Hammerheart kirjoitti:
Vastaukseni pointti siis ei ollut että pitkään pelanneet on aina oikeassa (vaikka toki meillä on hieman enemmän perspektiiviä), vaan että ei se ero entisaikaan nyt mitenkään tolkuttoman massiivinen ole.
Roger sille. Tulkintavirhe siis tässä päässä. Tuo perspektiivihuomio on toki täysin totta yleensä.
Heh. Näin niin kuin oikeasti useammankin figupelin betatestaukseen osallistuneena voin kyllä sanoa, että ei se ihan triviaalia kyllä ole.
Ei toki triviaalia, mutta ei se nyt niin vaikeaakaan ole kuin miltä GW saa sen näyttämään.
Edelleen kontekstini oli alkuperäisen viestin mukainen, josta oli melko helppo rivien välistä lukea, että pitääkö sitä tehdä Eldarit (Taut/Demonit) vai voiko jotain muutakin vielä ulkoiluttaa turnauksessa. Ja vastaus on, että kyllä voi ja joskus jopa juuri sellaiseen menoon suunnatussa turnauksessa.
No, minä en lue rivien välistä (liian iso virhemarginaali). Jos tuota on haettu niin ole toki tässäkin täysin oikeassa. Kyse on sitten vain siitä lähteekö pelaamaan voitosta vai pelaamaan pelaamisen ilosta.
Jälleen ajattelin alkuperäisen kysyjän pelaavan lähinnä täällä, eikä että suunitelmissa on lähteä vuodeksi kiertämään kaikki jenkkien turnaukset tai jotain muuta utopistista. Toki se on mahdollista, mutta tein nyt valinnan, että oletan kontekstin olevan kotimaa.
Paino sanalla "tein". Hyvä arvaus, ei siinä mitään.
Hassua miten kolmessa kohdassa vastaukseni oli 'konteksti'. Kertonee hieman argumentaatiosi todellisesta oleellisuudesta.
Aloituksen kontekstissa, ei oikein mitään, koska siinä ei ollut mitään mainintaa kontekstista jonka puitteissa sinä olet nyt toiminut. Näyttää siltä, että olettamasi konteksti oli se mikä on pyritty luomaan, mutta joka jäi luomatta ja näin ollen kyse on vain sattumasta.
Hauskastihan tämä on aika pitkälti just toisinpäin. Minä vetoan todellisiin tapahtumiin ja sinä puhut epämääräisyyksiä. Linkitinkin jo kahteen suomalaiseen tapahtumaan, mutta toki minun pitäisi koostaa kaikki Suomen turnaukset joksikin datamassaksi, analysoida sitä ja sitten vasta väitteeni lähestyisi samaa totuuspohjaa kuin sinun "se on näin koska sanon niin ja KVG" ylivoimainen diskurssisi, eiköstä juu?
Vetoat raskaasti houseruletettuihin poikkeuksiin jotka tuskin kuvaavat pelin todellista tilaa. Nämä "epämääräisyyteni" ovat aina olleet tarkistettavissa kenen tahansa toimesta. Se, että minä puhun monesti toteen näytetystä yleisessä tiedossa olevasta pelin tilasta ja sinä kyseenalaistat sen, luulisi johtavan siihen, että sinun hommasi olisi osoittaa, että olen väärässä. Sinun ei tarvitse minun mielestäni koostaa yhtään mitään. Mutta jos et tarjoa muuta kuin anekdootin jostain mikä ei ole normaalin turnauskäytännön mukaista niin älä odota, että argumenttisi muuttaa vallitsevaa käsitystä miksikään.
Propsit kuitenkin siitä että mainitsit Adepticonin - yleensä et ole tuolle spesifiysasteelle ikinä argumentoinnissasi päätynyt, eli sikäli yllätyin iloisesti. Toki se ei ollut kauhean relevantti suomalaisen näkökulmasta, mutta kuitenkin.
Juu, hiljalleen tässä oppii siihen, että ellen väännä kaikkea rautalangasta ja kädestä pitäen osoita sormella jokaista asiaa niin joko kirjoitukseni tulkitaan tahallaan väärin tai heittäydytään uusavuttomaksi ja kiistetään vaikka kumpikin tietää mikä totuus on. Sinällään jännä tilanne muuten. Minulta odotetaan kaikkien codexien täydellistä tietämystä, mutta jos odotan edes kolmen isomman turnauksen tuloslistojen itsenäistä etsimistä kanssakeskustelijalta niin se on liikaa vaadittu. :D
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.