THEORY HAMMER - 6. - 7. Mikä muuttuu???
No en mä oikeastaan kirjaa tarvitsisikaan...lähinnä vain ajattelin että jos koko DoW itsenäisenä armeijana kielletään niin itken verta 2000 pisteeni kanssa
Ettei tarttis mitään itse keksittyjä sääntöjä niille käyttää...
Lauri Kivinen - "Thallus 36. Jaegers" 1200 pts
"Bless with a hard heart those who surround me.
Bless the women and children who firm our hands."
-Jethro Tull
-Jethro Tull
Jees, oot oikeassa, tältä linjalta kannattanee lähteä...Rejector kirjoitti:Luulen että kutosedikan säännöillä saat niillä pelata vielä aika pitkään, ja ainahan niistä saa sitten Empirearmeijan jos pahin käy toteen.
Lauri Kivinen - "Thallus 36. Jaegers" 1200 pts
-Jethro Tull
-Jethro Tull
-
Black scars
Wood elffien kannalta:
Sääntöjä olen hieman jo ajatuksellakin lukenut, mitään järkyttävää muutosta en huomannut, mikään ei muuttunut ylivertaiseksi tai alisuorittajaksi. Skirmaajat olisivat uusilla flee-säännöillä, joissa yksiköitä tuhoutuu hipaisustakin, olleet yksinkertaisesti aivan liian hyviä. Skirmaajien tarkoituksensahan on häiritä vihollisen sivustoja, eikä juosta suoraan linjojen läpi miten sattuu. Ottamalla skirmaavan armeija 6. laitoksessa saattoi varmistaa tasurin ihan vain palkoilemalla ja vältelemällä. Nyt niillä pitää osata pelatakin, seikka joka asettaa ne samalle viivalle muiden yksikkötyyppien kanssa.
Pelieettinen näkökulma:
Ihan peliteknisenä virheenä pidän sitä, että yksiköitä käännellään, ennen kuin tiedetään mitä tapahtuu. Esimerkiksi uusi flee käännöksineen on mielenkiintoinen. Hieman parempi vaihtoehto olisi tarkistaa se pakoreitin avoimuus ennen kuin yhteenkään nappiin on koskettu. Suora linja yksikän keskustojen yli, kyllä sillä näkee onko siellä tilaa vai ei. Nyt voisin väittää, että tuo käännös on todella paljon henkilökohtaisista ominaisuuksista kiinni, nimittäin sen keskipisteen hahmottaminen. Toisille se ei vain ole yhtä helppoa kuin toisille ja sitten vielä "wish move" -vaikutus. Ne on isoja pisteitä, mitä siinä käännellään äkkikuoleman rajalla. Molempien pelaajien pitäisi pystyä hyväksymään ja tarvittaessa tarkistamaan tilanteet ennen "resolve" -vaiheita, koskee kaikkia figupelejä.
Ratsuväen kai kuuluukin olla parempaa kuin jalkaväen joka yrittää taistella ratsuväen keinoin... Jalkaväellä on omat temppunsa, ratsuväellä omansa. Parempi liikkuvuus usein sokaisee yksinkertaiseen johtopäätökseen. Olen joskus aikanaan todennut, että ratsuväellä voi menettää enemmän kuin jalkaväellä, sillä ratsuväellä on enemmän lähtökohtaisesti (liikettä, pistehintaa, panssaria). Yksinkertaisesti, 300 pisteen ratsuväkiyksikkö voi hävitä 150 pisteen jalkaväkiyksikölle, 150 pisteen jalkaväkiyksikkö ei voi hävitä 300 pisteen ratsuväkiyksikölle.
Jalkaväkiarmeijoita vuodesta 1998
-Esa-
Sääntöjä olen hieman jo ajatuksellakin lukenut, mitään järkyttävää muutosta en huomannut, mikään ei muuttunut ylivertaiseksi tai alisuorittajaksi. Skirmaajat olisivat uusilla flee-säännöillä, joissa yksiköitä tuhoutuu hipaisustakin, olleet yksinkertaisesti aivan liian hyviä. Skirmaajien tarkoituksensahan on häiritä vihollisen sivustoja, eikä juosta suoraan linjojen läpi miten sattuu. Ottamalla skirmaavan armeija 6. laitoksessa saattoi varmistaa tasurin ihan vain palkoilemalla ja vältelemällä. Nyt niillä pitää osata pelatakin, seikka joka asettaa ne samalle viivalle muiden yksikkötyyppien kanssa.
Pelieettinen näkökulma:
Ihan peliteknisenä virheenä pidän sitä, että yksiköitä käännellään, ennen kuin tiedetään mitä tapahtuu. Esimerkiksi uusi flee käännöksineen on mielenkiintoinen. Hieman parempi vaihtoehto olisi tarkistaa se pakoreitin avoimuus ennen kuin yhteenkään nappiin on koskettu. Suora linja yksikän keskustojen yli, kyllä sillä näkee onko siellä tilaa vai ei. Nyt voisin väittää, että tuo käännös on todella paljon henkilökohtaisista ominaisuuksista kiinni, nimittäin sen keskipisteen hahmottaminen. Toisille se ei vain ole yhtä helppoa kuin toisille ja sitten vielä "wish move" -vaikutus. Ne on isoja pisteitä, mitä siinä käännellään äkkikuoleman rajalla. Molempien pelaajien pitäisi pystyä hyväksymään ja tarvittaessa tarkistamaan tilanteet ennen "resolve" -vaiheita, koskee kaikkia figupelejä.
Ratsuväen kai kuuluukin olla parempaa kuin jalkaväen joka yrittää taistella ratsuväen keinoin... Jalkaväellä on omat temppunsa, ratsuväellä omansa. Parempi liikkuvuus usein sokaisee yksinkertaiseen johtopäätökseen. Olen joskus aikanaan todennut, että ratsuväellä voi menettää enemmän kuin jalkaväellä, sillä ratsuväellä on enemmän lähtökohtaisesti (liikettä, pistehintaa, panssaria). Yksinkertaisesti, 300 pisteen ratsuväkiyksikkö voi hävitä 150 pisteen jalkaväkiyksikölle, 150 pisteen jalkaväkiyksikkö ei voi hävitä 300 pisteen ratsuväkiyksikölle.
Jalkaväkiarmeijoita vuodesta 1998
-Esa-
*Hu*
Mitä tämä itkeminen on dryadeilla juoksemisesta? Itsehän olen chargannut dryadeilla aina ja kaikkea mikä vain on kantamalla. Kuten armoitettu Nelson aikanaan totesi, "manööverit helvettiin, suoraan silmille vain".
Henkilökohtainen mielipiteeni on se, että armeijassa tulee olla ainakin sata dryadia ja niillä teurastetaan sitten kaikki. Eikä millään kylkikikkailuilla, vaan suoraan frontiin vain. Käsittämätöntä tällainen itkeminen. Pelatkaa miehekkäästi.
Henkilökohtainen mielipiteeni on se, että armeijassa tulee olla ainakin sata dryadia ja niillä teurastetaan sitten kaikki. Eikä millään kylkikikkailuilla, vaan suoraan frontiin vain. Käsittämätöntä tällainen itkeminen. Pelatkaa miehekkäästi.
"Kasvatitte vihaani ja melkein tuhositte minut.
Mutta vahi teki minusta voimakkaamman!"
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
Miten tämä liittyy haltioihin?Dalamar kirjoitti: Pelatkaa miehekkäästi.
Totuus on se, että jos haltioilla, varsinkin niillä puskaisilla, halutaan voittaa taisteluita, mennään vaan ihan reilusti takaapäin.
Tässä edikassa skirmareita on tasapainotettu, mutta olen yhä henkilökohtaisesti sitä mieltä, että eipä se suuresti tule vaikuttamaan ainakaan welffeillä kokoskirmaavan armeijan rakentamiseen.
Metsähaltiat kun osaavat käyttää sitä maastoa kuitenkin hyväkseen, joten ainakaan minua ei kiusaa fleeata aivan huoletta sinne metsään 85pts. scoutti yksiköllä sitä päälle karkaavaa ogreyksikköä.
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
Itseasiassa en ole samaa mieltä. Minulla on raaka tyyli nuijia dryadeilla vain suoraan päihin kaikkea mikä tulee näkyviin, ja se toimii hyvin. Voitan paljon useammin taistelun kuin häviän. fear, uskomaton kykyni heitellä 5+ saveja ja 2 attackia nelosen haballa ovat varmistaneet minulle monesti taistelun.Gilaelin kirjoitti:Miten tämä liittyy haltioihin?Dalamar kirjoitti: Pelatkaa miehekkäästi.
Totuus on se, että jos haltioilla, varsinkin niillä puskaisilla, halutaan voittaa taisteluita, mennään vaan ihan reilusti takaapäin.
Tässä edikassa skirmareita on tasapainotettu, mutta olen yhä henkilökohtaisesti sitä mieltä, että eipä se suuresti tule vaikuttamaan ainakaan welffeillä kokoskirmaavan armeijan rakentamiseen.
Metsähaltiat kun osaavat käyttää sitä maastoa kuitenkin hyväkseen, joten ainakaan minua ei kiusaa fleeata aivan huoletta sinne metsään 85pts. scoutti yksiköllä sitä päälle karkaavaa ogreyksikköä.
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
hyvin sä vedät, treenaat varmaan jossain jengissä.Mitä tämä itkeminen on dryadeilla juoksemisesta? Itsehän olen chargannut dryadeilla aina ja kaikkea mikä vain on kantamalla. Kuten armoitettu Nelson aikanaan totesi, "manööverit helvettiin, suoraan silmille vain".
siis olet varmaan vuosia kehitellyt tälläistä taktiikkaa, koska kyllähän saat pelin kuulostamaan aika taktiselta väännöltä jossa pelaajat koittelevat oveluuttaan vastustajaa vastaan. Kuvauksesi pelistä sai minut harkitsemaan uudestaan pelin tulevaisuutta. Onneksi hetken mietittyäni käsitin, että et tiedä mistä puhut.Itseasiassa en ole samaa mieltä. Minulla on raaka tyyli nuijia dryadeilla vain suoraan päihin kaikkea mikä tulee näkyviin, ja se toimii hyvin. Voitan paljon useammin taistelun kuin häviän. fear, uskomaton kykyni heitellä 5+ saveja ja 2 attackia nelosen haballa ovat varmistaneet minulle monesti taistelun.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Hurmaavaa.MakeH kirjoitti:hyvin sä vedät, treenaat varmaan jossain jengissä.Mitä tämä itkeminen on dryadeilla juoksemisesta? Itsehän olen chargannut dryadeilla aina ja kaikkea mikä vain on kantamalla. Kuten armoitettu Nelson aikanaan totesi, "manööverit helvettiin, suoraan silmille vain".
siis olet varmaan vuosia kehitellyt tälläistä taktiikkaa, koska kyllähän saat pelin kuulostamaan aika taktiselta väännöltä jossa pelaajat koittelevat oveluuttaan vastustajaa vastaan. Kuvauksesi pelistä sai minut harkitsemaan uudestaan pelin tulevaisuutta. Onneksi hetken mietittyäni käsitin, että et tiedä mistä puhut.Itseasiassa en ole samaa mieltä. Minulla on raaka tyyli nuijia dryadeilla vain suoraan päihin kaikkea mikä tulee näkyviin, ja se toimii hyvin. Voitan paljon useammin taistelun kuin häviän. fear, uskomaton kykyni heitellä 5+ saveja ja 2 attackia nelosen haballa ovat varmistaneet minulle monesti taistelun.
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
-
Black scars
Eikös tuollainen taktiikka sovi erittäin hyvin dryadeille? Nehän ovat immuuneja psykologialle, se kuvastaneen yksikön varsin yksioikoista elämänkatsomusta. Ominaisuuden löytää usein aivotoimintonsa menettäneistä joukoista, tai muuten vaan järjen ääntä taidokkaasti vältteleviltä.
Mielestäni on hienoa, että joku pelaa joukkojaan niiden tyylin mukaan.
-Esa-
-Esa-
*Hu*
Kiitän tuesta. Tätä peliä on huomattavasti parempi pelata tyylillä kuin älytön voitonkiilu silmissä. Silloin sitäpaitsi voittaa aina.Black scars kirjoitti:Eikös tuollainen taktiikka sovi erittäin hyvin dryadeille? Nehän ovat immuuneja psykologialle, se kuvastaneen yksikön varsin yksioikoista elämänkatsomusta. Ominaisuuden löytää usein aivotoimintonsa menettäneistä joukoista, tai muuten vaan järjen ääntä taidokkaasti vältteleviltä.
-Esa-
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
-Nöf loordi
Kynä-ääliöt.
- Hellowenisti
Voin olla väärässä, mutta eikös Dryadien spämmiminen oo aika tyylitön valinta Welffi pelaajilla?...tai ainakin niin oon kuullu, kun ovat hintalaatu suhteeltaan aika täydellisiä...joten niitähän yleensä otetaan paljon, jos Welffeillä turnaus halutaan voittaa..
If you're out there all alone
And you don't know where to go to
Come and take a trip with me
To future world!
To future world!
Dryadien spämmiminen on ainoa oikea tyyli jos meinaa Forest Spirit teemaisen listan tehdä. Itseasiassa, kyllä niitä voi useampia olla melkein missä tahansa listassa. Mitä pelitehoon tulee, itse olen sitä mieltä että pari archer ryhmää ja dryadi ryhmää on tehokkaampi valinta kuin jommankumman choicen massaaminen. Mutta ei siinä massaamisessa mitään vikaa ole, corea ne ovat niinkuin keihäsmiehet ja ritaritkin empirellä.Hellowenisti kirjoitti:Voin olla väärässä, mutta eikös Dryadien spämmiminen oo aika tyylitön valinta Welffi pelaajilla?...tai ainakin niin oon kuullu, kun ovat hintalaatu suhteeltaan aika täydellisiä...joten niitähän yleensä otetaan paljon, jos Welffeillä turnaus halutaan voittaa..
esalla taitaa tosiaan olla tossa jotain pointtia :-)Dalamar kirjoitti:Kiitän tuesta. Tätä peliä on huomattavasti parempi pelata tyylillä kuin älytön voitonkiilu silmissä. Silloin sitäpaitsi voittaa aina.Black scars kirjoitti:Eikös tuollainen taktiikka sovi erittäin hyvin dryadeille? Nehän ovat immuuneja psykologialle, se kuvastaneen yksikön varsin yksioikoista elämänkatsomusta. Ominaisuuden löytää usein aivotoimintonsa menettäneistä joukoista, tai muuten vaan järjen ääntä taidokkaasti vältteleviltä.
-Esa-
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
- Hellowenisti
No ilmeisesti olin väärässä
...mutta on se vähän lamea että 10 yksikkö dryadeja laitta 20 miekkamarsuja matalaks. Marsut on kalliimpia --> Dryadi 12 Swordmaster 13 ja 120pts yksikkö pistää 300+pisteen yksikön matalaks helposti kahessa vuorossa. Sama pätee kaikkeen helffien ja delffien jalkaväkeen, että kyllä ne ainakin muiden haltioiden jalkaväkeen verrattuna aika kovia on. Eli vähän sama asia, kun helffi pelaaja ottaa pelkkiä silvereitä ja bolttereita ja sen dragonin..
If you're out there all alone
To future world!
To future world!
- Tyrisalthan
- Synnin niittäjä
- Viesti:
- Tyrisalthan