Return to the hobby - Bretonnia diaries (25.11. Questing Knights, 5th ed.)

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
ZyDec0

Return to the hobby - Bretonnia diaries (25.11. Questing Knights, 5th ed.)

Viesti Kirjoittaja ZyDec0 »

Useiden sattumusten kautta paluu harrastuksen pariin tapahtui kuluvan syksyn aikana. Homma lähti aavistuksen lapasesta, ja nyt kaapissa odottaa massiivinen backlog Bretonniaa. Aiemmista maalauksista ja figuharrastuksesta on lähes kymmenen vuotta ja silloin suhtautuminen maalaukseen oli aika välinpitämätön. Napit piti saada maaleihin, jotta pääsi pelaamaan. Nyt asian laita on hieman toisin. Paljon on opittavaa, mutta onneksi opiskelumateriaalia on tarjolla nykypäivänä enemmän kuin tarpeeksi. Toivottavasti ajan kuluessa kehitys alkaa näkymään lopputuloksessa.

Aloitetaan ensimmäisellä kokonaisella yksiköllä, jonka sain valmiiksi syyskuun lopussa. Lähikuvat ovat aika armottomia, mutta aavistuksen kauempaa katsottuna olen ihan tyytyväinen lopputulokseen.

12x Knights Errant, 6th edition
Liitteet
Errant1.jpg
Errant2.jpg
Errant2.jpg (342.36 KiB) Katsottu 755 kertaa
Errant3.jpg
Errant3.jpg (337.84 KiB) Katsottu 755 kertaa
Errant4.jpg
Errant5.jpg
Errant6.jpg
Errant7.jpg
Errant8.jpg
Errant9.jpg
Errant10.jpg
Errant11.jpg
Errant12.jpg
ErrantUnit1.jpg
ErrantUnit2.jpg
ErrantUnit3.jpg
ErrantUnit4.jpg
Viimeksi muokannut ZyDec0, To 25.11.2021 22:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JuhoL

Re: Return to the hobby - Bretonnia diaries

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Nää on kyllä hienoja! Ehkäpä ainut asia, joka pisti silmään on tuo transfer sheetien luoma "harmaa" kenttä kuvion ympärillä. Saiskohan sitä jollain litkulla poistettua? En itse siis oikein koskaan oo käyttänyt noita, mut omassakin Bretonnia-projektissa varmaan tulen hyödyntämään, niin pitää ottaa jo nyt vähän selvää miten näiden kanssa pitäis toimia.

edit. Katsoin kuvia uudestaan, ja tuo harmaa kenttä näkyy ainoastaan miekkaa pitelevän errantin kuvioissa, ehkäpä vähän ylireagoin. Hienoja silti!
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
Mikke

Viesti Kirjoittaja Mikke »

On olemassa aineita, joilla tuon saa häivytettyä pois. Pienoismallipuolella varmasti tutumpia kuin figupelaajien keskuudessa.

Bretonnialaisia on kyllä aina kiva katsella. Värien kimara antaa ihmeteltävää ja ovat pirteän näköisiä.
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey
ZyDec0

JuhoL kirjoitti: Ma 15.11.2021 07:44 Nää on kyllä hienoja! Ehkäpä ainut asia, joka pisti silmään on tuo transfer sheetien luoma "harmaa" kenttä kuvion ympärillä. Saiskohan sitä jollain litkulla poistettua? En itse siis oikein koskaan oo käyttänyt noita, mut omassakin Bretonnia-projektissa varmaan tulen hyödyntämään, niin pitää ottaa jo nyt vähän selvää miten näiden kanssa pitäis toimia.

edit. Katsoin kuvia uudestaan, ja tuo harmaa kenttä näkyy ainoastaan miekkaa pitelevän errantin kuvioissa, ehkäpä vähän ylireagoin. Hienoja silti!
Kiitos! Joo kieltämättä muutaman kaverin kohdalla tuo jäi itseänikin vaivaamaan ja voi olla, että jossain vaiheessa vielä palaan fiksailemaan näitä. Pahimman kiiltoeron sain pois sivelemällä Army Painterin anti-shine matt varnishia bardingiin ja kilpeen. Homma kurahti tosin ensimmäisen ritarierän kohdalla, kun lakkasin napit Vallejon matt varnish spraylla. Se veti maalaustyön, joka jo valmiiksi oli melko matta, vieläkin enemmän mataksi, joka toi taas transferin paremmin näkyviin. Koitin korjailla näiden kyseisen kolmen ritarin kohdalla asiaa vielä uudelleen tuolla Army Painterin litkulla vaihtelevalla menestyksellä. Olen sittemmin käyttänyt Vallejon satin varnishia viimeistelylakkana, mikä muuttaa itse maalausjälkeä huomattavasti vähemmän.

Jatkossa aion varmaan ensinnäkin leikata transferit tarkemmin irti paperista, jolloin läpinäkyvää osaa on vähemmän ympärillä ja lakkauksen jälkeen, kun transferin ulkopinta huolii paremmin maalia itseensä, maalata varovasti siirtymäkohdan päälle jälkien peittämiseksi.
Viimeksi muokannut ZyDec0, Ti 16.11.2021 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Micro Sol ja Micro Set ovat aineet joilla olen saanut itse sekä hävitettyä täysin siirtokuvan taustan, että saanut sen asettumaan vaikka kuinka kaarealle pinnalle.

Tässä mainio video aiheesta: https://www.youtube.com/watch?v=PQiDs9nI7P4

Tosin videolla se laittaa sen aika mattapintaselle osalle. Itse suosin laittaa ensin kirkaslakan, jolloin pinta on muutenkin tasaisempi ja kestää noit aineita paremmin. Lopuksi 1-2 kerrosta ihan vaan lahmian mediumia tai ihan mattalakkaa vie sen kiillon siitä. Samalla suojaa sen kolhuilta.
ZyDec0

Ensimmäinen satsi 5. edikan tavaraa maaleihin. 10x Questing Knights, 5th edition
IMG-1036.jpg
IMG-1045.jpg
IMG-1048.jpg
IMG-1051.jpg
IMG-1058.jpg
IMG-1063.jpg
IMG-1069.jpg
IMG-1071.jpg
IMG-1079.jpg
IMG-1084.jpg
IMG-1027.jpg
IMG-1031.jpg