Privateer Press Tournament Policies

Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Prkl

Privateer Press Tournament Policies

Viesti Kirjoittaja Prkl »

http://privateerpressforums.com/showthr ... ost2282073

Ihan hyvä dokumentti, niin tietää lähtökohtaisesti miten sääntöepäselvyyksiä ehkä tullaan ratkomaan (ei tosin sido esim. Suomalaisia turnausjärjestäjiä, vaikka kohtalaisia linjauksia ovatkin).

Jos WTC:ssä esim. heitän Retrin battle engineen damagea ja unohdan parasiten, niin jos huomaan virheen ennen vuoron loppumista lisädamage voidaan huomioida. En mä tiedä tuleeko tämmöstä tilannetta koskaan eteen, mutta kuitenkin.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Tanan

Re: Privateer Press Tournament Policies

Viesti Kirjoittaja Tanan »

Minulle jäi päällimäiseksi tuosta mieleen se, että virheellisesti liikutettuja nappuloita ei ikinä siirretä takaisin. Virheellinen vahinko yms. voidaan voidaan perua. Dokumentissa sanotaan myös aika suoraan, että omien nappuloiden threat rangeja ei kannata/tule kertoa vastustajalle.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!
MaSSacRe

Viesti Kirjoittaja MaSSacRe »

Toi Threat Range juttu on kyl mielenkiintoinen. Sun on annettava 100% kuranttia tietoa mut sun ei oo pakko yhdistää sitä. Otetaan esimerkiksi PVyros ja griffon.

Kysymys: Paljon Griffonin threatti on? Mun on pakko kertoa et Griffonin Base threat on 6+3+2 =11 ja lisätä lause "ja toki se voi lisätä omaa threattiaan tai vyros voi ite lisätä sitä"

Jos sit kysytään et paljon sen max Threat on ni vastaus on: 6+3+2+2+2= 15" Mobilityllä ja Fleetillä.

Ei mul ainakaan oo ongelmaa :D Jos vastustaja haluu kysyä niitä tietoja omalla vuorollaan ni toki...voin vastailla sen ajalla, ei haittaa.

Enemmänkin ehkä tällä on haettu sitä, ettet saa pelaajana antaa väärää tietoa sun nappuloiden threatista/valehtele sun threattia.
Always argue with Idiots. Bring them down to my level, and beat them with my experience
MaSSacRe

Nappuloiden liikuttelusta vielä... Mun käsitykseen toi ei nyt oikeen kans mahu...Et jos virhe on tapahtunut jo, niin siihen ei puututa vaik se ois tosi helppoa...Pitää viel lukee tarkemmin, ku eilen luin pienissä kaljoissa noita ni ei oikeen jääny mieleen...
Always argue with Idiots. Bring them down to my level, and beat them with my experience
Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

Toi dokkarihan on mun nähdäkseni lähinnä ohjeistus tuomareille miten tuomita tietyt tilanteet. Varmaan siitä jotain suuntaviivoja voi vetää miten itsekin pelata tai sitten ei. Ensisijaisestihan tää peli on kahden ihmisen välinen matsi ja epäselvyydet ainakin mun mielestä pitäis pääsääntöisesti ratkaista pelaajien kesken. Sitten jos ei yhteisymmärrystä löydy, niin etsitään tukea jostain muualta. Ja toki pitäisin lähtökohtana, että vastustajan ei pitäisi kärsiä virheistä, joita itse tekee, ellei sitten luonnollisesti vikaa olisi myös vastapuolella.
Viimeksi muokannut Celebdae, Ti 24.09.2013 10:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
MaSSacRe

Aamen. Mut internationaleissa pitää kyl ottaa huomioon.
Merimetsä

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

If a player does not announce his movement intent (such as forfeiting to gain the aiming bonus), the model is considered to have performed a full advance.
Meh. Jos ei liiku, niin imho on aika automaagista, että liike on forfeitattu. Hmm. Tätä voi abusoida old Witchillä ja Harbyllä.

Edit: Toi 'eka ase jos ei sano' on myös vähän pöhkö. Eiköhän se ole itsestään selvä jokaiselle millä aseella lisälyönnit ostetaan jos erityissääntöjä ei ole.
Illegal charge sallii käytännössä 'Chargaan tuon niin kaukaa kuin reach antaa periksi'. Ihan hyvä rulaus.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Prkl

Merimetsä kirjoitti:Edit: Toi 'eka ase jos ei sano' on myös vähän pöhkö. Eiköhän se ole itsestään selvä jokaiselle millä aseella lisälyönnit ostetaan jos erityissääntöjä ei ole.
Tulee kyseeseen nähdäkseni chargehyökkäystä tehdessä, sanotaan vaikka eMorvahna chargaa, heittää chargehyökkäyksen ja jäppinen iloitsee kun mounthyökkäys knockasi vihun (vaikka ei kertonut tekeekö hyökkäyksen knockaavalla mountilla vai supertappomiekalla, mihin saa myös chargebonarin (kumpikin ihan valideja ratkaisuja) ). -> Tuomari rulaa, että hyökkäys tehty miekalla.

Toinen, jos mun stalker tulee berserkin kanssa lyömään, niin se usein haluaa lyödä ekan lyönnin lähelle pienemmän powin non-reach aseella, mutta jos en muista sanoa, niin se rulataan miekaksi.

Lisälyönnit usein onkin selviö.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

Tietyllä tavalla myös vastustajana pitäisi osoittaa tiettyä fairplayta, jos vaiks ostetaan uusia hyökkejä yms casterkilleissä, niin kyllä ne sillä isolla powilla tulee yms...
En sit tiedä, yritetäänkö tietyissä piireissä ihan kaikesta nillittämällä hakea etua "teit virheen" mentaliteetillä, ja noihin yritetään clarifioida, vai onko ihan sitten tehty. Vaan joku pohja"template" vastaus, jotta rulingit on yhdessä linjassa/helpompia...

Pitää varmaan lukea toi dokkari tarkkaan...
Aliquando Insanire Iucundum Est
Prkl

Der Dexter kirjoitti:Tietyllä tavalla myös vastustajana pitäisi osoittaa tiettyä fairplayta, jos vaiks ostetaan uusia hyökkejä yms casterkilleissä, niin kyllä ne sillä isolla powilla tulee yms...
En sit tiedä, yritetäänkö tietyissä piireissä ihan kaikesta nillittämällä hakea etua "teit virheen" mentaliteetillä, ja noihin yritetään clarifioida, vai onko ihan sitten tehty. Vaan joku pohja"template" vastaus, jotta rulingit on yhdessä linjassa/helpompia...

Pitää varmaan lukea toi dokkari tarkkaan...
Pitää huomata tosiaan, et tää ei oo pelaamiseen ja pelaajille tarkoitettu guideline, vaan tuomareille siinä tilanteessa jossa tilanne on jo sellainen, jossa pelaajat eivät keskenään pääse yhteisymmärrykseen (eli ovat toistensa kurkussa kiinni). Eli tuomari tulee ratkaisemaan tulenarkaa tilannetta, jonka joutuu näissä esimerkeissä ratkaisemaan melko jyrkästi.

Ei noista varmaan mikään esimerkki kelpaa suoraan ohjeeksi pelaajalle, että tämä on fine tms.

Enemmän mun tarkoituksena oli linkata WTC:n alla, jossa epäselvyydet ratkaistaan varmaan tämän mukaan mahdollisissa kiistoissa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Säännöt”