FB Siskon kanssa!
Ei millään pahalla mutta 14 vuotta on myöskin vähän
Tosin on tapauksia, kun näinkin nuori ihminen on käyttäytymiseltään kuin aikuinen.. Jotain mitä ei todellakaan kaikki täysikäisetkään taida 
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
-
Elf & Goblin
-
Aenarion
-
Oberon
Tuntua luonteeltaan 14 vuotiaalta? Argh. Toivottavasti en koskaan tapaa 11-vuotista joka tuntuu 14-vuotiaalta. Voisi olla järkyttävää.Elf & Goblin kirjoitti:Se riippuu täysin ihmisestä, ja luonteesta.
Joku 11 vuotias voi tuntua luonteeltaan jopa 14 vuotiaalt. Ei sitä koskaan tiedä....
Juuh, ikä ei kerro kaikkea. Itse katsoisin olevani melko lailla teini-klisheen yläpuolella, vaikka olenkin vasta 15-vuotta. Deetwo on aivan oikeassa.
Ja kyllä, haltiat ovat kuoleva laji.. Ei paljoa lapsia synny, mutta ne naamoivat sen joksikin kiroukseksi, sen sijaan että kertoisivat asioiden oikean laidan.
Kukahan ensimmäisenä konvertoi silver helmeistä bretonnialaisia ja tekee Ruskean Reiän Ritaristo -teema-armeijan? Niiden täytyisi kuitenkin ehdottomasti aiheuttaa terroria.
Ikäasiaa jatkaakseni, kyllä 12-vuotiaskin voi olla järkevä, mutta hyvin eri lailla kuin vaikka 30-vuotias. Ajattelussa näkyy vielä lapsen naiivius ja ehkä jonkinnäköinen (tästä johtuva) yksinkertaisuus, mutta tämä riippuu aivan yksilöstä. Onhan niitä 4-vuotiatakin päässyt Mensaan, ei tosin Suomessa.
Ikäasiaa jatkaakseni, kyllä 12-vuotiaskin voi olla järkevä, mutta hyvin eri lailla kuin vaikka 30-vuotias. Ajattelussa näkyy vielä lapsen naiivius ja ehkä jonkinnäköinen (tästä johtuva) yksinkertaisuus, mutta tämä riippuu aivan yksilöstä. Onhan niitä 4-vuotiatakin päässyt Mensaan, ei tosin Suomessa.
Itse taas tiedän olevani monellakin tapaa vielä teini (siis ei pelkästään iällisesti, vaan ihan pään sisältäkin), koska olen vasta 18.JarLoz kirjoitti:Juuh, ikä ei kerro kaikkea. Itse katsoisin olevani melko lailla teini-klisheen yläpuolella, vaikka olenkin vasta 15-vuotta.
-
DarkStalker
Kuten tässä jo mainittiin, kannattaa ensimmäisenä ostaa kääpiöille tavallinen warrior-laatikko. Nämä kannattaa aseistaa käsiaseella ja kilvellä. Tietysti yhdestä warriorista kannattaa tehdä lippumies, yhdestä champion ja yhdestä musikantti (ei mikään välttämättömyys). Toinen warrior-laatikko ei olisi alkuun pahitteeksi, sillä siitä saa toisen 16 miehen unitin tai yhden varsijousimies-unitin ja täydennystä aiempaan warrior-ryhmään.
Yleensäkään warriorit eivät mene hukkaan, sillä ne ovat mielestäni koko kääpiöarmeijan paras yksikkö hyvien arvojensa ja halvan pistehintansa ansiosta. Itseltäni näitä löytyy HW & shield -combolla ainakin 50 ja varsijousen kanssa 20.
Näin yleensä pienillä armeijoilla 16 kääpiön unitti on sopivan kokoinen. 20 miehen unitti on ehkäpä liian iso ja kallis.
Sankareita ei kannata montaa hankkia näin aluksi. Itse ostaisin Thanen aivan ensimmäiseksi komentajaksi, sillä se on halpa ottaa mukaan pieneen armeijaan. Lordi on ehkä turhan tyyris... Myös special characterit kannattaa jättää rauhaan.
Itse hankin kääpiöarmeijaani n. 6 vuotta sitten vanhan edikan aikaan organgunin heti alussa. Nykyisillä säännöillä kannattaa kuitenkin ostaa mieluiten tykki tai kivetin (=stone thrower) ensimmäiseksi sotakoneeksi. Sanoisin yhden sotakoneen olevan ihan hyvä ostos jo melko alkuvaiheessa, kun warrioreita ja varsijousimiehiä tai thunderereja (itse pidän enemmän thunderereista, mutta ne maksavat enemmän rahaa) alkaa jo vähän löytyä.
Special-jalkaväen jättäisin suosiolla kaupan hyllylle, kunnes siskosi on varma jatkon kannalta. Nämä kun ovat niin tyyriitä ostaa, ja warriorit ajavat todella pitkälle saman asian, vaikka peli olisikin hieman suurempi.
Varokaa ostamasta aluksi liikaa charruja, sillä näin voi käydä helposti nuorelle vasta-alkajalle. Myös muita metallisia figuja kannattaa hieman vältellä, kunnes siskosi on vakuuttunut, että haluaa pelata tulevaisuudessakin.
Yleensäkään warriorit eivät mene hukkaan, sillä ne ovat mielestäni koko kääpiöarmeijan paras yksikkö hyvien arvojensa ja halvan pistehintansa ansiosta. Itseltäni näitä löytyy HW & shield -combolla ainakin 50 ja varsijousen kanssa 20.
Näin yleensä pienillä armeijoilla 16 kääpiön unitti on sopivan kokoinen. 20 miehen unitti on ehkäpä liian iso ja kallis.
Sankareita ei kannata montaa hankkia näin aluksi. Itse ostaisin Thanen aivan ensimmäiseksi komentajaksi, sillä se on halpa ottaa mukaan pieneen armeijaan. Lordi on ehkä turhan tyyris... Myös special characterit kannattaa jättää rauhaan.
Itse hankin kääpiöarmeijaani n. 6 vuotta sitten vanhan edikan aikaan organgunin heti alussa. Nykyisillä säännöillä kannattaa kuitenkin ostaa mieluiten tykki tai kivetin (=stone thrower) ensimmäiseksi sotakoneeksi. Sanoisin yhden sotakoneen olevan ihan hyvä ostos jo melko alkuvaiheessa, kun warrioreita ja varsijousimiehiä tai thunderereja (itse pidän enemmän thunderereista, mutta ne maksavat enemmän rahaa) alkaa jo vähän löytyä.
Special-jalkaväen jättäisin suosiolla kaupan hyllylle, kunnes siskosi on varma jatkon kannalta. Nämä kun ovat niin tyyriitä ostaa, ja warriorit ajavat todella pitkälle saman asian, vaikka peli olisikin hieman suurempi.
Varokaa ostamasta aluksi liikaa charruja, sillä näin voi käydä helposti nuorelle vasta-alkajalle. Myös muita metallisia figuja kannattaa hieman vältellä, kunnes siskosi on vakuuttunut, että haluaa pelata tulevaisuudessakin.
-
röpöttäjä
eihän se mikään ihme oo että joku 12v likka alkaa pelaamaan warhammereilla kun joku vaan jaksaa houkutella(isoveli ,poikakaveri...) itse oon 12v poika ja englanninkielen taidon kanssa ei oo tullu mitään ongelmia kun oon huvikseni lueskellu armeijakirjoja ja sääntökirjaa. ja jotku vielä hölisee että pitäis olla hyvä enkussa mutta en minä kyllä ole huomannu että minä mitenkään loistava olisin enkussa vaikka armeija- ja sääntökirjan tekstiä tajuankin.
-
Nurgle Master
-
Fanaatikko
- The Captain
- Valvoja
jotenki tuntuu että siitä teidän pelaamisesta ei tulisi tuon taivaallistakaanRune kirjoitti:Ei hel***ti.The Captain kirjoitti:Kuten kirjoitin PKP:n foorumilla aikanaan: Ei tyttöjen kannata tykätä haltioista, eiväthän haltiatkaan tykkää tytöistä...Esgalsir kirjoitti: Sinällään aika outoa että siskosi haluaa kerätä kääpiöitä, kyllä luulis tyttöjen enemmän haltioista pitävän.Mutta onhan meilläkin kavereiden kesken käyty paljon keskustelua siitä, että miten haltiat ylipäänsä tunnistavat naisensa miehistään. Että jos lähdetään siitä.
Mutta joo, jotenkin ihmettelin myös minä 12 vuotiaan tytön mielenkiinnon kohdetta... Noh, makunsa kullakin.Meidänkin pitäisi löytää jostain luokkaa 13-15 vuotias tyttö pelaamaan meidän porukkaan.
- hc_andersen
Jos tyttö tosiaan tahtoo sutiakin naavapartojaan, niin aloitapa ihan aluksi parista Slayer-blisteristä ja perusväripakkauksesta. Ei liian iso investointi. Nuo figut ovat riittävän helppoja maalata, ja jos tyllerö ihan pelatakin joskus aikoo niin ovat helppokäyttöinen ja tehokas yksikkökin kaiken lisäksi.
- Konrad von Richtmark