Evil sunz örkki armeija
Evil sunz örkki armeija
Hei oisin tässä 40k örkki armeijaa kasaamassa ja tulis mieleen, että mitä yksikköjä örkeille kannattaa ottaa itse olen ajatellut tälläistä kamaa
HQ
Ghazghkull tharaka 225 pinnaa
Warbross
warbike, attack squick, cybork body, powerclaw 140 pinnaa
Elites 10nobia+painboy 340 pinnaa/ 400pinnaa
stikibommat viidelle 3 powerclavit 3 big choppat 1 waagh banner ja lopuilla choppa+slugga ja sit viel ne liikkuis trukis/battlewagonis
Elites 10 nobia (AoBR) 305 pinnaa
2 powerclaw 3 big chopat 2 big shootat+ trukk
14 lootaa + mekboy 210+mekboy varmaan jotain 225 pinnaa
Troops
Jotain AoBR sluggia paris ryhmäs ja kasa gretsinkei ja muuta trukki
Fast attack
13-20 Stromboyssia perus weaponeille (slugga,choppa)
Attack buggy/wartrakk
5 defkoptasia
Heyvy support
3 killakania Grotzooka,missile laucher missile laucher tai big shoota
Battlewagon/ehkä
2x Znapp gun/1x lobba / kannon
Tossa ois suurinpiirtein mun kohtavalmis armeija noista troopeista en oo viel varma oon laskeskellu, että tossa tulis kasaan yli 3500 pistettä (tai sitten laskin sekos.)
HQ
Ghazghkull tharaka 225 pinnaa
Warbross
warbike, attack squick, cybork body, powerclaw 140 pinnaa
Elites 10nobia+painboy 340 pinnaa/ 400pinnaa
stikibommat viidelle 3 powerclavit 3 big choppat 1 waagh banner ja lopuilla choppa+slugga ja sit viel ne liikkuis trukis/battlewagonis
Elites 10 nobia (AoBR) 305 pinnaa
2 powerclaw 3 big chopat 2 big shootat+ trukk
14 lootaa + mekboy 210+mekboy varmaan jotain 225 pinnaa
Troops
Jotain AoBR sluggia paris ryhmäs ja kasa gretsinkei ja muuta trukki
Fast attack
13-20 Stromboyssia perus weaponeille (slugga,choppa)
Attack buggy/wartrakk
5 defkoptasia
Heyvy support
3 killakania Grotzooka,missile laucher missile laucher tai big shoota
Battlewagon/ehkä
2x Znapp gun/1x lobba / kannon
Tossa ois suurinpiirtein mun kohtavalmis armeija noista troopeista en oo viel varma oon laskeskellu, että tossa tulis kasaan yli 3500 pistettä (tai sitten laskin sekos.)
- Maketus
Problem?
Problem?
Re: Evil sunz örkki armeija
No moi.maketus kirjoitti:Hei oisin tässä 40k örkki armeijaa kasaamassa ja tulis mieleen, että mitä yksikköjä örkeille kannattaa ottaa
Örkeillä voi turvallisin mielin ottaa "melkein" mitä tahansa. Lähes kaikki kirjan yksiköt ovat käyttökelpoisia ainakin jossain tilanteissa. Vältettävien listalla tulee ensimmäisenä mieleen tankbustat, flash gitit, burnaboyzit ja kommandot. Nämäkin lähinnä siitä syystä että muut yksiköt hoitavat samat hommat joko melkein yhtä hyvin tai ainakin pisteissä edullisemmin. Varmojen valintojen puolelta nousee esiin ainakin lootat, nobit, warbossit, killakanit ja deffkoptat.
Alkuvaiheessa kannattaa myös miettiä haluaako kokonaan jalkaisin liikkuvan armeijan vai haluaako kaikille yksiköille ajoneuvot. Hybridi toimii myös, mutta yksinäinen battlewagon tai pari hassua trukkia ovat yleensä vastustajan ensimmäiset kohteet jolloin et pääse hyödyntämään niitä kunnolla.
Ghaz on kovis, mutta ellet hyödynnä sen erikoissääntöjä täysillä niin kannattaa harkita perus warbossia megapanssarissa ja säästät sen 100+ pistettä. Mopobossi on hyvä tyyppi. Liikkuu nopeasti, kestää riittävästi ja pärjää suurimmalle osalle vastaan tulevista vihollisista.Ghazghkull tharaka
Warbross
warbike, attack squick, cybork body, powerclaw
Miksi mekboy? Yksi lisäloota on yleensä parempi idea.14 lootaa + mekboy 210+mekboy
Squadroneille, ja muillekin yksiköille, yleensä sama erikoisase jokaiselle. Vähän häviää monipuolisuudessa, mutta eipähän käy niin ettei joku ase menisi hukkaan tiettyjä kohteita ammuttaessa. Jos haluaa yhdistellä, niin heittäisin että 1x grotzooka + 2x rokkit (ajoneuvoja ja 3+ savellista jalkaväkeä vastaan) tai 1x grotzooka ja 2x big shoota (kevyttä jalkaväkeä vastaan).3 killakania Grotzooka,missile laucher missile laucher tai big shoota
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
Kun ostin netist niin se mekboy tuli lootien kans. Kannattaako boysseja olla paljon kuinka paljon kun ois niille varattuna noin 3 ttoopin verran.
- Maketus
Problem?
Problem?
Boyzien määrä riippuu monesta asiasta.
a) pelin koko
b) käytetyt ajoneuvot
c) mitä muuta armeijassa on
Käytännössä enemmän poikia on aina parempi. Jos pelaat vaikka viittä trukkia niin 5x12 poikaa on varmaan aika optimi. Ilman transportteja 4x30 ei välttämättä ole liikaa. Jos armeijassa on paljon nobeja niin boyzejä riittää pienempikin määrä. Lisäksi kannattaa muistaa että yksi mobi boyzejä tarkoittaa yhtä klawinobia, eli 2x30 boyziä on siinä mielessä huonompi kuin 3x20.
Itse pelaan <1000 pisteessä 40-50 boyziä (ei transportteja, ei nobiryhmää, 1 ryhmä grotteja). >1500 peleissä pöydällä on vähintään 80 boyziä (edelleen ei transportteja eikä nobiryhmää).
a) pelin koko
b) käytetyt ajoneuvot
c) mitä muuta armeijassa on
Käytännössä enemmän poikia on aina parempi. Jos pelaat vaikka viittä trukkia niin 5x12 poikaa on varmaan aika optimi. Ilman transportteja 4x30 ei välttämättä ole liikaa. Jos armeijassa on paljon nobeja niin boyzejä riittää pienempikin määrä. Lisäksi kannattaa muistaa että yksi mobi boyzejä tarkoittaa yhtä klawinobia, eli 2x30 boyziä on siinä mielessä huonompi kuin 3x20.
Itse pelaan <1000 pisteessä 40-50 boyziä (ei transportteja, ei nobiryhmää, 1 ryhmä grotteja). >1500 peleissä pöydällä on vähintään 80 boyziä (edelleen ei transportteja eikä nobiryhmää).
- Valaisuaine
Itse laittaisin ison geen nobien kanssa transporttiin ja laittaisin(varsinkin isompaan peliin) paljon, paljon enemmän boyzeja. Stormboyzeille voisin melkein suositella zagstrukkia, sen avulla kun pystyvän deeps trikeen(no d3 kuollutta stormia mutta silti). Killa kaneille rokkitit tai kustom blastat. Joku sluggayksikkö voisi kulkea wagonissa, ja ammo runtteja big gunzeille. Niillä en myöskään harrasta lobbaa tai zapp gunia, vain kannonia
Oletko pelannut Zagsilla? Minkälaisia tuloksia on tullut?Badrukk kirjoitti:voisin melkein suositella zagstrukkia
Itse olen harkinnut sitä, mutta erikoisdeeppauksen hyödyntäminen edellyttää vastustajan lähelle deeppaamista, jolloin on aina riski mishapata ja koko yksikkö voi mennä hukkaan. D3 kuollutta stormboytä on peanuts kun ryhmän pitää kuitenkin olla sen verran suuri että se pelottaa vihollista (10-15, ehkä jopa 20). Tosin ison ryhmän deeppaaminen vihollisen viereen on vielä riskaabelimpaa kuin pienen. Sitä on vaikeampi saada mahtumaan pieneen tilaan ja isomman ryhmän mishappi ottaa enemmän nuppiin kuin pienemmän.
Vaikka erikoissääntöjä miten päin kääntelee, niin riski on aina liian suuri hyötyyn nähden. Normaalisti deployatut stormarit pääsevät kyllä halutessaan kakkosvuorolla melkein minne tahansa kentällä ilman kallista erikoischaracteria.
Kaverini pelasi. Harmikseen deeppas sen verran myöhään, että sain 20 hemmon yksikön tuhottua pelkästään ampumalla sitä bolttereilla. Oli ehkäpä hieman jopa masentavaa. Itse en harrastaisi tuollaista deeppaus-yksikköä, sillä jos jää ampumaetäisyydelle, on pelkkää kauraa.Scoundrel kirjoitti: Oletko pelannut Zagsilla? Minkälaisia tuloksia on tullut?
"Sotun sääntö numero kahdeksan: Ignooraa Remos aina."
- Valaisuaine
Hmm...totta tuokin. Itse käytän täyttä stormboyz-squadia zagstrukilla kommandojen kanssa(snikrotilla). Omien kokemuksieni mukaan kykenevät tehokkaasti tukemaan toisiaan, ja esimerkiksi kaartia vastaan niillä on helppoa sotkea vastustajan tukilinjat. Näin vaikka footsloggaavan massa-armeijan boyzit ja nobit jäävät vähemmälle huomiolle, sillä kommandot ja stormit saavat aikaan hyvin, hyvin pahaa jälkeä, jos jäävät huomioimatta.