Terminator kirjoitti:Eikun damn, onhan Waterworldkin julkaistu jo aikaa sitten...
Kukas se nyt olikaan, joka Atlantiksesta kirjoitti..? Jeps, Platon. Ja missäs sitä käydään Jules Vernen klassikossa
Sukellusveneellä maapallon ympari? Jeps, Atlantiksessa. DCkin on värkännyt Vesimiestä iät ja ajat...
Jos nyt pilkkua aletaan ihan kunnolla nussimaan simppelin viilauksen sijaan, podaavat Avaruusmariinit voimahaarniskoissaan ovat R.A. Heinleinin perintöä (sotilaita ei vain kutsuttu tuolla nimellä, ja podit olivat yksipaikkaisia), ja sana "Eldar", samoin kuin sotahullut örkit, on puhallettu Tolkienilta. 'Niditkin ovat luultavasti saaneet Heinleinin "ötököistä" vaikutteita. (Nyt nähdään Oliko Sircar oikeassa.)
Täysin ooteetähän tämä alkaa jo olla. Olen pahoillani.
AEdit:
Nazreg Moonsinger kirjoitti:Niin... ja sanaa örkki on käytetty kertomuksissa, kuvaamaan ööh. örkkiä?, jostain 1600-1700 luvulta.
Itse asiassa Tolkien keksi tuon hiukkasen ihmistä muistuttavan örkin ihan itse. No, melkein. Beowulfissa nimetään Grendelin rotu "Orcuksen raadoiksi". Orcus oli eräs Roomalaisten nimistä sekä manalan jumalalle, että manalalle itselleen. Muuten sanalla orc on viitattu merihirviöihin. (Vrt. "orca" eli miekkavalas.)
Taktiikka? Minä olen täällä heittämässä noppaa.