Figuureiden / ajoneuvojen purkaminen?
-
m_partanen
Figuureiden / ajoneuvojen purkaminen?
Moi
Ostin sian säkissä ja sain wh 40 k figuja ja yhden razorbackin jotka kaikki on kasattu aivan päin ********.
Ukot ovat muovisia ja suurimmaksi osaksi Assault on black reach aloitus paketista onko mitenkään mahdollista upottaa figuja ja razorback johonkin liemeen joka pehmentäisi liimaa (ei haittaa vaikka maalaus joka on erittäin huono lähtisi mukana) jotta voisin purkaa ne osiin ja kasata oikein?
Ostin sian säkissä ja sain wh 40 k figuja ja yhden razorbackin jotka kaikki on kasattu aivan päin ********.
Ukot ovat muovisia ja suurimmaksi osaksi Assault on black reach aloitus paketista onko mitenkään mahdollista upottaa figuja ja razorback johonkin liemeen joka pehmentäisi liimaa (ei haittaa vaikka maalaus joka on erittäin huono lähtisi mukana) jotta voisin purkaa ne osiin ja kasata oikein?
Re: Figuureiden / ajoneuvojen purkaminen?
Fairy Power Sprayta käytetään lähinnä maalien pesemiseen, mutta se myös pehmentää jonkin verran muoviliimauksia. Sitä kokeilisin itse.
Lähinnä FPS tehoaa greenstuffattuun kamaan, ja tästä mulla on hyviä kokemuksia. Jos pvc on liimattu hyvin, FPS tuskin on mikään ratkaisu.
Itse olen päätynyt nirhimään väärin koottuja kamoja veitsellä ja voimalla. Murtumia tulee, mutta muovilevyn ja greenstuffin avulla murtumat saa tuettua ja paikattua. Se on kyllä ajoittain aika suuritöistä. Jos aika on sulle rahaa, pistää kyllä miettimään väärin kootun korjaamisen hyötyä.
-ile
Lähinnä FPS tehoaa greenstuffattuun kamaan, ja tästä mulla on hyviä kokemuksia. Jos pvc on liimattu hyvin, FPS tuskin on mikään ratkaisu.
Itse olen päätynyt nirhimään väärin koottuja kamoja veitsellä ja voimalla. Murtumia tulee, mutta muovilevyn ja greenstuffin avulla murtumat saa tuettua ja paikattua. Se on kyllä ajoittain aika suuritöistä. Jos aika on sulle rahaa, pistää kyllä miettimään väärin kootun korjaamisen hyötyä.
-ile
- Kaapelikala
Riippuu liimasta. Polystyreeniliimalla liimattuja juttuja on hankala purkaa, pikaliima irtoaa sopivassa käsittelyssä. Powerspray-kylpy irroittaa maalit, liimausten purkuun joutuu käyttämään MORAAA!!!. Kannattaa kuitenkin olla varovainen, ettei riko. Itse suosittelisin askarteluveistä.
- Exalted One
Mattoveitseen saa myös voimaa kivasti, se on joskus paikallaan. Jarrunestettä olen käyttänyt itse maalinpoistoon, toimii aika heti. Jos tosiaan polystyreeniliimaa on käytetty, kannattaa katsoa, tuleeko leikkaamalla vähemmän damua, kuin vääntämällä väkisin, ne liimaukset pettää harvoin. Tosin, jos kasaus on muutenkin tehty huonosti, voisi olettaa, että liimauksetkaan eivät ole kaksisia.
"Screw the stupid objective marker! I'll dance around it later, waving your severed heads by the hair!! BFTBG!!!!" -B
-
Snowtrooper
Cillit Bang rasvanpoistaja ei purrut maaliin kovin hyvin, mutta kylpy siinä irroittaa niin styreeniliiman kuin pikaliimankin, nimim. kokemusta on.
Huonoa liimaa sulla. Jos muoviliimaus on tehty kunnolla, liimatun osan pitäisi olla "yhtä puuta". Vähän sama, kuin yrittäisi hitsaussaumaa liuottaa...Snowtrooper kirjoitti:Cillit Bang rasvanpoistaja ei purrut maaliin kovin hyvin, mutta kylpy siinä irroittaa niin styreeniliiman kuin pikaliimankin, nimim. kokemusta on.
Toki jos sauma on huono ja mömmö pehmentää myös itse muovia, saumastahan se ekana sitten aukeaa.
//Mx
Paras tapa poistaa liimaus sekä maalit: Jarruneste suljetussa säiliössä jolloin neste ei pääse haihtumaan.
Maalit lähtee irti jo noin 3-6h sisällä ja liimaukset pettää miltein samassa ajassa. Kannattaa kuitenkin varovasti
irroitella osia mattoveitsellä kammeten yms. Vielä tehokkaammin saat liimaukset iri Zippo bensalla, mutta tässä on riskinä
muovin/resiinin rakenteen heikkeneminen. Joten suositan jarrunestettä. Itse olen puhdistanut sadoittain figuja tällä menetelmällä
ja reassemblyä myös. Tärkein asia on muistaa jarruneste käsittelyn jälkeen heittää osat alkoholiin. Joko huoltsikan sanoliin,
tai apteekista 70% neo amisept. jokainen putsattu osa suoraan alko liuokseen, ja kun kaikki osat hoidettu, noin 15 min ravistelua alkon
seassa. Tämä varmistaa sen ettei jarrunestettä jää osiin, eikä uusi pohjamaali ala kuplia. Tehokkain tapa poistaa maalia on hankkia dremel
tai vastaava harjaspäällä ja säädettävällä kierrosmäärällä, ja sutia pois maalikerrokset. Itse tuli tuossa kaksi viikkoa sitten puhdistettua 50 perus marinea.
Ja uuden pohjamaalin jälkeen osat ovat kuin uusia! Jos tarvitsette enemmän infoa/vinkkejä maalin ja liimauksen poistoon, pistäkää YVtä niin autan
ja konsultoin mielelläni. :)
Maalit lähtee irti jo noin 3-6h sisällä ja liimaukset pettää miltein samassa ajassa. Kannattaa kuitenkin varovasti
irroitella osia mattoveitsellä kammeten yms. Vielä tehokkaammin saat liimaukset iri Zippo bensalla, mutta tässä on riskinä
muovin/resiinin rakenteen heikkeneminen. Joten suositan jarrunestettä. Itse olen puhdistanut sadoittain figuja tällä menetelmällä
ja reassemblyä myös. Tärkein asia on muistaa jarruneste käsittelyn jälkeen heittää osat alkoholiin. Joko huoltsikan sanoliin,
tai apteekista 70% neo amisept. jokainen putsattu osa suoraan alko liuokseen, ja kun kaikki osat hoidettu, noin 15 min ravistelua alkon
seassa. Tämä varmistaa sen ettei jarrunestettä jää osiin, eikä uusi pohjamaali ala kuplia. Tehokkain tapa poistaa maalia on hankkia dremel
tai vastaava harjaspäällä ja säädettävällä kierrosmäärällä, ja sutia pois maalikerrokset. Itse tuli tuossa kaksi viikkoa sitten puhdistettua 50 perus marinea.
Ja uuden pohjamaalin jälkeen osat ovat kuin uusia! Jos tarvitsette enemmän infoa/vinkkejä maalin ja liimauksen poistoon, pistäkää YVtä niin autan
ja konsultoin mielelläni. :)
Cillit Bang-kylvyllä on tähän asti lähtenyt kaikki muu paitsi juuri muoviliima-liimaus kun sehän sulattaa osat yhteen. Pikaliimasaumat kaikki ratkeaa, kivet ja hiekat baseista lähtee, spray maalit, spray lakkakin lähtenyt kun annoin hammasharjaa jälkihuuhtelussa. Muovifiguille ei ole kyllä ollenkaan sopiva, koska tuhoaa aika paljon yksityiskohtia.maxxon kirjoitti:Huonoa liimaa sulla. Jos muoviliimaus on tehty kunnolla, liimatun osan pitäisi olla "yhtä puuta". Vähän sama, kuin yrittäisi hitsaussaumaa liuottaa...Snowtrooper kirjoitti:Cillit Bang rasvanpoistaja ei purrut maaliin kovin hyvin, mutta kylpy siinä irroittaa niin styreeniliiman kuin pikaliimankin, nimim. kokemusta on.
Toki jos sauma on huono ja mömmö pehmentää myös itse muovia, saumastahan se ekana sitten aukeaa.
"Sotun sääntö numero kahdeksan: Ignooraa Remos aina."