"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tiimiformaatti parillisella pelaajamäärällä vs. tasurit

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
shoddie

Tiimiformaatti parillisella pelaajamäärällä vs. tasurit

Viesti Kirjoittaja shoddie »

Vaikka tän keskustelun avaaminen johtuukin fanan tiimiformaatista, ni tän kevään formaatti ei enää muutu. Ollaa kuitenki täs mietitty et kevätfana tulis olemaan tiimiformaatti tulevaisuudessakin, ni jatkoa ajatellen tässä kyselisin ideoita ja ajatuksia.
Elikkä ollaan mietitty tota tiimiformaattia. Suomen metassa kolmen hengen tiimit tuntuu turhan pieniltä sekä viiden hengen tiimit turhan isoilta. Neljä on just sellanen kiva et saa pääosin omasta peliporukasta kerättyä nuo tiimit yms. Neljän hengen tiimit kuitenkin tekee sen että moni peli loppuu tasuriin. Ite en hlökohtasesti tykkää tasureista, vaan oma ajatus on että kun pelissä kilpaillaan ni jompikumpi voittais. Oon koittanu pyöritellä tätä ongelmaa mut ei mitään järkevää ratkasua oo tullu mieleen.
Oon miettiny erilaisia tiebreikkereita kuten CP:t, caster killit ym. Mut sit se tarkottais sitä et jos Caster killit on tiebreaker ni koko turnauksen meta muuttuu casterkillpainotteiseks. Sama CP:ssä. Jos CP on tiebreaker ni kukaan ei ees koita casterkilliä (kärjistettynä tietenkin).
Yks mitä oon pohdiskellu et voisko tiimin sisällä antaa jokaiselle pelaajalle "kill pointteja". Jos pelaaja häviää ni vastapuolen tiimi scoraa x määrän kill pointteja. Näitä vois sit käyttää tiebreakerina. Täs on huonona puolena et silti varmaan osa peleistä loppuis tasureihin, mut ainaki vois osan tasureista muuttaa voittaja - häviäjä tilanteeks. Täs tulee myös se huono puoli mukana et onks se sit kivaa rankata kavereitten kesken et kuka on tiimin paskin ja paras pelaaja?
Eli eli, en oo oikee mitää järkevää keksiny tasurien poistamiseks paitsi 3 ja 5 pelaajan tiimit, mut neljän pelaajan tiimit vaa tuntuu sopivan paremmin suomen metaan. Onko jotai ideoita/ajatuksia asiasta? Mennäänkö vaa tasureilla, vai koitetaanko tulevaisuuteen keksiä jotai keinoa niitten poistoon?
Celebdae

Re: Tiimiformaatti parillisella pelaajamäärällä vs. tasurit

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

Mun on vaikea nähdä minkäänlaista syytä miksi tasapelit olisi ongelma tiimiturnauksessa. No ok, jos kierrosmäärä on mitoitettu juurikin joukkuemäärän mukaan (esim. kolme kierrosta ja kahdeksan joukkuetta), niin löytämällä jokaiseen peliin voittajan löytyy helposti myös kiistaton turnausvoittaja, mikä on plussaa. Tyypillisesti tiimiturnauksissa kierroksia on kuitenkin enemmän, joten tasapelien pitäminen mukana oikeastaan vain lisää todennäköisyyttä löytää se kiistaton ykkönen. Ja jos kahden pelaajan tiimistä kaksi voittaa ja kaksi häviää, niin eikö se juurikin ole johdonmukaista, että peli päättyy myös tasan?

Jenkeissä nämä "mikään ei voi päättyä tasan" -meiningit.

EDIT: Oon kirjoittanut saman mielipiteen jo ties kuinka monta kertaa aiempiin samaa aihetta käsitteleviin topicceihin, mutta menköön =)
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Cor Leonis

Re: Tiimiformaatti parillisella pelaajamäärällä vs. tasurit

Viesti Kirjoittaja Cor Leonis »

Yksi vaihtoehto tuon pelaajien rankkaamisen sijaan on käyttää ns. "kuumaa pöytää" jonka tulos ratkaisee kierroksen tasapelin sattuessa. Näin pelaajilla on mahdollisuus vaikuttaa itse siihen kuka pelaa tärkeässä pöydässä eikä ole aina sen tiimin parhaiten rankatun pelaajan vastuulla tasapelien ratkaiseminen. Sinällään en kyllä näe mitään ongelmaa noitten tasapelien kanssa, on se mun mielest vähän hölmöö jos on kaks voittoo ja kaks häviöö, mut silti häviää/voittaa.
Pora on miehen sielu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”