El Capitan kirjoitti:
Munakoreissa minua inhottaa vain se, että niistä on ne vähäisetkin pisteet vähän hankalampi saada. Kunnolliseen ammuntaan ei kuitenkaan kaikilla ole mahdollisuus ja ainoastaan ogreilla on vaikea viedä ne ampujat pois sieltä toiselta pöydältä. Chargematkat kun on pääasiassa sitä 10" luokkaa, ei sitä montaa askelta tarvitse tulla eteenpäin kun saadaankin aikaiseksi toisen vuoron charge. Lähikseen nyt tuskin kukaan muu kuin Jarkko haluaa päästää minotaurejaan ja jos ne toisen vuoron aikana sinne päästää, niin kyllä niitä joukkoja itseltä menehtyi ehkä paljon enemmänkin mitä itse tuli kaiken kuuden vuoron aikana tienattua.
Niin munakorit ja munakorit, tää 8 edikka nyt "pakottaa" tekemään isoja yksiköitä. Silloin saa kaikki edikan hyödyt käyttöön paremmin, kun on steadfastia ja stepuppia. Eli nykyisin jos haluaa pysyä taistelussa ja voittaa on vähän pakko kasvattaa yksikkökokoja. Jolloin luonnollisesti hinta nousee isoksi (poikkeukset mm slavet poislukien). Ja itelläni, kun koko peto armeijan potenttiaali on vain ja ainoastaan tappelussa. Niin tottakai teen niistä sellaisen, että pärjää.
Kovasti tuo minun minojyräni on herättänyt keskustelua ja pakokauhua. Onhan se kova joo. Mutta hei T4 6+save, eli kaikki haavat menee läpi. Toki jokainen kestää 3 w, mutta silti. Ei rivejä (okei 1), eli vastustaja poikkeuksetta steadfast. Jolloin pitäisi helpommin pysyä paikoillaan jolloin muut pääsevät tukemaan. Vielä en kaikkia virheitänne paljasta koska viimeinen peli pelaamatta. Mutta käytännössä kaikki on antanut mun minoille iskupaikan tarjottimelle, ja minähän sellaisen käytän. Toki osa iskupaikoista on tullut huonon noppatuurin myötä.
El Capitan kirjoitti:Half-breed kirjoitti:Joidenkin armeijoiden joukot maksaa vain niin paljon, että kunnollisen blokin kanssa hengaava sankari tekee yksiköstä pirun kalliin. Tämä sitten sortaisi armeijaa, kun yksikkö ei saakkaan sitä sankarin tukea, kun se onkin liian kallis. Esmes joihinkin ratsukoihin ei tuolla kompituksella saisi mitään sankaria mukaan. Ei se yksikön kalleus kuitenkaan takaa sitä, että se olisi joku Chuck Norris kentällä. Esmes vaikka blokki Lotherneja joissa on maagi kustantaa jo sen ~500 pojoa. Helkkari iso sorsa pienessä crossarijengissä maksaa jo ~400 pojoa.
Kun on kallis hinta jätkällä, yleensä on myös sitä tappelutaitoakin. Black Guardi pärjää ihan hyvin 14 kokoisena kuten aikaisemmin ja Kaaos warrioritkin on hyviä 12 paksuisina. Ei ne niitä ränkkejä tarvi ja kun iskujakin tulee niin monta, niin se steadfast viedään alta aikayksikön. Molemmilla armeijoilla on myös hyvät loitsut ja Delffeillä vielä ammuntaakin löytyy, niin hyvin voidaan tukea jätkiä. Jos joku kova pääsee Black guardiin, niin T7 sinne vain tai sitten Ws1, S1, T1 I1 vihulle. Eikö sama homma onnistunut myös Kaaoksellakin? Saako ne T8 warruja?
Niinpä kuten Halffis sanoi. Kyllä itse pidän esim goreja kalliina perusjamppoina 8p 2 aseella, eikä minkäänlaista suojaa ja S3, vois ottaa vaihtoehtosesti kilven....joo-o. Vaikka T4 nyt hieman suojaa jouskarilta, niin kyllä sitä sitten turpaan otetaan tappelussa. Eli niitäkin tarvitaan paljon. Jolloin 30kpl + hero kyytiin niin silloin ollaankin jo "munakorihinnoissa". Onhan niillä joo mahdollisuus vihaan, mutta sekään ei ole automaatio.
Black guardista olen kyllä erimieltä. Joo pysyy tappelussa max 2 kiesiä, koska ld9 ja stubborn, ei muuten. T3 ja 5+ save, niin ne 14 hakataan äkkiä pois. Chaos warrut voisi kyllä pärjätä pienelläkin porukalla, koska voimaa+kestävyyttä+suojaa löytyy. Mutta ei kuitenkaan nyt ihan 12 tyypillä.
Toki loitsuilla saa kaikkea kivaa aikaan jos: saat oikeat loitsut, saat tarpeeksi noppia/kierros, saat heitettyä ne läpi. Eli ei ollenkaan varmaa.
El Capitan kirjoitti:Tässä liigassa minusta ehkä eniten epäonnistui pelaajien listat. Seuraavaan liigaan olisi ehdottomasti kivaa, jos saataisiin edes jonkunlaiset kompit tehtyä, jotka rajoittavat sellaisia monen tuhannen pisteen munakoreja, mitä Hapidilta ja Sampsalta löytyy. Eikö ne blokit menneet 500-600+ luokse kun ynnää sinne sekaan menevän sankarin? Toinen sitten mille en yhtään lämpene on ne isot jyrät, jotka myös ovat kalliita. Jarkon minotauripoppoo on sellainen, että ei mitään rajaa. Päästä se klosikseen ja maailma räjähtää edessäsi. Hintaakin taitaa olla pienen armeijan edestäkin niissä kiinni. Meikäläiselläkin on kunnon monster madness. Eikö Faban pitäisi olla peli, jossa komennetaan armeijaa? Munakori ja Monstercon ei oikein kuvaa minusta armeijaa.
Kompit on p...stä!Mua ihmetyttää, että miksi pitää alkaa rajaamaan ja soveltamaan omia juttuja. Peliin on tehty säännöt ja niillä mennään. Olen aiemminkin sanonut, että itsetekemät kompit ampuu helposti omaan päähän. Kun ei ole helppoa muokkailla sääntöjä niin, ettei se sitten toisessa kohdassa tuo lisää/pahempia ongelmia. Toki jos ne oikeasti toimivat ja aukottomasti niin miksei. Ja toisaalta täällä kuitenkin niin pienet piirit, että tuskin ketään tekisikään mitään kauheita perseily listoja. Paitsi ehkä minä!
Joo onhan noilla minoilla hintaa(511+doom331), mutta silti kyllä luokittelisin porukkani armeijaksi. 2 isoa peruskaura yksikköä, minot, 2 kärryä "nopeina" tukiyksikköinä, iso mörkö taustalla ja 2 häröilevää tiedustelu yksikköä. Eli aika "tasapainoinen" tappelija armeija. Jota tukemassa herot. Ja magialla ei tuhottu vastustajan yksiköitä vaan paranneltiin omia, eli jätin tarkoituksella purple sunit/pitit pois. Mulla oli itseasiassa liian reilu armeija:) Olis tarvinnu dumpata cygor, pienentää corea ja tuoda toinen 4-6 minoa tilalle toisen kaveriksi:)
Niin ja samaa kaavaa oli muillakin. Eli 3-4 tappeluyksikköä ja tukijoukot päälle. Tuleeko sitten enemmän armeijan oloinen jos 3-4 boksin lisäksi tuki yksiköitä on vaikka 5 eikä kolme??? Sitten jos armeijassa ei ole kuin 3 pakollista yksikköä. Niin ei se ole silloin armeija.
Kirjoittelen kans myöhemmin analisointia listoista, kun kaikki pelit pelattu. Mutta sen verran nyt sanottakoon, että 7edikan jäänteitä/vaikutteita kyllä oli. Ja jos nyt pelattaisiin sama uusiksi, niin olisi varmasti erilaisia kasiin sopivampia systeemejä. Mutta tää pistesysteemi oli kyllä hyvä omasääntö. Laittoi aktiivisuutta peliin ja tasapuolisti hommaa. Ilman tätä sääntöä kukaan ei olisi toistaiseksi saanut pistettäkään mun minoista sitä, kun vielä ei ole tuhottu kertaakaan kokonaan. Eli olis ollu pelien lukemat vielä rumempia, toki itsekkään en olis saanut niin paljoa pojoja.
Edit: lisäilin vähän juttuja, kun oli niin lyhyt viesti
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.