"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

pelipöydän teko

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Tasoittaja

pelipöydän teko

Viesti Kirjoittaja Tasoittaja »

Elikkä mistä teette sen ihan perus pöydän?
itselläni on kaksi tyrox levyä johon oon kaivertanut
joen (kuumailma puhaltimella). Kysymys olisi siis tämä
: mistä TE teette pöytänne esim onko se vaneri/ruoka pöytä jonka päällä on kangas/gw:n ruoho matto?
vai onko se joku panostus tyrox ihme juttu?
You wouldn't like me when I'm angry.
Rutabaga
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Rutabaga »

Itselläni oli pöytä tehty kolmesta tuuman paksuisesta finnfoam levystä jotka olen nyttemmin liittänyt yhteen kolmella "V"-muotoisella puulistalla, kestää ja on todella köykäinen...ja tietenkin GWn ruohomatto päällä.
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
Armageddon

Viesti Kirjoittaja Armageddon »

Minulla taasen on 8x4 jalan kokoinen pöytä, joka on tehty lastulevystä jonka tukena on parin sentin paksuja rimoja. Maalattu ensin vihreäksi jonka jälkeen päällystetty battlematilla. Voin pistää kuvia tänne kunhan muistan/jaksan ne ottaa.
Tasoittaja

kuvia tulee munkin pöydästä huomenna
ja kommenttia kannattaako mun rakentaa whfb uus pöytä toi on nimittäin lähinnä 40 k :hon
TranssiApina

Viesti Kirjoittaja TranssiApina »

Ei välttämättä jos päällystät sen vaikkapa ruohomatolla. Sitten teet kumpaakin peliin omat maastonsa jos on tarpeen...
"If it bleeds, we can kill it."
raastin

Viesti Kirjoittaja raastin »

Minulla on vihreäksi maalattu vaneri.
raastin raastaa ja ryystää
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Oma pöytäni on 120x160cm kokoinen joka on saranoitu keskeltä siten, että taittuu 120x80x15cm kokoiseksi.
Materiaalina on ohut vaneri joka on tuettu puurimoin. Pinta on ensin maalattu tekstuurilla (sekoitin hiekkaa vanhaan pohjamaalipurkin loppuihin) ja sen jälkeen vedelty vihreällä lateksilla.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
verLoren

Viesti Kirjoittaja verLoren »

ankara halla kirjoitti:Oma pöytäni on 120x160cm kokoinen joka on saranoitu keskeltä siten, että taittuu 120x80x15cm kokoiseksi.
Materiaalina on ohut vaneri joka on tuettu puurimoin. Pinta on ensin maalattu tekstuurilla (sekoitin hiekkaa vanhaan pohjamaalipurkin loppuihin) ja sen jälkeen vedelty vihreällä lateksilla.
Onpas paksu pöytä. Siis se on normaalisti 7,5 cm paksu?
Ajattele ajattelua ajattelemisesta.
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

verLoren kirjoitti:
ankara halla kirjoitti:Oma pöytäni on 120x160cm kokoinen joka on saranoitu keskeltä siten, että taittuu 120x80x15cm kokoiseksi.
Onpas paksu pöytä. Siis se on normaalisti 7,5 cm paksu?
No, on se hieman ohuempi kuin tuo viisitoista senttiä (muistelen ulkoa) mutta kokoontaitettuna se saranointi kyllä lisää hieman paksuutta.
Avattuna pöydällä on paksuutta noin viisi senttiä, ehkä hieman yli. Tämä paksuus johtuu tukirimoista, itse vaneri joka toimii tasona on vajaa puoli senttiä paksu.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
Tasoittaja

täs olis nyt mun maastosta kuvia.
kommenttia kiitos tai kuvia teidän pöydistä/maastosta
http://www.pbase.com/tasoittaja/maasto
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

näin gw düsseldorfissa, että kenttiä oli monta, mutta vain kaksi pöytää. jos tekis kentän levylle, niin ei tarvitsisi rikkoa esim hienoa keittiöpöytää. ei aina voi löytyä vanhaa pingispöytää.....
elPANTERA

Viesti Kirjoittaja elPANTERA »

Tasona on kaksi vanerilevyä, yhdessä 2m X 1.25 m.
Päälle teen 24 kpl 30cm x 30cm styroksi paloja (3 kpl päällekkäin, yksi 2.5 cm paksu)

Näin saan muokattavan maaston.

Kannattaisko laittaa vihreää ruohomattoa enimmäkseen ja kukkulan reunat green flockilla. Tiet ja hiekat liimaan siten, että ruohomatto jää hieman alle.. (jos ymmärrätte selitykseni..)

-elPANTERA
But for the dead, their life will never be the same again.
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

elPANTERA kirjoitti:Tasona on kaksi vanerilevyä, yhdessä 2m X 1.25 m.
Päälle teen 24 kpl 30cm x 30cm styroksi paloja (3 kpl päällekkäin, yksi 2.5 cm paksu)

Näin saan muokattavan maaston.

Kannattaisko laittaa vihreää ruohomattoa enimmäkseen ja kukkulan reunat green flockilla. Tiet ja hiekat liimaan siten, että ruohomatto jää hieman alle.. (jos ymmärrätte selitykseni..)

-elPANTERA
No sitä mattoa et saa tohon modular terrainiin, eli sun on tehtävä se matolla.
Musta Setä

Viesti Kirjoittaja Musta Setä »

Meiltä löytyy 190x120cm (tai jotain..) oleva sängyn pohja, jonka päälle on pistetty kaksi levyä jotain styroxfoamia (siis sänky on tuon kokoinen noilla kahdella levyllä, siitä löytyy lisääkin tilaa mutta palalevytys ei iske). Foamin päälle on vedetty telalla lateksimaalia, tähän on ripoteltu raskaalla kädellä hiekkaa päälle, teksturoitu väriskaalaa valkoisella spraylla, ja viimeistelty lakkakerroksella. Aavikkokartta on. Varsin tyytyväinen täytyy olla siihen.
Tässä teille profeetta
Kuuromykkä sekä sokea
elPANTERA

No sitä mattoa et saa tohon modular terrainiin, eli sun on tehtävä se matolla.
...Hmmm.. mitähän tarkoitat? :D

Siis leikkailen ruohomatosta (tilattu Risteysasemasta) sopiviin ruohokaistaleiksi. Pelitasolle ja kukkuloiden päälle. Kukkuloiden reunoihin staattista heinää. siten, että maton reunat jää peittoon.

Ostin juuri heinää, kokeilen testauspalalla että toimiiko.

-elPANTERA
elPANTERA

Hmm.. kun liimaan hiekkaa siihen pöytään, niin millä väreillä ja miten se kannattaa maalata?

Ensin tummalla (tumman ruskea / matta musta) ja vaaleammalla päälle (vaalean ruskea ja harmaa[?] )
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Eli siis piti sanoa että kannattaa tehä se flockilla
Ja enköhän lähettänyt sulle jonkun 200 sanasen esitelmän tosta maaston teosta ? :D, niin miksi kyselet täältä vielä.

Äläkä laita static grassia siihen kenttään suoraa, ellei ole modular terrain.
elPANTERA

Juu, kirjoitit, ja kopioin töihin mukaan :)

Pitää vain kysellä monta kertaa ja eri kulmista, jotta ymmärtää :D
Ja kerta olen ekaa kertaa tekemässä maastoa, pitää melkein rautalangasta vääntää malli. Ennenkuin itse uskaltaa tehdä.

Eli koepaloja menee...

Nyt en ymmärtänyt.. (ihme..)

Siis mattoa en saa modular terraniin (miksi en muka? eli tarkennus jotta sisäistän asian..) mutta en myöskään staattista saa laitettua?
Ja flockilla tehtynä tulisi kalliiksi. (5.5 egeä / pussi)

kunhan saan koepalan tehtyä sitten näen itse mitä tarkoitat :)
Taarne

Viesti Kirjoittaja Taarne »

Itselläni on kahdesta styroksilevystä (5cm paksua) koostuva, about GWn mitat täyttävä pöytä, jonka saa mukavasti laitettua olohuoneen pienemmän pöydän päälle ja koska pöytä menee puoliksi, sitä on kohtalaisen helppo säilyttää ilman että se vie aivan levottomasti tilaa.

..Pidän siitä pöydästä :p
Gumur

Viesti Kirjoittaja Gumur »

Lattialle tummanvihreä kangasmatto ja sitten rulebookin takaa heitetään maastot. (FB)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”