Mestarien turnaus 2015: 4.-6.12.

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
Celebdae

Mestarien turnaus 2015: 4.-6.12.

Viesti Kirjoittaja Celebdae »

Suomen herruudesta tapellaan taas Mestarien turnauksessa. Paikalle kutsutaan Suomen parhaimmistosta kahdeksan osallistujaa. Paikkansa voi varmistaa voittamalla edellisvuoden mestaruuden, vähintään 35 pinnan ja 20 pelaajan turnauksen (vähintään 5 kierrosta, ellei voittaja ratkennut aiemmin) tai mikäli näitä ei riittävästi löydy, sijoittumalla mahdollisimman hyvin Suomen masiinarankingissa.

Tässä vaiheessa tiedoksi päivämäärä 4.-6.12. Pelipaikka on Noppakerhon uudella kertsillä Malminkartanossa.

Paikkansa varmistaneet:
Mikko Heinola (puolustava mestari ja Talvisota)
Jaakko Uusitupa (Ropecon)
Tatu Purhonen (Finnish Masters)
Antti Rauti (Kangasala elokuu)
Tero Särkijärvi (Tampereen Syysoffensiivi)

Formaatista:
Celebdae kirjoitti:
Charad kirjoitti:Viisi listaa, viisi rundia, DC1? "kuka dodgee kovimmin"
Tää sit Mestarien turneessa... seittemällä listalla =)
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Inexis

Re: Mestarien turnaus 2015: 4.-6.12.

Viesti Kirjoittaja Inexis »

Kai tänä vuonna jatketaan viime vuonna alotettua striimausmeininkiä? Se oli ehottoman hienoa tavaraa.
Warmachine & Hordes ranking: http://ordoaboensis.fi/wmh-ranking
Prkl

Viesti Kirjoittaja Prkl »

Mä oon all in seitsemän x seitsemän -metahelvettiin! :D'

EDIT: Jos siis Cephalyxit saa tarpeeks castereita tohon mennessä ;)
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Charad

Viesti Kirjoittaja Charad »

Seitsemän listaa on kyl hieno idea. Onko character rajoituksia?
Rats keep running!
Prkl

Charad kirjoitti:Seitsemän listaa on kyl hieno idea. Onko character rajoituksia?
Nehän voisi rajoittaa normista eroavasti vaikka siten että sama hahmo* saa olla vaan kahdessa listassa tms.

*eeppinen versio on eri hahmo
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Parikyt pinnaa spessui ett saa parannettuu huonoiki matchuppei ni kyl täst tulee viel aika eeppinen formaatti. Ihan mielenkiintonen koittaa kaivella jostain faktiosta seitsemän pelattavaa casteriä ja listaa :)

Viel ku sais ongittuu osallistumisoikeuden jostain..
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
shoddie

Viesti Kirjoittaja shoddie »

Celebdae kirjoitti:vähintään 35 pinnan ja 20 pelaajan turnauksen (vähintään 5 kierrosta, ellei voittaja ratkennut aiemmin)
Mika Ketola feidas Mika Ketolan ni turneessa oli vaan 19 peluria. Klassista matskua.
TheEmu kirjoitti:Parikyt pinnaa spessui ett saa parannettuu huonoiki matchuppei ni kyl täst tulee viel aika eeppinen formaatti. Ihan mielenkiintonen koittaa kaivella jostain faktiosta seitsemän pelattavaa casteriä ja listaa :)
Cryx?
Viimeksi muokannut shoddie, Ke 09.09.2015 10:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Celebdae

Heittäkää vaan ajatuksia, mutta aattelin jotain tän suuntaista:

*sama versio characterista saa olla kolmessa listassa
*ennen jokaista peliä pelaajat valitsevat ensin käyttämättömistä listoistaan salassa kaksi ja näillä sitten normaalisti matsi vihua vastaan (eli molemmilla kaksi listaa käytössä)
*peliohjelma julki etukäteen ja round robin (kaikki kaikkia vastaan) kuten viime vuonna
*spesialisteja ei tuon takia tarvittaisi

Jos saan striimauskamat taas lainaan, niin yritetään viimevuotista seurantaa. Vähän riippuu kans uudesta kertsistä ja sen tarjoamista mahdollisuuksista. Tähän liittyen haluaisin kyllä taas kokonaan maalatut listat, mutta voi mennä vähän kinkkiseksi tällä listamäärällä. Oiskohan liikaa vaadittu, että neljä listaa pitäis olla kokonaan maaleissa? edit: Voihan sitä tosiaan lainata nappeja sit kans.

Kutsuun oikeutetut voi sit huudella tänne varmistusta tulollensa. Vielä ei toki kiire, mutta pistäkää ainakin kalenteriin.
Viimeksi muokannut Celebdae, Ke 09.09.2015 10:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
shoddie

Hlökohtanen mielipide et mielummin spessut ku tuhat listaa. Jos ei asu pk-seudulla ni ei oo helppo kantaa koko faktioo mukanaan kertsille.
Prkl

Mieluummin monta listaa.

Jos seitsemän listaa ni ei ikimaailmassa spessuja. Sit on sekä liikaa figuja et liikaa metaamista jo.

Mä luulen et jokainen enemmän tai vähemmän ajattelee seitsemästä listastaan counteria tietylle faktiolle tai jopa pelaajalle, ni pitäiskö faktiot julkaista ennen turnausta ni saa vähän edgeä metaamiseen. Vai onko toi just osa pointista et varaudutaan kaikkeen?

Luulen, että vaikka figuja tulee paljon, niin ne menee suurelta osin niin päällekkäin, ettei se loputtoman vaikeeta ole kuitenkaan.

Mut tosiaan joko monta listaa tai mahd spesialistit muttei ainakaan molempia.

Celebdae

Joo no en mä spesialisteja kaipaa. Jos niistä tykkää, niin ADR tarjoaa mahiksen muissa turnauksissa. Tällasta seitsemän casterin turneeta taas ei helpolla muuten järjestä ja kun vastaanotto vaikuttaa innostuneelta, niin hyvä homma.

Tota vois miettiä pitääkö faktionsa julkasta etukäteen vai ei. Ehkä olisi parempi jopa että ei, niin pakottaisi tekemään listoista enempi yleispäteviä ja siten johtaisi keskimäärin parempiin matseihin. Tai no voihan sitä ottaa pientä riskiä, kun ei kovinkaan monelta löydy nappeja moneen faktioon.

Niin ja näin etupäässä kannattaisin, että mitään järjetöntä etukäteismetausta ei tähän tarvi. Riittävästi työtä jo pelkästään toimivien listojen tekemisessä.

Charad

Viesti Kirjoittaja Charad »

-Ei ennakkotietoja, kyllä seitsemällä listalla saa katettua jo jotain matseja.
-kannatan mieluummin koko poolia listavalinnoille, se että rajataan kahteen tms, ei tuo juuri lisäarvoa.
-kaksi/kolme kertaa sama character kuulostaa ihan kivalta

Juu, oisin tulossa.
Rats keep running!
Celebdae

Charad kirjoitti: -kannatan mieluummin koko poolia listavalinnoille, se että rajataan kahteen tms, ei tuo juuri lisäarvoa.
Se tuo mun mielestä aika paljon lisäarvoa. Jos vihulla on seitsemän listaa mitä valita sua vastaan ja sulla sama, niin menee melkoiseksi arvonnaksi mikä matsi lopulta seuraa => turhan paljon satunnaisuutta. Ja tämä tietysti pienenee turnauksen loppua kohden, eli tekee peliohjelmasta turhaan enemmän merkittävän (se on sitä jossain määrin joka tapauksessa). Kun valitaan ensin kaksi listaa "aktiivisiksi" kuhunkin peliin, on matsi keskimäärin paljon paremmin ennakoitavissa itse listavalinnassa. Tuloksena parempia matseja.

shoddie

Mites sitte ku erään turnaukseen qualifianneen pelaajan faktiossa on vaan viis casteria?
Celebdae

shoddie kirjoitti:Mites sitte ku erään turnaukseen qualifianneen pelaajan faktiossa on vaan viis casteria?
Käytännössä jos cocilla haluaa tulla, niin kahdella listalla pelaa kaksi peliä. Merkataan etukäteen millä listoilla vetää tuplan.

Pariah

Viesti Kirjoittaja Pariah »

Jos tänne ei tarttenut tulla sillä faktiolla millä pääsi tapahtumaan mukaan, niin sitte kyllä useampikin listainen formaatti kelpaa. Itsellä ei sen kummempia preferenssejä ole listojen määrästä, mutta tietenkin mitä vähemmän kamaa pitää raahaa junassa mukana niin sitä parempi :)
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

suotta mitään esikarsintoja listapickiin, suoraan kaikista listoisa valiten.

lisäksi sama charra vois olla 3. listassa jos on 7 kiekkaa ja vaan yksi pistekoko, 666 formaatin 2 eri pistekokoa oli kans hyvä että oli rajotukset per kokoluokka, mutta tässä tulee vähän vaikeeta. Toki voishan tänkin vetää sit vaik 4 peliä 50 pisteellä ja 3 peliä vaiks 42 pinnalla, tjs. mutta tuoko sitten tarpeeks lisäarvoa kuitenkaan...
Aliquando Insanire Iucundum Est
Celebdae

Pariah kirjoitti:Jos tänne ei tarttenut tulla sillä faktiolla millä pääsi tapahtumaan mukaan, niin sitte kyllä useampikin listainen formaatti kelpaa. Itsellä ei sen kummempia preferenssejä ole listojen määrästä, mutta tietenkin mitä vähemmän kamaa pitää raahaa junassa mukana niin sitä parempi :)
Juu saa tulla millä faktiolla vaan. Ja tosiaan cocilla voi tulla kans, jolloin joitain (etukäteen ilmoitettuja) listoja sitten pelaa kaksi kertaa.
Der Dexter kirjoitti:suotta mitään esikarsintoja listapickiin, suoraan kaikista listoisa valiten.
En mä tätä sulje pois, mutta kuulisin mieluusti perusteluja miksi. Esitin omasta mielestäni jo kohtalaisen selkeän vastakkaisen perustelun.

Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

eipä oikeesti sen suurempaa järkiperustetta, kun mennään villillä kortilla niin mennään sitten kunnolla.

Toki 666 on aina ollut 3 casteria per koko, elikkä sekin on ollut rajatumpi kuin jos menis suoralla seiskalla, niin toki kyl sais randomiutta vähennettyä jos pikkais eka kaks, ja sit vasta parin, ainakin parilla ekalla kiekalla tjs. Toisaalta mua kiehtoo ekan 2-3 kiekan valinnan randomius, joka loisi mielenkiintoisampia (?) pelipareja, joita harvemmin kentällä nähdään.

eipä toi iso juttu sinällään ole, aika nopeesti toi casterpool vähenee kuiteskin. Lähinnä tosta formaatista pitäs saada fiksu pitkämatkalaisille, ja voin kertoa kokemuksesta että 6-7 eri casterin listan kuljettaminen on työlästä, toki nyt on vähän enempi tilaa kuin lentokoneen käsimatkatavarat, mutta ei se silti herkkua kaikille ole.
Aliquando Insanire Iucundum Est
Celebdae

Nostetaas tätä topiccia hieman ylemmäs. Samalla järjestelytoimikunta ilmoittaa, että Turku Fanatic on viimeinen tapahtuma, josta tähän voi kaivaa osallistumisoikeuden. Fanaticin tulosten perusteella päivitetystä rankingista poimitaan sitten loput osallistujat. Näin kaikille jää riittävästi aikaa varautua turnaukseen.

Koska riittävästi valituksia ei ole tullut, niin formaatti tulee olemaan seitsemän eri listaa, joista jokaista pelataan kerran. Yritetään helppiä pitkämatkalaisia esim. figujen lainaamisella, jos kuljetus osoittautuu turhan hankalaksi.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”