Luminark of Hysh ja Celestial Hurricanum

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Jara

Luminark of Hysh ja Celestial Hurricanum

Viesti Kirjoittaja Jara »

Kyseessä keskustelunaloitus koskien otsikossa mainittujen laitteiden pelitehokkuutta. Kerro perustellen kumpi on sinun mielestäsi kustannustehokkaampi.

Aika pitkälti riippuu varmasti siitä mitä armeijalista sisältää => kumman laitteen kanssa loput valinnoista on paremmin synergiassa.

Hurricanumin ottaisin itse listaan, jossa on jalkaväkeä. Hilpari tai Greatsword horde tykkää +1 to hit buffista sen verran paljon. Laite hengailisi oletusarvoisesti koko pelin ajan ison boksin vieressä, söisi vastustajalta dispelliä boundillaan ja tekisi mahdollisesti jopa jotain vastapallo chargea. Hurricanumin boundi on paljon randomimpi kuin Luminarkin, mutta edelleen taika, jota vastustaja ei mielellään päästä läpi.

Luminarkki tuo turnauslistaan solidin countterin regeneroivaa kamaa vastaan boundinsa ansiosta. Wardibuffi on kiva, mutta mielestäni Hurricanumin buffi rokkaa enemmän. Kertokaa muuten joku viisaampi, että stäkkääntyykö tuo wardi esim. papin wardipayerin kanssa.

Jos turnaukseen ois jompi kumpi otettava niin kumpi? Kerro minulle. Itse en osaa päättää.
smaxx
Valvoja

Re: Luminark of Hysh ja Celestial Hurricanum

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Jara kirjoitti:Jos turnaukseen ois jompi kumpi otettava niin kumpi? Kerro minulle. Itse en osaa päättää.
Mun mielestä tässä GW on onnistunut : näistä on tosi vaikea valita.

Luminarkin boundi on paljon parempi, boostit, eli dispel dice ja 6+ wardi on hyviä. 6+ wardi on erityisen hyvä, jos lähellä aikoo pitää jotain Magic resistance yksikköä.

Hurrikaanin boundi on ihan vitsi, mutt +1 power dice ja +1 osumiin on kovia juttuja. Jos sen saa closisyksikön vieressä pidettyä tappeluun, niin se muuttaa yksiköiden tehoa hurjasti. Yhdistettynä vielä papin hatrediin, tekee jälkeä.

Siis : Musta Hurrikaani on parempi, mutta viimeisissä parissa turnauksessa olen ottanut kummatkin kentälle.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Jara

Viesti Kirjoittaja Jara »

smaxx kirjoitti:
Jara kirjoitti:Jos turnaukseen ois jompi kumpi otettava niin kumpi? Kerro minulle. Itse en osaa päättää.
Mun mielestä tässä GW on onnistunut : näistä on tosi vaikea valita.
Pointti.
Luminarkin boundi on paljon parempi, boostit, eli dispel dice ja 6+ wardi on hyviä. 6+ wardi on erityisen hyvä, jos lähellä aikoo pitää jotain Magic resistance yksikköä.

Hurrikaanin boundi on ihan vitsi, mutt +1 power dice ja +1 osumiin on kovia juttuja. Jos sen saa closisyksikön vieressä pidettyä tappeluun, niin se muuttaa yksiköiden tehoa hurjasti. Yhdistettynä vielä papin hatrediin, tekee jälkeä.

Siis : Musta Hurrikaani on parempi, mutta viimeisissä parissa turnauksessa olen ottanut kummatkin kentälle.
Eli Luminarkki voittaa boundillaan ja Hurrikaani porskuttaa buffeillaan. Jälkimmäisen boundi on kyllä enemmän tai vähemmän vitsi, mutta haluaako vastustaja päästää sitä läpi? Puolet ajasta se on katapultti, 2 ja 3 -tulokset on myös hyviä pakansekoittajia, mutta aika tapauskohtaisia. Tapauskohtaisuus ja 1/6 tsäänssi, että tapaukseen sopiva juttu tapahtuu ei tietenkään ole se kaikista luotettavin juttu.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Jara kirjoitti:Eli Luminarkki voittaa boundillaan ja Hurrikaani porskuttaa buffeillaan. Jälkimmäisen boundi on kyllä enemmän tai vähemmän vitsi, mutta haluaako vastustaja päästää sitä läpi? Puolet ajasta se on katapultti, 2 ja 3 -tulokset on myös hyviä pakansekoittajia, mutta aika tapauskohtaisia. Tapauskohtaisuus ja 1/6 tsäänssi, että tapaukseen sopiva juttu tapahtuu ei tietenkään ole se kaikista luotettavin juttu.
Luminarkin boundi on pieni neljäs kanuuna armeijaan ( etc -kompeilla, kahden tykin ja tankin jälkeen ), ja lisäksi palava, vaikka tekeekin vain D3 woundia. Se menee aika usein läpi, kun vastustaja ei sitä pelkää niin paljon kuin nelostason taikurin megaspellejä.

Lisäksi noi vaunut on pisteisiinsä nähden kestäviä vekottimia, jotka voi tarvittaessa iskeä pienten ärsyttävien yksiköiden kimppuun tai tukea isoa hyökkäystä, joten kummankaan kanssa ei mene pahasti metsään.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”