Pölinöitä itärajalta

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Pölinöitä itärajalta

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

Ei nyt ehkä vakavasti otettavia pölinöitä, mutta ääntä kuitenkin!

Opiskelu ja toisella puolen Suomea vietetty kesä oli vähän ankeita masiinanpelaamiselle - keskimäärin nykyisin sais hakattua täällä päin ehkä yhden pelin per kuukausi. Keväällä oisi tarkoitus kuitenkin taas siirappisilla puheilla lastata auto täyteen ja suunnata kompastelemaan etelän maille. Treenimahollisuudet on ehkä vähän huonoja kun pelaajia jotka saa messiin testaamaan on noin kaksi, mut yritetään kuitenkin! Äskettäin tarttui kouraan läjä Cryxiä jota oisi siisti ulkoiluttaa. Tyyliltään tosi erilainen armeija kun Meniitit, joutuu totuttelemaan että defense on oikea statti omilla modeleilla... :)

Vispataas vähän erilaisia ajatuslapsuksia esiin, viksummat saa sit haukkua pystyyn. Vaikka kevään turnauksien kompeista nyt ei mitään tiedetäkään, kaks 50p listaa charrurajotuksin tuskin menee hirveen metsään. Figujen saatavuuksista ei tarvi niin piitata, kaikkea voi kokeilumielessä proxuttaa ja kauppa kantaa kyllä ajan ja säästämisen kanssa ovelle jos meinaa hätä iskeä.
Pirate Queen Skarre (*6pts)
* Reaper (7pts)
* Skarlock Thrall (2pts)
Bane Knights (Leader and 9 Grunts) (10pts)
Mechanithralls (Leader and 9 Grunts) (5pts)
Necrosurgeon & 3 Stitch Thralls (2pts)
Necrosurgeon & 3 Stitch Thralls (2pts)
Satyxis Raiders (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Satyxis Raider Sea Witch (2pts)
Soulhunters (Leader and 4 Grunts) (9pts)
Darragh Wrathe (4pts)
Machine Wraith (1pts)
Satyxis Raider Captain (2pts)
Warwitch Siren (2pts)
Lista jota on testattu huikeet 0 kertaa. Ei käytä Wrathen lisäksi yhtään charrua, mistä oon aika tyytyväinen. Jätin Bilet pois, koska toivon teoriatasolla Dark Guidancen riittävän jalkaväen poistoon. Jos niille pitäis jostain tilaa leikata niin toinen Surgeon, Wraithi ja mäkkärien iso koko lähtisivät kävelemään. Soulhunterit ja Satyxiset tulee naamalle ykkösvuorolla aivan hiton kovaa, ja featilla Skarre on ihan oikea kuski avustamaan kumpaakin lyömään juttuja halki. Darragh jakaa "Pathfinderia" Hunuille ja varmistaa et feattivuorolla oikeastaan mikään ei kuole kiltisti. Ja onhan se ihan hyvä nappi jo itessäänkin. Kaikenkaikkiaan kyky tulla nopeasti päälle ja ahistella skenussa tuntuu paperilla kivalta, ja tätä tuun testaamaan varmaan eniten ykköslistaksi.
Skarre, Queen of the Broken Coast (*6pts)
* Deathjack (12pts)
* Nightmare (10pts)
* Skarlock Thrall (2pts)
Bane Thralls (Leader and 9 Grunts) (8pts)
Bile Thralls (Leader and 5 Grunts) (5pts)
The Withershadow Combine (5pts)
Bane Lord Tartarus (4pts)
Pistol Wraith (3pts)
Pistol Wraith (3pts)
Warwitch Siren (2pts)
Saxon Orrik (2pts)
Jollain täntyylisellä on väännetty lainafiguilla muutamaan otteeseen, ja vaikka perusfiilikseltään onkin ihan solidi niin tuntuu että oon vähän hukassa eSkarren kanssa. Stormwall (varsinkin Haleyden semmoset) ahdistaa ihan sikana, enkä oo oikein keksinyt muuta ratkasui kuin ottaa faktion kaks koviten lyövää jaskaa ja apply to face. Oikeesti hyvää pelaajaa vastaan oisivat varmaan koko ajan disruptissa tai hajalla. Kraken vois olla tiukka nappi, vaikka featista ei hyödykään. Black Spot antais optimitilanteessa aika helvetin monta laakia isosta tykistä, jos konekiväärillä onnistuis harventamaan jotain maukasta.
Warwitch Deneghra (*5pts)
* Nightwretch (4pts)
* Nightwretch (4pts)
* Skarlock Thrall (2pts)
Bane Thralls (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Bane Thrall Officer & Standard (3pts)
Bile Thralls (Leader and 5 Grunts) (5pts)
Cylena Raefyll & Nyss Hunters (Cylena and 9 Grunts) (10pts)
Bane Lord Tartarus (4pts)
Gorman di Wulfe, Rogue Alchemist (2pts)
Machine Wraith (1pts)
Master Gunner Dougal MacNaile (2pts)
Pistol Wraith (3pts)
Pistol Wraith (3pts)
Warwitch Siren (2pts)
Warwitch Siren (2pts)
Häpeämättä seurattu Teron ja Lamoronin viitoittamaa tietä. Pyssyjen pitäis kai hyvien debuffien kanssa toimia, mut onko tossa sittenkään tarpeeksi? Hirvittävästi haluais tunkea juttuja mukaan Dennyn kanssa, mutta sitä se kai on kun Crippling Grasp saa kaiken näyttämään hyvältä. Combine ois siisti saada messiin, säästää focuksen ja tulipalloilla tekis oikeasti paljonkin. Ideana mennä vauhdilla eteen, featata aggressiivisesti ja ottaa etu alkupelissä.

Saa ja pitääkin haukkua, tuntuu vähän ankeelta suunnitella listoja kun ei oikeasti tiedä pelistä paljon mitään. Isosti avoimia (lue= matseja joita en pääse Joensuussa pelaamaan) ovat ainakin Khador, Mercit, Skorne ja Minionit. Stormwall / Temporal Barrier on ehkä eniten näkyville pomppaavat ongelmat, kun niitä vastaan joutuu pelaamaan täällä kotopuolessakin.

Kiitos,
-Teemu
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Prkl

Re: Pölinöitä itärajalta

Viesti Kirjoittaja Prkl »

Noi näyttää kaikki ihan fiksuilta listoilta, joissa lopulta on kaikki auto-includet mitä noilla castereilla "kuuluukin" pelata.

Skarrella on yksi necrotech ja skarlock thrall (tarviiko se muuta), soulhunterit on mielenkiintoisia sen kanssa ja itsekin miettinyt niitä. Mun nähdäkseni Skarrella on tärkeää että sillä on figuja isolla threatillä, joista mahd moni pääsee hyödyntämään feattia. Sounhunterit hyödyntää sekä offensiivisen että defensiivisen osan siitä (onko ne nyt sit ARM 20 featissa?).

eSkarresta en oikein omaa kokemusta, lista näyttäisi ihan fiksulta, mutta pelaamalla varmaan löytyy ne omimmat jutut ja kombot. Ehkä lisää tyhmiä sooloja, joita saa suojattua fiitillä (gorman).

pDeneghralla on kivoja juttuja (kaksi arcnodea ja nyssit on musta vähän pakollisia sille). Mä näkisin että silläkin hyötyisi, että ois kovan threatin juttuja jotka kaikki lyö (tai ampuu) feattivuorolla. Banet on tietty kivoja. Dougal on kova itestäänkin, mutta saisko siitä enemmän irti jos ois enemmän merccejä sen minifiittiin. Sen takia mulla se oli et 20 nappia saa +2 RNG feattivuorolle. Mut on se toki superhyvä neljällä laakilla itekin. Mä en nää miks bilet mut voin olla tietty väärässäkin. Banet itse pudotin aikanaan kun ne oli tiellä eikä ikinä ehtinyt hyötymään fiitistä (vaikka olivatkin joka pelissä aina törkyhyviä).
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
IRiaD
Peliporukkavalvoja

petskules kirjoitti:Skarrella on yksi necrotech ja skarlock thrall (tarviiko se muuta), soulhunterit on mielenkiintoisia sen kanssa ja itsekin miettinyt niitä. Mun nähdäkseni Skarrella on tärkeää että sillä on figuja isolla threatillä, joista mahd moni pääsee hyödyntämään feattia. Sounhunterit hyödyntää sekä offensiivisen että defensiivisen osan siitä (onko ne nyt sit ARM 20 featissa?).
Tykkään ajatuksena niistä ihan hullusti - jos ees muutama pääsee fiksuun chargeen feattivuorolla, joka napilta lähtee kolme initialia hyvällä powerilla joista yhdessä on reach, ja osaa pystyy melko varmasti soultokeneitten takia boostailemaan. Tän jälkeen incorporeal light cavarly juoksee 5" linjaston läpi sitomaan reachilla supportia kuriin just ARM20:n kanssa. Käytännössä onnistuu varmaan harvoin, mutta onhan se tavoite.
eSkarresta en oikein omaa kokemusta, lista näyttäisi ihan fiksulta, mutta pelaamalla varmaan löytyy ne omimmat jutut ja kombot. Ehkä lisää tyhmiä sooloja, joita saa suojattua fiitillä (gorman).
Gormanin ignorasin jotenkin ihan täysin - oon aina onnistunut lukemaan et toi featti vaikuttais vain faction modeleihin...
pDeneghralla on kivoja juttuja (kaksi arcnodea ja nyssit on musta vähän pakollisia sille). Mä näkisin että silläkin hyötyisi, että ois kovan threatin juttuja jotka kaikki lyö (tai ampuu) feattivuorolla. Banet on tietty kivoja. Dougal on kova itestäänkin, mutta saisko siitä enemmän irti jos ois enemmän merccejä sen minifiittiin. Sen takia mulla se oli et 20 nappia saa +2 RNG feattivuorolle. Mut on se toki superhyvä neljällä laakilla itekin. Mä en nää miks bilet mut voin olla tietty väärässäkin. Banet itse pudotin aikanaan kun ne oli tiellä eikä ikinä ehtinyt hyötymään fiitistä (vaikka olivatkin joka pelissä aina törkyhyviä).
Bilejen kanssa on ehkä sattunut pienoinen aivopieru. Ajattelin että totta kai ne puhdistaa hyvin kaiken debuffien kanssa, mut niin toki tekee Nyssitkin. Ne vaihtuu Combineen aika nopeeta, kun niiltä saa featin kanssa hyödynnettyä tarvittaessa tulipallojakin paremmin kuin normaalisti. Testauksen puutetta tämäkin.

Banejen vaihtaminen tuntuu pahalta just sen takia että ne suorittaa aina vaikka vaihtoehtoja olisikin. Onhan se ikkuna toki siltikin auki. Nopeesti katottuna just Boomhowlerit + Saxon saattaisi olla niiden tilalle hyvä, ja silloin jäisi vielä pisteitäkin...
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Arctico

Viesti Kirjoittaja Arctico »

asdasdasda
Viimeksi muokannut Arctico, Pe 14.03.2014 14:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Arctico kirjoitti:
IRiaD kirjoitti: Tykkään ajatuksena niistä ihan hullusti - jos ees muutama pääsee fiksuun chargeen feattivuorolla, joka napilta lähtee kolme initialia hyvällä powerilla joista yhdessä on reach, ja osaa pystyy melko varmasti soultokeneitten takia boostailemaan. Tän jälkeen incorporeal light cavarly juoksee 5" linjaston läpi sitomaan reachilla supportia kuriin just ARM20:n kanssa. Käytännössä onnistuu varmaan harvoin, mutta onhan se tavoite.
Nii siis lyönnin jälkee ne menettää sen incorpon, ei siin pal LCMii enää haamuina tehä. Mut on ne siistei. Ite pitkäst aikaa taas pelasin niit skarrel ja solideilt ne tuntu. Darragh viel ku komppaa hyvin skarren kans ni selkee paketti ottaa sisään listaan.
Yäh, jotenkin oon kuvitellu et se incorpo lähtee vasta aktivaation lopussa, meniiteillä kun noita ei ihan hirvittävästi kuitenkaan oo. Ei se nyt toki noita hirvittävästi huononna. Ja hyvä vaan että tulee selväksi tälleen eikä jossain turnauksessa.
Sit kerrot mul viel miks Reaper eikä 2xHelldiver ja vaik machinewraith. Jos vastaat et tykkäät modelist ni sit oon aseeton.
Tykkään pitää käsillä jotain mikä osaa featin jälkeenkin lyödä ees jotenkuten - aikalailla samasta syystä noi Knightitkin on tuolla, vaikka loppulistaan verrattuna vähän hitaanpuoleisia onkin (vastustaja tuskin antaa Raidereitten ja hepojen pönkiessä naamalle mitään ihmeellistä vengeancejuoksua). Toki silloin vois myös kysyy että miksi ei sit pelaa samantien jotain jaskaa joka osaa oikeasti hakata... Itelle on kuitenkin aina jäänyt ihan positiivinen vaikutelma tosta 14" dragista, tai ehkä enemmän sen luomasta uhasta. Aika harvoinhan se mitään herkullista oikeasti pääsee nappaan, ja syö focusta kuin eläin, mut mahollisuus napata jotain Banejen mätkittäväksi ilman et tradeet mahdollisesti jaskan pois on mulle arvokas. Ja joulumaassa sillä nyppää jackin Backlashattavaksi ja Satyxisien kautta hakee sillä casterkillin, mutta ne hetket kun tota pääsee ees yrittämään taitaa olla laskettavissa vähän yhen käden sormilla.

Reaper kyl ehkä hyötyis enemmän jos muu lista osais putsata esteet dragattavien kohteitten tieltä pois. Nyt käy helposti niin että sen eessä istuu small base ja sit sen joutuu jollain olemattomalla pyssyllä poistamaan... Toki kaikella on reach, mut aina ei päästä perille :)

Tänään tutustuin juttuihin mitä esille on ilmaantunut sitten viime kevään, ja oonko se vain mä vai oisko toi Aiakos aika pölö lisä pSkarrelle? Nopeutta riittää pysymään mukana, mies on ARM18 stealthaava nappi jolla on 17" (12,5" ilman dragia) threattia hypyn kanssa ja apujen kanssa viskoo matkaan viis POW17 lyöntiä boostatulla MAT6:lla... Päälle vielä mahollisuus Grievous Woundsiin, että warlockitkaan ei oo suojassa. Ja tää maksaa 3p, että kyseessä ei oo oikeasti ees hirvittävän jäätävä investointi. Jos tiukaksi menee niin mahollisuus on myös vaan istua ARM23 (täydet focukset + featti) alla, jolloin kauhean moni asia ei tota hirvittävän kovasti pelota.
Prkl

Viesti Kirjoittaja Prkl »

IRiaD kirjoitti:Tänään tutustuin juttuihin mitä esille on ilmaantunut sitten viime kevään, ja oonko se vain mä vai oisko toi Aiakos aika pölö lisä pSkarrelle? Nopeutta riittää pysymään mukana, mies on ARM18 stealthaava nappi jolla on 17" (12,5" ilman dragia) threattia hypyn kanssa ja apujen kanssa viskoo matkaan viis POW17 lyöntiä boostatulla MAT6:lla... Päälle vielä mahollisuus Grievous Woundsiin, että warlockitkaan ei oo suojassa. Ja tää maksaa 3p, että kyseessä ei oo oikeasti ees hirvittävän jäätävä investointi. Jos tiukaksi menee niin mahollisuus on myös vaan istua ARM23 (täydet focukset + featti) alla, jolloin kauhean moni asia ei tota hirvittävän kovasti pelota.
Aiakoshan on ihan tyhmä nappi mihin tahansa listaan ja komboon. Se vaan julkastaan joskus ensi huhtikuussa. Kovat jätkät saa sen jotain kuukautta tai paria viikkoa aiemmin. Kyllä se sen jälkeen on jo ihan vitsillä joka listassa. Sille voi sit myös laittaa jonkun lightjaskan jolla on 12,5" threat ja lyö skarren fiitissä mitä tahansa rikki.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Armeijalistat”