapuu, toistaiseksi siellä ei ole vielä julkisia valintoja tiedossa.
Tän postin vois melkeen laittaa erilleen topikiksi tai jotain, josta vois kattoa refenrenssiä, antaa tosi hyvän kuvan asioista joita pitää pitää mielessä...
Tän postin vois melkeen laittaa erilleen topikiksi tai jotain, josta vois kattoa refenrenssiä, antaa tosi hyvän kuvan asioista joita pitää pitää mielessä...
Jotenkin musta tuntuu et eniten edustetut faktiot on Legioona, Cryx ja Cygnar. Niille pitäis löytyy listasta jotain. Olettaen esim. Legioonaa ja Cygnaria vastaan et pitäis pysyä hengissä killboksissa.
Circleä vastaan riittää usein että saa stealthatun shifting stonen ammuttua niin voi alkaa pelaamaan.
RFP on ihan hieno techi, koska toimii, Cryxia vastaan, eMorvahnaa ja pMorvahnaa vastaan (niitäkin on tuolla jo 2), estää pThagroshia tuomasta archangelia takaisin (bannaten suoraan yhden listan, tosin en tiedä miten yleisen etenkin kun listoja voi vielä optimoida tota temppua vastaan). Lisäksi RFP kusee suuren osan Menothin peliä. Healauksen ja toughin esto on toinen hyvä techi, joka kusee tosi paljon noita samoja juttuja. Lisäksi toughia näkee huipputasolla aika paljon (pIrusk on Khadorin suosituin caster), eikä se ole varmaan vähenemässä, koska koko Hordes sai nyt option witch doctoriin. Masiinan puolella pelin parhaita sooloja on ollut jo pitkään Rhupert.
-> Blood witchit cryxlistoihin :)
Attritiopelaajien määrä lisääntyy. Jenkit (2 jengiä) ja Britit (yht 5 jengiä!) pelaa paljon just attritiota ja niitä ei oo ennen ketään näkynyt, mutta yhtäkkiä niitä on melkein puolet joukkueista.
Circleä vastaan riittää usein että saa stealthatun shifting stonen ammuttua niin voi alkaa pelaamaan.
RFP on ihan hieno techi, koska toimii, Cryxia vastaan, eMorvahnaa ja pMorvahnaa vastaan (niitäkin on tuolla jo 2), estää pThagroshia tuomasta archangelia takaisin (bannaten suoraan yhden listan, tosin en tiedä miten yleisen etenkin kun listoja voi vielä optimoida tota temppua vastaan). Lisäksi RFP kusee suuren osan Menothin peliä. Healauksen ja toughin esto on toinen hyvä techi, joka kusee tosi paljon noita samoja juttuja. Lisäksi toughia näkee huipputasolla aika paljon (pIrusk on Khadorin suosituin caster), eikä se ole varmaan vähenemässä, koska koko Hordes sai nyt option witch doctoriin. Masiinan puolella pelin parhaita sooloja on ollut jo pitkään Rhupert.
-> Blood witchit cryxlistoihin :)
Attritiopelaajien määrä lisääntyy. Jenkit (2 jengiä) ja Britit (yht 5 jengiä!) pelaa paljon just attritiota ja niitä ei oo ennen ketään näkynyt, mutta yhtäkkiä niitä on melkein puolet joukkueista.
Uusimmassa Road to Warissa (Apr 11) on mukavasti juttua sekä Goatvahnasta että Kr3ossista. Ei mitään hirveitä ylläreitä mut kantsii kuunnella kuitenkin.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "