Suomen vähiten käytetyt casterit
Suomen vähiten käytetyt casterit
Tein tommosen "tutkimuksen" rankingistä ja Suomen vähiten käytetyt casterit faktioittain ovat (numero perässä siis pelattujen turnauspelien määrä):
Mohsar Circle 22
Cassius Circle 20
Kaya Circle 12
Bradigus Circle 9
Grayle Circle 5
Lucant CoC 5
Aurora CoC 3
Iron Mother CoC 3
Syntherion CoC 3
Axis CoC 1
Scaverous Cryx 6
Coven Cryx 5
Goreshade3 Cryx 4
Goreshade Cryx 3
eSturgis Cryx 0
Nemo3 Cygnar 9
Caine Cygnar 7
Darius Cygnar 6
Sloan Cygnar 5
eNemo Cygnar 4
Nemo Cygnar 4
Kraye Cygnar 0
Blaize Cygnar 0
Sturgis Cygnar 0
Vlad3 Khador 6
Harkevich Khador 3
Karchev Khador 3
Sorscha Khador 2
eIrusk Khador 0
Kallus Legion 10
Lylyth Legion 10
eAbsylonia Legion 8
Absylonia Legion 6
Feora Menoth 18
Reznik Menoth 14
pKreoss Menoth 5
eReznik Menoth 1
Testament Menoth 0
Fiona Mercenaries 9
Ossrum Mercenaries 7
Bart Mercenaries 4
eMagnus Mercenaries 3
Ahlynn Mercenaries 2
Shae Mercenaries 2
MacBain Mercenaries 1
Blaize Mercenaries 0
Carver Minions 9
Arkadius Minions 6
Calaban Minions 2
JagaJaga Minions 2
Helga Minions 1
Sturm und Drang Minions 0
Ravyn Retribution 23
Vyros Retribution 22
Garryth Retribution 6
Issyria Retribution 4
Mordikaar Skorne 10
Makeda Skorne 9
eMorghoul Skorne 8
eXerxis Skorne 8
Hexeris Skorne 5
Makeda3 Skorne 5
Naaresh Skorne 0
eDoomshaper Trolls 9
Jarl Trolls 8
Madrak Trolls 7
eBorka Trolls 0
Grim2 Trolls 0
Aika montaa ihan huippucasteria (mm. Grim 2 ja Naaresh!) ei jostain syystä Suomessa ole käytetty ikinä turnauksissa. Saa korjata jos tieto jonkun mielestä on virheellistä. Nämä tiedot ovat toki siis vain rankingiin kirjatuista turnauksista.
Boldattuna tällä hetkellä Finnish ADR:ään hyväksyttävät casterit. Joillekin faktioille annettu vähän siimaa.
Mohsar Circle 22
Cassius Circle 20
Kaya Circle 12
Bradigus Circle 9
Grayle Circle 5
Lucant CoC 5
Aurora CoC 3
Iron Mother CoC 3
Syntherion CoC 3
Axis CoC 1
Scaverous Cryx 6
Coven Cryx 5
Goreshade3 Cryx 4
Goreshade Cryx 3
eSturgis Cryx 0
Nemo3 Cygnar 9
Caine Cygnar 7
Darius Cygnar 6
Sloan Cygnar 5
eNemo Cygnar 4
Nemo Cygnar 4
Kraye Cygnar 0
Blaize Cygnar 0
Sturgis Cygnar 0
Vlad3 Khador 6
Harkevich Khador 3
Karchev Khador 3
Sorscha Khador 2
eIrusk Khador 0
Kallus Legion 10
Lylyth Legion 10
eAbsylonia Legion 8
Absylonia Legion 6
Feora Menoth 18
Reznik Menoth 14
pKreoss Menoth 5
eReznik Menoth 1
Testament Menoth 0
Fiona Mercenaries 9
Ossrum Mercenaries 7
Bart Mercenaries 4
eMagnus Mercenaries 3
Ahlynn Mercenaries 2
Shae Mercenaries 2
MacBain Mercenaries 1
Blaize Mercenaries 0
Carver Minions 9
Arkadius Minions 6
Calaban Minions 2
JagaJaga Minions 2
Helga Minions 1
Ravyn Retribution 23
Vyros Retribution 22
Garryth Retribution 6
Issyria Retribution 4
Mordikaar Skorne 10
Makeda Skorne 9
eMorghoul Skorne 8
eXerxis Skorne 8
Hexeris Skorne 5
Makeda3 Skorne 5
Naaresh Skorne 0
eDoomshaper Trolls 9
Jarl Trolls 8
Madrak Trolls 7
eBorka Trolls 0
Grim2 Trolls 0
Aika montaa ihan huippucasteria (mm. Grim 2 ja Naaresh!) ei jostain syystä Suomessa ole käytetty ikinä turnauksissa. Saa korjata jos tieto jonkun mielestä on virheellistä. Nämä tiedot ovat toki siis vain rankingiin kirjatuista turnauksista.
Boldattuna tällä hetkellä Finnish ADR:ään hyväksyttävät casterit. Joillekin faktioille annettu vähän siimaa.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Re: Suomen vähiten käytetyt casterit
Mututuntuman mukaan Legioonassa, Circlessä ja Retrissä käytetään tasaisimmin castereita. Cygnarissa epäyllättävästi vähiten tasaisesti (Sturgiksen ja Blaizen ero eHaleen taitaa olla kohtalainen).
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”
Ohan toi nyt suht irvokasta, että Bradigus on tuolla listalla. Toki näin, koska (tieri) on uusi. Mut joka tapauksessa tän kai ois tarkotus tukea vähemmän suosittuja castereita, joten ehkä kannattais harkita ylipäänsä, että (toisin kuin PP:llä) uudet casterit ei automaattisesti listalla ole. Mikä sit ois reilu tapa tehdä tämä... jaa-a.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Myöskään gore3 ei taida ihan kuulua joukkoon. :)
Rats keep running!
eXerxis vähän sama juttu. Mun mielestä jos uusi casteri on saanut melkeen kymmenen peliä ensimmäisen puolen vuoden aikana, niin sen paikka ei ole vähiten pelattujen listalla. Miten ois ihan raaka kaava, että jos casterilla on enemmän turnauspelejä kuin kuukausia julkaisusta, niin se ei voi olla ADR listalla?
Jos löytyy, niin laita vielä montako kertaa ko. faktiota on pelattu? (Koska convergencen 1 peli on vissiin vähän eri juttu kuin sturm& drang.)
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
- Cor Leonis
Noh, jos heppainen hurmeasävy lähtee listoilta kävelemään niin cryxillä on käytännössä sama Suomi ADR kuin normi ADR, onks tää nyt sit reiluu? Vai oliko tässä nyt ideana, että normi ADR ei ole ollenkaan käytössä ja mennään vain suomi ADR mukaisesti. En tiedä kuinka hyvä juttu siltikään esim. cryxille on että Asphyxious3 vaihtuu Sturgikseen...
Pora on miehen sielu.
Se ei ehkä tässä ole varsinaisesti oleellista, koska tarkoitus on antaa jokaiselle faktiolle joitain mahdollisuuksia käyttää vähemmän pelattuja castereita. Toki mielenkiintoista dataa sinänsä.Merimetsä kirjoitti:Jos löytyy, niin laita vielä montako kertaa ko. faktiota on pelattu? (Koska convergencen 1 peli on vissiin vähän eri juttu kuin sturm& drang.)
- Eöl the Dark Elf
Mun Sturm & Drang pelini on joutunut kadotukseen :O Vai miltä ajanjaksolt nää on?
- Cor Leonis
Ekasta Kouvolan turnauksesta ei otettu ylös pelattuja match uppeja niin ei siltä osalta päivitetty caster rankingia. Muistaakseni sielä pelailit S&D.Eöl the Dark Elf kirjoitti:Mun Sturm & Drang pelini on joutunut kadotukseen :O Vai miltä ajanjaksolt nää on?
Pora on miehen sielu.
No tilalle tulis Scaverous, että cryxilläkin ois vaihtoehtoja ainakin ne neljä. Täähän on tuon PP:n version tilalle, ei lisäksi. Luultavasti edelleen useammalla faktiolla ois parempi unohtaa koko ADR...Cor Leonis kirjoitti:Noh, jos heppainen hurmeasävy lähtee listoilta kävelemään niin cryxillä on käytännössä sama Suomi ADR kuin normi ADR, onks tää nyt sit reiluu? Vai oliko tässä nyt ideana, että normi ADR ei ole ollenkaan käytössä ja mennään vain suomi ADR mukaisesti. En tiedä kuinka hyvä juttu siltikään esim. cryxille on että Asphyxious3 vaihtuu Sturgikseen...
Tällä kaavalla Bradigus ois listalla edelleen! Bradiguksellahan turnausesiintymistä on rajoittanut figujen saatavuus, mutta nyt alkaa woldwatcheria olla suurimmalla osalla circlepelureista, joten enää sellaista rajoitusta ei samalla tapaa ole...JArrow kirjoitti:eXerxis vähän sama juttu. Mun mielestä jos uusi casteri on saanut melkeen kymmenen peliä ensimmäisen puolen vuoden aikana, niin sen paikka ei ole vähiten pelattujen listalla. Miten ois ihan raaka kaava, että jos casterilla on enemmän turnauspelejä kuin kuukausia julkaisusta, niin se ei voi olla ADR listalla?
- Eöl the Dark Elf
Aivan. Tämä selventää.Cor Leonis kirjoitti:Ekasta Kouvolan turnauksesta ei otettu ylös pelattuja match uppeja niin ei siltä osalta päivitetty caster rankingia. Muistaakseni sielä pelailit S&D.Eöl the Dark Elf kirjoitti:Mun Sturm & Drang pelini on joutunut kadotukseen :O Vai miltä ajanjaksolt nää on?
Me voidaan kyllä ihan raakata maalaisjärjellä Brädi pois, koska eihän tässä nyt missään demokratiassa eletä.
Eikä tän listan tarkoitus ole mikään muu kuin keskustelun herättäminen. Mun mielestä jotain eXerxistäkään ei pitäisi rajoittaa, koska tää ei ole mikään paskimpien casterien lista sinänsä, vaan enemmänkin "saisko näitä vähän lisää pliis". Siksi olin aika lähellä lyödä ton heppavladin tonne mukaan ja siksi Cygnarista puoli listaa on tossa (ulotin Dariukseen asti koska onhan se symppis).
Noilla tasaisemmin pelatuilla faktioilla noi häntäpään casteritkin on ihan törkyhyviä.
Mielenkiintoisia castereita kyllä Suomestakin löytyi jotka ei olleet edes lähellä päätyä tonne listalle, kuten Rhyas, Amon, Zerkova ja Kaelyssa. Ja sit toisaalta tuolla on castereita kuten Issyria, pKreoss ja pSorscha (!!!) joita on pelattu yhdellä kädellä laskettava määrä pelejä.
Eikä tän listan tarkoitus ole mikään muu kuin keskustelun herättäminen. Mun mielestä jotain eXerxistäkään ei pitäisi rajoittaa, koska tää ei ole mikään paskimpien casterien lista sinänsä, vaan enemmänkin "saisko näitä vähän lisää pliis". Siksi olin aika lähellä lyödä ton heppavladin tonne mukaan ja siksi Cygnarista puoli listaa on tossa (ulotin Dariukseen asti koska onhan se symppis).
Noilla tasaisemmin pelatuilla faktioilla noi häntäpään casteritkin on ihan törkyhyviä.
Mielenkiintoisia castereita kyllä Suomestakin löytyi jotka ei olleet edes lähellä päätyä tonne listalle, kuten Rhyas, Amon, Zerkova ja Kaelyssa. Ja sit toisaalta tuolla on castereita kuten Issyria, pKreoss ja pSorscha (!!!) joita on pelattu yhdellä kädellä laskettava määrä pelejä.
Tää on hyvä asenne, koska mitään täydellistä kaavaa tähän ei pysty tekemään. Jaksaisitko näyttää noista listoista vähen enemmänkin veijareita, jotka olisi seuraavana vuorossa osalla faktioista? Mua ei ainakaan haittaisi tippaakaan jonkun Vlad3:n näkyminen listalla, eikä kyllä myöskään Xerxis2:n. Ei noi mitään övereitä castereita ole ja näitä ei tosiaan vielä niin paljoa ole näkynyt.petskules kirjoitti:Me voidaan kyllä ihan raakata maalaisjärjellä Brädi pois, koska eihän tässä nyt missään demokratiassa eletä.
Ja tosiaan kannatan lämpimästi, että joillekin faktioille annetaan siimaa, eikä vain läväistä niitä neljää ei ikinä pelattua casteria listalle ja sit ihmetellä ettei näitä kyllä kukaan pelannut vieläkään. Esim. minioneilla voisi hyvin olla enemmän.
Pkreossin kohdalla on voinu jäädä joku turnaus laskematta, kun tuntuu et kyllähän sillä itse kukin välillä pelaa.
ihan hyvä casteri se ADR:lläkin on. Jos amonin tuuppaat listoille ni tuun kokeileen. Ehkä.:)
ihan hyvä casteri se ADR:lläkin on. Jos amonin tuuppaat listoille ni tuun kokeileen. Ehkä.:)
Rats keep running!
Anywayn just ei oo lähelläkään. Se on Suomessa yks Menothin pelatuimmista. Ooskohan sillä ulkomuistista ollu 22 peliä..Charad kirjoitti:Pkreossin kohdalla on voinu jäädä joku turnaus laskematta, kun tuntuu et kyllähän sillä itse kukin välillä pelaa.
Voiskohan Finnish ADR:n muodostaa kombinaationa näistä ehdotuksista. Siis niin, että tämä muokattu ADR sisältää sekä vähiten pelatut casterit faktioittain että muutaman pelituloksiltaan huonoimman casterin joka faktiolta. Näin olisi helppo nostaa määrää siihen noin kuuden hujakoille, mikä jo mahdollistaisi suht järkevästi tämän käyttämisen. Samalla voisi blokata helposti ulos ne pari viejaria, jotka eivät listalle kuulu.
Päästäisiin esim. seuraavanlaiseen tulokseen:
Mohsar Circle 22
Cassius Circle 20
Kaya Circle 12
Grayle Circle 5
+Kromac (37%)
Aurora CoC 3
Iron Mother CoC 3
Syntherion CoC 3
Axis CoC 1
Scaverous Cryx 6
Coven Cryx 5
Goreshade Cryx 3
eSturgis Cryx 0
+eSkarre (38%)
Sloan Cygnar 5
eNemo Cygnar 4
Nemo Cygnar 4
Kraye Cygnar 0
Blaize Cygnar 0
Sturgis Cygnar 0
Harkevich Khador 3
Karchev Khador 3
Sorscha Khador 2
eIrusk Khador 0
+Zerkova (15%)
+Old Witch (18%)
Kallus Legion 10
Lylyth Legion 10
eAbsylonia Legion 8
Absylonia Legion 6
+Rhyas (33%)
Reznik Menoth 14
pKreoss Menoth 5
eReznik Menoth 1
Testament Menoth 0
+Thyra (16%)
Bart Mercenaries 4
eMagnus Mercenaries 3
Ahlynn Mercenaries 2
Shae Mercenaries 2
MacBain Mercenaries 1
Blaize Mercenaries 0
Arkadius Minions 6
Calaban Minions 2
JagaJaga Minions 2
Helga Minions 1
+Midas (33%)
Ravyn Retribution 23
Vyros Retribution 22
Garryth Retribution 6
Issyria Retribution 4
eMorghoul Skorne 8
eXerxis Skorne 8
Hexeris Skorne 5
Makeda3 Skorne 5
Naaresh Skorne 0
+Rasheth (25%)
Jarl Trolls 8
Madrak Trolls 7
eBorka Trolls 0
Grim2 Trolls 0
+Gunnbjörn (18%)
Näyttäis mun silmään aika hyvältä listalta. Cygnarilla ehkä kälysin valikoima, mutta muuten oikeastaan kaikilla löytyisi useampia pelattavia vaihtoehtoja. Toki kannattaa huomioida sekin, että ADR ei salli teemalistoja, joten varmaan esim. Rashethilla näkisi erilaista listaa kuin mitä yleensä.
Päästäisiin esim. seuraavanlaiseen tulokseen:
Mohsar Circle 22
Cassius Circle 20
Kaya Circle 12
Grayle Circle 5
+Kromac (37%)
Aurora CoC 3
Iron Mother CoC 3
Syntherion CoC 3
Axis CoC 1
Scaverous Cryx 6
Coven Cryx 5
Goreshade Cryx 3
eSturgis Cryx 0
+eSkarre (38%)
Sloan Cygnar 5
eNemo Cygnar 4
Nemo Cygnar 4
Kraye Cygnar 0
Blaize Cygnar 0
Sturgis Cygnar 0
Harkevich Khador 3
Karchev Khador 3
Sorscha Khador 2
eIrusk Khador 0
+Zerkova (15%)
+Old Witch (18%)
Kallus Legion 10
Lylyth Legion 10
eAbsylonia Legion 8
Absylonia Legion 6
+Rhyas (33%)
Reznik Menoth 14
pKreoss Menoth 5
eReznik Menoth 1
Testament Menoth 0
+Thyra (16%)
Bart Mercenaries 4
eMagnus Mercenaries 3
Ahlynn Mercenaries 2
Shae Mercenaries 2
MacBain Mercenaries 1
Blaize Mercenaries 0
Arkadius Minions 6
Calaban Minions 2
JagaJaga Minions 2
Helga Minions 1
+Midas (33%)
Ravyn Retribution 23
Vyros Retribution 22
Garryth Retribution 6
Issyria Retribution 4
eMorghoul Skorne 8
eXerxis Skorne 8
Hexeris Skorne 5
Makeda3 Skorne 5
Naaresh Skorne 0
+Rasheth (25%)
Jarl Trolls 8
Madrak Trolls 7
eBorka Trolls 0
Grim2 Trolls 0
+Gunnbjörn (18%)
Näyttäis mun silmään aika hyvältä listalta. Cygnarilla ehkä kälysin valikoima, mutta muuten oikeastaan kaikilla löytyisi useampia pelattavia vaihtoehtoja. Toki kannattaa huomioida sekin, että ADR ei salli teemalistoja, joten varmaan esim. Rashethilla näkisi erilaista listaa kuin mitä yleensä.
Pisti muuten silmään, että toi ei oikein voi pitää paikkansa, jos MacBain on Suomen paskin caster rekordilla 2-12. No ei se mitään sinänsä, kun tohon mun listaan MacBainin voisi huomioida myös tällä perusteella =)petskules kirjoitti:Tein tommosen "tutkimuksen" rankingistä ja Suomen vähiten käytetyt casterit faktioittain ovat (numero perässä siis pelattujen turnauspelien määrä):
MacBain Mercenaries 1
Jep, hyvä. Korjasin rankingiin. Siellä oli kerran kirjoitettu MacBain, ja kaikilla muilla kerroille McBain. Ensimmäinen taitaa olla oikein mutta pelkkää jälkimmäistä nyt rankingissä. Korjannen joskus ne oikein.Celebdae kirjoitti:Pisti muuten silmään, että toi ei oikein voi pitää paikkansa, jos MacBain on Suomen paskin caster rekordilla 2-12. No ei se mitään sinänsä, kun tohon mun listaan MacBainin voisi huomioida myös tällä perusteella =)petskules kirjoitti:Tein tommosen "tutkimuksen" rankingistä ja Suomen vähiten käytetyt casterit faktioittain ovat (numero perässä siis pelattujen turnauspelien määrä):
MacBain Mercenaries 1
Eli MacBainin paikka ei tosiasiassa ole (läheskään) vähiten pelattujen listalla.