5. Kierros - Turkki
Mehmet Çamuroğlu - Highborn Elves
1130 Mage, General, 4 Spells, Order of the Fiery Heart, Dragon, Paired Weapons, Hero's Heart, Essence of Free Mind, Crown of Autocracy, Wizard Master, Alchemy/Pyromancy
825 Commander, BSB, Queen's Cavalier, Dragon, Lance, Longbow, Talisman of the Void, Banner of Speed
270 - 5x Highborn Lancers, M
180 - 5x Elein Reavers
180 - 5x Elein Reavers
578 - 7x Knights of Ryma, M, C, S, Banner of Becalming
583 - 7x Knights of Ryma, M, C, S, Navigator's Banner
110 - 1x Reaver Chariot
100 - 1x Great Eagle
TOTAL: 4496
Mulla oli fiilis Turkin listoista, että nyt saattaa kolahtaa heikko matsi. Monilla oli liekkilippuja ja pyromancya. Tätä listaa vähän ihmeteltiin ja kummasteltiin. Katottiin tourneykeepperistä sen pisteitä ja siellä näytti 9 pistettä aikasemmista peleistä. Todettiin että pelaaja on varmaan joku peruna joka chargeilee vaan suoraa niskaan. Tästä rohkaistuneena päätin mennä matsiin, kun muuta ei oikein ollut tarjolla parituksen loppuvaiheessa. Listassa pelottaa pyromancy maagi, jota en voi saada kiinni ilman vihun virhettä, tämä jäbä voi grillata melkein koko armeijani. Myös Ryma-ritarit ovat vähän ongelmallisia, koska heillä on 2+ tuliwardi, niin palavat haamut eivät oikeen pärjää. Kaikki myös chargeaa pitkälle ja lujaa, niin pitäisi jotenkin lähestyä ilman että tulee murskatuksi.
Kun sitten kävelin pöydälleni, niin minua odotti siellä kahden vuoden takainen vastukseni. Tajusin siinä kohtaa, että nyt olin joutunut bamboozlauksen kohteeksi, koska tämä kaveri ei ole 9 pisteen pelaaja. Tiesin että nyt oli kivinen matsi tulossa. Ja niinhän siinä kävi. Skenaariona capture the flags (tapa scoring yksikköjä) ja attack/defender deployment.
Sain mahdollisuuden depota ekana, mietin tätä pitkään ja päätin kuitenkin laittaa kaiken kentälle ja aloittaa pelin. Näin mulla olisi joku mahis reagoida vihun liikkeisiin. Pistin ghoulit keskelle, haamut vasemmalle ja varkolakit 2 vasemmalla ja yhden oikealle. Zombit olivat linjojen takana jemmassa, vältellen kuolemaa. Vihu laittoi molemmat Rymat ja lohikäärmeet mun oikealle haamuja vastaan ja toiselle puolelle pöytää menivät reaverit ja kärry ja vähän Lancereita. Vanguardaan eteenpäin ja lähden ahdistelemaan vasemman laidan heikkoja yksiköitä.
Kuva oman vuoron jälkeen. Haamut juoksevat kauemmas maagista ja Rymista, kun taas vasemmalla koitan saada jotain movement 18 yksikköä kiikkiin, kuitenkin huonolla menestyksellä. Vihu pelaa itse passiivisesti, Rymat pysyvät pois chargerangeilta, lohikäärmeet piilossa ja vasemmalla höttö juoksee ympyrää karkuun. Magiassa alkaa tapahtua, kun vihu saa tapettua kokonaisen ryhmän haamuja sekä oikean laidan varkolakin tulipalloilla. Tajuan agressiivisen pelaamisen olevan menetetty, koska en realistisesti voi enää saada mitään arvokasta kiinni ghouleilla. Nyt pitää vaan välttää ghoulien joutuminen combochargetuksi.
Evakuoin kamaa omalle vasemmalla puoliskolleni auttamaan höttöyksiköiden kiinnisaannissa. Aikasemmasta kuvasta näkyvä summonoitu zombiyksikkö saa reari chargen karkuun yrittäviin Lancereihin, onnistun mutta en saa breikattua. Yksi varkolakki menee viereen odottamaan seuraavan vuoron chargea. Jätän dark coachin katsomaan oikealle ja pitämään Rymat kaukana.
Vihu tyytyy pelaamaan konservatiivisesti ja pysyy edelleen ulottumattomissa ja heittelee tulipalloja. Asemiin mennyt varkolakki poistetaan taas kerrasta. Tätä jatkuu pari vuoroa, vihu kiertelee kaukana ja taikoo multa asioita, koitan katsella ja estää vihua piirittämästä minua. Mikä on aika vaikeata. Saan chariotin ajettua nurkkaan ja koirat käyvät tappamssa sen. Pelkään, että vihun bsb lohari käy tappamassa multa zombi yksikön, mikä voittaisi skenaarion, mutta vaikka lohari liitelee lähistöllä, ei hän ikinä tahdo katsoa zombeja päin.
Vitos vuorolla lohikäärmeet ovat ghoulien molemmilla puolilla ja tappelu näyttää olevan väistämätön. Aktivoin kuitenkin marssibannerin ja juoksen 15" pois molempin losilta, suoraan lähestyneiden Ryma-ritarien eteen. Summonaan zombeja toiselle puolelle estämään niiden pakenemisen. Samalla koirat saivat fleeautettua yhdet reaverit dark coachin eteen. Mietin pitkään koitanko mennä perään ja päätän mennä. En saa viimeistä reaveria kiinni, mutta käänsin sen flee suunnan suoraan kentän laidassa odottaviin Lancer yksiköihin, joilla ei ole mitään liippa apuja. Tämä vei kärryni kuitenkin toisten Ryma-ritariden charge rangelle.
Kärry chargetaan ja pakeneva reaver lähestyy lancereita. Ghoulien edessä olevat rymat kääntyvät ja poistuvat 9". Lohikäärmeet piirittävät boxini takaapäin. Kärry vs Rymat käy kehnosti, kun en saa yhtään haavaa tehtyä ja sulan. Olisi pitänyt vain selvitä charge rundi ja olisin varmaan voittanut tappelun.
Vikalla vuorolla onkin sitten jännät paikat. Chargaan ghoulien edessä olleet rymat, jotka fleeaavat. Heittävät juuri 1" liikaa, että summonatut blokkeri zombit olisivat voineet työntää ulos kentältä. Chargean myös toiset summonatut zombit BSB-loharin kylkeen, sillä pienellä tsänssillä että se ei pääsisi irti niistä. Pääsi kuitenkin, vaikka sain sinne yhden healin läpi.
Vihun 6b alkaa muutamalla kuumottavala liippatestillä. Fleeaavat rymat rallyttavat omillaan. Fleeaava reaver menee ulos kentältä, aiheuttaen kahdelle Lancer yksikölle paniikit. Molemmat ld 8 testit onnistuvat omillaa. Höh. Molemmat lohikäärmeet chargeavat ghouleihin. En voi mennä loordilla haasteeseen, kun maagilohari on flaming. Championini menee BSB-loharin kanssa tappeluun ja kuolee. Dragon maget saavat taikoa tulipalloja omaan combattiinsa, niin niiden ansiosta poistan ghouleja kaksin käsin. Yhteensä 37 ghoulia kuolee, eli 2 enemmän kun yksikössä oli. Ghoulit siis kuolevat ja antavat skenaarion samalla. Jäljelle vaa vain mun sankarit. Olipas murhaava yksi combat rundi. "Onneksi" peli loppuu.
En saanut vihulta kuin kärryn ja yhdet reaverit. Multa kuoli kaikki varkolakit, kärry, yhdet haamut, koiria ja ghoulit. Skenaarion kanssa tuloksena masentavat 1-19 pistettä. Ghoulien täpärä kuolema ja vihun onnistuneet LD testit vikalla vuorolla swingasivat tulosta paljon, ilman näitä olisi saatu hyväksyttävä tappio. Nyt kuitenkin vihu pelasi oikein, ei antanut mitään mahdollisuuksia tehdä mitään ja jouduin tyytymään vain poistelemaan yksiköitäni kentältä. Olisi varmaan alusta alkaen pitänyt koittaa jotain erilaista, mutta en ihan keksinyt että mitä.