Karanteenimaalaus, kierros 13, "vapaa"

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Dolmot
Valvoja

Karanteenimaalaus, kierros 13, "vapaa"

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Karanteenimaalaus on kierroksella 13 (29.6.-5.7) onnensa kukkuloilla ja suuntaa kesälaitumille, tavalla tai toisella. Aihe on "vapaa"...jos tiedätte mitä tarkoitan. (Minä en oikeastaan tiedä.) Vapaamuotoiset osanotot tähän ketjuun.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
aeaelioe

Re: Karanteenimaalaus, kierros 13, "vapaa"

Viesti Kirjoittaja aeaelioe »

No jotain sain maalailtua valmiiks tälläkin viikolla, niin laitetaan ensimmäiset kolme palaa maastoa Necromundaa varten. Kyllä tästä väkisin vääntämällä saa aiheeseen sopivankin, koska mulla alkoi just Vapaa tän viikon lopuksi, ja vedin tuohon vähän Vapaalla kädellä kirjoitusta seinälle. Tää toimi mun ensimmäisenä testinä tehdä ruiskulla valoefektejä, ja tän perusteella teen noita jatkossakin. Helppoa ja hauskaa!

Kuva

(Ukot vain lavasteena, ne on tehty jo aiemmin)
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Laulun sanoja mukaillen: Tulkoon toivo kansoille maan, pääskööt vangit vankilastaan. Näiden kavereiden vasta koittanut vapaus ei tosin vaikuta syntyneen kaikkia byrokratian askelmia noudattaen.

Neljä patukoilla aseistautunutta vankikarkuria ei Lepakkomiehelle ole edes kunnollinen hidaste, joten peliin astuu Pingviini taistelusateenvarjoineen (mutta ilman suomalaista jäätelöä), joukko haulikoilla aseistautuneita paksukaisia sekä vaarallisia aineita käsittelevä kopla.

Viikon linja oli kutakuinkin "washaa kaikki". Saapahan näitä lautapeliukkeleita ainakin väritettyä. Eikä näissä myöskään ole miljoonaa remmiä, niittiä, roikotinta tai muuta yksityiskohtaa, kuten "oikeissa" figuissa nykyisin tuppaa olemaan.

Viikon vapaakentät:
- Olen maalannut.
- Olen maalannut teeman mukaista.
- Olen maalannut paljon.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
techman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja techman »

Ai tämä oli vielä päällä. Ei ollut suunitelmaa osallistua, mutta tuli sentään maalattua maastonkappaleista jonkinsortin nosturi. Vapaata tästä ei saa kuin ehkä unohtamalla laittaa jarrut päälle.
Liitteet
0432.png
Laava

Viesti Kirjoittaja Laava »

Viime viikolla pidin aika paljon vapaata maalaamisesta, Eddie ja Lord Of Change ikäänkuin imivät mehut hetkeksi. Sain kuitenkin viikonloppuna puristettua kasaan loput viisi flameria. Kummallisia figuja.

IMG_20200706_211721.jpg
IMG_20200706_211721.jpg (99.78 KiB) Katsottu 593 kertaa
"Born to RUNE"
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Niin, tämäkin oli. En nyt ole saanut viikonloppuna hirveästi tavaraa valmiiksi, mutta jotain kuitenkin. Nämö kaverit taitavat lähinnä olla vapaita painovoimasta.
20200706_173004.jpg
20200706_173137.jpg
20200703_212949.jpg
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Ei ollut ihan voittava viikko tämä(kään). Meni erinäisiä päiviä tyystin muissa hommissa niin ettei figuihin paljon koskettu. En myöskään ole vielä vapaalla töistä, valitettavasti. Maalasin lähinnä itseni teeman kanssa nurkkaan. Pöydällä olisi nimittäin yhä puolivalmiina pelipöytäprojektiin kuuluvaa maastoa, mutta sehän on tismalleen sitä tiukkaa arkivääntöä, jonka ainoana "kielsin" tältä kierrokselta. Otin sitten pohjamaalattujen reservistä niin epäjärjestelmällisen figun kuin äkkiseltään pystyin.

Kuva

Piti jopa kaivella hetki muistilokeroista, mikä hitto tämä on. Sanoisin että löytyy West Windin "The Doctor and Reporter" -blisteristä (Vampire Wars -> The Mummy), joka on niin sekalaista kamaa, ettei edes firma itse ole jaksanut kuvata sen sisältöä. Ei mahda ainakaan edustaa mitään virallista univormua tai yksikköä...tai korkeintaan jotain Ranskan erikoisjoukkoja? Tiedä tuota. Aika vapaamuotoisesti mennään.

Maalaus luisti hetkittäin. Tänään ei oikein luistanut kun oli unirytmi solmussa ja silmät meinasivat harittaa juuri silloin kun piti paikata pienimmät yksityiskohdat. Näiden figujen skulptissa ja/tai valussa on myös toisinaan lievää haparointia. Siksi ei huvittanut skarpata ihan viimeiseen asti. Joudun pelaamaan "se on vain pelifigu" -kortin. Hauska persoona silti, ja sainpahan vaihteeksi tilaisuuden maalata purppurat samettihousut. Kokeilin myös paria uutta tai harvemmin käytettyä maalia. Vallejon Burnt Red oli aika hyvä. Olen välillä joutunut sekoittamaan sen tyyppisen värin sivuosumista, kun lähimmät ovat olleet huonolaatuisia.

Aika minimillä mentiin tällä kertaa. Ensi kerralla voi irrota enemmän. Kauheuksia on nimittäin paljonkin reservissä, mutta pidin ne hyvin harkitusti sivussa tältä kierrokselta...
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”