GB Viking Hirdmen

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Koijari

GB Viking Hirdmen

Viesti Kirjoittaja Koijari »

Moi

Tässäpä näitä Gripping Beastin muovisia viikinkejä, joita olen maalaillut lähinnä omaksi ilokseni hyllyä koristamaan, sillä pelikenttää nämä tuskin tulevat koskaan näkemään.
Maalaustaso ihan perus pelikenttää, eli perusvärit + washit, ja highlightit metalliosiin.
Päälle vielä Mastonin "matta"lakka, jonka antama pieni kiilto parantaa mielestäni figujen yleisilmettä.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kommentit tietenkin tervetulleita.
"A day without slaughter is a day wasted"
Ilfierno

Re: GB Viking Hirdmen

Viesti Kirjoittaja Ilfierno »

Minkä kokoisia nuo on? Voisko ne jolleki toimia hyvänä ideana sekoittaa esim. Bretonniaan tai Empireen faban puolella? Joku unit jolla enemmän tarinaa takina...

Hienon näköisiä :)
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Ilfierno kirjoitti:Minkä kokoisia nuo on? Voisko ne jolleki toimia hyvänä ideana sekoittaa esim. Bretonniaan tai Empireen faban puolella? Joku unit jolla enemmän tarinaa takina...
Ei. Ei.

Itse asiasta. Aika hyvän näköistä sakkia, mutta vaatteiden värit ovat aika kirkkaat aikakausi huomioon ottaen, sama pätee harjatusta ruostumattomasta teräksestä tehtyihin metalliosiin. Toisaalta kirkkaat värit tekee yksiköistä helpommin tunnistettavia, joten ehkä tässä voi antaa pelimekaanisten syiden mennä historiallisen tarkkuuden edelle. Alustat näyttävät hyvältä, tosin erimallisten laattojen käyttäminen rikkoo joukkion yhtenäisyyttä.
Koijari

Viesti Kirjoittaja Koijari »

Kiitoksia kommenteista!
Ilfierno kirjoitti:Minkä kokoisia nuo on? Voisko ne jolleki toimia hyvänä ideana sekoittaa esim. Bretonniaan tai Empireen faban puolella? Joku unit jolla enemmän tarinaa takina...

Hienon näköisiä :)
Figujen koon puolesta nuo voisivat sopia ihan hyvin fabaan, ja aluksi ajattelin itsekin käyttää näitä maraudereina kaaos armeijassa. Baseista voi päätellä jotain, ne ovat faban pikkubeissejä. Yleisesti ottaen tuo GB:n Hirdmen laatikko on todella hyvä. Parillakympillä saa 44 figua ja laatu on loistava. Yhdestä boksista on mahdollisuus värkätä useampia warbandeja esim. Saga- pelisettiin.

Morze kirjoitti:Ei. Ei.

Itse asiasta. Aika hyvän näköistä sakkia, mutta vaatteiden värit ovat aika kirkkaat aikakausi huomioon ottaen, sama pätee harjatusta ruostumattomasta teräksestä tehtyihin metalliosiin. Toisaalta kirkkaat värit tekee yksiköistä helpommin tunnistettavia, joten ehkä tässä voi antaa pelimekaanisten syiden mennä historiallisen tarkkuuden edelle. Alustat näyttävät hyvältä, tosin erimallisten laattojen käyttäminen rikkoo joukkion yhtenäisyyttä.
Vaatteiden kirkkautta mietin itsekin, mutta figupaketin takana lukee: "The Hirdmen were professional fighting men of a Viking Lord's household."
Tällä perustelin itselleni, että kovat jätkät voivat pukeutua kirkkaisiin ja hienoihin vaatteisiin.
http://studiotomahawk.freeforums.org/da ... -t180.html Tuolla on hyviä kuvia kankaista, joita mukailin maalatessani näitä.
Metallit luultavasti ovat virheellisen värisiä, koska maalaan yleensä pelkkiä fantasiafiguja, ja viikinkien metallit maalasin mitään ajattelematta samalla kaavalla. Kuvat tosin näyttävät hieman kirkastavan metalliosia.

Kiitokset huomautuksista ja vinkeistä! :)
"A day without slaughter is a day wasted"
jopotzuki

Viesti Kirjoittaja jopotzuki »

Koijari kirjoitti: --olen maalaillut lähinnä omaksi ilokseni hyllyä koristamaan, sillä pelikenttää nämä tuskin tulevat koskaan näkemään.
Maalaustaso ihan perus pelikenttää, eli perusvärit + washit, ja highlightit metalliosiin.--
Öh, jos minä maalaisin ukkoja hyllyä koristamaan, niin yrittäisin niissä kyllä parhaani enkä maalaisi vain "pelipöytätasolle". Paitsi jos tuo on parasta tasoasi, en tiedä.
Dolmot kirjoitti:Tällä kertaa se on Bloodthirstor, Lordor of Mordor.
Astareth86

Viesti Kirjoittaja Astareth86 »

Tuo on juuri sitä hyvää maalaustasoa, joka miellyttää kyllä ihan omaakin silmää, ja jos maalari innostuu maalaamaan lisää porukkaa samaan armeijaan, niin ei tuu "Ei s*****a ei millään jaksaisi maalata taas rykmentillistä noin perusteellisesti"- efektiä.
"Vihollinen pienenee istuessaan samaan pöytään kanssasi."
Datsi

Viesti Kirjoittaja Datsi »

Jopotzuki kirjoitti:
Koijari kirjoitti: --olen maalaillut lähinnä omaksi ilokseni hyllyä koristamaan, sillä pelikenttää nämä tuskin tulevat koskaan näkemään.
Maalaustaso ihan perus pelikenttää, eli perusvärit + washit, ja highlightit metalliosiin.--
Öh, jos minä maalaisin ukkoja hyllyä koristamaan, niin yrittäisin niissä kyllä parhaani enkä maalaisi vain "pelipöytätasolle". Paitsi jos tuo on parasta tasoasi, en tiedä.
Kyllä on ihmisiä jotka maalaa ihan huvikseen, koska se on kivaa.
"Kun netti on poissa, figut tanssivat pöydällä."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”