"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Korkkimatsku?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Lost Vyper

Korkkimatsku?

Viesti Kirjoittaja Lost Vyper »

Moro,

Sain tossa muutaman levyn korkkia (Ikea). Mitäs hauskaa näillä pääsääntöisesti pystyy vääntämään? On tullu käytettyy aika paljon matskuu roskista ylimääräsiin bitseihin, mutta tää korkki on mysteerimateriaali vielä...

- Lost Vyper
shiwan

Re: Korkkimatsku?

Viesti Kirjoittaja shiwan »

Baseja, jos haluaa tehdä pöydän/maastoa halkeilleesta "betonista" tmv. niin sellaiseen se soveltuu. Tuntuu olevan aika turha sikäli kun sitä ei noihin kahteen käytä.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
ile

Viesti Kirjoittaja ile »

Hyvää täytettä mihin tahansa maastoprojektiin.

Jos on lattiakorkkia, tms. tasoitettua/kiiltopintaista korkkia, käyttökohteita löytyy ehkä vähän vähemmän. Varsinkin jos on kovin ohutta levyä.

Paksummasta ja karkeammasta korkista kun murtaa paloja, saa rosoisempia pintoja, jotka maalaamalla voi esittää mitä tahansa. Materiaali ei ole yhtä hyvää rakenteluun kuin moni muu, mutta pehmeänä jonkin verran helpommin työstettävää. Ihan suorakulmaisten kappaleiden rakentelu voi olla haasteellista, kun korkilla on tapana leikkautua ja varsinkin revetä omien syidensä ja juonteidensa mukaan.

-ile
Dr4zh4r

Viesti Kirjoittaja Dr4zh4r »

Ikean korkki-tableteista saa mattopuukolla vedeltyä kanssa ihan loistavaa maastomatskua, esim. lattian teksturointiin tai julkisivun pinnaksi.
Muutoin just baseihi palasia, tai karkeampaa rouhetta.
"Assassins do it from behind"
rebiler

Viesti Kirjoittaja rebiler »

Itse oon tehnyt niistä kiviä/kalliota baseihin. Materiaalina toiminut tosi halvat, oisko n. puolen sentin paksuset pannunaluset jota ostin Tigeristä. Olen repinyt niistä pieniä paloja ja nyppinyt niistä sitten epätasaista pintaa ja liimannut baseihin kiinni. Olen sitten myös leikellyt mattoveitsellä tasaisia pintoja että on helppo liimata baseen ties mihin asentoihin, esim. pystyynkin niitä voi laittaa, tai vinottain, tai niitä voi ohentaa että tulee ohuempia kivilaattoja, yms.. Tekee vain tarpeeksi randomilla ja silleen, niin tulee ihan kivan näköistä. Sitten hiekkaa liimannut niiden kanssa erikeeperillä, vähän kivien päällekkin ja kulmiin voi laittaa..

Lopuksi kannattaa tuputella kauttaaltaan ne korkkipalat laimennetulla erikeeperillä, että kovettuvat, etteivät siis halkea sit niin helposti kun pelikentällä seikkailevat. Toi korkki imee aika hyvin itseensä ton laimean liiman, eipä ole yksikään korkki halkeillut vielä.

Tässä esimerkki yhestä ukkelistä mille olen korkista väsäillyt jos tosta nyt mitään selvää saa.

http://oi62.tinypic.com/k174tg.jpg
Nopat & Taktiikka PK-seudun pelikerho
http://www.nopat.fi/
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”