40k Ork Nob megahaarniskassa (Sotu VIII)
- Gorkiporki
- Sotavasaran Maalaajamestari 2008
40k Ork Nob megahaarniskassa (Sotu VIII)
Eli kyse on tämänvuotisesta Sotu-maalauskisan kisafigusta, joka jäi kyllä tänä vuonna 3. sijalle. Joskin kilpailu kärkipaikoista oli äärimmäisen tasaista. Jarva ja Matti saivat molemmat siis 36 pistettä (Jarvan voittaessa työnsä ykkössijojen takia) ja itse jäin sitten kolmanneksi 35 pistellä. Eli vaihtelun vuoksi kovaa vääntöä voitosta.
Johan sitä ehti voittaa oman luokan monena vuonna peräkkäin, joten näin tänä vuonna. Pitää vaan ens vuonna maalata paremmin :D Tai ei se nyt siitä ehkä ollut kiinni, sillä olen itse oikein tyytyväinen tuohon maalauksellisesti. Ehkä keltaista ei olisi pitänyt viedä noin vaaleaan asti, mutta pelkäsin sen sitten näyttävän kuvissa liian tasapaksulta väritykseltä. Uutta minulle tuossa oli tuo kokeilu pigmenttijauheiden kanssa. Niitä on käytetty "pölyttämään" base ja myös örkin jalkoihin on laitettu kunnolla pigmenttiä siveltimellä hieromalla ja tupsuttelemalla.
Saa toki kommentoida
http://www.coolminiornot.com/296069?browseid=144702
Johan sitä ehti voittaa oman luokan monena vuonna peräkkäin, joten näin tänä vuonna. Pitää vaan ens vuonna maalata paremmin :D Tai ei se nyt siitä ehkä ollut kiinni, sillä olen itse oikein tyytyväinen tuohon maalauksellisesti. Ehkä keltaista ei olisi pitänyt viedä noin vaaleaan asti, mutta pelkäsin sen sitten näyttävän kuvissa liian tasapaksulta väritykseltä. Uutta minulle tuossa oli tuo kokeilu pigmenttijauheiden kanssa. Niitä on käytetty "pölyttämään" base ja myös örkin jalkoihin on laitettu kunnolla pigmenttiä siveltimellä hieromalla ja tupsuttelemalla.
Saa toki kommentoida
http://www.coolminiornot.com/296069?browseid=144702
Modern cars - they all look like electric shavers.
- Gorkiporki
Re: 40k Ork Nob megahaarniskassa (Sotu VIII)
Nähtävästi eilen oli koko päivän kestänyt lakko CMONin puolella, mutta nyt kuvan pitäisi näkyä normaalisti.
Nice. Badmoon väriteema on kyllä hyvän näkönen tuon vihreen kanssa, eikä keltanen ole liian räikeä.
Onko tuo nobi mangetoitu pohjaan vai onko se muuten vaan irti?
Onko tuo nobi mangetoitu pohjaan vai onko se muuten vaan irti?
When i see basilisk i say; For the Emperor.
When i see Slaanesh Demonettes i say; Fuck the Emperor, Hurray the Slaanesh.
When i see Slaanesh Demonettes i say; Fuck the Emperor, Hurray the Slaanesh.
Ihan pirun smoothia ja hyvää jälkeä. On tuossa tainnut hetki mennä pehmennellessä (hieno sana).
Teknisesti erinomainen ja weatherointi on hyvin onnistunut, mutta mun mielestä tuo keltainen ei sovi figun muuhun värimaailmaan ollenkaan; se on liian räikeä muiden sävyjen ollessa suht. hillittyjä. Johtuu ehkä juurikin tuosta että highlight menee aina valkoiseen asti - vähän hillitympi sävy olisi luultavasti sopinut paremmin.
Levititkö pigmentin pulverina vai käytitkö white spirittiä (tai muuta ohenninta)?
Levititkö pigmentin pulverina vai käytitkö white spirittiä (tai muuta ohenninta)?
Infra terram pumiliones cuprum edent!
Pistän vielä perustelut miksi tykkään kuvasta, koska olen eri mieltä edellisen kanssa. Toi värimaailmanhan on niin hyvin rakennettu kuin vain voi olla. Vihreä ja ruskea, jotka on väriympyrässä samalla puolella, ruskean kautta keltainen ja mustaa tuomassa lisää kontrastia. Kysy vaikka ampiaiselta tai Balrogeilta niin toi on värimaailma joka todellakin sopii yhteen. Otin vielä vapauden kääntää tuon mustaharmaaksi, jotta näkee onko kontrastit kunnossa ja onhan ne. Mun mielestä on outoa että kakkoseksi pääsi kuva joka oli niin räikeän karkeasti maalattu, koska tää on teknisesti ihan eri planeetalta.

Siis keltainen sopii kyllä hyvin vihreän ja ruskean kanssa, mutta korostukset ovat liian räikeitä, omaa silmää miellyttää enemmän hillitympi keltaisen sävytys, mallia WD masterclass:

Each to his own ja niin edelleen.

Each to his own ja niin edelleen.
Infra terram pumiliones cuprum edent!
Pirun hyvän näköinen nappi tuokin.
Nää on just näitä kuvia joita en pysty kommentoimaan sanomalla muuta ku, että onhan se sika magee. Huomaa, kuinka metsässä itse on kun kuuntelee kun maalaajat keskustelee keskenään... ymmärrän ehkä joka kolmanne sanan siitä mistä keskustellaan ;)
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
- Gorkiporki
Ei se ole magnetoitu. Kuinka niin? Siis tarkoitan, että näyttääkö se irtonaiselta tuossa basen päällä, sillä kyllä se on ihan lopuksi liimattu siihen. Tuon pohjan tein nimittäin ihan ekaksi ja harjoittelin siihen niiden pigmenttien levittelyä. Itse figu oli maalatessa kiinni sijaisbasessa, josta sen sitten siirsin tuohon. Pohja on muuten sellainen valmis GW:n resiinilätty jonka sovitin ja liimasin tuollaiseen valmistaja x:n tekemään pyöreään levyyn.Onko tuo nobi mangetoitu pohjaan vai onko se muuten vaan irti?
Se on tosiaan ihan vaan huonolla siveltimellä hierottu/töpsytelty siihen. Ei siis pelkästää ripoteltu. Käytin noita vallejon jauheita ja pistin vaan eri sävyisiä jauheita sekoitusalustalle ja siitä sitten nappasin aina sopivan määrän siveltimeen. Ohentimista ei ole oikein kokemusta ja moni mainostaa käyttävänsä rubbing alcoholia. Pigment fixereitä myy jotkut suomalaiset kaupat, mutta ei ole tullut sitä hankittua. Pienoismallimaailmasta ei ole mitään kokemuksia ja combat modelsista en tilaa, kun sieltä ei vaan tunnu saavan tavaraa. En kyllä usko, että se koristefigusta niin vaan irtoaa. Koitin vähän sormella pyyhkiä ja ihan hyvin se tuntui pysyvän. Varsinkin kun pohja oli melko vaalealla sävyllä tehty, niin pigmentit värittivät sitä sopivasti. Eli vaikka ajan saatossa osa pigmenteistä irtoaisi, niin jää se varmasti silti tuollaiseksi maan väriseksi jne.Levititkö pigmentin pulverina vai käytitkö white spirittiä (tai muuta ohenninta)?