Faban kompit
Valvoja: Peliporukkavalvojat
-
Henkka1986
Re: Faban kompit
itte en kannata maalaus pakkoa , tiette kuinka hidasta touhua se on ja ei se häävii oo sutata äijiä sen takia . mut se 2500pst vois olla hyvä idea ja eiköhän ittellä löytyy ainakin figut uuteen liigaan!
Itte kyllä pysyisin tässä 2400p koska ei se 25p joka slottiin lisää oikeen paljoa anna.. Saat 25p kalliimman lordin, jee. Spessuja vois mun puolesta peluuttaa, ei kai ne nyt niiiiin paljoa peliä riko.. kai..Hapid kirjoitti:mitä mieltä olette jos nostetaan armeijoiden pistemäärää 2500 asti??
ja sitten semmonen vielä että jos sallittaisiin sittenkin special characterit? mutta siten että vain 1 spessu/per armeija ja sen max pistehinta esim. 200 pointtia. niin jos mäkin pelaan WoCilla niin saisin peluuttaa wulfrik the wandereria.
millai muuten onko kaikkia slotteja pakko käyttää? esim onko listassa pakko olla jokin rare yksikkö jotta esim. tuon 25 pointtia voisi käyttää vaikka speciaaleihin. rulebookissahan lukee rare unittien kohdalla "you can spend up to 25% of your points on rare units", kun taas coreissa lukee muuten samoin mutta sanamuotona "you must spend..." eli mun logiikalla rare yksikköjä ei olisi pakko ottaa armeijalistaan.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Corea on pakko, muita ei oo pakko ottaa. Mutta siel on se prosenttirajotukset ulkomuistista 25% Lordi/hero/rare 50% Special ja min. 25% coreHapid kirjoitti:millai muuten onko kaikkia slotteja pakko käyttää? esim onko listassa pakko olla jokin rare yksikkö jotta esim. tuon 25 pointtia voisi käyttää vaikka speciaaleihin. rulebookissahan lukee rare unittien kohdalla "you can spend up to 25% of your points on rare units", kun taas coreissa lukee muuten samoin mutta sanamuotona "you must spend..." eli mun logiikalla rare yksikköjä ei olisi pakko ottaa armeijalistaan.
seuraava liiga alkaa varmaan syksyllä? joten eiköhän sulla oo kesä aikaa sutiaHenkka1986 kirjoitti:itte en kannata maalaus pakkoa
löysin tommosen noppa ry:n sivuilta http://www.nopat.fi/wp-content/uploads/ ... urnaus.pdf tuossa on todella selkeesti kirjotettu kaikki kompit joten peleissä ei tartte paljoo ylimääräistä pähkäillä kun kompit ovat todella selkeät, myös erikoistilanteet ja porsaanreiät olisi hyvä huomioida komppeja kirjotettaessa.
Viimeksi muokannut Hapid, Ke 25.04.2012 23:09. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Mitään totaalista maaluapakkoa hylkäämisen uhalla ei olla asettamassa. Lähinnä siis kaavailemme jotain pientä sanktiota niille jotka eivät figuja maalaa ja samalla pientä porkkanaa niille joilla nappulat on maaleissa.
Itse en suoranaisesti lähtisi pisteitä pois ottamaan keneltäkään. Ketään ei halua hävitä liigaa sen takia että pelaaparemmin kuin ketään muu mutta jää kakkoseksi sen takia ettei napit ole maaleissa. Ehdoituksia siis otetaan vastaan sanktio ehdoituksista.
Mielestäni tuo +1 aloitusheittoon on mukava motivaatio, ketään ei kuitenkaan häviä vielä peliä lähtökohtaisesti siten että vastustaja saa valita alittajan. Toki onhan se +2 aloitus heittoon jo todella kova jos vastapuoli vielä depottaa joukkonsa ensiksi, tässäkin kohtaa noppa kuitenkin ratkaisee. Jos tietää armeijansa olevan maalaamaton niin armeijalistan teossa voi myös vaikuttaa unittien määrään. Kertokaa toki mielipiteenne asiaa koskien.
Itse en suoranaisesti lähtisi pisteitä pois ottamaan keneltäkään. Ketään ei halua hävitä liigaa sen takia että pelaaparemmin kuin ketään muu mutta jää kakkoseksi sen takia ettei napit ole maaleissa. Ehdoituksia siis otetaan vastaan sanktio ehdoituksista.
Mielestäni tuo +1 aloitusheittoon on mukava motivaatio, ketään ei kuitenkaan häviä vielä peliä lähtökohtaisesti siten että vastustaja saa valita alittajan. Toki onhan se +2 aloitus heittoon jo todella kova jos vastapuoli vielä depottaa joukkonsa ensiksi, tässäkin kohtaa noppa kuitenkin ratkaisee. Jos tietää armeijansa olevan maalaamaton niin armeijalistan teossa voi myös vaikuttaa unittien määrään. Kertokaa toki mielipiteenne asiaa koskien.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
:D
Annettasko niitten spessujen nyt kuitenkin olla? Koska kaikilla ei ole edes mahdollisuuksia saada armeijaansa spessua tohon hintaan. Ja oli se piste max mikä tahansa niin ovat siltikin niin eritasoisia. Vai olisittekos halunneet tuohon mun porukkaan vielä 90p masquen? Tuskin...minä olisin:)
Ja siis en tarkoittanutkaan maalauspakkoa. Vaan jotain extraa motivoimaan siihen maalaukseen. Juurikin jotain tuollaista mitä runt ehdotti. Tiedä sitten auttaako se asiaan mutta kuitenkin. Ja mitäs sitten osittain maaleissa oleva armeija vs toinen samanmoinen? Saako jompikumpi lussaa??
Tulipas taas hauskaa...Henkan puolesta en sano mitään. Täsmennetään nyt hieman omaa näkemystä. Kyse on enemmänkin periaatteesta kuin rahasta. Ja vedetään nyt sen verran takaisin, että nyt on kyllä tullut gw:ltä ihan edullisiakin maastoja. Olet siinä oikeassa. Mutta musta on myös hauskempaa tehdä niitä ite.Hapid kirjoitti:en kyl ymmärtäny pätkääkään tota syrjan ja henkan lapsellista itkemistä noista mukamas "kalliista" gw:n maastoista.....mitä helkkarii niinku?
Miksi nosto? Mulle on ihan sama, saisimpa sellaiset loorditason jampat kun haluaisin:)Hapid kirjoitti: mitä mieltä olette jos nostetaan armeijoiden pistemäärää 2500 asti??
ja sitten semmonen vielä että jos sallittaisiin sittenkin special characterit? mutta siten että vain 1 spessu/per armeija ja sen max pistehinta esim. 200 pointtia. niin jos mäkin pelaan WoCilla niin saisin peluuttaa wulfrik the wandereria.
Annettasko niitten spessujen nyt kuitenkin olla? Koska kaikilla ei ole edes mahdollisuuksia saada armeijaansa spessua tohon hintaan. Ja oli se piste max mikä tahansa niin ovat siltikin niin eritasoisia. Vai olisittekos halunneet tuohon mun porukkaan vielä 90p masquen? Tuskin...minä olisin:)
Ja siis en tarkoittanutkaan maalauspakkoa. Vaan jotain extraa motivoimaan siihen maalaukseen. Juurikin jotain tuollaista mitä runt ehdotti. Tiedä sitten auttaako se asiaan mutta kuitenkin. Ja mitäs sitten osittain maaleissa oleva armeija vs toinen samanmoinen? Saako jompikumpi lussaa??
:D tuota samaa uhoa oli ennen ekaa liigaa samoin tais olla ennen nykyistäkin...:DHapid kirjoitti: ja sit toinen homma mitä mä en seuraavas liigas ainakaan hyväksy millään mittarilla. jos teidän armeijalistas on joku figu ni ostakaa ny jumalauste se ukko kaupasta ja laittakaa siihen helvata pelipöydälle se sen sijaan että laitatte siihen pelkän BASEN! köyhä ei saa olla jos tätä pelii pelaa. seuraavan liigan pääprioriteetti on VARUSTEURHEILU eli tarkottaa sitä että varsinkin hero/lord tason ukot pitää löytyä ja jos tosiaan on niin laiha lompakko että pitää käyttää unit fillereitä niin tekee vaikka semmosia fillereitä että ottaa 40x40 tai 50x50mm basen ja lätkäsee siihen yhen ukon.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Pistekoon nostamiselle itse en näe mitään syytä, joten pienet perustelut tuon 2500.pts puolesta olisi toivottua. Mikäli jotain mättö lordia havittelet niin unohtaa saat, oli se pistekoko mikä tahansa niin aina joutuu jostain valitsemaan (mitä otan ja mitä jätän).
Mitäs special characteria se Antti haluaisi peluuttaa? Special characterit kun hyväksytään niin kohta meillä on 4 Helf poppoota Tecliksellä varustettuna sun muita mukavia armeijoita sankareineen.
Maalauksista kun kysyttiin miten kahden maalaamattoman armeijan kanssa toimitaan tai kahden maalatun armeijan kanssa. Näissä molemmat kumoavat toisensa, eli kumpikaan ei saisi +1 aloitus heittoon. Samalla viivalla siis menisi armeija mikä on kokonaan maalaamaton ja armeija mistä on yksi modeli maalaamatta. Tällöin ei tarvitse alkaa arvotelemaan kumman armeija on paremmin maaleissa. Edistääkö tämä sitten maalaamista, no ehkä niiden osalla joilla armeija jo on suht valmiina. Toisaalta voisimme ainakin yrittää, aika näyttää mihin se johtaa.
Alkaakohan tämä komppilista olemaan jo tarpeeksi kattava? Itsestäni tuntuu että nyt tuli komppeja läjäpäin vaikka niitä olemme yrittäneet välttää kuin ruttoa, pitänee varmaankin pian karsia komppeja pois.
Mitäs special characteria se Antti haluaisi peluuttaa? Special characterit kun hyväksytään niin kohta meillä on 4 Helf poppoota Tecliksellä varustettuna sun muita mukavia armeijoita sankareineen.
Maalauksista kun kysyttiin miten kahden maalaamattoman armeijan kanssa toimitaan tai kahden maalatun armeijan kanssa. Näissä molemmat kumoavat toisensa, eli kumpikaan ei saisi +1 aloitus heittoon. Samalla viivalla siis menisi armeija mikä on kokonaan maalaamaton ja armeija mistä on yksi modeli maalaamatta. Tällöin ei tarvitse alkaa arvotelemaan kumman armeija on paremmin maaleissa. Edistääkö tämä sitten maalaamista, no ehkä niiden osalla joilla armeija jo on suht valmiina. Toisaalta voisimme ainakin yrittää, aika näyttää mihin se johtaa.
Alkaakohan tämä komppilista olemaan jo tarpeeksi kattava? Itsestäni tuntuu että nyt tuli komppeja läjäpäin vaikka niitä olemme yrittäneet välttää kuin ruttoa, pitänee varmaankin pian karsia komppeja pois.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Mitä vatkulia sherlockit maastot tehdään itse varsinkin jos ei valmiita tahdo ostaa ja omat on parempaa herkkua muutenkin. ;)
Öö mikähän se lista nyt sitten on? Onhan tässä 5 sivullista vääntöä, kääntöä ja mielihaluja esitetty. Mutta mitäs ajattelit lopullisiksi?Runt kirjoitti:Alkaakohan tämä komppilista olemaan jo tarpeeksi kattava? Itsestäni tuntuu että nyt tuli komppeja läjäpäin vaikka niitä olemme yrittäneet välttää kuin ruttoa, pitänee varmaankin pian karsia komppeja pois.
Pistekoko pysynee kai 2400p?
Siihen pahaan dwellerssiin sai LoSsin?
Mites se pisteen lasku nyt sitten menee?
Metsä asia?
Maalaus boonus vai nou?
Eikä vissiin spessuja?
Eipäs tuossa nyt niin kauheasti ole juttuja. Vai unohdinko jotain. Että lyöppäs noihin joku jyrkkä kanta ja lukitse vastaus. Toisaalta tarvii tää nykynenki saada ens altapois:) Ei silti, hyvällä mallillahan se on.
Ai niin se GW-maasto pakko tuli vissiin myös....:D
no perusteluna tuolle pistenostolle on yksinkertaisesti se että sais kerrankin tehdä semmosen listan missä olisi enemmän kuin 2-3 characteria.....ja muutenkin tuntuu kauheen pieneltä tuo 2,4k...mun puolesta voitais nostaa vaikka 2600 pisteeseen asti niin saadaan peleistä kunnon herohammeria! mutta oikeesti miksi ei tuo 2500 pistettä? ois hieno kuulla perusteluita että miksi koska ainakin 3 on jo niiden puolesta. sullaki ville mahtuis sitte hyvin 2 tankkia listaan.
mut silti toisaalta kyl nauraattaa tuo runtin kommentti...
eikä oo mtn järkee lyödä mitään sääntöpakettii lukkoon koska seuraava liiga ei oo viä hetkeen alkamas
mut silti toisaalta kyl nauraattaa tuo runtin kommentti...
....koska jätkällä ittellä ei mun ymmärtääkseni ole kuin ne 2 maastokappaletta ja nekin suurella todennäköisyydellä vielä kokoamattomina ja etenkin maalaamattomina laatikoissaan.....mitään hirveempää ei varmaan olis ku maalaamattomat mutta kootut maastot :DRunt kirjoitti:Pistetään että molempien pelaajien on tuotava pelipaikalle 4.kpl GW:n omia maastokappaleita, tai häviää pelin. Lisäksi maastot tulee olla julkaistu vasta 8th:n aikana koska pelaammehan me 8th:ta emmekä halua mitään mikä on vanhempaa.
eikä oo mtn järkee lyödä mitään sääntöpakettii lukkoon koska seuraava liiga ei oo viä hetkeen alkamas
-
Henkka1986
juu melkee täytyis saada tääkin liiga eka loppuun ja sitten kattelis ketä seuraavaan liigaan osallistuu ja kysellä niiltä mielipiteitä .
Ja kyl tuo 100pst lisää tois sen et sais kaikki listaan mitä haluaa =)
Ja kyl tuo 100pst lisää tois sen et sais kaikki listaan mitä haluaa =)
niin just....jos half breedi ei osallistu seuraavaan liigaan niin voidaan metsäsäännötkin ottaa suoraan kirjasta eikä tartte keksii mtn sontaa omasta päästä
Saat 25p lisää heroihin/lordeihin, ei sillä paljoa osteta lisää sankareita.. Jos nostettaisi johonkin 3k samantien (esimerkki) niin sillon saisikin jotain lisää. Ei se 100 jaettuna neljään slottiin vaikuta mihinkään, siksi.Hapid kirjoitti:no perusteluna tuolle pistenostolle on yksinkertaisesti se että sais kerrankin tehdä semmosen listan missä olisi enemmän kuin 2-3 characteria.....ja muutenkin tuntuu kauheen pieneltä tuo 2,4k...mun puolesta voitais nostaa vaikka 2600 pisteeseen asti niin saadaan peleistä kunnon herohammeria! mutta oikeesti miksi ei tuo 2500 pistettä? ois hieno kuulla perusteluita että miksi koska ainakin 3 on jo niiden puolesta. sullaki ville mahtuis sitte hyvin 2 tankkia listaan.
Mitäköhän niin ihmeellistä tuolla 100p saa? Saa niitä heroja enemmäkin kuin 3 tohon 2400:seen. Ei silti vaikka pojomäärä nousis niin siltikin lähden 3 heron voimin. Pienellä harkinnalla ehkä 4. Todennäköisesti kuitenkin kolmella. Mut hei nostetaan saman tein 3000p....sit sais 3 hydraa kentälle:D No joo niissä peleissä kestäis liiga iäisyyden.
-
Henkka1986
kyl se vaikuttaa ja ei sinne tarvi mitään isoja jamppoja hankkia , sillä saa lisä kamoja ja yksikköihin lippuja ynnä muuta kivaa ja miksei joukkojakin (yksikkö kokoja isommiksi) =)
Komppilista taitaa olla kokonaisuudessaan se mitä edellisessä ehdoituksessani oli, toki siitä puuttui tuo maalauspakko ja mahdollisesti jotain pientä. Virallista listaahan ei vielä ole, mutta koko listan saa selville luettuaan tämän ketjun (keskusteluista nämä kompit on kuitenkin poimittu). Komppiehdoitukset mitä nyt on tullut ovat tällä hetkellä "lopullisia", niin kauan kuin niitä muutetaan.syrja kirjoitti: Pistekoko pysynee kai 2400p? Kyllä.
Siihen pahaan dwellerssiin sai LoSsin? Kyllä.?
Mites se pisteen lasku nyt sitten menee? Uniteissa 25% välein, monsterit & herot tapetaan kokonaan (charactereita kaiketi ei lasketa unitin hintaan).
Metsä asia? Kaksi metsätyyppiä, edellisen sääntöehdoituksen mukaan. Ilman marssisääntöä, eli ei marssita jos samalla vuorolla liikutaan metsässä.
Maalaus boonus vai nou? Tästä keskustellaan vielä.
Eikä vissiin spessuja? Spessuja nyt ei toistaiseksi ainakaan ole liigaan tulossa. Jokin pienempi special character turnee voitaisiin kyllä pelata jollain aikaa.
2400 VS 2500
2400.pts:n listaan saa 600.pts:llä Charactereita. Nopealla laskulla Empireen saan 50.pts charactereita 12.kpl, eli saa sinne enemmän kuin 2-3 characteria jos vain haluaa. Nykyisessä listassanikin komeilee 6 characteria että sellaista herohammeria. 25.p Lordeja ja Heroja lisää ei mielestäni tuo lisää charactereita kentälle, kyllä ne pisteet menisi ittemeihin tai specialeihin ennemmin kuin varsinaisiin chactereihin. Lisäksi 2400.pts on ns vakiokoko, no vakio kokoon on kuitenkin turha vedota koska emme me Porissa mitään vakio hammeria etc-kompeilla edes pyri pelaamaan.
PS:Tupla tankit saan jo 2000.pts peliin, joten miten olisi 2000.pts liiga seuraavaksi ;)
-
Henkka1986
Juu täällä kannatetaan myös !!! Eli ÄÄNI 2500 pst =)
Tyhjä ääni. Mulle käy kumpi vaan, en vaan tajua tuon 2500p pointtia.