Skimmerien dodge
Re: Skimmerien dodge
"Ramming a skimmer" viittaa kylläkin rammaajan liikkeeseen, ei skimmerin liikkeeseen. Liikkeeksihän lasketaan se, jos modeli liikkuu pöydällä. Esimerkiksi infantry modelin liikuttaminen paikoillaan ei ole "liikettä".
Opinions are like assholes: everyone has one and they usually stink.
Vehiclen liikuttaminen paikoillaan taas ON liikettä.Vrasku kirjoitti:"Ramming a skimmer" viittaa kylläkin rammaajan liikkeeseen, ei skimmerin liikkeeseen. Liikkeeksihän lasketaan se, jos modeli liikkuu pöydällä. Esimerkiksi infantry modelin liikuttaminen paikoillaan ei ole "liikettä".
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Entäs sitten. Et vain tunnu tajuavan, ettei väistävää skimmeriä liikuteta. Siihen ei edes kosketa koko prosessin aikana. Ja Vehiclen liikuttaminen paikoillaan ei ole peliteknisesti liikettä, koska sitä voi tehdä niin paljon kuin haluaa. Siis tarkoitan nyt paikoillaan pyörimistä...Deetwo kirjoitti:Vehiclen liikuttaminen paikoillaan taas ON liikettä.Vrasku kirjoitti:"Ramming a skimmer" viittaa kylläkin rammaajan liikkeeseen, ei skimmerin liikkeeseen. Liikkeeksihän lasketaan se, jos modeli liikkuu pöydällä. Esimerkiksi infantry modelin liikuttaminen paikoillaan ei ole "liikettä".
Tällä logiikalla siis immobile skimmeri ei saa dodgea, koska ei saa pivottiakaan joka ei muka ole "peliteknisesti liikettä".Vrasku kirjoitti:Entäs sitten. Et vain tunnu tajuavan, ettei väistävää skimmeriä liikuteta. Siihen ei edes kosketa koko prosessin aikana. Ja Vehiclen liikuttaminen paikoillaan ei ole peliteknisesti liikettä, koska sitä voi tehdä niin paljon kuin haluaa. Siis tarkoitan nyt paikoillaan pyörimistä...Deetwo kirjoitti:Vehiclen liikuttaminen paikoillaan taas ON liikettä.Vrasku kirjoitti:"Ramming a skimmer" viittaa kylläkin rammaajan liikkeeseen, ei skimmerin liikkeeseen. Liikkeeksihän lasketaan se, jos modeli liikkuu pöydällä. Esimerkiksi infantry modelin liikuttaminen paikoillaan ei ole "liikettä".
Mutta dodgettaminen ei olekaan pivottia. Ja pivot-säännössä nimenomaan mainitaan, ettei immona tai stunnedina saa pyöriä. Dodgetusta ei kielletä. Pilkunviilaustahan tämä on, mutta minkäs teet...
Edit: Ja logiikkaa ei tästä pelistä juuri löydy imo
- Lighthammer
- Peliporukkavalvoja
Tästähän saa ihan hyvän pikatestin, kannattaako ennestään tuntemattoman kaverin kanssa pelata; kysytään pelin alussa, että mikäli armeijassasi olisi skimmereitä, ja joku niistä sattuisi immobilisoitumaan/stunnaantumaan, vieläkö ne saavat dodgeta, ja myönteisen vastauksen tapauksessa voikin figut jättää suosiolla laukkuun.
Ihan oikeasti, kertoo aika paljon pelaajan asenteesta jos kehtaa lähteä väittämään, että dodge on vaan geneerinen seivi, kun dodgea ei ole sääntökirjassa erikseen liikkumiseksi määritelty. GW:n teosten perinteiseen älyvapaaseen logiikkaan vetoaminenkin on jo vähän väsynyttä, kun 5.edikka kovasti yrittää herrasmiespelaamisen konseptia elvyttää.
Ihan oikeasti, kertoo aika paljon pelaajan asenteesta jos kehtaa lähteä väittämään, että dodge on vaan geneerinen seivi, kun dodgea ei ole sääntökirjassa erikseen liikkumiseksi määritelty. GW:n teosten perinteiseen älyvapaaseen logiikkaan vetoaminenkin on jo vähän väsynyttä, kun 5.edikka kovasti yrittää herrasmiespelaamisen konseptia elvyttää.
Set fire to the family tree.
Eikä myöskään sääntöteknistä määritelmää liikkumiselle, joten logiikkaa on lähes väistämättä pakko käyttää.Vrasku kirjoitti:Mutta dodgettaminen ei olekaan pivottia. Ja pivot-säännössä nimenomaan mainitaan, ettei immona tai stunnedina saa pyöriä. Dodgetusta ei kielletä. Pilkunviilaustahan tämä on, mutta minkäs teet...
Tai käytetään vain tulkintaa, joka parhaiten hyödyttää tulkitsijaa. Kunhan se vain tyydyttää anarkistiset pilkunviilauksen tarpeeni väittely on hyvästä, vaikkei se mihinkään etenisikään.
Edit: Ja tästähän se virtuaalipippeli vain pitenee kun jauhetaan hyödytöntä paskaa...
Edit: Ja tästähän se virtuaalipippeli vain pitenee kun jauhetaan hyödytöntä paskaa...
-
Mithrandir
Hans, Hans, murskaat pallini!
Vaan, ei mahda mitään, tämä kysymys todellakin menee ihan pelaajien & turnausjärjestäjien sopimuksen mukaan, ennen kuin ehkä jokin ihmeellinen FAQ pelastaa cheerleaderin.
Vaan, ei mahda mitään, tämä kysymys todellakin menee ihan pelaajien & turnausjärjestäjien sopimuksen mukaan, ennen kuin ehkä jokin ihmeellinen FAQ pelastaa cheerleaderin.
Niin kauan kun tuota maagista FAQ:ta ei ole olemassa, tehköön tämän asian vaivaamat ihmiset niinkuin sääntökirjan alkupuolella ehdotetaan: heittäkää D6. 4+ skimmeri voi dodgeta ja alle nelosella ei tai toisin päin. Arpa ei suosi kumpaakaan ja tuohon D6 heittoon mahtuu spekuloinnit immobilised skimmerin mahiksista väistää jollakin ihme apuraketilla tai hypyllä, 50% todennäköisyydellä se ei pysty siihen kuitenkaan. Arpa onneton on aina arvaamaton...
"Opinions are like assholes, everybody has one."
Haluaisin antaa mielipiteeni, joka on tämä:
Ensinnäkin kysykää itseltänne tätä: käyttääkö skimmeri samoja moottoreita liikkimiseen ja ilmassa pysymiseen?
Vastaus tähän on ei. Jolloin eikö skimmeri voisi väistää rammaavaa alusta ylöspäin, koska arvelisin että immottun skimmerin liike moottorit hajosivat jolloin sitä ilmassa pitävät moottorit toimivat vielä.
Ensinnäkin kysykää itseltänne tätä: käyttääkö skimmeri samoja moottoreita liikkimiseen ja ilmassa pysymiseen?
Vastaus tähän on ei. Jolloin eikö skimmeri voisi väistää rammaavaa alusta ylöspäin, koska arvelisin että immottun skimmerin liike moottorit hajosivat jolloin sitä ilmassa pitävät moottorit toimivat vielä.
Ja "immobile" on liikuntakyvytön.Caius kirjoitti:Haluaisin antaa mielipiteeni, joka on tämä:
Mistäs sitä tietää scifiähän tämä on, saattaa se avaruuushaltioitten alus liikkua vaikka radioaktiivisella turnipsilla jos siltä tuntuu.Ensinnäkin kysykää itseltänne tätä: käyttääkö skimmeri samoja moottoreita liikkimiseen ja ilmassa pysymiseen?
Toinen selitys grimadargista pitäville tosikoille saattaisi olla tankin liikkumisesta vastaavan ohjaajan verinen ja raaka kuolema tai koko ohjausjärjestelmän oikosulku.
Minun ymmärtääkseni dodge eli väistäminen vaatii liikkumista vai voinko yrittää väistää vaikka luoteja jollain muulla ihmeellisellä tavalla kuin liikkumisella, joten stunnattu tai immottu skimmeri ei voi yrittää väistää.
Onko joku kieltänyt maalaisjärjen käytön?
Ei, mutta 40k:ssa ei voi käyttää maalaisjärkeä. Sehän on ainoa syy, miksi tämä topic on yhä pystyssä.
Miksi ei... ei kai sitä mikään sääntö kiellä. Vai kieltääkö sittenkin? Ehkä se vain on kirjoitettu sääntökirjaan salakielellä rivienväliin siten että vain sinä sen osaat sieltä lukea.Vrasku kirjoitti:Ei, mutta 40k:ssa ei voi käyttää maalaisjärkeä.
Kannattaa lopettaa saman jankkaaminen kun ei se muuta tosiasioita mihinkään.
Sopor Aeternus
Miksei voi? Missä se kielletään? Itelläni ainakin on se mielikuva että sitä lähinnä rohkaistaisiin. Lisäksi luulisi, että figuharrastajat ovat sen verran fiksuja että kun tämmöinen tulee, voi sitä omaa pollaa käyttää kaverin kanssa ja miettiä mikä olisi reiluin/aidoin/jonkinlainen ratkaisu. Lisäksi Games Workshopin pelien haukkumuninen on minusta turhaa. Jos ei kelpaa, pelatkaa muuta.Vrasku kirjoitti:Ei, mutta 40k:ssa ei voi käyttää maalaisjärkeä. Sehän on ainoa syy, miksi tämä topic on yhä pystyssä.
-
vompovompatti
Tässä voisi taas mainita että sääntökirjassa ei kielletä toisen figujen rikkomista, mutta se ei ole kovinkaan reilua ja oikean hengen mukaista (saati laillista), joten sitä ei tehdä. Nyt joku voi varmaan arvata onko oikean hengen mukaista että liikuntakyvytön ajoneuvo väistää toista ajoneuvoa.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Ehkä maalaisjärkeä puuttuu ihmisiltä, eikä peliltä.Vrasku kirjoitti:Ei, mutta 40k:ssa ei voi käyttää maalaisjärkeä. Sehän on ainoa syy, miksi tämä topic on yhä pystyssä
- The Captain
- Valvoja
Kyllä sitä puuttuu molemmilta.Deetwo kirjoitti:Ehkä maalaisjärkeä puuttuu ihmisiltä, eikä peliltä.Vrasku kirjoitti:Ei, mutta 40k:ssa ei voi käyttää maalaisjärkeä. Sehän on ainoa syy, miksi tämä topic on yhä pystyssä
Tilanne on kumminkin se, että pelissä on kahdenlaisia maalaisjärjettömiä tilanteita: sellaisia, joissa sääntö on järjetön, mutta selkeä, ja sellaisia, joissa sääntö on epäselvä. Edelliset voi vetää RAWilla ja hyväksyä tilanteen järjettömyys. Jälkimmäiset pitää selvittää pelaajien maalaisjärjellä, koska RAWia ei voi riittävän kontekstin puuttuessa soveltaa. Jos joka tilannetta yrittäisi selvittää kuten Vrasku nyt, saattaisi käydä niinkin, että peliä ei päästäisi koskaan aloittamaan.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-
SilverSeed.eu
- Viesti:
ymmärtääkseni tilanteessa pitää soveltaa Tank Shock sääntöjä, koska Ramming on "kind of", mikä on mielestäni viittaus siihen, että toiminta on hyvin samanlainen, ja niinhän se onkin.
Eli tank Shokissa kaikki mallit siirretään joko pois tank shok liikkujan alta sivuun, tai sitten tank shock liike päättyy siten että jää 1" päähän malleista. Näinhän se siis pitää tapahtua Ram liikkeenkin aikana.
Kun siis Ram tankki liikkuu kohti kohdettaan, se pysähtyy siitä 1" päähän ja tekee Ram vahingon, ellei tankki ole skimmer ja onnistu dodge heitossa, jolloin se siirretään (kuten säännöt dodgen kohdalla käskevät) pois ram tankin liikkeen tieltä, jolloin ram tankki jatkaa suoraviivaista kulkuaan pelikentällä maksimiliikkeeseensä asti, tai kunnes tulee uusi tank shock/ram tilanne, eikä siis siten että se tulee 1" päähän skimmeristä, ja jää könöttämään sen eteen.
Tämä on mielipide, johon päädyin lukemalla tankshock ja ramming sääntöjä yhtenä kokonaisuutena. ASiasta saa mielellään esittää mielipiteitä.
Eli tank Shokissa kaikki mallit siirretään joko pois tank shok liikkujan alta sivuun, tai sitten tank shock liike päättyy siten että jää 1" päähän malleista. Näinhän se siis pitää tapahtua Ram liikkeenkin aikana.
Kun siis Ram tankki liikkuu kohti kohdettaan, se pysähtyy siitä 1" päähän ja tekee Ram vahingon, ellei tankki ole skimmer ja onnistu dodge heitossa, jolloin se siirretään (kuten säännöt dodgen kohdalla käskevät) pois ram tankin liikkeen tieltä, jolloin ram tankki jatkaa suoraviivaista kulkuaan pelikentällä maksimiliikkeeseensä asti, tai kunnes tulee uusi tank shock/ram tilanne, eikä siis siten että se tulee 1" päähän skimmeristä, ja jää könöttämään sen eteen.
Tämä on mielipide, johon päädyin lukemalla tankshock ja ramming sääntöjä yhtenä kokonaisuutena. ASiasta saa mielellään esittää mielipiteitä.
Salonen Risto
http://www.silverseed.eu
http://www.silverseed.eu