"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kaaos Dredin säännöistä (Taas vaihteeksi...)

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Teräratas
Valvoja

Kaaos Dredin säännöistä (Taas vaihteeksi...)

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Eli tuli jälleen yksi kysymys aiheeseen liittyen viime pelissä:

Jos kaaosdredi on "Crew Shaken", ja sille sitten heitetään "Fire Frenzy", niin käykö niin,
a) että se muuttuu "Blood Frenzy":ksi, vaiko
b) että se ei vain sitten tee yhtään mitään sillä kierroksella, vaiko jopa,
c)että liikkuu normaalisti?

Sääntö ei ainakaan sano tuohon mitään, ja se Q&A, mikä minulla on, ei ainakaan tilannetta valaise. (Säännöt puhuvat toimivista aseista, sekä liikuntakyvyttömyydestä, mutta shaken/stunned taapauksia ei mainita.) Loogisinta olisi varmaan olettaa, että vaihtoehto a) on oikea, mutta olen havainnut logiikan melko tehottomaksi, kun 40k:sta yritetään sääntöjä tulkita.
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Se pysyy paikoillaan ja jättää ampumatta... Eli siis ensin se on Movement Phasessa paikoillaan, sitten se ampuu kaikki aseet Shooting Phasessa kertaa 2, paitsi ettei se ammu shakenin takia... Näin ainakin mun ymmärrykseni mukaan.
zqmfgb
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Nintendomies kirjoitti:Se pysyy paikoillaan ja jättää ampumatta... Eli siis ensin se on Movement Phasessa paikoillaan, sitten se ampuu kaikki aseet Shooting Phasessa kertaa 2, paitsi ettei se ammu shakenin takia... Näin ainakin mun ymmärrykseni mukaan.
Näin me tilanteen pelasimme, mutta tuntuisi siltä, että säännön henki huomioon otten se muuttuisi Blood Frenzyksi. Eli jos ei voi ampua, niin sitten chargetetaan. Ei se hull downissa ampumatta istuminen ainakaan kovin raivokkaalta minun korvaani kuulosta :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”