Mitkä armeijat menevät uusiksi tulevan edikan myötä? [VANHA]
Mitkä armeijat menevät uusiksi tulevan edikan myötä? [VANHA]
Elikkäs otsikkio kertoo nyt enemmän kun mikään jauhamiseni.
Eli mitkä armeijat menevät uusiksi tulevan edikan myötä?
Itse en ole kuulut, mutta ainakin smurffit.
Kertokaa!
40k keskustelut mielummin 40k alueelle.
Mutta ei se mitään. Siivouspalvelu toimii ;-)
-VC
Eli mitkä armeijat menevät uusiksi tulevan edikan myötä?
Itse en ole kuulut, mutta ainakin smurffit.
Kertokaa!
40k keskustelut mielummin 40k alueelle.
Mutta ei se mitään. Siivouspalvelu toimii ;-)
-VC
Viimeksi muokannut Nasse R, Ti 28.06.2005 19:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lyhyesti ja ytimekkäästi: WAAAGH!
Seuraavat armeijat saavat uudet codexit "lyhyen" ajan sisällä:
Space Marines (syksyllä)
Tyranids (alku vuodesta 2005?)
Eldar (joskus 2005 ehkä)
Orks (sitten noiden jälkeen varmaan)
Tosin vanha codex on täysin pelikelpoinen tuonne uuden tuloon saakka, eli sinäänsä mitään normaalista poikkeavaa ei tapahdu.
Se, miten eri armeijat toimivat edikan vaihtumisen myötä on enemmän arvoitus. Rhino Rush pohjaiset listat eivät ainakaan toimi.
Space Marines (syksyllä)
Tyranids (alku vuodesta 2005?)
Eldar (joskus 2005 ehkä)
Orks (sitten noiden jälkeen varmaan)
Tosin vanha codex on täysin pelikelpoinen tuonne uuden tuloon saakka, eli sinäänsä mitään normaalista poikkeavaa ei tapahdu.
Se, miten eri armeijat toimivat edikan vaihtumisen myötä on enemmän arvoitus. Rhino Rush pohjaiset listat eivät ainakaan toimi.
- The Captain
- Valvoja
Tyranid codex on kaiken tähänastisen tiedon mukaan tulossa jouluksi.Teräratas kirjoitti: Tyranids (alku vuodesta 2005?)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
-
Oberon
Dark eldareiden siirtyminen CWE:itten kanssa saman kirjan sivuille oli vain joku pelisuunnittelijan möläytys. Erittäin epätodennäköistä.
Toivottavasti Deldarit eivät katoa, vaan saavat mageemmat figut, koska hiukka pimäpuoli on alkanut kolottamaan pelihammasta.
Toivottavasti Deldarit eivät katoa, vaan saavat mageemmat figut, koska hiukka pimäpuoli on alkanut kolottamaan pelihammasta.
"I'm a product
Of my environment
So don't blame me, I just work here"
Of my environment
So don't blame me, I just work here"
Ei epätodennäköistä vaan erittäin todennäköistä ja loogista.Oba kirjoitti:Dark eldareiden siirtyminen CWE:itten kanssa saman kirjan sivuille oli vain joku pelisuunnittelijan möläytys. Erittäin epätodennäköistä.
Ajatushan tämän takana on se että eldarit eivät ole pahoja tai hyviä, vaan tekevät sen mitä tekevät selviytyäkseen.
Tarkoitus on ilmeisesti että eldarit menevät jo fluffissakin aikalailla uusiksi... Eri osastoiksi samaa rotua erillisten rotujen sijaan, craftworldit, raiderit, harlet, exoditet, warp ghostit, yms.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
Gav on ehtinyt jo kumota tämän huhun. Jos kaikki Eldarit lyötäisiin yksiin kansiin, se tarkoittaisi massiivista työtä ja 40K pelaajat saisivat tottua siihen että kokonaisen vuoden julkaisut tulisivat pelkästään Eldareille.Deetwo kirjoitti:Ei epätodennäköistä vaan erittäin todennäköistä ja loogista.Oba kirjoitti:Dark eldareiden siirtyminen CWE:itten kanssa saman kirjan sivuille oli vain joku pelisuunnittelijan möläytys. Erittäin epätodennäköistä.
Ajatushan tämän takana on se että eldarit eivät ole pahoja tai hyviä, vaan tekevät sen mitä tekevät selviytyäkseen.
Tarkoitus on ilmeisesti että eldarit menevät jo fluffissakin aikalailla uusiksi... Eri osastoiksi samaa rotua erillisten rotujen sijaan, craftworldit, raiderit, harlet, exoditet, warp ghostit, yms.
Kirjat menevät varmaankin näin: Eldar, Dark Eldar ja loput Eldarit (Harlekiinit, Exoditet ja Corsairit)
Nyt vanhassa aiheessa kysyisin mikä on örkkien laita? Tuleeko uuden codexin myötä (vai tuleeko uutta codexia nyt ollenkaan vähään aikaan) uudet figut vai vain muutamia uusia figuja. Ja jos joku tietää, milloin se uusi codex on tulossa? Ja muitakin pikkutietoja tästä aiheesta saa minulle kyllä informoida, kun en itse ole vähään aikaan kovin aktiivinen ollut.
Lyhyesti ja ytimekkäästi: WAAAGH!
Örkeistä ei ole saatu vahvistettua tietoa, eikä minkäänmoista huhua jota voisi vielä pitää yhtään luotettavana. Aikaisintaan ensi kevään korvilla uusitut örkit voisivat ilmestyä. Tuskin ihan vielä silloinkaan Black Templarit tulee vuodenvaihteeseen mennessä ja niiden jälkeen vahvimpana ehdokkaana on uudistetut Taut ja niiden jälkeen jälleen joku SM chapter.
- The Captain
- Valvoja
Ensisijaisesti varmaankin vain codexi. Minun on kohtalaisen vaikea uskoa, että GW lähtisi uudistamaan vielä melko uutta ja kohtuuhyvin onnistunutta anime-mecha-teemaansa. Enkä usko codexinkaan uudistuksen hirveän radikaali olevan (tosin viimeaikaisen tenenssin perusteella jonkinnäköistä traittisysteemiä saattaa olla luvassa).meKa kirjoitti:Mitens paljon näitä uudistetaan? Edes suunnilleen?mauno kirjoitti:uudistetut Taut
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Itse uskoisin, että Tau:n kanssa GW:llä on hvin samanlainen projekti kuin Vampire Counteilla oli silloin, kun ne ilmeistyivät FB:n kuutosedikkaan. VC:t olivat viimenen 5. edikkaan ilmestenyt Armybookki ja ne ilmeistyivät jo neljäntenä armeijana 6. edikkaan. Syy oli se, että saatiin helposti ulos "uusi" armeija".
Kun VC:t uusittiin edellisen kerran, vain yksi metalliyksikkö uusittiin (2 blisteriä), ja osa charruista (5 blisteriä, 2 metalliboxia?). Eli uutta muovia ei tullut yhtään, metallisia uutuuksia tuli alle 10 tuotetta.
Tämän hetkisten huhujen mukaan GW päätti Tau-codexista suhteellisen myöhään. Juuri tämän takia BT seuraavaksi codexi valittiin sellaiseksi, että siihen ei paljoa työtä. Koska muovifigujen tekeminen on hyvin pitkä ja aikaa vievä suunnitteluprosessi, en usko, että uutta muovia tullaan näkemään.
Figulinjan uudistukset tulevat mitä luultavimmin kohdistumaan metallifiguihin. Tämä saattaa pitää sisällään vaikkaa uudet Etherealit, tai vaikka uusia aseoptiota ryhmille (kuten Rail riflet olevat Pathfindereille). Lisäksi koska metalliosilla Crisis Suit muuttuu Broadsideksi, voisi joku uusi suittivariaatio tulla, kun se voidaan tehdä uusilla metalliosilla.
Sääntöpuolelta on odota juuri muuta kuin nykyisien probleemien korjaamista, mahdollisten uusien figujen ottamista huomioon ja mahdollisesti sitä nykytrendin mukaista doktriini/traitti-settiä.
Kun VC:t uusittiin edellisen kerran, vain yksi metalliyksikkö uusittiin (2 blisteriä), ja osa charruista (5 blisteriä, 2 metalliboxia?). Eli uutta muovia ei tullut yhtään, metallisia uutuuksia tuli alle 10 tuotetta.
Tämän hetkisten huhujen mukaan GW päätti Tau-codexista suhteellisen myöhään. Juuri tämän takia BT seuraavaksi codexi valittiin sellaiseksi, että siihen ei paljoa työtä. Koska muovifigujen tekeminen on hyvin pitkä ja aikaa vievä suunnitteluprosessi, en usko, että uutta muovia tullaan näkemään.
Figulinjan uudistukset tulevat mitä luultavimmin kohdistumaan metallifiguihin. Tämä saattaa pitää sisällään vaikkaa uudet Etherealit, tai vaikka uusia aseoptiota ryhmille (kuten Rail riflet olevat Pathfindereille). Lisäksi koska metalliosilla Crisis Suit muuttuu Broadsideksi, voisi joku uusi suittivariaatio tulla, kun se voidaan tehdä uusilla metalliosilla.
Sääntöpuolelta on odota juuri muuta kuin nykyisien probleemien korjaamista, mahdollisten uusien figujen ottamista huomioon ja mahdollisesti sitä nykytrendin mukaista doktriini/traitti-settiä.
Phil Kelly says "No!"
- Air Defence
Tällä hetkellä Space Marine- ja IG-codexeissa esiintyvä systeemi, jolla voit luoda armeijastasi hieman erilaisen (esim. mechanised, koko armeija liikkuu vehicleillä, jungle fighters, armeija tappelee paremmin pusikossa jne.). Mutta traittien/doktriinien käytöstä on usein myös jotain haittaa, jotta saataisiin syy käyttää peruslistaakin joskus.
Traittisysteemi ei oikein kuulosta taulle tällä hetkellä kovinkaan järkevältä. Eri septit eivät juurikaan nykyfluffin mukaan poikkea toisistaan. Taut ovat aika tiivis yhteisö verrattuna esim. Imperiumiin, jonne mahtuukin jos jonkilaista maailmaa. Ainoastaan O'Shovahin posse ja muut taut eroavat keskenään hieman. Noh, mistäpä sitä tietää mitä tuleman pitää.The Captain kirjoitti: Ensisijaisesti varmaankin vain codexi. Minun on kohtalaisen vaikea uskoa, että GW lähtisi uudistamaan vielä melko uutta ja kohtuuhyvin onnistunutta anime-mecha-teemaansa. Enkä usko codexinkaan uudistuksen hirveän radikaali olevan (tosin viimeaikaisen tenenssin perusteella jonkinnäköistä traittisysteemiä saattaa olla luvassa).
Uusista modeleista ehkä uskottavimmat huhut ovat koskeneet muovisia XV15 stealth suitteja. Uudesta liittolaisporukastakin on jotain joku "tietänyt". Hankala kuitenkaan sanoa mitään muuta, kun mitään varmaa tietoa ei vielä edes ole. Tuskin tosiaan kovin paljon muutoksia tulee.