Darius kirjoitti:Ensinnäkin tuosta että kutosedikka tappoi innostuksen peliin olen vieläkin eri mieltä. Tämä täsmälleen sama keskustelu menty aikaisemminkin, mutta itse olen juossut turnauksissa kutosedikan aika paljon vaikkakin enimmäkseen Orivedellä ja Tampereella myönnän, ja ainakin siellä pelit ovat olleet mukavia, listat ja armeijat ihan kiinnostavia, ja vastapelaajat pitkälti ihan reilua sakkia. Yksi kaverin armeijalla pelaamaan tullut nyyppä joka ei tiennyt säännöistä mitään ja huijasi törkeästi sitä kompensoidakseen, yksi etc pelaaja jonka neljän vai viiden chapter masterin deathstar ignore cover orbitaleilla oli vähän meh pelata vastaan, mutta kaveri itse oli ihan mukava tyyppi. Suurin osa peleistä on ollut mukavia.
Niin no, oletan että jamo puhui omasta puolestaan eikä mitenkään globaalisti.
Se on ihmeellistä miten aina vain se uskomus että asiat olivat ennen paremmin vain pysyy ja toistuu uudelleen ja uudelleen. Joka ikisessä edikassa on ollut aina ne pari juustokomboa jotka ovat aina olleet voittajia, ei tilanne ole siitä miksikään muuttunut. Ei ole ollut mitään ihmeellistä pari edikkaa sitten ollutta kulta-aikaa jolloin peli oli balanssissa, figut ei maksanut mitään, ihmiset eivät pelanneet turnauksissa voittaakseen ja paikan päällä sai aina ilmaiset pullakahvit ja kossupullon. Kärjistystä myönnän, mutta vähän huumoria tällä foorumilla tarvittaisiinkin, ei ne pikku-ukot joita me maalataan ole nyt niin srs business : )
Toisaalta ainoa, joka taisi mitään tuon suuntaistakaan sanoa oli jamo. Minä sanoin toista ja shiwan lähinnä kysyi, että miten se nyt mihinkään liittyi, eli sikäli tämä meni nyt ehkä hieman ohi.
Ja sitten nykyisestä metasta. Se että jenkkiturnauksissa joku lista voitti ei tarkoita että sen saman listan hiilikopio tulee vastaan joka turnauksessa täällä. Monella pelaajalla täällä Suomen pienessä skenessä ei juuri innostusta riitä kuluttaa muutamaa sataa euroa voittajakomboon joka pysyy hyvänä ehkä vuoden, tai tilata forgelta titaania armeijan hinnalla.
Tästä olen kyllä samaa mieltä. Onhan se toki hieman outoa, että peliä tasapainottaa se, että armeijan tekeminen on niin kallista ja aikaavievää, mutta näin nyt vaan on.
Ai niin, olen nyt vuoden alusta pelannut warmachinea kahdessa eri liigassa ja täsmälleen sama meno. Uudemmat releaset on parempia kuin vanhat, metassa on pari spam voittajalistaa jotka menee läpi kaikista muista ja on pitkälti kivi paperi sakset niiden voittajalistojen välillä. Eli ei se ruoho ole vihreämpää aidan toisella puolellakaan.
Tuo on vaarallista puhetta - masiinapelaajat ei saisi sanoa tuommoisia ääneen hammeri-foorumilla ;)
Ei 40k minulle ainakaan kuollut ole, ja hauskaa on sen kanssa vieläkin.
Niin, tähän me taidettiin shiwaninkin kanssa jotakuinkin päätyä. Hölkyn kölkyn siis vaan.
Remos kirjoitti:Hammerheart kirjoitti:
Edit: ai niin - alkuperäisen kysymykseen vielä yksi huomio: uusi edikkahan on huhujen mukaan ihan nurkan takana ja aiheuttanee jonkinlaisia meta-muutoksia lähiaikoina.
Kiitti : D seuraan kyllä Sotua ja Faeittia pluus ehkä saatan kyttäillä muitakin sivuja ja huhuja. En ole vain pelannut hetkeen ja nyt sain ison läjän mariineja, niin jäi vähän mietityttämään nämä. Näen kyllä miksi divination -disciliplililii on suosittu ja ymmärrän deathstarien syvimmän olemuksen, en sitä, miksi niitä halutaan pelata, vaan sen, miksi ne ovat hyviä.
Joo, en siis meinannutkaan että tuo tulee sinulle yllätyksenä, vaan lähinnä vaan halusin painottaa, että oletettavasti melkomoisen suuri mullistus on tulossa ja sikäli tämän ketjun mielipiteet tuskin pitävät kauaa paikkaansa.