Tarinakisa 2013
Tarinakisa 2013
Jätkät hei, joku roti! Marraskuu menossa ja ei tää ketju oo vielä pystyssä!!!
Mä ja halffis haukutaan kaikki pystyyn jos ei ala läppä lentää.
Ajattelin itse jopa jotain kirjoittaa, eli paskiaiset .. juttua tulille ja silleen, ei tääkään vuosi jää ilman paskanjauhantaa :D
Mä ja halffis haukutaan kaikki pystyyn jos ei ala läppä lentää.
Ajattelin itse jopa jotain kirjoittaa, eli paskiaiset .. juttua tulille ja silleen, ei tääkään vuosi jää ilman paskanjauhantaa :D
Re: Tarinakisa 2013
Nyt en ehkä rupea enää. Edes ehkä tähän ketjuun.
- Half-breed
Onko sotussa näin paha kato naavapartojen keskuudessa ollut, kun ei töh virallista perseilyketjua saada aikaan? Onko kaikki kynääliöt urautuneet ja hankkineet perheet kun ei ehdi enää offtopicoimaan ja lupailemaan tarinaa jota eivät koskaan kirjoita.
Pitääkö tässä alkaa houkutella nuorempaa polvea uusiksi kynääliöiksi?
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
-
Usermaatra
Kirjoitin itse tarinan viimevuonna, lähetinkin sen, mutta gilasta ei kuulunut mitään.Half-breed kirjoitti:Onko sotussa näin paha kato naavapartojen keskuudessa ollut, kun ei töh virallista perseilyketjua saada aikaan? Onko kaikki kynääliöt urautuneet ja hankkineet perheet kun ei ehdi enää offtopicoimaan ja lupailemaan tarinaa jota eivät koskaan kirjoita.
Muutenkin tuntuu, että aika lailla kiinnostus uusia tarinoita kohtaan on nolla. Niitä huonojakaan tuskin kukaan enää kommentoi.
Musta on sekin huolestuttavaa että Faban yleiset keskustelut -alueen uusin viesti on ainakin kolme päivää vanha.
Sotu on kuin suurhaltioiden hiipuva loisto. Sinivalkoinen, täynnä nostalgiaa, mutta niin väistämättömän unohduksiin painuva...
- Scumboogie
Olihan viime vuonnakin tällä ketjulla vähän hidas alku, annetaan vähän aikaa niin kyllä se siitä. Ainakin viime vuosina homma on lähtenyt käyntiin, kun joku on aloittanut Virallisen Videopelikeskustelun...
-
Usermaatra
Se videopelikeskustelu ei ollut hauska edes kaikessa kuivuudessaan.
No entäs sitten se panssarivaunukeskustelu? Niin, ja oliko se viime vuosi vai toissavuosi, kun keskusteltiin taiteesta? Mitäs niitä OT-aiheita vielä olikaan... No El Capitan voisi pitää luennon turtleseista, niin Half-Breed pääsisi dissaamaan niitä, ja kai sitä jotain muutakin vielä keksitään. Pitääkin varata kilon verran popcornia...
Renessanssikuningaskunnat, ilmainen selainpeli.
Kuten kuvasta, nimestä ja allekirjoituksesta näette, olen täysi sekopää. Älkää siis ärsyttäkö minua tai heitän teitä perunaruttokirjeellä!
Kuten kuvasta, nimestä ja allekirjoituksesta näette, olen täysi sekopää. Älkää siis ärsyttäkö minua tai heitän teitä perunaruttokirjeellä!
Taitaa kertoa enmmän faban nykyahdimgosta. Niin se vaan on, että kun teinien kukkarot viimein tyhjentyvät, alkaa suuri puhdistus ja vain vahvt jäävät jäljelle! Vahvat ja hyvät!Usermaatra kirjoitti:
Musta on sekin huolestuttavaa että Faban yleiset keskustelut -alueen uusin viesti on ainakin kolme päivää vanha.
Sotu on kuin suurhaltioiden hiipuva loisto. Sinivalkoinen, täynnä nostalgiaa, mutta niin väistämättömän unohduksiin painuva...
- Half-breed
Kyllähän nämä keskustelut on palloillu aina paikasta toiseen. Ensin alotetaan yhdellä jutulla, ja sitten joku mainitsee sivulauseessa jotain joka päätyy sitten uudeksi aiheeksi jne.Vilkku92 kirjoitti:No entäs sitten se panssarivaunukeskustelu? Niin, ja oliko se viime vuosi vai toissavuosi, kun keskusteltiin taiteesta? Mitäs niitä OT-aiheita vielä olikaan... No El Capitan voisi pitää luennon turtleseista, niin Half-Breed pääsisi dissaamaan niitä, ja kai sitä jotain muutakin vielä keksitään. Pitääkin varata kilon verran popcornia...
Sitten tuskin mitään El capun ja mun väittelyä tänne on tulossa. Ei El capu ole jaksanut enää pitkään aikaan yrittää perustella mielipiteitään, vaan se menee nykyään suoraan "En kerro kun sä et tajua mitään."-perusteluilla. Kissasoturit vs Tulen ja Jään Laulut oli kehittymässä järkeväksi väittelyksi, mutta sitten luin sen ekan kirjan ja seuraavien synopseja, jolloin väittely siirtyi hahmoihin, eikä El capu jaksanut kömpiä suostaan pois sen jälkeen kun olin luennoinut vartin Tyrionin hahmoa ja tämän motiiveja. El capu ei pystynyt taas vastaamaan mitenkään koska Kissasotureiden hahmot ovat niin yksiulotteisia pahviständejä, joten hän meni ikiaikaiseen "Sä oot väärässä mä oikeessa, enkä puhu tästä enää."-puolustukseen ja kieltäyty perustelemasta mitään.
Eli ei kannata odottaa mitään spektaakkelia, kun El capu on tajunnut, että hän aina häviää, joten hän ei edes pelaa.
Olit ainoa joka lähetti tarinan, joten koko kilpailua ei hyvästä tahdosta ja toivosta huolimatta edes saatu kasaan. =/Usermaatra kirjoitti: Kirjoitin itse tarinan viimevuonna, lähetinkin sen, mutta gilasta ei kuulunut mitään.
Vähän tältä tuntuu, eikä oikeastaan vain vähän. Toisaalta, ei voi kuin ehkä syyttää itseään, ainakin omalta osaltani. Kaksi vuotta meni reissatessa pitkin Suomea ja aikaa pelaamiselle (saati faba-fanficin kirjoittamiselle) jäi ehkä juuri se pyöreä nolla. Nyttemmin elämä alkaa tasaantua sen verran, että ei tarvitse mm. hiihtää jatkuvasti kahden asunnon väliä ja elän tiukasti yhdessä kaupungissa, että tulevaisuudessa kohan saadaan tyttöystävän kanssa joulukuussa muutto hoidettua, toivottavasti aikaa jäisi enemmän miniatyyrijuttuihinkin. Toisaalta, ovathan nämä vähän tekosyitä. Täytyy myöntää, että olen kyllä kaivannut Sotua ja sen ihmisiä, mutta jotenkin nykyiseen elämäntilanteeseen monen tunnin figupelit valmisteluineen ja huikeita tuntimääriä syövine maalaussessioineen eivät vain ole mahtuneet - ikävä kyllä. Mäntymannun welffini ovat lojuneet Runen nurkissa kohta vuoden ja DoW:t ovat pakattuina porukoilla, kuten myös kaksi pelivalmista 40k-armeijaa. Vähäisen ajan lisäksi innostus pelaamiseen ja maailmoiden loreen on ollut (roolipelejä lukuunottamatta tokikin) alhainen ehkä myös siksi, että toinen faba-armeijoistani sai kirjan viimeksi, kun olin yläasteella ja toinen on pyyhitty kokonaan pois pelistä. Kenties tänä vuonna saataisiin kuitenkin aikaan jotkut eeppiset joululoman örvellyspelit Joensuussa, jahka vanhoja naamoja saapuu taas kaupunkiin. Toivottavasti. =)Muutenkin tuntuu, että aika lailla kiinnostus uusia tarinoita kohtaan on nolla. Niitä huonojakaan tuskin kukaan enää kommentoi.
Niin tai näin, itseäni jäi sylettämään viimevuonna tapahtunut Tarinakisan lopullinen inflaatio, joten jos Diogenes päättää todella repäistä ja myös pitää sen tarinakisan tämän topikin oheistapahtumana ja ihmiset pyhästi lupaavat myös kirjoittaa, niin kirjoitan tasan minäkin - kuten kahtena edellisenä vuonna ennen viimevuottakin. =)
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
-
Usermaatra
Itse myös osallistun jos tänä vuonna joku vaivautuu kisan järjestämään.
Miepä jopa oikeasti mietin moista ... jos nyt tän ketjun tiimoilta edes muutama innokas saataisiin innostumaan. Eli pari vanhaa ja 2-3 uutta. MIe voisin viimeinkin itte kirjoittaa ton monta vuotta muhineen Ideani.Gilaelin kirjoitti:Niin tai näin, itseäni jäi sylettämään viimevuonna tapahtunut Tarinakisan lopullinen inflaatio, joten jos Diogenes päättää todella repäistä ja myös pitää sen tarinakisan tämän topikin oheistapahtumana ja ihmiset pyhästi lupaavat myös kirjoittaa, niin kirjoitan tasan minäkin - kuten kahtena edellisenä vuonna ennen viimevuottakin. =)
Yritetään nyt ainakin :D
Mietin jo, josko ei mitään genre-jakoa, vaan yksinkertaisesti figuiluun liittyvää fan-fictiota? Kyllä tarinan pitää toimia vaikkei olisi sataa codexia lukenutkaan :)
Jaa, kehtaisikohan sitä yrittää jotain raapustaa monen vuoden empimisen jälkeen tähänkin kisaan. Ei kyllä uskalla luvata mitään, mutta ehkäpä saisikin jotain muutamassa kuukaudessa aikaiseksi...
Renessanssikuningaskunnat, ilmainen selainpeli.
Olin varma ettei koko topikkia edes järjestettäisi kilpailun feidauksen vuoksi viimevuonna(jos kilpailua ei saatu päätökseen, heräsi kysymys koko tradition häviämisestä). Onneksi en näytä olevan ainoa jolla on perinnetajua, ja myönnän että jos olisin kykeneväinen kyynelehtimään olisi sellainen tippunut muoviselle lattialle allani, huomatessani topikin jälleen olevan pystyssä.
Voin yrittää todella raapustella tarinan kisaan, mutta joudun odottamaan tätä ainakin Joulukuulle. Marraskuu menee vain ja ainoastaan proseminaarin tekoon (kirjallisuus + kirjoitus), eikä aikaa muulle juurikaan ole.
Myönnän että itsekin tunnen Sotun nykytilanteen olevan haltioiden tasoa. Perustin jopa topikin kahvihuoneeseen aikoinaan Sotun nykytilasta huolestuneena. Muistaakseni vastauksena perusteltiin että "ihmiset eivät ole kadonneet. Ne ovat vain korvautuneet uusilla.". Ehkä se olenkin siis minä joka olen vanhentunut. Fb-huoneen tilanne on toki oma sektorinsa. Lisäksi katoa perusteltiin sillä, että ihmisiä kävi harvemmin foorumilla noina aikoina kun topikin perustin. Kahvihuoneessakin saattoi kulua jopa viikko ennenkuin sinne tuli uusi viesti (ja sekin brony-topikkiin. [No offense to all you bronies] )
Lumi on satanut jälleen maahan.. Nyt ruokaa laittamaan ja sen jälkeen glögiä lämmittämään.
Voin yrittää todella raapustella tarinan kisaan, mutta joudun odottamaan tätä ainakin Joulukuulle. Marraskuu menee vain ja ainoastaan proseminaarin tekoon (kirjallisuus + kirjoitus), eikä aikaa muulle juurikaan ole.
Myönnän että itsekin tunnen Sotun nykytilanteen olevan haltioiden tasoa. Perustin jopa topikin kahvihuoneeseen aikoinaan Sotun nykytilasta huolestuneena. Muistaakseni vastauksena perusteltiin että "ihmiset eivät ole kadonneet. Ne ovat vain korvautuneet uusilla.". Ehkä se olenkin siis minä joka olen vanhentunut. Fb-huoneen tilanne on toki oma sektorinsa. Lisäksi katoa perusteltiin sillä, että ihmisiä kävi harvemmin foorumilla noina aikoina kun topikin perustin. Kahvihuoneessakin saattoi kulua jopa viikko ennenkuin sinne tuli uusi viesti (ja sekin brony-topikkiin. [No offense to all you bronies] )
Lumi on satanut jälleen maahan.. Nyt ruokaa laittamaan ja sen jälkeen glögiä lämmittämään.
Mukana Sotavasaran foorumeilla jo kymmenen vuoden ajan.
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Ne on Soturikissoja. Kissasotureista ei pyge puhumaan kun en tii mitä ne on.
Muutenki, nyt on vähän huono hetki. Mul o suruaika. Ensin Sulkahäntä poistui luotamme ja nyt niin moni muukin. Cody (Mikähän tulee olemaan hänen suomenkielinen nimi?) palaa kotiväkensä luokse, Pitkähäntä ei koskaan nouse jaloilleen ja Mutaturkki ei parantunutkaan yms. Mää tiesin, että jotain pahaa tulee käymään kun Keskiyössä ei kukaan kuollut. Ei ole hyvä merkki sellainen. Ei yhtään hyvä.
Niisk. Ei ole hyvä tämä Uusi Profetia. Elkää vain tehkö samaa virhettä kuin mie ja alkako lukemaan. Täyttyy Buukki angstipäivityksistä. Onneksi on enää n 75 sivua jäljellä ja voi alkaa lukemaan jotain iloista. Kävin eilen kirjastossa lainaamassa Ruohometsän Kansan. Se on lastenkirja näihin verrattuna.
Btw, joku voisi muuten tehä slideshown tuosta sarjasta. Meillä on jo hirveen hyvä angstipätkä alkuperäiselle, mutta mikseiköhän sitä ole tuolle kakkoselle? Vai enkö ole vielä vain löytänyt sitä?
Muutenki, nyt on vähän huono hetki. Mul o suruaika. Ensin Sulkahäntä poistui luotamme ja nyt niin moni muukin. Cody (Mikähän tulee olemaan hänen suomenkielinen nimi?) palaa kotiväkensä luokse, Pitkähäntä ei koskaan nouse jaloilleen ja Mutaturkki ei parantunutkaan yms. Mää tiesin, että jotain pahaa tulee käymään kun Keskiyössä ei kukaan kuollut. Ei ole hyvä merkki sellainen. Ei yhtään hyvä.
Niisk. Ei ole hyvä tämä Uusi Profetia. Elkää vain tehkö samaa virhettä kuin mie ja alkako lukemaan. Täyttyy Buukki angstipäivityksistä. Onneksi on enää n 75 sivua jäljellä ja voi alkaa lukemaan jotain iloista. Kävin eilen kirjastossa lainaamassa Ruohometsän Kansan. Se on lastenkirja näihin verrattuna.
Btw, joku voisi muuten tehä slideshown tuosta sarjasta. Meillä on jo hirveen hyvä angstipätkä alkuperäiselle, mutta mikseiköhän sitä ole tuolle kakkoselle? Vai enkö ole vielä vain löytänyt sitä?
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
- Half-breed
Soturikissat, tai Kissasoturit. Ihan sama. Surkeaa tekstiä se silti on.El Capitan kirjoitti:Ne on Soturikissoja. Kissasotureista ei pyge puhumaan kun en tii mitä ne on.
Voi kauhia. Pari kissaa, jotka on mainittu aiemmin sivulauseessa, potkaisi tyhjää. Ja miksi niiden kohtaloista pitäisi valittaa? Lisäksi edelleen parempi kun hahmoja kuolee, eikä niin että ne on kuolemattomia jumalia, jolloin hommassa ei ole enää mitään jännitystä jäljellä. Tähtigååtti hyvä esimerkki siitä miten munaton sarjasta tulee kun kenellekään ei käy mitenkään.El Capitan kirjoitti:Muutenki, nyt on vähän huono hetki. Mul o suruaika. Ensin Sulkahäntä poistui luotamme ja nyt niin moni muukin. Cody (Mikähän tulee olemaan hänen suomenkielinen nimi?) palaa kotiväkensä luokse, Pitkähäntä ei koskaan nouse jaloilleen ja Mutaturkki ei parantunutkaan yms. Mää tiesin, että jotain pahaa tulee käymään kun Keskiyössä ei kukaan kuollut. Ei ole hyvä merkki sellainen. Ei yhtään hyvä.
Joo ei pelkoa. Sen verta surkeaa tekstiä olleet, ettei niitä nyt pirukaan ala lukemaan. Lisäksi miksi edes luet niitä, kun mikään joka on askeleenkin kaukana näiden halinalleilusta on sulle liian realistista ja julmaa?El Capitan kirjoitti:Niisk. Ei ole hyvä tämä Uusi Profetia. Elkää vain tehkö samaa virhettä kuin mie ja alkako lukemaan. Täyttyy Buukki angstipäivityksistä. Onneksi on enää n 75 sivua jäljellä ja voi alkaa lukemaan jotain iloista. Kävin eilen kirjastossa lainaamassa Ruohometsän Kansan. Se on lastenkirja näihin verrattuna.
Aijuu ja kun olet kysellyt nyt, mitä neljästi, että mitä lukisit, ja joka kerta on sanottu, että Tulen ja Jään Laulut lukemiseen, niin milloinkas alkaa niiden lukeminen?
Aika velikultia.
Eyes that fire and sword have seen
Lol, aikuiset ihmiset lukee jotain fantasiaa! Etteks te oo jo tajunnut, että aikuisena saa lukea vain tietokirjoja ja dekkareita?
Aikuiset ???Morze kirjoitti:Lol, aikuiset ihmiset lukee jotain fantasiaa! Etteks te oo jo tajunnut, että aikuisena saa lukea vain tietokirjoja ja dekkareita?
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/