Halkomahooli maalailee - WH 40k Black Templars
- Halkomahooli
Halkomahooli maalailee - WH 40k Black Templars
Maailman ensimmäinen operaationaalinen suihkumoottoreilla varustettu pommittaja tuli maalattua. Tällä täydennän lentävän saksalaisen kalustoni Me 262:n, ensimmäinen operaationaalinen suihkumoottoreilla varustettu hävittäjä, lisäksi.
Tässä tosin on omaan makuuni riittävästi lentävää härveliä, joten seuraavaksi maalataan ilmatorjuntapanssarivaunu Wirbelwind.
Itse Arado 234 B:n maalaamisesta tykkäsin kovasti. Ainoa, mikä aiheutti päänvaivaa, oli "modulaation" tekeminen siipien väliin ja niiden taakse/alle. Jonkinlaiseen lopputulokseen sitä kuitenkin pääsi. Ja pitihän se basekin jotenkin vääntää jamielestäni siitä tuli ihan ok. Tuo "lammikko" on kohta mihin lentokonenoppa tulee, toimi erittäin hyvin.
Pitänee väsätä mun Me 262:lle myös base, kun sen aikoinaan jätin tekemättä.
Tässä tosin on omaan makuuni riittävästi lentävää härveliä, joten seuraavaksi maalataan ilmatorjuntapanssarivaunu Wirbelwind.
Itse Arado 234 B:n maalaamisesta tykkäsin kovasti. Ainoa, mikä aiheutti päänvaivaa, oli "modulaation" tekeminen siipien väliin ja niiden taakse/alle. Jonkinlaiseen lopputulokseen sitä kuitenkin pääsi. Ja pitihän se basekin jotenkin vääntää jamielestäni siitä tuli ihan ok. Tuo "lammikko" on kohta mihin lentokonenoppa tulee, toimi erittäin hyvin.
Pitänee väsätä mun Me 262:lle myös base, kun sen aikoinaan jätin tekemättä.
Viimeksi muokannut Halkomahooli, Su 30.12.2018 15:59. Yhteensä muokattu 21 kertaa.
An Eternity Of War And Carnage
Re: Flames of War - Arado 234 B
Hyvän näköinen kone. Mitä tarkoitat modulaatiolla?
- Halkomahooli
Kiitän! Eli koitin saada hiukan tummempaa paikkoihin, mihin aurinko/valo ei suoraan paista jne. Google = color modulation.finmirage kirjoitti:Hyvän näköinen kone. Mitä tarkoitat modulaatiolla?
Ah ok. Se ei olekaan tasaisille pinnoille kaikista helpoin juttu tehdä, jos ei käytä maaliruiskua. Pitäisi olla tarkempi kuva ja parempi valaistus, että voisi antaa palautetta varjostuksen onnistumisesta.Halkomahooli kirjoitti:Kiitän! Eli koitin saada hiukan tummempaa paikkoihin, mihin aurinko/valo ei suoraan paista jne. Google = color modulation.finmirage kirjoitti:Hyvän näköinen kone. Mitä tarkoitat modulaatiolla?
- Halkomahooli
Voin kertoa, ei onnistunut :D Oli jotenkin erittäin hankala tehä tohon koneeseen kun tasaset pinnat on niin pieniä/kapeita. Siipiin onnistu kohtalaisesti, mut ne olikin ainoat helpohkot kohdat koko koneessa.finmirage kirjoitti:Ah ok. Se ei olekaan tasaisille pinnoille kaikista helpoin juttu tehdä, jos ei käytä maaliruiskua. Pitäisi olla tarkempi kuva ja parempi valaistus, että voisi antaa palautetta varjostuksen onnistumisesta.Halkomahooli kirjoitti:Kiitän! Eli koitin saada hiukan tummempaa paikkoihin, mihin aurinko/valo ei suoraan paista jne. Google = color modulation.finmirage kirjoitti:Hyvän näköinen kone. Mitä tarkoitat modulaatiolla?
Ite oon onnistunu drybrushaamalla tekemään melko hyvää jälkeä, jopa epätasasemmalle pinnalle. Tasasemmalle pinnalle drybrushaamalla onnistuu oikein helposti, esimerkiksi 15mm vaunuihin on oikein helppo tehä.
Sitten noi lasien heijastukset on tehty ihan musta => valkoinen siirtymällä ja GW:n sininen washi päälle ja siihen gloss varnish tuomaan lasimaisuutta.
EDIT: Pitää huomenna ottaa kunnon kameralla kuvat kunnon valaistuksessa. Nää kuvat on nopeasti näpätty noin 00:00 aikaan yhden lampun kanssa ja lähikuvissa käytetty salamaa myös lampun lisäksi.
No mun vinkki on oikeestaan ehkä vaan semmonen, että kun figu on valmis, niin pitää olla tyytyväinen ja sit maalata seuraava. Sit ku vaan tykittää menemään niin syntyy paljon maalattuja figuja ja jotenkin kummasti ne vaan alkaa pikkuhiljaa näyttään paremmalta ja paremmalta.
Tuohon kyseiseen tarpeeseen löytyy useempikin tekniikka. Oon itte koittanut silleen kehittää itteeni, että oon kattonu netistä jonku mielenkiintoisen tekniikan, sitten oon hakenu nappeja joihin se sopis ja alkanu reenaamaan sen käyttöä. Sit kun tuntuu, että osaan käyttää ko. Tekniikkaa, niin alan opetteleen jotain toista. Sit aina välillä olen ottanut jonku yksittäisen figun ja yrittäny maalata sen niin hyvin ku osaan (vähä niinku testiksi ittelleni), mutta 95% maalauksistani on tommosia harjoitustöitä.
Kun noita tekniikkoja opettelee tolleen, niin saa koko ajan välineitä lisää, joita voi sit käyttää tarpeen mukaan.
drybrushaus on yks ihan parhaista tekniikoista ja esim tohon koneeseen vois vetää tosi kuivalla valkosella DBtä päälle ja sit vaan glazettaa vihreellä noi värit takas (eli tosi tosi ohennettu vihree sen drybrushin päälle), mutta kuten tossa ylempänä totesin, niin figu kun on valmis, niin ehkä on vaan parempi ottaa seuraava työn alle.
Tuohon kyseiseen tarpeeseen löytyy useempikin tekniikka. Oon itte koittanut silleen kehittää itteeni, että oon kattonu netistä jonku mielenkiintoisen tekniikan, sitten oon hakenu nappeja joihin se sopis ja alkanu reenaamaan sen käyttöä. Sit kun tuntuu, että osaan käyttää ko. Tekniikkaa, niin alan opetteleen jotain toista. Sit aina välillä olen ottanut jonku yksittäisen figun ja yrittäny maalata sen niin hyvin ku osaan (vähä niinku testiksi ittelleni), mutta 95% maalauksistani on tommosia harjoitustöitä.
Kun noita tekniikkoja opettelee tolleen, niin saa koko ajan välineitä lisää, joita voi sit käyttää tarpeen mukaan.
drybrushaus on yks ihan parhaista tekniikoista ja esim tohon koneeseen vois vetää tosi kuivalla valkosella DBtä päälle ja sit vaan glazettaa vihreellä noi värit takas (eli tosi tosi ohennettu vihree sen drybrushin päälle), mutta kuten tossa ylempänä totesin, niin figu kun on valmis, niin ehkä on vaan parempi ottaa seuraava työn alle.
- Halkomahooli
Oon kyllä samaa mieltä, että kun homma on valmis niin se on valmis. Liika hifistely ja "teenpä tohon vielä" äkkiä pilaa koko figun.
Mulla on muutama ns. paremmin maalattu figu myös, molemmat Tiger I vaunuja. Toinen on Bovingtonista löytyvä Tiger I Nr. 131, joka on uudempi kahdesta, ja toinen on panssariässä Otto Cariuksen ensimmäinen Tiger I Nr. 213. Näihin molempiin koitin käyttää sekä aikaa, että kaikkea mahdollista oppimaani. Tosin Cariuksen vaunun kanssa tuli tehtyä myös yksi ihan esimmäinen asiakin: hairspray white wash. Tuntu onnistuvan ihan hyvin, joten oon miettiny että kokeilen sitä vielä uusiks kunhan tässä saan muutaman sopivan vaunun postista.
Hmmm tuota sun tekniikkaa ton vihreen glazettamisesta voisin kyllä jossain välissä kokeilla. Saattais jopa sopia noihin seuraaviin vaunuihin, joita tulee maalaukseen, Panzer IV/70(V). Pitää koittaa tutustua aiheeseen.
Mulla on muutama ns. paremmin maalattu figu myös, molemmat Tiger I vaunuja. Toinen on Bovingtonista löytyvä Tiger I Nr. 131, joka on uudempi kahdesta, ja toinen on panssariässä Otto Cariuksen ensimmäinen Tiger I Nr. 213. Näihin molempiin koitin käyttää sekä aikaa, että kaikkea mahdollista oppimaani. Tosin Cariuksen vaunun kanssa tuli tehtyä myös yksi ihan esimmäinen asiakin: hairspray white wash. Tuntu onnistuvan ihan hyvin, joten oon miettiny että kokeilen sitä vielä uusiks kunhan tässä saan muutaman sopivan vaunun postista.
Hmmm tuota sun tekniikkaa ton vihreen glazettamisesta voisin kyllä jossain välissä kokeilla. Saattais jopa sopia noihin seuraaviin vaunuihin, joita tulee maalaukseen, Panzer IV/70(V). Pitää koittaa tutustua aiheeseen.
Onnistunut figu! Tulee fiilis maalata oma lentokone - se toinen suihkumoottoriviilettäjä eli Sturmvogel.
- Halkomahooli
Kiitoksia Lateksimajava!
Suosittelen lämpöisesti maalaamaan, Me262 Sturmvogel on hieno kone vaikkei se pelillisesti olekkaan mikään ybermahtava, vaikka on se high speed jet sääntö ihan kiva, eli vastustajan koneet ei voi interceptata sitä.
Suosittelen lämpöisesti maalaamaan, Me262 Sturmvogel on hieno kone vaikkei se pelillisesti olekkaan mikään ybermahtava, vaikka on se high speed jet sääntö ihan kiva, eli vastustajan koneet ei voi interceptata sitä.
- Halkomahooli
Re: Flames of War - Arado 234 B & Me 262 A2a 'Sturmvogel'
Sittenpä toinen kone. Me 262 A2a 'Sturmvogel'. Tää on mulla ollu jo pidempään maalattuna mutta kaikessa tässä innostuksessa päätin ottaa ja uudelleenmaalata koko rakkineen. Samoin kuin rakennella jotain parempaa ton baselle, joka on tosin vielä WIP mutta pitäis valmistua tässä ihan näillä näppäimillä.
Ja noita pommeja ois tarkotus viel vähän fiksata, ei nuo varjostukset oikein onnistunu.
Ja noita pommeja ois tarkotus viel vähän fiksata, ei nuo varjostukset oikein onnistunu.
Asiaa! Toi on kyllä siisti kone. Miten teit (vai teitkö ollenkaan?) sen siipien alapuolella olevan vaalean osan? Olis kiva nähdä näistä koneistä myös kuva alhaaltapäin.
Noi siiven logot näyttää jotenkin tosi irtonaisilta. Onko vaan kuvan syytä vai menikö jotenkin pieleen? Ite oon liimaillu nää mahdollisimman varhaisessa vaiheessa ennen mitään weatherointia niin sulautuu paremmin joukkoon. Tietty lentokoneessa vissiin vähän eri meininki ku vaikka tankeissa.
Noi siiven logot näyttää jotenkin tosi irtonaisilta. Onko vaan kuvan syytä vai menikö jotenkin pieleen? Ite oon liimaillu nää mahdollisimman varhaisessa vaiheessa ennen mitään weatherointia niin sulautuu paremmin joukkoon. Tietty lentokoneessa vissiin vähän eri meininki ku vaikka tankeissa.
- Halkomahooli
Kiitoksia!
Joo toi siiven päällinen decali oli jotain B laatua vaikka Battlefrontilta olikin. Jostain syystä oli osunu noiden kohdalle maanantaikappale, eikä oikein asettunu millään ja sit jäi tollein irtonaisen näköseks vaikka suht ajoissa koitin laittaa. Jännä sinällään, koska kaikki muut decalit oli samasta lappusesta. Vois kokeilla jos sais jotenkin sulautumaan, jos drybrushais todella vaaleeta khakia päälle, mutta toisaalta sit pitäis sutia koko kone ja ei oikein innosta alkaa enää. -.- Muutenhan tossa koneessa ei pahemmin weatheröintejä ole.
Pohja on sudittu muuten samalla kaavalla, mutta ilman camokuviota ja värinä on Pale Grey Blue Light Greyn päälle sudittuna.
Joo toi siiven päällinen decali oli jotain B laatua vaikka Battlefrontilta olikin. Jostain syystä oli osunu noiden kohdalle maanantaikappale, eikä oikein asettunu millään ja sit jäi tollein irtonaisen näköseks vaikka suht ajoissa koitin laittaa. Jännä sinällään, koska kaikki muut decalit oli samasta lappusesta. Vois kokeilla jos sais jotenkin sulautumaan, jos drybrushais todella vaaleeta khakia päälle, mutta toisaalta sit pitäis sutia koko kone ja ei oikein innosta alkaa enää. -.- Muutenhan tossa koneessa ei pahemmin weatheröintejä ole.
Pohja on sudittu muuten samalla kaavalla, mutta ilman camokuviota ja värinä on Pale Grey Blue Light Greyn päälle sudittuna.
Huomasko tota millään tavalla ennen ku se oli kuivunu? Ihan vaan omaa lentokonetta ajatellen.Halkomahooli kirjoitti:Joo toi siiven päällinen decali oli jotain B laatua vaikka Battlefrontilta olikin. Jostain syystä oli osunu noiden kohdalle maanantaikappale, eikä oikein asettunu millään ja sit jäi tollein irtonaisen näköseks vaikka suht ajoissa koitin laittaa. Jännä sinällään, koska kaikki muut decalit oli samasta lappusesta.
- Halkomahooli
Ei millään. Ainoa minkä tosta siiven päällä olevasta decalista huomas ennen kiinnitystä, oli et toi valkonen osa ei oikein osu mustan kanssa kohdilleen. Muuten käytös jne täsmälleen sama mikä muillakin.
- Halkomahooli
Nakkaan tänne vielä kuva tuosta Me 262:n basesta kun tuli valmiiksi. Niitä pohjakuvia lateksimajava en muistanut ottaa mutta upin ne tänään myöhemmin niin näet pohjat molemmista.
Tänks! Miten toi vesiefekti on muuten tehty?
- Halkomahooli
Oon käyttäny Vallejon Transparent Water efektiä, levitelly sitä hammastikulla, samalla kun saa tehtyä hyvin aaltoefektiä virtaavaan veteen.
Sit kun on noin 24h kuivunu (saattaa kuivua nopeamminki) niin oon sutinu Citadelin vanhaa Asurmen Blue washia, toisaalle paksummaksi kerrokseksi (tulee tummempaa ns syvää) ja toisaalle ohuelti (vaaleaa ns matalaa).
Se ku on kuivunu nii vetäsin Vallejon Whitea eka tosi kevyesti drybrushaamalla että sais pärskeitä luotua ja sit ihan muutamaan paikkaan vahvistin normipensselillä. Ja sit toinen kerros Transparent Wateria päälle.
Tossa kuvassa toi näyttää kovin matalta, mut on todellisuudessa paljon aidomman veden näköstä, läpikuultavampaa.
Sit kun on noin 24h kuivunu (saattaa kuivua nopeamminki) niin oon sutinu Citadelin vanhaa Asurmen Blue washia, toisaalle paksummaksi kerrokseksi (tulee tummempaa ns syvää) ja toisaalle ohuelti (vaaleaa ns matalaa).
Se ku on kuivunu nii vetäsin Vallejon Whitea eka tosi kevyesti drybrushaamalla että sais pärskeitä luotua ja sit ihan muutamaan paikkaan vahvistin normipensselillä. Ja sit toinen kerros Transparent Wateria päälle.
Tossa kuvassa toi näyttää kovin matalta, mut on todellisuudessa paljon aidomman veden näköstä, läpikuultavampaa.
- Halkomahooli
Tässä Lateksimajava kuvat molempien koneiden pohjista.
- Halkomahooli
IL-2 Sturmovik
Jooh. Jos vaikka maalailis uusiks vaikka tämänkin. Eli alko ketuttaa pahasti edellinen pinta, joten pesin pois maalit ja sutasin uusiks. Enään pitäis toi base vääntää, kunhan massa kuivuu. Saattaa vaan mennä pari päivää, kun tossa on melkosen paljon tota. Nooh, sillä väliin voi vaikka maalailla 9 laattaa neuvostoliittolaista tiedustelujalkaväkeä.
- Halkomahooli
Re: Flames of War - Arado 234 B, Me 262 'Sturmvogel', IL-2 Sturmovik
Väkräsin tota IL-2:sen lentoalustaa vähäsen eteenpäin. Nyt on pohjamaasto tehty, puut ja kivet laitettu paikoilleen ja alkaa hiljalleen koko höskän talvisointi.
Kuvissa ei näy, mutta tuossa kolossa on nyt kuivumassa vesi/jää ja kunhan se on kuivaa niin alan tekemään virtaavaa vettä.
Kunhan se on tehty, niin sitten ei muuta kuin lunta tupaan.
Kuvissa ei näy, mutta tuossa kolossa on nyt kuivumassa vesi/jää ja kunhan se on kuivaa niin alan tekemään virtaavaa vettä.
Kunhan se on tehty, niin sitten ei muuta kuin lunta tupaan.