Ei varsinaisesti valmis lista, mutta postasin silti mielummin tänne kuin taktiikoihin.
Otsikossa mainittu "death scythe" ei ole virheellinen nimitys doom scythelle, vaan viittaa seuraavaan comboon: "5 deathmarks + 2 harbinger of despair crypteks in a night scythe". Hintaa tuolla on 255 pistettä. Deathmarkit sinänsä ei tuossa paljoa tee, vaan tappoteho tulee kahdesta ap2 flamerista jotka woundaa 2+:lla. Toki vain deathmarkien merkitsemään yksikköön, mutta siitä päästäänkin seuraavaan asiaan tässä listassa: Näitä yksiköitä on tarkoitus ottaa kolme, ja merkit toimivat ristiin.
Ongelmana on saada lista noiden ympärillä toimimaan. Uskon, että tässä lista-arkkityypissä on potentiaalia olla wraithwingin veroinen turnausjyrä (ei toki mun käytässä, mutta parhaansa mukaan täytyy yrittää paikata taidon puutetta listalla...), mutta pisteet meinaa aina loppua kesken.
Perusrunko on siis tämä:
2x Overlord
2x Court (6x despairtek)
3x Deathmarks
3x Night Scythe
1025 pistettä jos ottaa overlordeille ne perinteiset mindshacklet, 2+ saven ja warscythen. Tuon lisäksi pitäisi saada mahtumaan tarpeeksi trooppeja ja mielellään myös 3 annihilation bargea jos kerran ampuvia necroneita ollaan rakentamassa. Tesla-spam myös sopii hyvin yhteen noiden death + despairien kanssa, jotka tappaa parhaiten sitä mitä vastaan tesla ei ole niin hyvää ja toisin päin. Night fighting kuulostaa varsin hyödylliseltä tähän listaan (lähinnä night scythejen suojaksi +1 tai 2 jink-saveen auttaa kummasti), eli mukaan pitäisi saada joko kaksi pulsea tai vaihtaa toinen overlord stormlordiksi (joka haluaa sen chronotekin mukaansa).
Yhden esimerkin tämän tyyppisestä listasta näkee tästä kuvasta. 1850 pisteen lista ilmeisesti kyseessä. Huolestuttavan vähän trooppeja kyllä mun makuun, mutta on ne toisaalta suojassa ghost arkeissa.
Potentiaalia turnauslistaksi? Mitä noiden deathmarkien seuraksi kannattaisi ottaa?
Necron Death Scythes [1850]
Re: Necron Death Scythes [1850]
Mä olin joskus miettiny tällästä listaa:
O-lord scythe mss 2+ 3++
O-lord scythe mss 2+ 3++
4 despairtek
4 lancetek 2 pulse
2 stormtek
5 deathmark scythe
5 deathmark scythe
5 warru scythe
5 warru scythe
5 warru
5 warru
Bastion comms
Annibarge
Annibarge
Toi olis 1825 kai apaut. Despairit deathmarkkien kaa ja pomot kans ottaa osumii ja olee assaulttipelote, haywire jampat lentäviin warruihin ampuu lantikoita ja lancet käveleviin warruihin ampuu bastionista ja käyttää commssia. Commssi on varmaan pakollinen et saa deathmarkit sillon kun niit tartteee (ja samaan aikaan).
Tietenkin tosta nyt puuttuu se kolmas dm-ryhmä, mut ite oon kyl melkeen sitä mieltä, et necroneille tarvii vähintään sen kaks warru + scythe -poppoota scoraamaan ja niitten kans olis sit jo 5 flyerii, mikä alkaa olla jo aika epätasapainosta. Tietenkin tost vois trimmaa vaik invusavet pomoilta ja cryptekkei pois niin sais mahdollisesti sen kolmannen dm-ryhmänkin. Aika vaisuks vaan kyl jää sit loppulista.
Veikkaan kyl et tollasel olis siisti pelaa, mut pärjääminen varmaan perustuis lähinnä siihen, et toivoo et noi skitsot flamerit tappaa kaiken heti. En oo koskaan mitään tollast peluuttanu niin enpä sitten oikeen tiiä. Ehkä ne on ihan hullui.
O-lord scythe mss 2+ 3++
O-lord scythe mss 2+ 3++
4 despairtek
4 lancetek 2 pulse
2 stormtek
5 deathmark scythe
5 deathmark scythe
5 warru scythe
5 warru scythe
5 warru
5 warru
Bastion comms
Annibarge
Annibarge
Toi olis 1825 kai apaut. Despairit deathmarkkien kaa ja pomot kans ottaa osumii ja olee assaulttipelote, haywire jampat lentäviin warruihin ampuu lantikoita ja lancet käveleviin warruihin ampuu bastionista ja käyttää commssia. Commssi on varmaan pakollinen et saa deathmarkit sillon kun niit tartteee (ja samaan aikaan).
Tietenkin tosta nyt puuttuu se kolmas dm-ryhmä, mut ite oon kyl melkeen sitä mieltä, et necroneille tarvii vähintään sen kaks warru + scythe -poppoota scoraamaan ja niitten kans olis sit jo 5 flyerii, mikä alkaa olla jo aika epätasapainosta. Tietenkin tost vois trimmaa vaik invusavet pomoilta ja cryptekkei pois niin sais mahdollisesti sen kolmannen dm-ryhmänkin. Aika vaisuks vaan kyl jää sit loppulista.
Veikkaan kyl et tollasel olis siisti pelaa, mut pärjääminen varmaan perustuis lähinnä siihen, et toivoo et noi skitsot flamerit tappaa kaiken heti. En oo koskaan mitään tollast peluuttanu niin enpä sitten oikeen tiiä. Ehkä ne on ihan hullui.
Pitkälti samaa oon tuumaillut noista troopeista ja lentokoneiden määrästä, neljä scytheä yhteensä on aika maksimi mitä viittis pelata, ja kyl niistä melkein pitäis tosiaan kaks olla scoraajia. Commssi tosiaan hyödyttäis tätä listaa aika paljon.
- Haizelhoff
- Valvoja
flamereiden teho on täysin siit kiinni miten vastapelaaja pelaa. Huolellisella levityksellä tappoteho jää hieman laihaks. sen sijaan et on 3 loharii jotka syöksee torrenttii ilmast, on 3 2:n flamun ryhmää jotka tulee maahan naamalle ampuun. ap toki korkeempi ja enemmän potentiaalii mut kans helpompi poistaa. Lättyjen teho on siin et ne pakottaa levittään. Ilman tank shockei jätkien sumputtaminen onkin sitten vaikeempaa. Ilman kunnon sumppuu jää tappoteho heikommaks. Sen takii esim. 3 drakee on huono hordeja vastaan. pysy vaan niis wraitheis ;)