A.M€nen kirjoitti:
Kaikilla codexeilla ei koskaan voi voittaa kaikkia codexeja. Taas yksiä niitä totuuksia joiden myöntäminen on ensimmäinen askel asian hyväksymiseen.
Uskoisin, että voi. Aina se ei ole todennäköistä. Olisi toki kivempi, jos tasoerot eivät olisi kärjen ja jumboarmeijoiden välillä niin suuria kuin ovat.
Pitäisikö 700+ pisteen nappiin tehota vain toinen 700+ nappi jotta homma olisi reilua?
No, jos se 700p nappula lähtee yhdestä laukauksesta vajaalla 40p sijoituksella niin jossain kohdassa ollaan mielestäni menty pieleen tehojen suhteen. Asian voi ajatella niinkin, että jos 2 devaryhmää paukuttaa sitä mörköä 5-7 vuoroa ennen kuin saa sen elottomaksi niin ihan ok. Mielestäni.
aina jos sijoittaa noin monta pistettä yhteen nappiin ottaa riskin, että ne menee kerralla tai verrattaen halvalla hukkaan. Jos riskiä ei kestä, ei nappia kannata ottaa. MInä en usein kestä, enkä ota. Sinäkin olet fisku jätkä, miksi kuitenkin mittaat yksikön tehoa sillä miten helposti se voi oneshottaa lord of warin? eikö pelissä ole paljon tärkeämpiäkin aspekteja? kuten esimerkiksi nopeasti liikkuminen?
Samaa voidaan soveltaa mihin tahansa monsteriinkin, esimerkiksi. Halusin ilmentää sen tehoa ja tuo esimerkki oli mielestäni paras siihen. Riski on toki oma ratkaisu ja sen kanssa pitäisi kyetä elämään. Tämä ei kuitenkaan ollut se pointtini vaan se, että jos titaani ja noin 40p nappula tuottavat samat tehot niin jokin ei tunnu olevan kohdallaan.
kerro vielä mitä peltejä conscripteille ja guardsmaneille saa?
Tietääkseni chimeroita.
Saa. Ja ehkä se on juuri "naurettavan höttölistan" ominaisuus, että ottaa teräviä laukauksia useiden laukausten sijaan. Millaisia lähteitä olet käyttänyt päästessäsi lopputulokseen, että lähes kaikki muut kuin eldarit ottaa mielummin laatua kuin määrää? Voiko olla niin että tämä on sun henkilökohtainen yhden miehen arvio pelistä? Ja taas on hyvä muistaa, että se teidän "naurettavien höttölistojen" pelaaminen ei ole mikään pelaamisen yleinen standardi.
Uudet codexilinjaukset ovat sellaiset joissa aapee on käytännössä viiva tai parempi kuin 3. Uusi marinecodexi on grav spämmi, enemmän kuin ennen ja kovan aapeen vehkeiden hommaamiseen kannustetaan enemmän kuin ennen formationeilla. Daemonkin toimii käytännössä hauvoilla ja ap3 tai parempi vekottimilla. Eldareilla on psyykkisensä ja uudet d-leikkikalut warp spideriensä lisäksi, joskin mopolistoilla kai niitä turnauksia voitetaan. Osa tästä kaikesta bonarina noraa coverit. 3 neljästä codexista on nostanut tehoja nimenomaan siihen suuntaan joka ohittaa armorit. Necronit ovat se ainoa poikkeus joka muuttui lähinnä kestävämmäksi.
On täysin totta, että pörröily ei ole mikään ainoa oikea pelitapa. Siksi katson tätä myös teidän näkökulmasta.
Muutama peliä sitten ajoin susistarallani conscriptiblobiin. conscriptit kesti yksinomaan sen takia, että siellä oli yksi 2+ reroll armorin jannu, joka koppasi helposti yli 40 huonon ap:n woundia, johon muuten olisi lahonnut conscriptit.
Niin. Lihamuuri lihamuurissa. Kohde oli väärä. Elämä on. Noin voi käydä.
10" 2+ woundaava ap2 tai parempi ignores cover kiekko tekee vahinkoa tuollaisellekin.
Kyllä, mutta DooMissa en kohdannut juuri koskaan ongelmia ja se oli helppoa. Tuolla listalla tulee ainkin jossain vaiheessa olemaan vaikeuksia voittaa. Mikään ei ole tietenkään absoluuttista, mutta hyvin mielin voin seisoa lupaukseni takana.
Sinun contekstissasi, varmaan asia onkin noin. Tämä ei kuitenkaan liittynyt asiaani mitenkään.
Kokeile itse.
Done, siksi kehotin ihmistä tarkastelemaan asiaa omasta näkökulmastaan.
Minä seuraan isojen turnausten tuloksia, miten paljon suuremmalla mittakaavalla peliä pitäisi katsoa?
Turnausten ulkopuolelle katsominen voisi olla hyvä alku.
Sun näkemys rajoittuu yhden pelin yhteen eventiin kun D-ase ampuu LoWin.
Ei edes siihen. Revin päästäni hypoteettisen esimerkin joka mielestäni toi pointtini hyvin esille.
Ja miksi luulet, että me pelataan pelkkiä scatterbikejä tai niitä vastaan? tiedät hyvin itsekin, että ETC:ssä sama codex voi olla vain 2 kertaa, joten meidän pitää pystyä voittaa myös ne 6 muuta matsia, joten me hakataan myös niitä.
Juu. Sitten on se ETCn ulkopuolinen maailma jossa tuollaista rajoitusta ei ole eivätkö compit ole samoja.
Ei olekaan, on vain passiivisagressiivisesti vinkkailtu siihen suuntaan.
Ok. Meni sitten itseltä ohi.
Kyllä, vähän niinkuin kukkahattutätikään ei kiellä ketään olemasta homo. Hän vain ystävällisesti muistuttaa, että se saattaa johtaa saakuli palvontaan, tai mikä pahinta, hevi metallin kuuntelemiseen. Mutta on kuitenkin jokaisen oma asia jos näin tekee. Todella kannustavaa ja kunnioitettavan valveutunutta toimintaa. Vähän niinkuin sun moraalin vartiointi siitä mitä on suotavaa ja mitä ei ole suotavaa pelata.
Teit tulkintavirheen. Syitä sille en tiedä. Kirjoituksissani ei ole piiloviestejä. Uskon sellaiseen asiaan kuin suoraan puheeseen. Jos on jotain asiaa niin sanoo koko asiansa. "Sun pitää päätellä näistä tiedonmuruista mun pointti" on perinteisesti henkisesti feminiinisten ihmisten suosima käytösmalli johon kieltäydyn osallistumasta.
Niin. Huomaan kyllä. Usein en mesoa, mutta tämä on sellainen asia joka mulla menee ihon alle. 7 vuotta sitten tapahtuneen kadon jälkeen kun Ropeconista katosi lähes 100 pelaajaa, me, turkulaiset, war headin Teemu, papat & taktiikka, Lord of Carcassonne ja muutamat muut jäljelle jääneet mitkä nyt unohdin, ollaan tehty kovaa ja pyyteetöntä työtä sen eteen, että saataisiin annettua vähän tekohengitystä ja suomen 40k-skene ei kuivuisi kokoon. Nyt elon merkkejä rupeaa näkymään ja isoimmissa turnauksissa rupeaa olemaan kivasti porukkaa, ei vieläkään paljoa, mutta kivasti. Tämä kasvu koostuu tietenkin uusista pelaajista ja peliin paalaajista. Ja sitten joku internet-mörökölli menee niitä opettamaan, että kannattaa vähän harkita tota 250 € armeijaa, minkä just ostit. kaikki ei tykkää susta jos pelaat sillä, ja kehtaat väittää sitä totuudeksi ja realismiksi.
Hatunnosto panokselle, mutta kuten todettu, syytät minua nyt asiast johon en ole syyllinen. En ole tietääkseni opettanut ketään tämän asian tiimoilta. Kuten tälläkin foorumilla on moneen otteeseen todettu, makuja on monia. Itse olen tehtyt tietoisen ratkasun olla vaatimatta pöydälle yksiköitä jotka kusevat pelikaverin muroihin peli-ilon puitteissa. Minun mielestäni on aivan fiksua, että jokainen tekee omassa porukassaan samoin.
Ehkä se on vain mun päässä, mutta kyllä sun teksteistä kyynisyys ja katkeruus huokuu. Ja ne tosiasiat pitäisi ensin tietää, että ne voisi myöntää. Useat sinun julistamat "tosiasiat" eivät sellaisia oikeasti ole. Epätosien luuleminen tosiasioiksi on harhaluuloa. Niiden rummuttaminen tosiasioina on ärsyttävää ja uusien pelaajien kannalta hyvin haitallista.
Ei se vain sinun päässäsi ole, mutta myös sinun päässäsi se on. Sigistäni löytyy tähän liittyvä fraasi. Ne tosiasiat, joita sinä et sellaisiksi näe, ovat hyvin todellisia siinä kontekstissa jossa minä toimin. Sinä et toimi samassa kontekstissa. Ei siis ole ihme, että ne eivät tunnu todellisilta sinulle. Et näe ongelmaa koska se ei sinua kosketa. Hyvin inhimillistä. Olisi aivan hyvä koittaa muistaa, että kaikki eivät pelaa ETC-compeilla turnaushammeria jolloin teidän realiteettinne voivat erota suuresti muiden realiteeteista.
Pyydettiinkö tässä apua oman peliporukan pelityylin muodostamiseen? Ei. Miksi sitten olet tuputtamassa oman pienen peliporukkasi pelitapaa?
Miksi on edes kyseenalaistettavaa, että heidän vielä muotoaan hakeva pelitapa ei olisi heille juuri oikea? Tässä kysyttiin miten listaa saisi paremmaksi. Miksi koit tarpeellisesti nostaa esille, että jotkut ei ehkä tykkää noin hyvin pelaamisesta?
Minulta kysyttiin, minä vastasin kysymykseen. Se ei ole tuputtamista. Nimenomaan kehotin pohtimaan asiaa tahollaan, eli siis en ottanut kantaa heidän tapansa oikeellisuuteen. Koin tarpeelliseksi ottaa esille kanssapelaajan huomioimisen, mikä siis on tarpeellista turnausten ulkopuolella.
A.M€nen kirjoitti:shiwan kirjoitti:
Saanko esimerkin tästä nimenomaisesta ketjusta jotta voin korjata väärinkäsityksen jos sellainen on?
shiwan kirjoitti:
unitti maksaa armorista, mutta ei koskaan pääse käyttämään sitä kaiken ollessa ap3 tai parempi.
"Sikäli kun olen ymmärtänyt niin koko poppoota nakertaa enemmän tai vähemmän pelin nykysuunta, jossa unitti maksaa armorista, mutta ei koskaan pääse käyttämään sitä kaiken ollessa ap3 tai parempi."
Nykysuunta, ei nykytilanne 100 tapauksista. Tarkkuutta hyvä mies. Vahvastihan tuohon suuntaan ollaan menossa uusien julkaisujen perusteella.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.