Rentoa peliporukkaa?
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Rentoa peliporukkaa?
Tässä on kesä menossa saikulla ja jotain tekimistä kaipaisi, kun figujen maalaaminen on alkanut innostaa, miksei myös pelaaminen. Toki se 7-8 vuotta viime pelistä, eikä mikään faba nyky säännöillä tule kysymykseenkään joten lähinnä tonne mordheim/HQ/BB/*insert legendaarinen peli here* skirmish/beer&pretzel-linjalla mennään. Esim MAnOWaria olisin valmis lähtemään virittelemään jos jollain olisi innostusta. Toki tälläisenä uusionyyppänä tod. näk. demopeli ennen kunnon pelejä taitaa olla tarpeen, että saan otteen taas nopanheitosta. Pelaaminen menee varmaan tonne kesäkuulle-> kunhan saan itteni johonkin kuosiin.
Jyväskylä taitaa aika upeesti tyhjetä kesäksi, mutta olisko täällä mitään porukkaa?
Jyväskylä taitaa aika upeesti tyhjetä kesäksi, mutta olisko täällä mitään porukkaa?
Re: Rentoa peliporukkaa?
Itse olin hiljattain miettinyt että jos edes jotain kokemustasoista kampanjasysteemillistä figupeliä voisi pelata isommalla porukalla. Ykkösvaihtoehto tähän itselleni olisi Manticin Deadzone, johon omistan ja tulen omistamaan kaikista faktioista nappeja, joita voisin lainata muille kiinnostuneille. Mutta myös mortikka, necromunda ja gorkamorka kelpaisivat itselleni. Sekä Deadzoneen, että Mortikkaan olisi luullakseni ainakin yksi toinen kiinnostunut pelaaja.
Kuinkas monimutkainen Man O'War on?
Kuinkas monimutkainen Man O'War on?
Heps!
Ehdottomasti kiinnostunut esim. Mordheim/Blood Bowl -meiningeistä - ja miksei vastaavista tuoreemmistakin peleistä. Pelailemaan joutaisin varmaankin parhaiten tosin vasta kesäkuun loppupuolelta alkaen.
Onko Song of Blades and Heroes tuttu systeemi? Joskus itselleni hankin, pelannut en juurikaan ole - mutta voisin kuvitella että olisi just hyvin tuommoiseen rennompaan pelailuun soveltuva sääntösetti (ja variaatiota /lisäreitä tuohon systeemiin löytyy enemmän kuin tarpeeksi)
Ehdottomasti kiinnostunut esim. Mordheim/Blood Bowl -meiningeistä - ja miksei vastaavista tuoreemmistakin peleistä. Pelailemaan joutaisin varmaankin parhaiten tosin vasta kesäkuun loppupuolelta alkaen.
Onko Song of Blades and Heroes tuttu systeemi? Joskus itselleni hankin, pelannut en juurikaan ole - mutta voisin kuvitella että olisi just hyvin tuommoiseen rennompaan pelailuun soveltuva sääntösetti (ja variaatiota /lisäreitä tuohon systeemiin löytyy enemmän kuin tarpeeksi)
"Over clouds my mind will fly, forever now I can't think why
My body tries to leave my soul, or is it me I just don't know"
ManOWar näin muistin perusteella on varsin yksinkertainen, suht nopea, mutta vituttavan jäykkä peli. Ihan hauska hupipeli, ongelma vaan että figuja ei käsittääkseni ole olemassa joten ne tulee:
a) itse askarrella paskarrella, joka on toki varsin mukavaa, joskin aikaavievää.
b) ostaa vaihtoehtovalmistajalta, enpä äkkiseltään keksi pienen skaala fantasialaivoja ja -lentäjiä valmistavaa firmaa.
c) proxyttaa, joka toki käy demoiluun, mutta ei sitä pidemmänpäälle jaksa.
Noista tähän mennessä mainituista itseäni kiinnostaisi eniten mordheim, koska BB:stä ei ole kokemusta(yhtä hassua kokeilua enempää) ja tiimiä en BB:hen omista, mutta morikkaan sellaisen väsää suht äkkiä.
Toki kampanjakin käy, mutta omien kokemusten mukaan kokonaisen kampanjan loppuun vienti vaatii helvetisti, ja jos yksikin ei pysty samalla tavalla sitoutumaan, voi olla ongelmaa. Mutta itelle kyllä kävis kampanjakin, tai vaan minikampanja tai pelisarja. Kuten todettu, tärkeintä taitaa olla mulla seura ja tekeminen.
EI ole toi song of blades & heroes tuttu mutta voin tässä ajankulukseni vähän tutustua ja katsoa minkälainen se on.
a) itse askarrella paskarrella, joka on toki varsin mukavaa, joskin aikaavievää.
b) ostaa vaihtoehtovalmistajalta, enpä äkkiseltään keksi pienen skaala fantasialaivoja ja -lentäjiä valmistavaa firmaa.
c) proxyttaa, joka toki käy demoiluun, mutta ei sitä pidemmänpäälle jaksa.
Noista tähän mennessä mainituista itseäni kiinnostaisi eniten mordheim, koska BB:stä ei ole kokemusta(yhtä hassua kokeilua enempää) ja tiimiä en BB:hen omista, mutta morikkaan sellaisen väsää suht äkkiä.
Toki kampanjakin käy, mutta omien kokemusten mukaan kokonaisen kampanjan loppuun vienti vaatii helvetisti, ja jos yksikin ei pysty samalla tavalla sitoutumaan, voi olla ongelmaa. Mutta itelle kyllä kävis kampanjakin, tai vaan minikampanja tai pelisarja. Kuten todettu, tärkeintä taitaa olla mulla seura ja tekeminen.
EI ole toi song of blades & heroes tuttu mutta voin tässä ajankulukseni vähän tutustua ja katsoa minkälainen se on.
Mordheim vaikuttaisi siis yhteisesti sopivimmalta vaihtoehdolta. Eipä sellaista kokonaista kampanjaa mielestäni tarvitsisi "loppuun saattaa", kunhan pelaisi hupipelejä kehittyvällä porukalla silloin kun siltä tuntuu. Deadzonesta voisi lainata "Strike Force / Strike Team" tyylin, eli käytännössä pelaajat valitsisivat koko warbandistaan peleihin korkeintaan 500 gc edestä joukkoja. Näin epäsäännöllisessä kampanjapelaamisessa ei pitäisi tulla hirmuisen epätasaisia tilanteita.S.L. kirjoitti:Noista tähän mennessä mainituista itseäni kiinnostaisi eniten mordheim, koska BB:stä ei ole kokemusta(yhtä hassua kokeilua enempää) ja tiimiä en BB:hen omista, mutta morikkaan sellaisen väsää suht äkkiä.
Joskus muinoin tuota kampanjajatkumon tuomaa epätasapainoa välteltiin pelaamalla runsaasti moninpelejä: 3 - 6 pelaajaa, skenariona sellainen jossa jokaisella poppoolla salainen satunnaisesti arvottu oma tavoitteensa. Tuo toimi huomattavasti paremmin käytännössä kuin miltä kuulostaa kerrottuna. :D
Sekä Blood Bowliin että Mordheimiin löytyy runsaasti figuja, kunhan vaan kaivelen niitä taas päivänvaloon - jos siis Blood Bowlia mielii testata niin löytyy (ei-maalatut) figut lähes kaikkiin joukkueisiin.
Oma figuhistoriani rajautuu lähes pelkästään noihin kahteen peliin, joten jos joku haluaa värvätä minua johonkin "tuoreempaan" peliin niin saa hätyytellä demopelin ääreen.
Sekä Blood Bowliin että Mordheimiin löytyy runsaasti figuja, kunhan vaan kaivelen niitä taas päivänvaloon - jos siis Blood Bowlia mielii testata niin löytyy (ei-maalatut) figut lähes kaikkiin joukkueisiin.
Oma figuhistoriani rajautuu lähes pelkästään noihin kahteen peliin, joten jos joku haluaa värvätä minua johonkin "tuoreempaan" peliin niin saa hätyytellä demopelin ääreen.
Tuollaiseen olisi kiva ottaa jälleen osaa, vaikka sitten ihan vain yhden päivän ihmeenäkin.wasara kirjoitti:Joskus muinoin tuota kampanjajatkumon tuomaa epätasapainoa välteltiin pelaamalla runsaasti moninpelejä: 3 - 6 pelaajaa, skenariona sellainen jossa jokaisella poppoolla salainen satunnaisesti arvottu oma tavoitteensa.
Kesäloma hujahti mennä ohi ja kylillä nyt taas pyörin - jotain pelailua voisi viritellä. Eli kuka mitä ja millon? Sydäntä lähellä nyt figumäärältään pienimuotoinen skirmishtely (onko kellään mitään western-figuja, olen pari sääntösettiä hankkinut ja olisi hauska kokeilla)
X-Wingiä ja Blood Bowlia lähinnä muuten tällä hetkellä kiinnostaisi pelata. Mordheimia myös, mutta itsellä ei tällä hetkellä ole oikein aikaa ryhtyä pelejä järjestämään, pelipöydän äärelle kyllä mielelläni voisin poppoon roudata jos joku jaksaa nähdä vaivan vaikka jopa ihan kampanjan virittelyyn. Yks vaihtoehto tietysti vaikka päiväseltään pelata pari skenariota putkeen ilman sen kummosempaa suurempaa kampanjaa / jatkumoa.
X-Wingiä ja Blood Bowlia lähinnä muuten tällä hetkellä kiinnostaisi pelata. Mordheimia myös, mutta itsellä ei tällä hetkellä ole oikein aikaa ryhtyä pelejä järjestämään, pelipöydän äärelle kyllä mielelläni voisin poppoon roudata jos joku jaksaa nähdä vaivan vaikka jopa ihan kampanjan virittelyyn. Yks vaihtoehto tietysti vaikka päiväseltään pelata pari skenariota putkeen ilman sen kummosempaa suurempaa kampanjaa / jatkumoa.
Valitettavasti mulla taitaa kesä mennä ihan ohi pelailujen suhteen, saikulla tuli käytyä lähellä henkilökohtaista konkurssia ja loppukesästä pitäis lähteä reissaamaan, joten kaikki aika tästä eteenpäin taitaa mennä töissä ja vapaa-aika kuntoutuessa. Eli mun saikku olikin aika paljon monimutkasempi keissi kun luulin.
Mun osalta siis täytynee tonne syksyyn odotella.
Mielenkiinnosta kysyn, olen itekkin kattonut western-sääntöjä, mutta en mitään kovin järkevältä olevia ole löytänyt, jos ei SOBH-variantteja lasketa. Minkälaisia settejä on ollut? Wester-figut tuppaa olemaan kyllä kovin vaikeita hankkia. Korjaan lausetta, tyylikkäitä western-figuja on hyvin vähän :D.
Mun osalta siis täytynee tonne syksyyn odotella.
Mielenkiinnosta kysyn, olen itekkin kattonut western-sääntöjä, mutta en mitään kovin järkevältä olevia ole löytänyt, jos ei SOBH-variantteja lasketa. Minkälaisia settejä on ollut? Wester-figut tuppaa olemaan kyllä kovin vaikeita hankkia. Korjaan lausetta, tyylikkäitä western-figuja on hyvin vähän :D.
Song of Blades and Heroesin systeemistä olen itse tykännyt joten hankin Flying Leadin, tosin se on vähän nihkeänlainen länkkäri-taistoihin kun keskittyy WWII ja sen jälkeiseen kahakointiin, mutta sujunee silti länkkäritaistelutkin (ainakin siinä määrin kuin minä yksityiskohtia peliini kaipaankaan)
Toinen sääntösetti on vastaavan hintaluokan PDF Wild West Chronicles. Sitä en ole vielä päässyt testaamaan, vaikuttaa kuitenkin kelvolliselta kyllä pelkästään lukemisen perusteella.
Taannoin osallistuin Shadows of Brimstonen Kickstartteriin ja nyt jo kuola suupielistä valuen odottelen ko. peliä, melkeistä pelkästään jo hienojen länkkäri- / horrorfigujen takia (ja toivottavasti itse pelikään ei ihan sutta olisi)
Toinen sääntösetti on vastaavan hintaluokan PDF Wild West Chronicles. Sitä en ole vielä päässyt testaamaan, vaikuttaa kuitenkin kelvolliselta kyllä pelkästään lukemisen perusteella.
Taannoin osallistuin Shadows of Brimstonen Kickstartteriin ja nyt jo kuola suupielistä valuen odottelen ko. peliä, melkeistä pelkästään jo hienojen länkkäri- / horrorfigujen takia (ja toivottavasti itse pelikään ei ihan sutta olisi)
Hoi!
Vieläkö innostusta herroilla virittää pelejä?
Löytyy :
Man o war: kaikki rodut figuineen ja lisäreineen joten voidaa pelata / demota. Oikein hyvä illanistujaispeli
Epic: liikaa kamaa... Vois joskus sitäkin jollekin demoilla
Songs of blades n heroes rulesettiin löytyy 15mm nappeja
Space hulkit lisäreineen on sekä orig. BB
Mieluusti myös lautapelejä pelailisi muutenkin ja esim. X wing olis kiva kokeilla.
Mitäs tuumitte, viritetäänkö jotain?
Vieläkö innostusta herroilla virittää pelejä?
Löytyy :
Man o war: kaikki rodut figuineen ja lisäreineen joten voidaa pelata / demota. Oikein hyvä illanistujaispeli
Epic: liikaa kamaa... Vois joskus sitäkin jollekin demoilla
Songs of blades n heroes rulesettiin löytyy 15mm nappeja
Space hulkit lisäreineen on sekä orig. BB
Mieluusti myös lautapelejä pelailisi muutenkin ja esim. X wing olis kiva kokeilla.
Mitäs tuumitte, viritetäänkö jotain?
Nostetaas ketjua.
Eli olen pelaillu kohta vuoden verran Warmachinee täällä Jyväskylässä ja alkais kaipaan hieman vaihtelua pelin osalta. Tuli törmättyä Mordheimiin internetin syövereissä ja kiinnostus heräsi peliä kohtaan. Kysymys kuuluu että olisko täällä ketään kiinnostunutta/kiinnostuneita demottaan/pelaamaan kyseistä peliä?
Eli olen pelaillu kohta vuoden verran Warmachinee täällä Jyväskylässä ja alkais kaipaan hieman vaihtelua pelin osalta. Tuli törmättyä Mordheimiin internetin syövereissä ja kiinnostus heräsi peliä kohtaan. Kysymys kuuluu että olisko täällä ketään kiinnostunutta/kiinnostuneita demottaan/pelaamaan kyseistä peliä?
Death and destruction are not our purpose. We require only submission to the Creator. However, those who refuse to bow will burn.
Hmm, oliko kulissien takana jotain siis tapahtumassa Mordheimin suhteen?
-
Ruukkukasvi
Jep. Muutama viikko sitten pelattiin Warmachine-moninpeli, maastona mm. Mordheim-setin rauniot. Siinä tuli sitten puheeksi että näillähän voisi pelata sitä Mordheimiäkin.
Nyt on sitten ainakin 3 pelaajaa aloittelemassa Mordheim-kampanjaa, ja ilmeisesti pari muuta ainakin potentiaalisesti kiinnostunutta.
Nyt on sitten ainakin 3 pelaajaa aloittelemassa Mordheim-kampanjaa, ja ilmeisesti pari muuta ainakin potentiaalisesti kiinnostunutta.
Suunnittelen paluuta miniayyripelien pariin usean vuoden tauon jälkeen ja Mordheim kampanja kiinnostaisi. Löytyykö tilaa vielä yhdelle pelaajalle?
-
Ruukkukasvi
Toki. Harvoin niitä pelaajia liikaa on. :)
Pitäisikö tässä alkaa jo puhua ihan pelipäivistä. YV-puolella on puhuttu että jos 21.11 - 23.11 viikonloppuna pelattaisiin. Kun kiinnostuneita alkaa olla enemmänkin niin ketään tuskin haittaa jos jotkut ehtivät pelailla sitä ennenkin.
Mitä pelipaikkoihin tulee niin fantsun lisäksi on meikäläisen taloyhtiön harrastustila/peliluola jossa se Warmachine-ottelukin pelattiin. Maastoa paikalta löytyy parinkin Mordheim-setin verran, ja pöytätila riittänee pienellä virittelyllä pariinkin yhtäaikaiseen peliin.
Pitäisikö tässä alkaa jo puhua ihan pelipäivistä. YV-puolella on puhuttu että jos 21.11 - 23.11 viikonloppuna pelattaisiin. Kun kiinnostuneita alkaa olla enemmänkin niin ketään tuskin haittaa jos jotkut ehtivät pelailla sitä ennenkin.
Mitä pelipaikkoihin tulee niin fantsun lisäksi on meikäläisen taloyhtiön harrastustila/peliluola jossa se Warmachine-ottelukin pelattiin. Maastoa paikalta löytyy parinkin Mordheim-setin verran, ja pöytätila riittänee pienellä virittelyllä pariinkin yhtäaikaiseen peliin.
Ite voisin kyllä pelata aikasemminkin, arkisin ti tai to klo 16.00 eteenpäin. Tosin seuraava vkl ku kerkee pelaan on tuo 21. - 23.
Death and destruction are not our purpose. We require only submission to the Creator. However, those who refuse to bow will burn.
-
Ruukkukasvi
Minulla on tällä ja ensi viikolla tiistait kiinni mutta torstaiden pitäisi olla käytössä.
Vaimolleni napsahti juuri työvuoro lauantaille 22. päivä ja minulle vatsaavasti lapsenvahtivuoro. Tarkoittaa että pe ja la pystyn pelaamaan vasta klo 16 eteenpäin ellen sitten saa järjestettyä lapsenvahtia.
Vaimolleni napsahti juuri työvuoro lauantaille 22. päivä ja minulle vatsaavasti lapsenvahtivuoro. Tarkoittaa että pe ja la pystyn pelaamaan vasta klo 16 eteenpäin ellen sitten saa järjestettyä lapsenvahtia.
Moro. Jotain uutta pitäis kehitellä ja eksyin tänne. Pääsiskö teidän mordheim sessiota seuraan ja sittemmin osallistuun peleihin jos tauti etenee niin pitkälle? Kokemusta ei ole, netistä lukenu sääntöi ja katsellu aiheesta mitä eteen osunut.
T. Henkka
T. Henkka
-
Ruukkukasvi
Laitanpa tännekin varmuuden vuoksi että perustin Mordheimille tämän rinnalle oman Mordheim: Jyväskylä - säikeen.