eli kun nyt bangeleita aloittelin niin ennemmin tai myöhemmin piti sortua myös hypytys reppuihin. Nyt vain askarruttaa että kumpi otsikossa maihituista yksiköistä on kannattavampi?
Tässä ehdokkaat
5 DC marines (jump packs, 2 power swords, power fist) 170pts
5 Sanguinary guard (perusvarustus. Yksi voipi ottaa kirves mallisen glaiven mikäli halajaa) 165pts
Itse mietin etta DC on kalliimpi, tosin vain viisi pistettä. Näillä viidellä pisteellä saan Guardiin nähden feel no painin, relentlesin ja ragen mutta artificer armor vaihtuu perus power armoriin.
DC iskee 10 perusiskua, 10 power swordia ja 5 power fistiä chargessa, kun taas guardi iskee 15 MC power swordia (tai 12 MC swordia ja 3 MC axea). Kumpia itse ulkoiluttaisitte? Ja jos varusteissa on mielestänne vikaa niin tavalliseen tapaan kertokaas miksi muuttaisitte jonkun asian.
Vertailussa tosiaan tärkeää on se että yksiköt ovat about saman hintaisia. Voinemme olettaa että kun vertailet kahta samaa duunia tekevää marsua niin se voittaa kellä on kalliimmat vehkeet. Ja vielä viimeinen pointti. Normaalisti kyselen asioita rentoihin kaveripeleihin. Tosin nyt haetaan tehoa. Eli kumpi em. yksiköistä olisi kannattavampi? Nyt saa repiä tehoja oikein olan takaa.
Sanguinary guard vs death company
Sanguinary guard vs death company
DeathWatch! Represent!! We are here to fetch recaf
-
Angelguard
Re: Sanguinary guard vs death company
Itse ottaisin joko 7 dc:a yhdellä fist. Turha noista miekoista maksaa, kyllä noi marsua ja siitä heikompaa pätkii muutenkin. Lisäksi tuo fnp pelastaa ne siinä missä 2+feilaa, eli gravit, plasmat jne. Mitä on nykyään kentät pullollaan. Kannattaa sitä roolia armeijassa katsoa kuitenkin enemmän.
Mitähän mahdat tarkoittaa tuolla? Niiden rooli olisi se mikä fluffillisesti lankeaa Death Companylle eli gunlinejen murskaus, jonkun isomman uhan eliminointi tai vastapallo vastustajan assault joukoille tilanteen mukaan. Vai tarkoititko kysyä jotain muuta? Ei nyt ihan sytytä^^Angelguard kirjoitti:Kannattaa sitä roolia armeijassa katsoa kuitenkin enemmän.
Tuntuu vain että Bangelit eivät oikein pärjää pelkällä ampumisella kun vanillat tuntuvat tekevän kaiken paremmin. Ja kuitenkin haluaisin saada armeijan toimimaan ihan soolona ilman allyja joten lähdin hakemaan tehoja hyppyrepuista kun niitä tässä kirjassa on ainakin neljällä eri yksiköllä.
Sanguinary guardit ( ja niissä mahdollisesti oleva hahmo) saa hyvin tehoja +1A lipusta ja saavat halpoja fistejä, mielestäni kirveen kanssa menee +1I hukkaan hyökätessä. Ja niitä olen enemmän peluuttanut vastapallo yksikkönä (5 modellia ja nää kamat 200p.), koska puolen pelin jälkeen vihollinen on jo lähiksessä ja isoimmat aseet mahdollisesti tuhottu jolloin 2+ armori alkaa olla kova. Näitä vois olla hyvä peluuttaa myös 7 modellin joukkona niin pari vahinkoa ei vielä haittaa ja saalisää tehoja lipusta.
Death companya olen peluuttanut 8-10 miehen yksikkönä 2kpl fistejä ja melkeimpä suoraan päin. Tätä joukkoo ammutaan paljon joten lisä ukot ovat tarpeen, mutta myös suorittaa niin kauan kuin siellä on ne kaksi fistiä.
Ja jos Dante on jomman kumman joukon edessä niin lisä kestä vyys on taattu.
Sit ois hyvä olla vielä muitakin joukkoja joska hyökkää päin, että olisi tarpeeksi monta uhkaa vastustajalle niin ei voi keskittää kaikkea tulta näihin ja jos keskittää niin muut pääsee perille.
Tuossa minun kokemuksia taistelutantereelta.
Death companya olen peluuttanut 8-10 miehen yksikkönä 2kpl fistejä ja melkeimpä suoraan päin. Tätä joukkoo ammutaan paljon joten lisä ukot ovat tarpeen, mutta myös suorittaa niin kauan kuin siellä on ne kaksi fistiä.
Ja jos Dante on jomman kumman joukon edessä niin lisä kestä vyys on taattu.
Sit ois hyvä olla vielä muitakin joukkoja joska hyökkää päin, että olisi tarpeeksi monta uhkaa vastustajalle niin ei voi keskittää kaikkea tulta näihin ja jos keskittää niin muut pääsee perille.
Tuossa minun kokemuksia taistelutantereelta.
-
Angelguard
Joku viiden miehen ryhmähän on ihan vitsi. 10 on varmaan aika minimi, että pääsee osa perille. Se mitä Bangelit tekee hyvin, on assaultit korkealla inikalla ja nopeat autot, sekä meltapommit. Roolilla tarkoitan sitä miten ne tukee muun armeijan toimintaa, eli ei niitä voi ihan tyhjiössä käsitellä, paitsi jos pelaa 170p pelejä. Mitä muuta sulla on armeijassa dc:n lisäksi?Boreas kirjoitti:Mitähän mahdat tarkoittaa tuolla? Niiden rooli olisi se mikä fluffillisesti lankeaa Death Companylle eli gunlinejen murskaus, jonkun isomman uhan eliminointi tai vastapallo vastustajan assault joukoille tilanteen mukaan. Vai tarkoititko kysyä jotain muuta? Ei nyt ihan sytytä^^Angelguard kirjoitti:Kannattaa sitä roolia armeijassa katsoa kuitenkin enemmän.
Tuntuu vain että Bangelit eivät oikein pärjää pelkällä ampumisella kun vanillat tuntuvat tekevän kaiken paremmin. Ja kuitenkin haluaisin saada armeijan toimimaan ihan soolona ilman allyja joten lähdin hakemaan tehoja hyppyrepuista kun niitä tässä kirjassa on ainakin neljällä eri yksiköllä.
Tuota mieltä olin itsekin pitkään mutta ainakin itsellä viiden ryhmät ovat suorittaneet kohtuu hyvin. Onko tämä sitten eri jos puhutaan hyppyreppu yksiköistä kun omat pikkuryhmät on tähän mennessä olleet ampujia? Jokatapauksessa kyllä tuota ryhmäkokoa voi kasvattaa vaikka sinne 10 asti.Joku viiden miehen ryhmähän on ihan vitsi.
Listalta löytyy pistekoosta riippuen taktikaali squadeja 2-4 joko täys flamer/combi-flamer/heavy flamer tai sitten melta/combi-melta/heavy flamer varustuksella punaisissa BAWKSEISSA eli rinoissa tai meltoilla varustettuja assault squadeja drop podeissa. Komentajana Sanguinary priest tai libra.Se mitä Bangelit tekee hyvin, on assaultit korkealla inikalla ja nopeat autot, sekä meltapommit.
Kaikki siis tulevat lähelle ja vikkelään, joskin DC/SG olisi toistaiseksi se ainoa joka suoraan HALUAA sinne closikseen. Loput menee sinne jos tarve vaatii. Assault squadit ehkä tacticaleja pikkuisen herkemmin kun kuitenkin suurin osa squadista kantaa pislaa ja miekkaa
EDIT: Ja pyörittelin ideaa command squadista kolmella gravilla jossain keskikentän objektiivillä.