"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Faban kompit

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Lukittu
Half-breed

Faban kompit

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Pistettääs juttelu tänne, ettei täytetä tota liigatopiccia.

Elikkä mitä nyt olen pelaillut, niin tällaisia komppeja ajattelin ens liigaan:

- Maasto on maastoa. Ei randommaastoja, vaan maasto on sitä mitä se on. Pelaajien pelaaminen ratkaiskoon pelin, eikä se että höpöhöpömetsä jouksee höpöhöpösti väärään paikkaan.
- Jokainen spelli joka osuu jokaiseen figuun yksikössä (Esmes Dweller) antaa Look Out Sirin!. Näin sitä Lvl. 4. maagia ei saa kerralla pois sieltä bunkkeristaan ilman vaivaa.
- Listoissa joku roti. Emme pelaa ETC-turnauksessa, joten pidetään edes jokin roti listoissa.
- Voittopisteytys seiskan mukaan. Kasin pisteytys on aivan päin helvettiä. Näin pelissä saa pisteitä kasattua, mutta silti hyvä pelaaja voi säästellä pisteitä.

Ja siinä ne sitten on. Kolme selvää sääntöä, jotka korjaavaat kasin pahimpia brainfartteja, ja yksi ohjenuora. Kun fabaa ei pelata veren maku suussa, niin ei sitä enempää tarvita. Olisihan sitä armeijalistan muodostusta voinut enemmän komppia, mutta uskon teihin, että osaatte pitää jonkin rotin listoissanne. Täten minusta sitä listanmuodostusta ei tarvitse komppia, ellei jotkut osoita toisin.

El Capitan toisessa ketjussa kirjoitti:Mie voisin keksiä paljonkin rajoitettavaa tähän näin sanottavaksi ja parannuksia ETC:hen. Koskahan minä mm. sanoin, että 40/450 on ihan surkea rajoitus yksiköille kun sen pitäisi olla vieläkin alhaisempi ja toivonmukaan tuohon pistekattoon tulee myös joinaavat sankarit mukaan. Mua ainakin vituttaa ne kaikki Sampsan 19 warruboksit, joissa on exa ja lordi. Voisihan ne saada rikki, jos pelaisi kovaa, mutta kun awsm!pro world champion ei tee niin.
Tästä ollaan jo sanottu. Nykyinen säännöstö suosii isoja bokseja, niin niitä olisi sitten hyvä myös saada kentälle. Vai haluatko sä tosiaan takas seiksaan jossa viis ratsukkoa vetää paristakymmenestä jalkafigusta läpi? Lisäksi ei todellakaan mitään 450 pojon rajaa, johon tulee sankaritkin mukaan. Retardein idea ikinä, jopa sulta. Joo jos tekee niitä märällä paperipussilla tapettavia sankareita, niin tuo toimii, mutta kun tehdään niitä kunnon sankareita, niin joillakin armeijoilla ei tuohon saa kuin minimiyksikön ja sankarin. Fuck yeah. Limitit erikseen jokaiselle.
syrja kirjoitti:Hyvä, että ville laitoit sen power scrollin nykyisen säännön esille. Taisit Half muistella vielä vanhaa sääntöä.
Joo vähän siinä niin kävi. Muistin kyllä, ettei se enää viskonut irkkua, mutta en muistanut, että se myös puolitti cast costin, eikä sitä voinu buustia. Sentään GW jotakin tekee oikein. Tosin eipä tuo enää kätsy ole.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Runt

Re: Faban kompit

Viesti Kirjoittaja Runt »

Kasailin nyt nämä komppi ehdoitukset yhteen nippuun ja muokkasin sanamuotoja. En tiedä ymmärsinkö täysin oikein tuon jarkon ehdoittaman metsä kompin, mutta itse ainakin haluaisin siihen 1.kpl/pelaaja rajoituksen. Muuten saattaa olla että pöydällä ei olekkaan kohta muuta kuin tiheää metsää. Alla oleva komppilista ei mielestäni riko kenenkään peliä liikaa, joten kompit ovat todella inhimillisiä kaikille.
Tupla tankkeja/hydriä yms. en lähtisi rajoittamaan, jos joku on rahalla ostanut/rakentanu modelit itselleen niin suotakoon pelaaminen hänelle. Sikalistoja en myöskään lähtisi kieltämään, tarkoitus kuitenkin on tehdä hyvä lista (tyyli on tähän asti ollut että kokeillaan jotain uutta ja hauskaa ennemmin kuin täys sikaa). Jos joku haluaa tehdä sikalistan (Gunline yms.) ja pelata sillä yhdeksän (9) tylsää peliä, niin pelatkoot minun puolestani. Yhdeksän peliä pelkkää ampumista voitto voiton jälkeen ainakin nautattaisi minua, arvostusta pelaajana ei ainakaan minulta tulisi saamaan.

- Ei special charactereita.
- Ei mysterious terraineja.
- Loitsu joka vaikuttaa kaikkiin modeleihin yksikössä (Esmes Dweller) antaa "Look Out Sir" heiton.
- Voittopisteytys nykyisen taulukon mukaan mitä liigassa käytetään.
- 2 metsämuotoa: Harva/Tiheä
Harvametsä: kuten sääntökirjassa (Harvasta metsästä näkee läpi, oli metsä kuinka tiheää tahansa).
Tiheämetsä: Halutessaan kukin pelaaja voi asettaa yhden (1) tiheänmetsän kentälle. Metsän läpi ei näe, metsään näkee sisään sekä metsästä näkee ulos. Metsän läpi ei voi marssia/charge/flee/pursue. Metsän sisään ja sieltä ulos voi marssia/charge/flee/pursue. Metsässä liikkuvat modelit ottavat dangerous testin modelista riippumatta. Metsässä olijat saavat +2 coverin.

Jatketaan paketin kasaamista, mutta ei mennä älyttömyyksiin eli ei kosketa minkään armeijan kirjaan itsessään.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

No niin uusi kehä tappeluun...vedetääs hanskat käteen...no joo.

Koitetaas täsmentää sitä metsäjuttua:
Voidaan sopia se, että max 1 tiheä metsä/pelaaja. Tai heitetään jokaisen metsän kohdalla erikseen silloin kun sitä on asettelemassa kentälle. esim 4+ on tihee

Harvametsä on siis kuten sääntökirjan mettä.
Tiheässä sen sijaan:
- Siellä ei voi marssia. Jos sen läpi tai sinne chargeaa/fleeaa/overrunnaa/pursuittaa niin dangerous testit (oli yksikkö tyyppi mikä tahansa) kaikille ketkä koskee metsään
- läpi ei nää
- Metsästä näkee ulos ja metsässä olijat nähdään mutta saavat hard coverin
- Tappelut, skirmarit, striderit jne kuten sääntökirjassa. Eli ei rivejä, skirmarit stubborneja jne jne.
Näin siis saadaan kentälle paremmin näkösuojaa. Mutta muuten true LoS.

Muuten tuossa Ville jo listasikin tärkeimmät asiat minun mielestä.
Noita pisteitä voisi kyllä miettiä? Tuo pistetaulukko on jees mutta miten ne määritellään niin??? Ei ainakaan niin kuin sääntökirjassa. Tuo seiskan systeemi vois
olla ihan jees. Tai sitten nykyinen pienin muutoksin. Muutokset lähinnä noihin multiW tyyppeihin. Eli niistä pisteet vain jos tapettu. Ehkä puolikkaat pojot. Mutta ei osapojoja. Perusteluna, että se hero tai lohari tappelee yhtä kovaa vaikka keikkuisi viimeisessä haavassa.

Mahtaakohan tästä nyt kehkeytyäkkään mitään tappelua:)
Viimeksi muokannut syrja, Su 15.04.2012 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

Half-breed kirjoitti: - Listoissa joku roti. Emme pelaa ETC-turnauksessa, joten pidetään edes jokin roti listoissa.
mikä roti? mitä vikaa listoissa on ollut? mä ainaki teen jatkossa gunlinen jos mua huvittaa.

ja mitkä ihmeen limitit? jtn limittejä yksiköiden pistehinnois, ei saata-na ikipäivänä!
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Hapid kirjoitti:
Half-breed kirjoitti: - Listoissa joku roti. Emme pelaa ETC-turnauksessa, joten pidetään edes jokin roti listoissa.
mikä roti? mitä vikaa listoissa on ollut? mä ainaki teen jatkossa gunlinen jos mua huvittaa.

ja mitkä ihmeen limitit? jtn limittejä yksiköiden pistehinnois, ei saata-na ikipäivänä!
Ei todellakaan mitään rajotusta yksiköiden maksimipistehintoihin, tai sitten mää jätän kyseiset liigat väliin ihan suosiolla.
syrja

Joo eiköhän tuo pisterajoitus höpöhöpö ole selvä. Kaikki on siitä samaa mieltä, ainakin lähes kaikki. Pisterajat pilaa ogret ja varsinkin minot. Ja myöskin ritareille tulee äkkiä rajat vastaan. Ja kyllä siinä äkkiä tulee muillekin ongelmia.
Henkka1986

Viesti Kirjoittaja Henkka1986 »

mun mielestä tää liiga on toiminu hyvin ,joten en kannata isoja muutoksia! ja se on ihan mulle sama et vaikka joku pelais sika listalla , nopat pelin kulun kuitenki määrittää =) ja itte pelaan hyvällä ja rennolla listalla.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Metsästä sanottakoon että 1klp/pelaaja, randomisti en lähtisi maastoja depottamaan koska depotus on osa taktiikkaa kuitenkin jo. Ei ole mukavaa kun metsästä ei tulekkaan tiheää metsää, vaikka tahtoisi tai toisin päin. Muutoin metsä säännöt kuulostavat hyvältä tuollaisenaan.

Mitä taas yksiköiden ylärajoihin modeleihin/pistemäärään tulee, niin tätä en lähtisi kompittamaan. Tai jos rajoitetaan niin modelien maximimäärät tulevat olemaan +40 ja pisteissä +400 ja tähän päälle Hero/Lord edustus vähintäänkin. Munakori on kuitenkin riski itsessään jo kuten Bretonnia VS Dwarfs pelissä nähtiin, yksi paniikki testi ja peli voi olla siinä. ETC:tä pääsee jokatapauksessa pelaamaan muuallakin joten miksi emme tarjoaisi jotain massasta poikkeavaa mahdollisuutta peluuttaa erilaisia kokoonpanoja.
Se nyt on kuitenkin tullut selväksi että enemmistö ei missään nimessä halua rajoituksia yksikköjen kokoihin, ja niin kauan kuin minä liigaa pyöritän niin sääntöpakettiin ei tälläistä sääntöä mahdu.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Half-breed

Hapid kirjoitti:

Ei listoissa nyt noin pääsääntöisesti ole vikaa. Ongelma on vain, että siellä on ainakin yksi lista jota vastaan on tylsä pelata, ja joka on pöljä.

Kuitenkin eihän täällä kukaan halua komppeja listantekoon kuin Anton. Tuo minunkin on vain sellainen ohjenuora, ettei alettaisi nähdä ETC-estä ripattuja listoja.

Mutta sitten parista ehdotetusta kompista. Eka tiheä mettä. Miten jalkamies kuolee mettässä kävellessä? Ratsun vielä ymmärtää jotenkin, mutta miten jalkamies ottaa hittiä mettäs kävelles? Kompastuuko hän puunjuureen ja kaatuu miekkaansa? Joo josko ei kuitenkaan tuota.

Sitten nykyisen pisteytyksen pitämiselle jyrkkä ei. Nykyinen pisteytys on retardi eikä kukaan jaksa matikantuntia pelin jälkeen. Seiskan pisteytys on selkeä, nopea ja antaa tarpeeksi pisteitä yksiköiden tappamisesta.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Seuraavalla kerralla voitaisiin ottaa se Akin ehdotus pisteytykseen. Niin, että pojoja tulisi yksiköstä aina neljännestuhojen jälkeen. 25% tuhottu --> 25% pojoja jne. Tässä nykyisessähän tsydeemissä vähän mättää juuri sellaiset omituiset asiat kuten netterit, fanaatikot, champat ja muut.

Miltä muuten kuullostaisi myös sellainen asia, että tehdään listat armeijalleen, mutta annetaan se vastustajalle ohjattavaksi jokaisella pelillä? Siitä ainakin tulisi sitten kaikennäköisiä pelejä vastaan kun ei voikkaan sillä tottuneella tavallaan pelailla ja kun me ollaan niin herrasmiesmäisiä pelaajia listanteon suhteen, niin ei kukaan meistä saavu liigaan mukanaan lista, jota jopa minä haukun paskaksi.

Vai onko meillä hirvee fobia toistemme rasvaisia sormia kohtaan?
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Hapid

Half-breed kirjoitti: siellä on ainakin yksi lista jota vastaan on tylsä pelata, ja joka on pöljä.
kenen se on
Half-breed

Hapid kirjoitti:
Half-breed kirjoitti: siellä on ainakin yksi lista jota vastaan on tylsä pelata, ja joka on pöljä.
kenen se on
http://www.sterlingtimes.org/kitchener.jpg
El Capitan kirjoitti:Miltä muuten kuullostaisi myös sellainen asia, että tehdään listat armeijalleen, mutta annetaan se vastustajalle ohjattavaksi jokaisella pelillä? Siitä ainakin tulisi sitten kaikennäköisiä pelejä vastaan kun ei voikkaan sillä tottuneella tavallaan pelailla ja kun me ollaan niin herrasmiesmäisiä pelaajia listanteon suhteen, niin ei kukaan meistä saavu liigaan mukanaan lista, jota jopa minä haukun paskaksi.

On. Ei armeijanvaihtoa. Listojen tekeminen toisille ei toimi myöskään.
Hapid

no mitä pöljää mun paskalistas on? sitte ku me pelataan niin mä lupaan että mä teen kaikkeni jotta sun pelistäs tulis helvettiä :D
Half-breed

Hapid kirjoitti:no mitä pöljää mun paskalistas on? sitte ku me pelataan niin mä lupaan että mä teen kaikkeni jotta sun pelistäs tulis helvettiä :D
Se on tyystin perus tykkilista. Toisinsanoen sitä vastaan on pirun tylsä pelata, kun ne harvemmin liikkuvat, ja odottavat vain, että niitä kohti tullaan. Pelaaminen on siis sitä, että toinen juoksee päin, kun toinen viskoo noppaa. Sitten toivotaan, että äijät riittää siihen asti kun päästään lähelle. http://www.youtube.com/watch?v=tJ7z5CUsrbk

Todella hauskaa pelata vastaan, enkä kyllä itse tajua mitä hauskaa on pelata listalla, joka ei liiku vaan seisoo paikallaan. Joojoo käävät, mutta ei niillä pelatessa ole pakko mennä tuohon "Otetaan niin paljon ampujia kuin kestää"-tekniikalla.
syrja

Half-breed kirjoitti: Ei listoissa nyt noin pääsääntöisesti ole vikaa. Ongelma on vain, että siellä on ainakin yksi lista jota vastaan on tylsä pelata, ja joka on pöljä.
Myönnetään annoin liikaa tasoitusta:)
Half-breed kirjoitti: Eka tiheä mettä. Miten jalkamies kuolee mettässä kävellessä? Ratsun vielä ymmärtää jotenkin, mutta miten jalkamies ottaa hittiä mettäs kävelles? Kompastuuko hän puunjuureen ja kaatuu miekkaansa? Joo josko ei kuitenkaan tuota.
Siis kirjoitanko tuota nyt liian epäselvästi? Dangerous testi tulee vain jos siinä metsässä chargee/fleeaa/pursuittaa/overrunnaa eli juoksee. Kävely on eriasia, pystyyhän ritaritkin menemään metsänläpi kävellen ilman vaaraa. Ja jos sekoitetaan todellisuutta mukaan niin helpommin ihminen loukkaa itsensä metsässä joustessaan kuin heppa. Mutta ei sekoiteta sitä "todellisuutta" sen enempää, koska kaikki tietää mitä tarkoittaa whfb vs todellisuus.
Ja joutuuhan se jalkamies heittämään testin marslandissakin. Tai jos joutuu pakenemaan impassablen läpi, hölmöä sekin on että juoksenpa päin kiviseinää kun niin pelottaa. Mutta ei mennä siihenkään sen enempää.

edit: Hapidkaan ei varmaan tykkää tiheest mettäst ko sen läpi ei voi ampuu organeilla tai muillakaa. Niin ja uskallatkin pettää mut ja lähtee seuraavaan liigaan ilman 3 urkupatteria. Vai oliko ne raree...
Viimeksi muokannut syrja, Su 15.04.2012 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

El Capitan kirjoitti:Seuraavalla kerralla voitaisiin ottaa se Akin ehdotus pisteytykseen. Niin, että pojoja tulisi yksiköstä aina neljännestuhojen jälkeen. 25% tuhottu --> 25% pojoja jne. Tässä nykyisessähän tsydeemissä vähän mättää juuri sellaiset omituiset asiat kuten netterit, fanaatikot, champat ja muut.

Miltä muuten kuullostaisi myös sellainen asia, että tehdään listat armeijalleen, mutta annetaan se vastustajalle ohjattavaksi jokaisella pelillä? Siitä ainakin tulisi sitten kaikennäköisiä pelejä vastaan kun ei voikkaan sillä tottuneella tavallaan pelailla ja kun me ollaan niin herrasmiesmäisiä pelaajia listanteon suhteen, niin ei kukaan meistä saavu liigaan mukanaan lista, jota jopa minä haukun paskaksi.

Pisteytys käy itselleni miten päin vain. Ja ei mitään armeija vaihtoja, on täys tuska yrittää oppia pelaamaan nykyistäkin armeijaa. Ja jos noin tehdään, joku pirulainen tekee listan joka ei voi muuta kuin hävitä, tai molemmat yrittää hävitä omalle armeijalleen vain että oma armeija voittaisi. Miten vain tehdään, aina väärinpäin.

Muita komppeja, miksi? eikö vain voitaisi pelata niinkuin kasi kirjan säännöt menee? Ei tarvitsissi muistella miten liigan omat säännöt meni ja estäis mahdollisia "house-ruleja".
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
syrja

ManAtArm kirjoitti: Muita komppeja, miksi? eikö vain voitaisi pelata niinkuin kasi kirjan säännöt menee? Ei tarvitsissi muistella miten liigan omat säännöt meni ja estäis mahdollisia "house-ruleja".
Tarkoitatko nyt että ei mitään muokkauksia sääntöihin? Pisteet, maastot, kaikki kuten kirjassa. Vai mitä?
Hapid

syrja kirjoitti:
ManAtArm kirjoitti: Muita komppeja, miksi? eikö vain voitaisi pelata niinkuin kasi kirjan säännöt menee? Ei tarvitsissi muistella miten liigan omat säännöt meni ja estäis mahdollisia "house-ruleja".
Tarkoitatko nyt että ei mitään muokkauksia sääntöihin? Pisteet, maastot, kaikki kuten kirjassa. Vai mitä?
nii just, tätä samaa paskaaa jauhettiin jo ennen tätä nykyistäkin liigaa....säännöt lukee kirjas ja ei tartte miettiä mitään ylimääräsiä sontasääntöjä
syrja

Hapidi halluu siis thorekin...
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Se on yksi vaihtoehto, kaikkia muita vaihtoehtoja näköjään käydään läpi joten laitoin oman lusikkani soppaa. Eipä sen puoleen, kuten sanottu olen useimpine asioiden suhteen hälläväliä asenteella liikkeellä, poikkeuksebna kaiken maailman rajoitukset. Spessut kyllä vielä ymmärrän mutta kaikki muu vähän arvelutaa, miksi niitä tarvitsisi rajoittaa tai muokata. Kuinka moni esim on pelannut pelejä life lorella vuoden sisään? Taitaa olla yhden käden sormilla laskettavissa. Joten ei se dwelleri nyt niin paha ole, kaikki magia on omasta mielestäni hieaman yli ampuvaa teholtaan mutta niin kai sen kuuluukin olla kun ei ole taktisia ydin aseita. Eikä magia ole siitä turvallisimmasta saati varmimmasta päästä olevia keinoja.

Kuten aikaisemmin henkka sanoi, nopat ratkaisee paljon.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Lukittu

Palaa sivulle “Pori”