"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

2016 - maalaan joka päivä (2.10. Infinity Al Fasid)

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
marke

2016 - maalaan joka päivä (2.10. Infinity Al Fasid)

Viesti Kirjoittaja marke »

No en ihan joka päivä jos täytyy tehdä jotain sosiaalista, ja varsinkaan kuvia tai valmista on turha odottaa joka päivä tai edes joka viikko. Ainakin viime vuosi meni sutiessa kivasti kokoajan pikku Kiinan reissua lukuunottamatta. Ajattelin siis pistää sotuunkin uuden 2016 blogin. Saas nähdä miten käy päivitysmotivaation kanssa. Maalata jaksan kyllä, mutta lässyttäminen ja kuvien räpsiminen ei oikein aina maistu.

Miksi maalaan? Pidän siitä. Toivottavasti joskus opinkin, se on ainakin nöyrä tavoite.

Kuvauskalusto on skeidaa, ja ehkä siihen jo tänä vuonna tulee päivitystä. Ehkä ei - so not.

Huvin vuoksi maalattu Forest Daemon (Daemonette of Slaneesh). Näitä tulee varmaan joskus lisää kun laatikossa oli yli 10:een osat. Valmistui eilen.
Kuva
Kuva

Pelikäyttöön tehty Ghetorix. Maalattu jo hiukan aiemmin, mutta laitoin samaan rahaan kun kuvia tuli räpsittyä.
Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut marke, Su 02.10.2016 12:56. Yhteensä muokattu 12 kertaa.
Pahvivalmiste

Re: 2016 - maalaan joka päivä (Daemonette & Ghetorix)

Viesti Kirjoittaja Pahvivalmiste »

Mukavan näköistä settiä. Yhtenäinen tyyli, kivasti tehdyt varjostukset, toimivat värit varsinkin jällimmäisessä. Korostuksia, vaaleita, voisi olla jonkun maun mukaan enemmän. Ja toisaalta jälkimmäisessä vois olla jotain tummennustakin, esim. Kypärän ulokkeissa. Ensimmäisessä figussa on vähän värien erottuvuusjuttuja, ehkä tyylikysymyskin tää. Mutta siis hyvin toimivat. Taustassa on hieno tekstuuri ;)
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

No on huikeata jälkeä ! Tommosia ei tosiaan ihan joka päivä taida valmistua vaikka joka päivä sutisikin... Siitä vaan Daemoniarmeija kentille, alku on ainakin lupaava. Tai Skavenit, käyhän toi toinen mölli verminlordiksi.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
R3d0

Viesti Kirjoittaja R3d0 »

Hyvältä näyttää! Demonetten värimaailma on hienosti toteutettu. Ghettossakaan ei ole mitään valittamista! Lisää näitä!
ile

Viesti Kirjoittaja ile »

Upeaa jälkeä.

Jotenkin arvaan, että värien sävyt ja tarkka erottuvuus hukkuvat hiukan valokuvauskaluston takia, niinkuin itse sanot. Joten niistä ei kaikkein rakentavinta kommenttia voi antaa. Mutta kyllähän tosta näkee, että visio ja tekniikat on hanskassa. Itse pidän erityisen paljon siitä, ettei highlightejä viedä sinne kirkkaaseen valkoiseen asti. Paitsi ehkä figun yläosassa ne voisivat olla kirkkaammat kuin alaosassa. Tai ehkä alaosan varjot saisivat olla syvemmät? Tai ehkä yksinkertaisesti jos valo tulisi selkeästi yläviistosta, fysiikan lait hoitaisivat tän automaattisesti?

Pedanttimondaajana mua jäi häiritsemään daemonetten (edestä katsottuna) vasen jalka, joka näyttää olevan liki tyhjän päällä. Noin tukevassa haara-asennossa molempien jalkojen pitäisi olla kovalla kamaralla. Tai sitten vasenta jalkaa olisi pitänyt taivuttaa niin, että se lepää kiven viistolla pinnalla.

Taas ajauduin kritisoimaan. Plussapointtina siis se, että vietin aika pitkään näitä figuja katsellessa. :)

-ile
marke

Kiitti kaikille palautteesta! Vai että Skaveniarmeija.. huh.. sellainen joskus 98 tai 99 viimeksi oli, mutta siitä on aikaa ja taukoa ollut välissä. Figut menee "jossain". Noina vuosina ei oikein maalauskaan napannut kun kiinnosti tytöt ja kitaransoitto yms. muu tyhjänpäiväinen.
ile kirjoitti:Jotenkin arvaan, että värien sävyt ja tarkka erottuvuus hukkuvat hiukan valokuvauskaluston takia, niinkuin itse sanot.
Joo, oikeassa olet. Toisaalta paljon näkee netissä figukuvia, joissa kontrasti on ruuvattu jotenkin epäluontevan isoksi ja sitten se vähän valehtelee, että figussa ois maalattuna enemmän kontrastia kuin todellisuudessa onkaan. Toimii valokuvissa, mutta ei aina oikein kerro totuutta. Toisaalta näissä mun kuvissa kännykkäkamera polttaa värit puhki ja pistää kaiken latteaksi :(

Nyt jälkikäteen katseltuna Daemonette on myös kuvattu ihan liian läheltä.
ile kirjoitti: Paitsi ehkä figun yläosassa ne voisivat olla kirkkaammat kuin alaosassa. Tai ehkä alaosan varjot saisivat olla syvemmät? Tai ehkä yksinkertaisesti jos valo tulisi selkeästi yläviistosta, fysiikan lait hoitaisivat tän automaattisesti?
Tällaista on harrastettu, mutta se on niin hienovaraista ettei kuvissa näy. Tarttee vaan vieläkin tummentaa alapäätä.
ile kirjoitti: Pedanttimondaajana mua jäi häiritsemään daemonetten (edestä katsottuna) vasen jalka, joka näyttää olevan liki tyhjän päällä.
Mua häiritsee sama juttu :D Prokkis ei ollut mikään suunniteltu ni annoin olla, mutta kieltämättä tuolle olisi voinut tehdä jotain.

Ja siis ehdottomasti kritiikkiä. Nää saa haukkua lyttyyn! Kehut on kivoja, mutta ei niistä mitään opi.
Pahvivalmiste kirjoitti:Mukavan näköistä settiä. Yhtenäinen tyyli, kivasti tehdyt varjostukset, toimivat värit varsinkin jällimmäisessä. Korostuksia, vaaleita, voisi olla jonkun maun mukaan enemmän. Ja toisaalta jälkimmäisessä vois olla jotain tummennustakin, esim. Kypärän ulokkeissa. Ensimmäisessä figussa on vähän värien erottuvuusjuttuja, ehkä tyylikysymyskin tää. Mutta siis hyvin toimivat. Taustassa on hieno tekstuuri ;)
Joo, tausta on hirveä. Kypärän ulokkeita palautteesi luettua tummensin ja huomasin samalla korjata "korvakorut". Niitä oli kyllä itseasiassa tummennettu kevyesti (ja varsinkin alapuolelta), mutta kamera ei taas tee yhteistyötä. Nyt näyttää livenä jo vähän turhan isolta kontrasti. Mä en ole suoraan sanottuna noissa isommissa figuissa kovinkaan dramaattisen kontrastin fani - varsinkin pelikäyttöön - mutta olet oikeassa; molemmissa figuissa voisi varjoja paikoin syventää ja valoisia alueita kasvattaa.
marke

Re: 2016 - maalaan joka päivä (Nuala the Huntress, Goblin bust)

Tänään maalasin Nualan. Saa olla virheineen tuollainen, kun noita keihästyttöjä pitäisi vielä 10 maalata lisää X_X. Basen reunat pitää näköjään mustata.

Kuva
Kuva
Kuva

Seuraavaksi on luvassa kuitenkin tällainen.. ehkä..

Kuva
Antrax

Viesti Kirjoittaja Antrax »

Komeaa on. Pakko kuitenkin kysyä että mitä nuo daemonetten jaloissa olevat lehdet ovat? Ite tarttisin jotain samanlaisia niin kiinnostaa tietää.

Jos jotain paranneltavaa hakee niin tuo iso kirves on vähän flätti ehkäpä. Jotain weatherointia/veriroisketta jos pistäisi niin ei olisi niin tasaisen kiiltävä.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
Routasydän

Viesti Kirjoittaja Routasydän »

Hyvän näköistä settiä on kyllä, ei voi muuta sanoa :)
Iteki välillä just tota harrastanu et joka päivä jos suinki pystyy ni maalaa ja kyl sillä valmista tulee, vaikka ei ehtis ku sen yhden maalin aina yhteen figuun maalaamaan.
Ootko mistä ton Gobbon pään hommannu, ittee kiinnostanu tollanen joku vastaava busti kans maalata pitemmän aikaa ja mukava se ois siitä kuningasrodusta alottaa. Joku pieni kokovertailukuva ois ihan jees, vaikka tossa kuinka onki joku viinipullon korkki :)

-Routa
marke

Antrax kirjoitti:Komeaa on. Pakko kuitenkin kysyä että mitä nuo daemonetten jaloissa olevat lehdet ovat? Ite tarttisin jotain samanlaisia niin kiinnostaa tietää.

Jos jotain paranneltavaa hakee niin tuo iso kirves on vähän flätti ehkäpä. Jotain weatherointia/veriroisketta jos pistäisi niin ei olisi niin tasaisen kiiltävä.
Gheton kirvestä on varjostettu aika rankasti, mut ei tule ehkä kuvissa esiin. Veri/weatherointi jääköön proggiksiin jotka ei mee pelipöydälle. Mut kiitti palautteesta ja vinkistä, laitetaan korvan taakse :)

Busti on painting buddhan Randalf Streisand. En ole varma saako niitä vielä, mutta pbn kotisivuilta selvii. Se on n. Kämnenen kokoinen.

Ja lehdet on sekoitus kukkamultaa ja army painter poison ivya. Poison ivy tosi nättiä imo ja spämmään sitä varmaan useampaan projektiin.
marke

Re: 2016 - maalaan joka päivä (Randalf Streisand, Goblin Mechanic)

Rankaisen teitä kännykkäkuvilla taas. Kaikkea muutakin tuli säädettyä ohessa, mutta Randalffissa meni muutama päivä satunnaista sutimista. Ei tästä nyt tullu kovin erikoinen, mutta hauskaa oli! :)

Lätkäisin sen tollaselle 50mm baselle. Piti tehdä oikein jalusta ja kaikkee, mutta ehkä sit seuraavaan bustiin.. moving on..

Yhtään isommasta figusta ku 28mm on kuvien ottaminen kännykällä yhtä jöötiä. Koitin valita otokset, joista saa edes jotain selvää mitä on maalattu. EI välttis edustavimpia, mutta ehkä sudinjälki näkyy.

Kuva
Kuva
Kuva
Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan »

Aika nätti, mutta laseihin vois sopia jyrkemmät kontrastit.
bamof

Viesti Kirjoittaja bamof »

Todella nättiä jälkeä. Erityisesti tykkään tosta huntressista ja toi bustikin on onnistunut hyvin, mutta samaa mieltä Icchanin kanssa laseista.
Huntressin viitta on kyllä aivan mahtavan näköinen!
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Tosi upeaa jälkeä, mutta koska kritiikkiä pyydetään, niin annetaan sitten.

Hyvä tekniikka tuossa Randalfissa, mutta väriteoreettiselta kantilta tuo ei minusta toimi. Tuo olkasuoja, vaikka hienosti tehty, on tosi outo (en oikein ymmärrä mitä siinä tapahtuu - miksi tuo musta on tuommoista ja nuo kupariset niitit - wat?) ja varastaa katseen ihan totaalisesti. Samoin takkikin on tehokkaampi katseenvangitsija kuin otuksen pää. Ja jos lasit teet kirkkaampina (samaa mieltä, että tavallaan "pitäisi" kun tuolle linjalle olet lähtenyt) niin tehokkaasti saat katsoja katseen kiertämään kehää itse fokuksen eli kasvojen ulkopuolelle.

Pyssy on tosi upeasti totetutettu, mutta jälleen tuo kaukoputki vie huomion.

Ja tuo base on kyllä tosi surullinen.

Kasvot, sitten kun katse niihin viimein eksyy, ovat kyllä hemmetin hyvin toteutetut. Ehkä vielä rohkeammin voisi lisätä sävyjä sinne seikkailemaan, mutta ei tuosta kyllä pahaa sanottavaa keksi.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
marke

Kiitos taas kommenteista. Busti on jo siirretty "arkistoon" ja pari päivää tehty aivan muita juttuja.. joista ei varmaan kuvia tule, kun on orjatyötä ja seuraavien omien prokkisten valmistelua.
Hammerheart kirjoitti:Hyvä tekniikka tuossa Randalfissa, mutta väriteoreettiselta kantilta tuo ei minusta toimi.
Okei, mä olen aivan eri mieltä itse, mutta ehkä voisit vielä avata hieman pidemmälle miksi? Onhan se niin, että nyt tuo busti on käytännössä kokoelma yksityiskohtia, eikä kokonaisuus. Kyl mä silti näkisin, että väriteoriassa (nimenomaan teoriassa, ei omastakaan mielestä käytännössä) tuossa on paljon kohdallaan.
Hammerheart kirjoitti:Tuo olkasuoja, vaikka hienosti tehty, on tosi outo (en oikein ymmärrä mitä siinä tapahtuu - miksi tuo musta on tuommoista ja nuo kupariset niitit - wat?) ja varastaa katseen ihan totaalisesti.
Joo, kieltämättä. Olkasuojassa oli yrityksenä saada takkiin kontrastia, jotta se nimenomaan kiinnittäisi hieman huomiota. Mustien juttujen piti olla kuluneet varoitusraidat, mutta ilmeisesti efekti ei sitten onnnistunut :D Muutenkin olkasuojasta piti tulla maximi ruosteinen ja kulahtanut.

Weatherointi on mulle tosi uus juttu, ja pitää ehkä vielä hahmottaa mitkä asiat siinä on oleellisia ja kuinka saada juttu tasapainoon kun en kerran saanut tuota myytyä.
Hammerheart kirjoitti:Samoin takkikin on tehokkaampi katseenvangitsija kuin otuksen pää.
Okei. Harmi jos näin on, ja tämä on oikea ongelma. Yritin saada silmien aluetta kiinnostavaksi, mutta hankalaa. Takkia varmaan pitäisi tummentaa, että kasvot alkaisivat näkyä.
Hammerheart kirjoitti:Ja jos lasit teet kirkkaampina (samaa mieltä, että tavallaan "pitäisi" kun tuolle linjalle olet lähtenyt) niin tehokkaasti saat katsoja katseen kiertämään kehää itse fokuksen eli kasvojen ulkopuolelle.
Dr. Icchanin palautteen johdosta vedin jo samana iltana/yönä lasien varjoja hiukka pidemmälle, mutta jo kuvien ottamisvaiheessa kirkkaimmat kohdat ovat lähes puhdasta valkeaa (Vallejo Model Color Ivory). Lasit toimii luonnossa paremmin kuin kuvissa, mutta uusia kuvia en ainakaan vielä ole saanut aikaiseksi.
Hammerheart kirjoitti:Ja tuo base on kyllä tosi surullinen.
Haha, no joo! :D Se nyt on pienellä liimatipalla kiinni, että saa bustin "johonkin". Katsotaan jos joskus tulee tehtyä parempi jalusta.
Hammerheart

marke kirjoitti:Okei, mä olen aivan eri mieltä itse, mutta ehkä voisit vielä avata hieman pidemmälle miksi? Onhan se niin, että nyt tuo busti on käytännössä kokoelma yksityiskohtia, eikä kokonaisuus. Kyl mä silti näkisin, että väriteoriassa (nimenomaan teoriassa, ei omastakaan mielestä käytännössä) tuossa on paljon kohdallaan.
No allahan mä jo avasin?

Edit: ah, joo, olen tottunut käyttämään "väriteoriaa" yleisnimityksenä figunmaalauksen teorialle, vaikka oikeastaanhan se on vain yksi osa. En siis tarkoittanut vain värivalintoja (niissä ei sinällään minustakaan ole mitään suurempaa ongelmaa) vaan värejä laajemmin just kontrastien, kulöörin ja valöörin osalta. "Teoria" kun kuulostaa minusta yksinään hieman epämääräiseltä.
Mustien juttujen piti olla kuluneet varoitusraidat, mutta ilmeisesti efekti ei sitten onnnistunut :D Muutenkin olkasuojasta piti tulla maximi ruosteinen ja kulahtanut.
Ah, ok. Sanoisin, että vähemmän on enemmän tässä tapauksessa. Nyt lähdin itse hahmottamaan jotain korppilogoa noista mustista osista %P
Okei. Harmi jos näin on, ja tämä on oikea ongelma. Yritin saada silmien aluetta kiinnostavaksi, mutta hankalaa. Takkia varmaan pitäisi tummentaa, että kasvot alkaisivat näkyä.
Joo siis minusta tuota ei voi korjata kasvoja säätämällä (ne kun on tosi hyvät) vaan just vähentämällä takin intensiteettiä.
Dr. Icchanin palautteen johdosta vedin jo samana iltana/yönä lasien varjoja hiukka pidemmälle, mutta jo kuvien ottamisvaiheessa kirkkaimmat kohdat ovat lähes puhdasta valkeaa (Vallejo Model Color Ivory).
Kuten NMM:ssäkin, niin pelkästään se, että vetää jutut valkoiseen asti ei vielä välttämättä riitä, vaan myös se vaalean alueen koko on tärkeä tekijä siinä, tuleeko heijastuksen illuusio läpi vai ei.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
marke

Hammerheart kirjoitti: Edit: ah, joo, olen tottunut käyttämään "väriteoriaa" yleisnimityksenä figunmaalauksen teorialle, vaikka oikeastaanhan se on vain yksi osa. En siis tarkoittanut vain värivalintoja (niissä ei sinällään minustakaan ole mitään suurempaa ongelmaa) vaan värejä laajemmin just kontrastien, kulöörin ja valöörin osalta. "Teoria" kun kuulostaa minusta yksinään hieman epämääräiseltä.
Tartti oikein googlata mita kulööri ja valööri tarkoittaa, mutta englannin kielen vastineistahan nuo olisi arvannut. Tarkoitin avaamisella nimenomaan sitä, että en ymmärtänyt miten väri"sommitelma" oli toimimaton. Eli ymmärsin sut väärin :) Hyvä kun selvensit. Ja tosiaan hemmetin hienoa kun jaksoit antaa palautetta. Nää väriteorian (sisältäen kontrastin, valuen, saturaation jne). ongelmat on sellaisia juttuja, että olen aika pitkään noita miettinyt ja pitää jatkaa mietintää edelleen.. ts. mikä osa on kirkas, miten paljon, mikä haalea jne. Itselle sairaan vaikeita juttuja ns. "heittää hatusta". Usein käy niin, että näkee jonkun olevan pielessä, mutta ei osaa osoittaa mikä.
Kuten NMM:ssäkin, niin pelkästään se, että vetää jutut valkoiseen asti ei vielä välttämättä riitä, vaan myös se vaalean alueen koko on tärkeä tekijä siinä, tuleeko heijastuksen illuusio läpi vai ei.
Ehkä taas en hokannut mitä tarkoitat (ja mitä muut tarkoittivat), mutta minusta kun luonossa katsoo jotain kohdetta siinä on valoisin ja tummin kohta lähekkäin, ja se valoinen alue ei ole kovin iso.. ja jos joskus onkin (valonlähde lähellä?), se vaihtuu "nopeasti" tumman. Nyt ymmärsin kommenteista, että lasien valoista aluetta olisi pitänyt isontaa, kun mä olen sitä mieltä, että jos kiiltoa ja kontrastia pitää lisätä, niin laseja pitäisi nimenomaan tummentaa, jättäen valkeat valopisteet paikoilleen.

Tässä kun katselen iittalan kahvimukia pöydällä, ni siinä on käytännössä reunassa tuollainen yksi valopiste (ja ympäri mukia useampia pisteitä), joka ei edes mitenkään "smoothisti blendaa" varjoon, vaan katkeaa lähes kuin seinään.

Kaivoin vielä bustin kaapin perältä.. musta tuntuu ja näyttää, että laseissa väriliukuma on yksinkertaisesti liian "pitkä". Olenko mä yhtään oikeilla jäljillä tässä probleemassa?
Hammerheart

marke kirjoitti:Ehkä taas en hokannut mitä tarkoitat (ja mitä muut tarkoittivat), mutta minusta kun luonossa katsoo jotain kohdetta siinä on valoisin ja tummin kohta lähekkäin, ja se valoinen alue ei ole kovin iso.. ja jos joskus onkin (valonlähde lähellä?), se vaihtuu "nopeasti" tumman. Nyt ymmärsin kommenteista, että lasien valoista aluetta olisi pitänyt isontaa, kun mä olen sitä mieltä, että jos kiiltoa ja kontrastia pitää lisätä, niin laseja pitäisi nimenomaan tummentaa, jättäen valkeat valopisteet paikoilleen.

Tässä kun katselen iittalan kahvimukia pöydällä, ni siinä on käytännössä reunassa tuollainen yksi valopiste (ja ympäri mukia useampia pisteitä), joka ei edes mitenkään "smoothisti blendaa" varjoon, vaan katkeaa lähes kuin seinään.

Kaivoin vielä bustin kaapin perältä.. musta tuntuu ja näyttää, että laseissa väriliukuma on yksinkertaisesti liian "pitkä". Olenko mä yhtään oikeilla jäljillä tässä probleemassa?
Ei kun siis just noin. Näitä on jotenkin haastava aina koettaa tesktillä välittää, mutta siis just sitä, että toi liukuma olisi kompaktimpi ja sitten kontrastit isommat. Eli just että vaalea ja tumma alue olisivat isommat (vaikka kieltämättä tuo vaalea voi hyvinkin olla jo riittävän iso, kun katson uudestaan).
marke

Re: 2016 - maalaan joka päivä (Morvahna the Dawnshadow)

En ole taas hetkeen päivitellyt. Maalaus jatkuu kiivaana edelleen, mutta muille maalauksia sen verran tulilla, että ei ole tullut postailtua kuvia.

Yhden WIP figun voisin laittaa; Morvahna the Dawnshadow. Yksi Privateerin kauneimpia skulpteja, mutta maalaus kaipaisi potkua. Tämän aloitin jo viime vuoden puolella, mutta ei tuppaa tulemaan valmiiksi. Osin ajanpuutteen, osin ideoiden puutteen takia.. Onko ideoita? Oma idea on lähinnä selän viittaan lisätä freehandia (jotenkin tyhjän näköinen) ja hartioille sekä hiuksiin lisää valoa..

Korjausideoita? Kritiikkiä? Ihan mitä vaan, että sais tän joskus valmiiks.. pelifigu tämäkin, mutta tuntuu, että jotain puuttuu. Tuli taas eilen huomattua, että pelifigujakaan ei kannata ihan liikaa maalata. Joku ne kaataa kuitenkin :D (tällä kertaa toki korjaus oli 5min homma, mutta mutta.. seuraavaa vahinkoa odotellessa.)

Kuva
Kuva
Antrax

Re: 2016 - maalaan joka päivä (Morvahna the Dawnshadow)

Viesti Kirjoittaja Antrax »

Itse pistäisin jotain tummentavaa washia tuohon kulta/vihreään armoriin tuomaan varjoja ja rikkomaan väriä. Nyt nuo kirkkaat värit näyttävät hieman samalta ja luovat ehkä tuota "jotain puuttuu" fiilistä.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”