WH40k: Space Wolffeja, Tarvitsen kommentteja kun aikoisin tehdä koko armeijan tällä tavalla!

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Demiurg

WH40k: Space Wolffeja, Tarvitsen kommentteja kun aikoisin tehdä koko armeijan tällä tavalla!

Viesti Kirjoittaja Demiurg »

----------
Hei, tutkin uutta tapaa tehdä maalaukseni jotta se on mahdollisimman vaivatonta, hauskaa ja lopputulos olisi hyvä pelipöydälle.

Olen töissä pelialalla eli kestän kyllä kritiikkiä kiitos, näen itsekin virheitä työssäni ja yritän parantaa. kertokaa ihmeessä ja toivonkin kuulevani asioita mitä tekisitte itse toisin. Toivottavasti kuvat miellyttävät!

"For Russ and the Allfather!"
----------
wolf_riders_front.jpg
wolf_riders_side.jpg
wolf_riders_closeup.jpg
dreadnought_front.jpg
dreadnought_side.jpg
dreadnought_back.jpg
stormwolf_front.jpg
stormwolf_closeup.jpg
stormwolf_back.jpg
techman
Viesti:

Re: WH40k: Space Wolffeja, Tarvitsen kommentteja kun aikoisin tehdä koko armeijan tällä tavalla!

Viesti Kirjoittaja techman »

Kyllä nuo minusta kelpaava aivan mainiosti pelipöydälle tuollaisenaan.
Metalliosiin voisi vetäistä vetäistä kerroksen vielä päälle ennen hilighteja niin shaden laikkuisuus ei näkyisi.
En oikein äkkiä keksi miten noita saisi paremman näköiseksikään nostamatta samalla ajankäyttöä merkittävästi.
Demiurg

Re: WH40k: Space Wolffeja, Tarvitsen kommentteja kun aikoisin tehdä koko armeijan tällä tavalla!

Kiitos vastauksesta, tosiaankin metallit ovat hyvin simppeleitä vielä ja voisin niihin katsoa jotakin!

Otan huomioon kyllä!
Laava

Viesti Kirjoittaja Laava »

Kyllä tämä on oikein hyvää pelipöytätasoa. Jos tällaista jälkeä tulee helposti, nopeasti ja mielekkäästi, niin anna palaa vaan.
"Born to RUNE"
Kajaste

Viesti Kirjoittaja Kajaste »

Olen itsekin pohtinut, että mikä tästä tasosta seuraava askel mahtaisi olla. Nuo kuvat ovat mielestäni malliesimerkki taitavasti maalatusta, siististä lopputuloksesta. Alusten weathering, eli kaikenlaiset käytön jäljet olisi varmasti yksi. Non-metal-metal ehkä toinen.

Kytättyäni jonkin verran isoja poikia, näkisin, että seuraava askel voisi olla mallien maalaus tiettyihin valaistusolosuhteisiin. Useimmitenhan me maalataan ns. yleisvaloon hyvin karkealla ajatuksella siitä että valonlähde tulee suoraan ylhäältä. Olen nähnyt joidenkin mestareiden, kun Sam Lentz maalaavan aika hienosti niin, että esim. varjoissa on hyvin kylmät sävyt, mutta iholle tuleva valo on lämmintä jne. Se voisi olla yksi vaihtoehto seuraavasta tasosta.
Demiurg

Kiitos vastauksista, olen itsekin miettinyt enemmän weatheringiä, kuten luodinreikiä tai maalipinnan repeämät ja sieltä alta pilkistää metallia.
Yritin itse pitää valaistuksen normaalina jotta oikean maailman valaistus antaisi sitten lopputuloksen. Jos esim pelaan aurinkoisena päivänä ja hahmoni on maalattu pimeään tai että niistä tulisi esim power weaponeistä hohtoa tai valoa, vähän neutraalimpaa yleinsä itse kallistun.

Otan kyllä huomioon ehdotuksianne!
Terminator Sergeant

Viesti Kirjoittaja Terminator Sergeant »

Kuten muutkin ovat todenneet, oikein hyvää korkeampaa pelipöytätasoahan nämä jo edustavat. Yleisilme on hyvin kliinisen puhdas ja hieman lelumainen (olisi suorastaan aika kasariretro jos aseissa olisi enemmän punaista :D), mitä voi pitää haluttavana ominaisuutena tai sellaisena jota voisi lähteä leikkaamaan juurikin lialla, taisteluvaurioilla, pinttyneellä hiekalla tai yksittäisten soturien varusteisiinsa tekemillä korjauksilla. Metallien lämpövärjäytymistä voi myös harkita, jos pitää efektistä esimerkiksi aseiden tai pakoputkien piipuissa.

Toinen pohtimisen arvoinen asia voisi olla, haluaako pitää haarniskan yleisvärit tasaisina vai lähteä kikkailemaan niiden kanssa. Nythän tuo siniharmaa on hyvin tasaista ja yksipuolista, kuin katselisi oikeassa elämässä paksusti maalattua teollisuusvälineistöä. Jos sitä lähtisi varioimaan esimerkiksi hienovaraisilla värigradienteilla tummempaa kohden tai maalailisi vapaalla kädellä tunnuksia sinne tänne kuin yksittäisten soturien omina tunnuksina ja lupauksina?
Think of the rivers of blood spilled by all those generals and emperors so that, in glory and triumph, they could become the momentary masters of a fraction of a dot.
- Carl Sagan
Demiurg

Totta puhut, olen miettinyt noita kuumennettuja metalliosia, se hassu oranssi/purppura kuumennus muutos. Näyttäisi tosi hyvältä isoissa tykeissä.
Maalauispinta on tosiaan uuden puhdas, täytyy tutkia miten sen aion tehdä mutta vähän pelottaa parempi sheidaus panssariin. Aion kuitenkin tutkia miten saisin sen hoidettua hyvin.

Tässä on pari esimerkkia WIP razorbackeista mitä mulla on, mietin että yritän käyttää näitä GW:n kura ja lika maaleja, ne ovat todella helppoja ja jälki on täysin muokkaamaton, suoraan purkista. Niihinkin voisi laittaa sheidausta tai muuta highlightia.

Razorbackeissä on myös hyvin paljon käytetty jotain japanilais tehtyjä "German" WW2 bensakanistereita ja sun muuta. Halusin paljon tankkeihin kaikenlaisia apuvälineitä koska sitä yleisä ainakin meidän maailmassa harrastetaan, lapioita ja sun muita. Rhinot sellasenaan ovat todella alastomia minun mielestäni.

-------------
wip_rhino_front.jpg
wip_rhino_side.jpg
wip_rhino_back.jpg
Kajaste

Viesti Kirjoittaja Kajaste »

Terminator Sergeant kirjoitti: La 02.06.2018 01:01 Toinen pohtimisen arvoinen asia voisi olla, haluaako pitää haarniskan yleisvärit tasaisina vai lähteä kikkailemaan niiden kanssa. Nythän tuo siniharmaa on hyvin tasaista ja yksipuolista, kuin katselisi oikeassa elämässä paksusti maalattua teollisuusvälineistöä. Jos sitä lähtisi varioimaan esimerkiksi hienovaraisilla värigradienteilla tummempaa kohden tai maalailisi vapaalla kädellä tunnuksia sinne tänne kuin yksittäisten soturien omina tunnuksina ja lupauksina?
Sehän näissä on hankala juttu, että tätä nykyistä tyyliä hiomalla saa periaatteessa varsin siistin näköistä jälkeä aikaiseksi. Sitten kun alkaa tehdä väriliukuja paneeleihin, ne näyttää aluksi aivan hirveiltä. Ainakin minulla. Mutta ovat ne kuitenkin askeleita eteenpäin. Motivaation kannalta harjoittelisin näitä kuitenkin jollain siihen varatuilla figuilla, niin ei tunnu niin pahalta sotkea kertaalleen viimeisteltyjä malleja.
Demiurg

juu mietinkin että tekisin toisilla, mulla on forgeworld Avatar of khaine ja se on hiton hieno, mut se vaatii jotain erityistä ni voisin siihen testailla. Taidan pitää nää tälläsenä ku moni on sanonu jo että on ihan tarpeeksi hyviä pelikentälle. ja sitten uudelle armeijalle jotan muuta kun kerran on joku 10 armeijaa täs mitkä täytyis maalata D:
niblebitzer
Chaosboyz Crew

Viesti Kirjoittaja niblebitzer »

Hienoja hukkia. SW on ollut aina mun lemppari SM chapter.

Maalausjälki on tarkkaa ja kaikki toimii. Itse en näe mitään kritisoitavaa, kaikki on kunnossa.

Weathering on pitkälti makuasia. Tomu ja lika on mielestäni hyvä, lommot jne myös. Maalin chippailua en itse ymmärrä. Eikö muka plasteel:iin ole osattu sekoittaa pigmenttiä mukaan?
- The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your action.

http://lunatix.epixx.org/
Demiurg

Hyvä pointt! :D

luulis etteivät ole bilteman halvinta maalipurkkia emperorin pojat menneet panssareihinsa laittamaan. Pientä kulumaa esim kovasta choppan iskusta voisi tehdä shoulderin reunoille mutta en aikonut itse kyllä joo mitään isompaa weatheringiä tehdä. tykkään osittain puhtaasta jäljestä koska mallit ovat niin pieniä, että jos sinne laittaa liikaa kulumaa ja detailia, voisi se hukkua tai antaa jopa maastokuviointien tavoin epäselkeemmän muodon ja kuvan modelista. Olen kuitenkin saanut jo tarpeeksi paljon kivoja ja hyviä kommentteja ja halusin kiittää teitä kaikkia siitä. Sain vahvistuksen että aion tällä tavalla tehdä kun on kuitenkin aika hauskakin tapa maalata. Yksinkertainen ja helppo korjata virheitä.

Laittelen tänne lisää kuvia kun vaan ehdin niitä tekemään armeijaani. Jos kiinnostaa niin täältä niitä sitten tulee lisää :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”