"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Paras liima alustoihin?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
JuhoL

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

PVA liimoissa on hieman muovia seassa, näin ainakin kuulin. Ja Kiilto yleis-liima on kyllä parempaa kuin Eri-keepperi
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
DJ_Silverpig

Viesti Kirjoittaja DJ_Silverpig »

Silveri kirjoitti:... mutku superliima on ihan oikeasti hyvää static-grass mättäiden tekemiseen... *uikutus*
Erikeeper/Kiilto/Muu PVA-liima (laimennettukin käy) on paljon parempi vaihtoehto siinä mielessä, että se on huomattavasti halvempaa, sitä voi laimentaa ja se leviää paljon paremmin kuin pikaliima. Pikaliimasta sitä paitsi katoaa se kostea liimapinta nopeasti, jos ei heti sen levittämisen jälkeen laita niitä ruohoja siihen päälle.
Possu
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

joo, mutta toisaalta taas PVA:lla laimennettunakin niistä mättäistä tulee litteämpiä.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
DJ_Silverpig

Silveri kirjoitti:joo, mutta toisaalta taas PVA:lla laimennettunakin niistä mättäistä tulee litteämpiä.
PVA-liimalla nimenomaan voi tehdä isompiakin kerroksia ("korkeita" mättäitä), koska liima ei lopu kesken. Pikaliimaa ei sellaiseen viitsi käyttää.
Possu
Nilarakh
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nilarakh »

No nyt on ostettu sitä erikeepperiä. Kannattaako sitä laimentaa vedellä? (vieläkin voi tulla liima ehdotuksia)
DJ_Silverpig

Assasin kirjoitti:No nyt on ostettu sitä erikeepperiä. Kannattaako sitä laimentaa vedellä? (vieläkin voi tulla liima ehdotuksia)
Kannattaa, mutta ihan vain vähän. Liikaa laimennettuna siitä tulee ikävää litkua.

Laimennettuna siitä tulee hyvin leviävää ja siitä katoaa pintajännite (= yleisesti ottaen hyvä asia), ja hivenen riittoisampaa.
Possu
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”